NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة اسير الظلمات | حتي الجزء الثامن | 6/1/2023

انا أتوقع أن الجزء ايبقا دمار 🥺
لان لو مش دمار انا اقفل خالص
 
اين الجزء
 
الجديد فين ياسطا
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
في تمام الساعه ال١٢ هنزل الجزء
 
  • حبيته
التفاعلات: Youse.f و mahmoud258
فاضل ربع ساعة
 
الي زيدان كان مساعدوا
 
وجزء جامد بس بيخلص معايا بسرعة
 
الجزء الثامن

الحارس عينه اديقت لانه شاف حد ورا زيدان : امرك يعزرائيل .. رفع المسدس وضرب اللي كان واقف ورا زيدان
زيدان بص وراه لقي واحده واخده طلقه في كتفها وفي ايدها سكينه : مين دي
الحارس : مش عارف بس كانت ناويه تضرب
زيدان : امسكوها .. مش عاوز دبانه تخش علي بعد ٢ كيلو من القصر
الحارس : امرك يعزرائيل .. وخد البنت ومشي

زيدان خد علي وطلع بيه الاوضه بتاعته وفضل حاضنه
علي : انت كنت فين .. ماما كانت بتقولي انك في مشوار واتاخرت كتير
زيدان : معلش .. كنت في الشغل .. ماما فين
علي : ماما تحت في المطبخ .. في جدو عجوز كان بيضربها وعلطول كانت بتعيط
زيدان : طيب يا حبيبي .. انا هروح اجيب ماما واجي .
الحارس من ورا الباب : زيدان .. اخضعنا اعضاء العيله
زيدان : ادخل عاوزك
الحارس دخل : امرك
زيدان : مين الي كانت تحت دي
الحارس : الظاهر ان في حد من جوا القصر صفي كل الناس اللي تبعنا جوا القصر .. وبدلهم بناس شبههم
زيدان : ازاي ده يحصل
الحارس : انت عارف اننا ك حرس ممنوع نخش القصر .. الوصيفات هما اللي بيخرجو يجيبو الطلباات الضروريه .. الظاهر انهم اتبدلو في مره من المرات اللي خرجو فيها
زيدان : عرفت منين
الحارس : اعترفت مع اول قلم .. واخضعنا بقيه الوصيفات
زيدان : من امته
الحارس : سنتين .. وهما اللي قتلو الملكه
زيدان : صفيهم كلهم .. بس عاوز الجثث سليمه ... اشنقهم وعلقهم علي بوبات ... استني .. اوعي تقتلهم كلهم حاتهم
الحارس : تحت في القاعه الرئيسيه

نزلنا القاعه تحت علي ساب زيدان وجري علي امه حضنها .. ااااااااهههههههههههه لا يوجد ما هو اجمل من احضان المشتاقين .. عبرات العيون تعني الكثير .. كلام لغته النظرات .. حروفه الرمشات .. عتاب واشتياق ..
واحده من الوصيفات جت تقوم الجنود رفعو عليها السلاح : انا سمر انا سمر
زيدان : سيبوها .. فين مريم .
مريم قامت وقفت : انا انا .. انا يزيدان

اخد زيدان النساء وطلع للجناح بتاعه ..
زيدان : فين الاولاد
سمر : في اوضنا في البدروم
زيدان بص لواحد من الحرس : روح معاهم حات العيال وتعالي
راحو ورجعو ..
زيدان : مين الصغيرين دول
سمر ومريم : ولادنا
زيدان اخد نفس عميق وخرجه : انا خارج وراجع تاني
علي مسك في رجله : هتيجي تاني
زيدان ابتسم وبص في عين ابنه المليئه بالرعب : متخافش .. هرجع

كمل طريقه لبرا وخرج للجنينه
رئيس الحرس : اوامرك
زيدان : اغلق المجال الجوي للمملكه كلها .. الغي كل الرحلات .. افرض حظر تجوال .. هتعرف تتعامل !؟
رئيس الحرس : اعتبره حصل يزعيم .. ومشي
زيدان خرج التليفون ورن علي رقمي لقاه مغلق .. رن علي عز رد عليه
زيدان : فينك
عز : في البيت نايم .. في حاجه .. ماله صوتك
زيدان : عمر فين
عز : نايم قصادي اهو
زيدان : صحيه واديله التليفون
عز : في حاجه
زيدان : **** يسترك انا اعصابي تلفانه اعمل اللي بقولك عليه
عز : اللي يريحك .. ولا اعمر .. الا اعمرا يلااا .. اصحي يحمار .. كلم زيدان
انا بصوت نعسان : في اااايييي
زيدان : لقيتهم
انا : ميتينك .. لقيت الفرده التانيه من الشراب يعني
زيدان : لقيت العيال
انا اتنطرت من مكاني وانا مخضوص وفوقت : بتقول اي
زيدان بصوت فيه عياط : لقيتهم .. لقيت العيال .. لقيت عيالنا

انا رزعت الفون في الحيطه واتنطرت من علي السرير سحبت بدله من الدولاب وطالع من الاوضه
عز : رايح فين
انا : لعيالي
عز : انت عارف هما فين
انا وانا خارج : هسال جاسر

طلعنا من باب البيت (( البيت ده في نص الملكيه )) لقيت الدنيا مقبوله وكله بيجري وصوت صفاره انذار شغال و الطيارين بيجهزو الطيرات و صقر واقف ماسك ميكروفون وبيتكلم .. روحناله
عز : هو في اي
صقر : زيدان فعل وضع الاستنفار التام للجيش .. غالبا كدا معركه
انا وانا عيني بتغيب عن الواقع : لو اللي فبالي صح .. وديني وايماني لتبقي مدبحه مش معركه
عز : عمر .. انت كويس
انا : هااا .. اه كويس .. كويس .. زيدان فين
صقر : بريطانيا
انا : طلع طياره نفاثه توديني
صقر : انت عبيط .. نفاثه مين .. عمر .. فوق .. هبعتك في طياره سريعه خاصه بس انت اهدي بس
انا : متقوليش اهدا .. دا امر .. طلع طياره حالا .. اوصل المطار اللاقيها جاهزه
صقر : احفظ السن يا عمر .. انا ساكتلك بالعافيه
انا : واحفظ المقامات يا ابن عزرائيل .. انا بيتا (( الفا - واحد ... بيتا -اتنين .. الرموز بقي زيدان هو الفا يعني عزرائيل الاول .. اما عمر هو بيتا يعني عزائيل التاني .. و يبقي نائب زيدان في غيابه .. وحتي في وجوده هو تاني شخص في المرتبه ))
صقر افتكر ان في غياب زيدان عمر هو عزرائيل : امرك يعزرائيل
انا لعز : جاي ولا لا
عز : مفيهاش كلام .. تعال نجهز علي ما الطياره تجهز
انا : طيب

رجعنا للبيت تاني ودخلنا الدريسينج روم ولبسنا البدل ودخلنا اوضه الاسلحه خدنا اسلحتنا ورجعنا روحنا للمطار ركبنا الطياره .. واحنا في الطياره
انا بكلم نفسي : يا تري عاملين ازاي .. شبهي ولا شبه أمهاتهم ..
عز : متفكرش كتير .. هتشوفهم وتعرف بنفسك
انا : تفتكر نعمل اي
عز : مش عارف .. بس هنعرف لما نروح

وصلنا القصر دخلت لقيت زيدان واقف علي باب القصر
انا لزيدان : مين
زيدان : ...
انا : عاوز اسم
زيدان : تشارلي
انا سحبت المسدس من جمبي وعمرته : اللي هيقف قصادي هضربه
زيدان فتح الباب كان وراه تشارلي علي ركبه ومتربط
انا حدفت المسدس في دماغه .. وجريت ناحيته وخبطته بالرجل في وشه : لا فوق كدا انا لسه بقري الافتتاحيه .. دانا هعمل معاك حجات يتعمل منها روايه .. ونزلت افك رباطه
عز : بتفكه لي
انا وانا بفكه : ابويا علمني لما تضرب حد .. لازم يكون حر .. فكيته وخلصت ووقفته
انا : استعنا عالشقي ب**** .. خبطته upper في دقنه طيره لورا .. لا متبقاش خفيف كدا .. خبطته مقص في راسه .. بوكس في رقبته ..
انا بصيت لزيدان : انا طول عمري نفسي اجرب لحم البشر .. عضيته ونا بشد وهو شغال صوت .. خلعت حته لحم من كتفه وهو شغال صوت .. تفيت الدم ولحمه :.. طعمها نجس زي صاحبها ... بصيت لزيدان
زيدان : في الدرو التاني
انا : تشكر يصحبي .. مسكت تشارلي من رقبته وسحبته ورايا وطلعت الدور التاني وعليت صوتي : انهي اوضه يا زيدان
زيدان من تحت : التالته من شمالك
انا كملت لحد ما وصلت الاوضه فتحتها وكان فيها كيس رمل بتاع الملاكمه رميت تشارلي عالارض وفضيت الساند باج وحطيته جواه : استعنا عالشقي .. ونزلت فيه بكل الضربات اللي ممكن تتعمل .. لدرجه اني اخترعت ضربات جديده .. دغدغت امه زفكيت السند باج وطلعت لقيته مغمي عليه سيبته وطلعت نزلتلهم تاني
انا بعدل هدومي : طولت ؟!
زيدان بص في الساعه : ساعتين .. خلصت ولا لسه
انا : فكرتك عاوز منه حاجه
زيدان : انا خدت حقي
انا بصيت لواحد من الحرس : حاتوه وحاتو حقنه ادرينالين

طلع الحرس وجابوه وجابولي حقنه ادرينالين
انا للحارس: فوقه بيها
الحارس اداله الحقنه وفوقه بالميه ومشي
انا بصيت لعز : اختار الموته
عز : استني ... ميل علي تشارلي .. مين
تشارلي : جوست
عز : مين جوست
تشارلي : شاب جامعي مصري يدعي علاء
عز : تشكر .. بصلي .. تعرف تقتله بالبوكس
انا وقفت وراه وخبطته بوكس في مؤخره راسه وقع ميت : اه بيتهيقلي
عز بيقيس النبض : مات .. بيكلم الحرس .. شيلوه مع بقيه الجثث
زيدان : هنعمل اي دلوقتي
عز : كالعاده هتلغي كل كلامك العبيط ده وتسمع كلامي تاني
زيدان : بس عشان انا مفروس منك من حوار قناه السويس ده

فلاش باك .. من ٩ شهور

عز دخل علي زيدان المكتب : زيدان عاوزك
زيدان قاعد بيلعب كاندي كراش : مش فاضي تعال بعدين
عز : زيدان مش وقت هزار اركز كدا واتعدل
زيدان ساب الفون واتعدل : ارغي
عز : مش هناخد المنيا من مصر
زيدان : انت عبيط يبني منت كنت موافق .. انت عندك انقسام في الشخصيه
عز : مبدأيا اه عندي انقسام في الشخصيه .. ثانيا مش عبيط .. احنا هنسيب المنيا لان ده حوار هيجي من وراه مشاكل وهيعوز ميزانيه غير منطقيه .. ثانيا بعد دراسه الموضوع مش هينفع ناخدها ومتسالش لي عشان مش هتفهم .. احنا هناخد قناه السويس .. كدا يبقي ضربنا اهم معبر بحر في العالم
زيدان : طب وحوار العيله وكدا
عز : هننفذ خطتنا الاولي باننا نجيبهم هنا
زيدان : طيب خد الباب في ايدك بقي واطلع برا عشان عاوز اكمل لعب
عز وهو طالع : عيل ...

باك

عز : هبقي افهمك الموضوع ده بعدين .. المهم اسحب الجنود واقتل كل العيله وسيب كروت عزرائيل
زيدان : انت عبيط يعز .. انت عارف حركه زي دي تعمل اي ... انت كدا بتهد كيان انت متسمعش عنه
عز : لا فهمني بقي كدا
زيدان : عارف حوار ان العيله الملكيه البريطانيه تملك ولا تحكم ده
عز : اه
زيدان : كدبه .. يبني العيله البريطانيه مش بس بتحكم بريطانيا من الظل .. دي بتحكم نص الامريكيتين .. الامريكان في الاصل بريطان .. وتحت الحكم البريطاني .. بس من الظل .. عشان يطلعو بريطانيا من الصوره .. عملو امريكا عشان تداري علي بريطانيا .. والحاكم الفعلي لبريطانيا هو الخول اللي لسه ميت ده (( انا كنت مفكر كدا زمان 😂😂 فحبيت اضيفها ))
عز سكت شويه كدا : احا .. دا كدا احسن
زيدان : وديني انت عبيط
عز : يا متخلف افهم .. مين الوحيد الي هيتبقي من العيله الملكيه
زيدان : محدش
عز : انت متخلف يلا .. انت مش قدام العالم من كسم دي عيله
زيدان تنح
انا : دا هيتنح .. بصيت لعز .. شايف رأيك الجميل ده .. لفه قرطاس وحطه في طيزك ..
عز : لي يا عم العبقري
انا بصيتله بحسره علي غبائه : يلا انت مفكره كيس شيبسي هنسرقه .. انت عارف اصلا اللي انت بتقوله ده ممكن يعمل اي في العالم .. والغبي التاني .. انت عبيط .. عاوز تحارب بريطانيا .. شاطر حارببهم .. هتقول للناس اي السبب .. خطفو ولادي .. اتكلمو بمنطقيه وفككو من الغباء
عز وزيدان : هنعمل اي
انا قاعدت علي اقرب كرسي : هناخد ولادنا ونرجع مصر ولا كأن في اي حاجه جصلت وحقنا اظن اننا اخدناه تالت ومتلت .. وفوقو عشان احنا فوق دماغنا مصايب اكبر من الخرا الي انتو بتتكلمو فيه ده
عز : والخول اللي لسه قاتلينه ده
انا مسحت ايدي المتعاصه بدمه في الكرسي : هنمشي في جنازته وننزله نعي كمان .. بصيت لزيدان .. احنا ناس تفهم في الاصول
عز وقع عالارض من الضحك : يبن الجنيه .. وديني انت تفوقت علي جدك (( ابو امي .. وهتعرفو علاقته ب عز بعدين )) تاني واحد اشوفه يطبق المثل ده بعد جدك
انا بصيت في السقف : امال لو عرفت امي بقي .. جدي بالنسبالها عيل .. **** يرحمها
زيدان : يرحمهم جميعا .. طيب هنخلي الهوليله دي كلها ازاي
انا : هننفذ جزء من خطه عز .. سيب كارت عزرائل جمب المرحوم .. وهنقول الل كانو هنا دول قوات حفظ السلام اللي المفروض بتحقق في موت الملك البريطاني .. سيب بقيه العيله حي وخد جثث اي حد ميت تاني
زيدان : اشمعنا
انا : كانت عمليه مجدوله لقتل الملك البريطاني بس
زيدان : بس ده بيسيئ لسمعه عزرائيل لاننا بنبني اسطوره ان عزرائل شخص بيعاقب الاشرار بس
انا : لا .. غلطان .. ده هيسيء لسمعه الملك البريطاني .. لان اللي قتله يبقي المعاقب عزرائيل .. فاكيد هو مخطئ
زيدان : منطقي
عز : افحمتني يبن اللعيبه
انا : لمؤخذه يصحبي انت تلميذ جوكر القانون .. اما انا فمعايا جيناته

روحنا اخدنا العيال و والنسوان وركبنا طياره ورجعت بينا علي مصر ما عدا زيدان اللي كان مستني يعزي في الملك السابق ورجعنا البيت اللي هو فيلا الباشا تاني اعدنا بناهم بس بنظم حمايه جديده واخدنا القاعده العسكريه المصريه اللي جمبنا (( بالزوق طبعا )) يعني مستوي امان البيت اعلي من مستوي امان القصر الجمهوري نفسه ... عدي شهرين علي رجوعنا مصر والدراسه داخله علينا تاني .. قاعدين في تجمع عائلي كبير فيه كل العائلات اللتي تم ذكرها في القصه (( معنديش شغف اقعد اعد الصراحه وبالذات دلوقتي ))
عز بيكلمني : هتروحو الكليه ولا تنجحو زي السنه الي فاتت
انا لزيدان : انت اي الكلام
زيدان : نروح يعم احنا حضرنا يوم وكان اكشن جامد الصراحه
جدي ابو امي : سمعت انكو ضربتو ابن سفير بريطانيا يومها
انا : وطردناه من شغله
زيدان بصلي باستغراب : هو عرف منين
جدي : انا بعرف كل حاجه
زيدان قعد بعنطزه : كل حاجه
جدي بثقه : كل حاجه .. يعم السفير .. وغمز
زيدان اتصدم : ...
خالي : لا انت تتعود علي كدا .. لسه متخلقش السر اللي يستخبي عالجوكر
انا : كل كل .. ميلت عليه .. للعلم بيتكلم عن قضيه سفير الموت مش اللعنه
زيدان خد نفسه : طيب
جدتي : ونظرا لعزا اختك اللي معملتوش لسه ده يبني (( وليه خبيثه قصدها تفكره بالتار ))
انا وزيدان سيبنا المعالق وسكتنا
جدي زغر لجدتي وبرقلها
جدتي عملت نفسها مخدتش بالها .. وكملنا قعدتنا في سكوت

في الجنينه قاعدين كلنا وانا وزيدان سراحانين .. احنا فعلا نسينا موضوع اخواتنا ده ولسه موصلناش لحد
قطع السكون ده منه بنت خالي : عمر .. تعال ننزل نتمشي شويه
انا : ضروري
منه : اه ضروري تعال انا ونت وزسدان هننزل نلف بالعربيات .. منا مش جايه القاهره عشان اقعد
انا فهمت انها عاوزه تخلع منهم : طيب .. يلا يزيدان
زيدان بصلي : نطلع فين يعم والبيت مفيهوش حد
انا باصرار : يعم محدش غريب قوم تعال .. عن اذنكو يجماعه
جدي بص في عين منه وبعدها بصلنا : روحو بس متتاخروش
زيدان : طيب

طلعنا كل واحد ركب عربيته ومشينا شويه لحد ما كنا بعيد عن البيت كلمت زيدان وقلتله اركن علي جمب .. ركننا علي جمب وقعدنا علي كبوت العربيه
زيدان : وانت منزلني عشان نقعد عالطريق
انا : اصبر .. بصيت لمنه .. ارغي
منه : لقيت جوست
زيدان بصلي : انا سمعت صح مش كدا
انا مصدوم : بتقولي اي
منه : لقيت جوست اللي انت حكيتلي عنه
زيدان بصلي بغضب : حكيلها عنه .. عمر انت عبيط
انا بصيتله : اكتم **** يسترك انا مش ناقص .. لقيتيه ازاي ولا هو مين
منه : من اسبوعين اتعرفت علي واحد اسمه علاء .. شوفته في كافيه في العجمي جه قعد معايا واتعرف عليه .. واخدنا ارقام بعض وكدا من باب نبقي صحاب .. من اسبوع نزلنا سوي عرفت ان هو جوست
انا : ازاي بقي
منه : حصلت عركه في المكان وواحد ضربه بالبوكس في وشه .. لقيت مكان الخبطه علامه غريبه ظهرت كدا .. روحت قعدت يومين ادور علي معنا الغلامه دي لحد ما لقيت علي الديب ويب روايه بتتكلم عن جوست .. وكانت قريبه من الحاجات اللي انت حاكيهالي .. غلاف الروايه كان عليه الرمز ده بقي .. عشان كدا طلبت من بابا اننا نجي نزوركم
زيدان : انتي واعيه لكلامك ؟
منه بصتله بقرف كدا وبصتلي تاني : هو غبي
انا : ملكيش دعوه بيه .. شوفتيه تاني امته
منه : امبارح لما عرف اني مسافره قالي لازم نتقابل .. فنزلنا
انا بصيت لزيدان : عز فين
زيدان : في انجينكو
انا : جهز طياره الطوارئ ابعت كل اللي في البيت لجاسر وروح معاهم وابعتلي عز
زيدان : اشمعنا
انا : لو اللي في دماغي صح فكدا كملت (( لكل من توقع السيناروي الجاي احب اقولك .. خد 🖕.. يبني انا هفضل اعلم فيك لحد تمته متحاولش تتوقعني ))
زيدان : طب وانا هروح معاهم لي
انا : لما نبقي لوحدنا هبقي اقولك .. يلا
زيدان : هتروح فين
انا : لا نروح .. انا هاخد منه معايا .. قول لجدي ميقلقش هي معايا .. معاك ساعتين ومتكونش في مصر
زيدان : براحتك ..

ركبت العربيه انا ومنه ومشينا روحت شقه في شبرا (( منوره يبت شبرا .. كسمك 😘😂))
جبت لاب من العربيه وطلعت بيه لمنه : وريني الرمز كدا ... ولا اقولك حاتي الروايه
منه : طيب اصبر شويه لحد ما اجيبها .. عماله تبعبص في اللاب
انا : بتعملي اي
منه : بأمن الجهاز قبل ما اخش الديب
انا : يرب ارحمني يرب .. بتأمني جهاز مين يبت المتخلفه .. دا لاب في ١٢ واحد قاعدين ٢٤ ساعه عشان يأمنوه
منه : وانا ايش عرفني يخويا
انا ضربتها علي قفاها : لمضه .. خلصي
منه : طب وديني مانا جايبها الا لما اكل كشري من الزعيم ورز بلبن من بلبن وكنافه نابولسيه من كنافه وبسبوسه
انا طلعت المسدس ووجهته ناحيتها : كلمه كمان وديني لاضربك
منه بصتلي باستهزاء كدا ورفعتلي الصوبع اللي في النص : خد .. طب هي كبرت في دماغي وديني مانا شغاله الا لما اكل اللي قولته
انا : مش وقت لعب وهزار
منه طلعت مسدس من جمبها وضربت طلقه في اللاب : دلوقتي هتجيب اكل ولاب اشتغل عليه
انا : انا اصلا عيل خول اني جبتك .. انا هخلي حد تاني يجيبهالي
منه بثقه : مش هتعرف
انا : رهان
منه : علي ٥ مليون جنيه
انا : موافق .. طلعت الفون ورنيت علي جاسر يخلي حد يخش يجيب الروايه من الديب ويب .. ورن عليا بعدها بنص ساعه قالي انها كانت معروضه للبيع ومحدش كان مهتم بيها عشان كانت غاليه .. بس في حد اشتراها من يومين
منه : ايدك عالخمسه مليون
انا : هديهومك بعدين معييش فلوس دلوقتي
منه : مش هشتغل قبل ماخد الفلوس .. ابعت بقي حد يجيبلك فلوس ولاب والاكل
انا مغلوب علي امري رنيت علي جاسر : ابعت حد يجيب ٢ كشري كبده كبير من الزعيم و لاب جديد من البيت و رز بلبن من بلبن و كنافه نابولسيه من كنافه وبسبوسة
جاسر : انت بتتوحم يا حبيبي .. انت عبيط يعمر .. انت بتكلم ديلفاري
انا : اخلص بجاسر مش بهزر .. ابعتهم علي شقه شبرا و حات ٥ مليون جنيه
منه قاطعتني : دولار يروحي .. دولار الجنيه ده مش بيعمل خاجه اليومين دول
انا : خمسه مليون دولار يجاسر .. متخليش اللي يجيبهم يتاخر .. وقفلت معاه وبصيت لمنه .. عارفه انك خنزيره
منه : مش اول حد يقولهالي
انا: بس انا خنزير اكتر منك .. وهقول لامك علي الفلوس ده عشان تحوشهملك
منه : عادي
بصيت لمنه وحاولت اقرا افكارها
منه بصتلي في عيني وغمضت عينها الخضره((خليك فاكر ان عمر وعيلته عينهم لون ولون اخضر وازرق )) : متخاولش
انا : نعم
منه : متحاولش تقراها .. مش هتعرف
انا بقي اتفشخ من الصدمه هي عرفت منين انا مش حكيلها عالحوار ده : اي
منه : مش انت لوحدك اللي بتقري افكار الناس
انا : نعم
منه : هفهمك بس اقفل بقك ليخش فيه دبانه ولا حاجه .. الموهبه اللي حضرتك بتتفشخر بيها دي اصلا وراثه
انا : اصلا ؟!
منه : بيورثها ٢ كل جيل .. جدك كان معاه ابن عمه بيقول اسمه ابو عماد (( اه هو عماد اللي جه في بالك )) .. الجيل اللي بعده كان امك وعماد ابن ابو عماد .. ومن جيلنا انا وانت .. بس انت محدش دربك .. فانت تعتبر بالنسبالي *** .. اقفل عينك الخضرا لو عاوز تقفل دماغك علي اللي قدامك .. واقفل الزرقا لو عاوز تقرا دماغ اي حد .. بتحسن القدره علي الوصول للي انت عاوزه اسرع .. بس انت مش محتاج تخفي اللي انت بتفكر انت اصلا دماغك مقفوله
انا : معلش بس .. انتي لي مقريتيش دماغ علاء ده
منه : معرفتش .. دماغه زي دماغك ودماغ زيدان .... بخصوص زيدان صح .. صحبك وحش (( وحش مش الصفه .. وحذ اللي هي وحش مرعب .. فهمني ؟! )) .
انا : مش فاهم
منه : انا لو حاولت ادخل افكارك هدخل .. بس هلاقيها فاضيه .. زيدان لو دخلت دماغه تاني هموت
انا : براحه كدا واشرحي
منه : في حاجه جوا دماغ زيدان او شخص مش عارفه احدد الصراحه .. ساعه ما حاولت ادخل هددني اني لو دخلت تاني هيقتلني .. لحد دلوقتي انا مش فاهمه اي ده
انا : متشغليش بالك بزيدان .، الباب خبط .. هقوم اشوف مين

طلعت لقيت واحد جايب الاكل واللاب والفلوس .. دخلت اكلنا واديتها الفلوس وحطيت الاب قدامها وبدأت شغل وبعد ربع ساعه فتحت الروايه قدامي وقريتها .. وجيت عند الخاتمه واتصدمت بالنهاية
انا : منه انتي قريتي القصه دي
منه : قريت اول فصلين بعدها اتبضنت الصراحه
انا : طيب احذفيها
منه : انت عبيط .. انت عارف انا دافعه فيها كام .. مليون دولار
انا : هديكي فوق الخمسه اللي معاكي خمسه تانين وامسحيها
منه : لي يعني
انا بانفعال : انتي مش بتسمعي الكلام لي .. انا مش قولت امسحيها وهتنيل اديكي خمسه مليون
منه بخوف : حاضر حاضر .. همسحها اهو .. خدت اللاب ومسحتها
انا : لو الروايه دي متمسحتش ودينس وما اعبد لابيد نسل عيلتك من الارض
منه بخوف اكتر : في اي يعمر .. و** مسحتها و**
انا : انا بعرفك بس ..

صوت خبط عالباب روحت فتحت لقيت راجل بفنله وكلسون وكرش كدا
انا : اؤمر
الراجل بنظره اشمئزاز : انت ابن مين يلا يخول يلا
انا : يلا ... ويخول .. دا انت شكلك راجل قليل الادب صحيح
منه جت علي صوت الزعيق : في اي يعمر
الراجل : ومين الشرموطه دي كمان
انا : خخخخ الشرموطه دي تبقي امك يكسمك .. وناولته بوكس دحرجه من علي السلم زي الانبوبه .. بصلت لمنه .. خشي جوا هخلص واجي
منه : عاوز مساعده
انا : لا تسلمي .. عندك عده القهوه في المطبخ اعمليلي فنجان مظبوط بس اخريه شويه علي ما اخلص
منه : طيب

قفلت الباب علي منه
انا : تعالي بقي يكسمك .. لسه رايح اضرب الراجل لقيت ٣ شباب يجي ٢٣ ٢٢ سنه كدا واقفين جمب الراجل وبيقولك بابا وشكلهم عيالو وجايين عليا .. حطيت ضهري للحيطه واللي يجي علي يخد رجل في صدره تنطره لتحت او افوته يخبط في الحيطه لحد ما اتمكنو مني وكتفوني وشالوني ونزلوني تحت في الشارع واشتغلو فيا ضرب بقي سعاتك هما ورجاله الشارع .. دقيقتين كدا ولقيت الشارع اتردم رجاله من خدام الموت بس لابسين لبس مدني وابتدو يفضو الخنافه بالزوق وحاوطوني ..
بايدز بيضحك : وعاملي فيها ملاكم
انا مش قادر انطق .. انا متضربتش وقت كتير بس كانو كتير : دقيقه وراجعلك

اسير الظلمات : منور
انا : اتعامل انت
اسير الظلمات طرقع رقبته : ياخي الواحد صدا من القعده
اسير الظلمات استلم مني

الاسير قام وقف : استعنا عالشقي باللله
بايدز : مساعده
الاسير : لا سيبلي بس ٢ ولا تلاته
بايدز باستغراب : انت بتتكلم بجد .. يبني انت متشلفط
الاسير : طب بص .. اتحرك بسرعه عدا من وسط اللي محاوطينه واشتغل ضرب في كل اللي ضربوه واللي يضربه ضربه بيغمي عليه ويشيله يرميه لحد ما عمل منهم كومه .. زي كوم القش كدا بيكلم بايدز .. عيب عليك دول شويه عيال هفق بس انا بس كنت سايبهم يبدأو
بايدز: انت وزيدان وعز عمري ما هفهم انتو عبط ولا جامدين ولا سكتكو اي بالظبط
الاسير بص بعيد كدا : اسحب عشان في شرطه جايه وانتو نازلين منغير ورق
بايدز : وانت
الاسير : ما عليك بيا لو حصل حاجه هموتهم واخلص
بايدز بص باستغراب ومشي هو ورجالته بس طلعو فوق سطح عماره

صوت من ورا الاسير وهو قاعد عالكومه : يبني انت مولود في مجزر
الاسير لف لقاه عز : منور
عز : منور .. حيث كدا بقي .. (( بدل مع القيصر ))
القيصر : الكلام علي اي
الاسير : انت جاي تغني بعد الفرح ما خلص
القيصر : طب ما تيجي نضرب بتوع الشرطه دول
الاسير : يرب ارحمني من غبائه
القيصر : طب اي
الاسير : اسكت خالص .. ولا اقولك ابعت عز ابعت عز
القيصر بدل مع عز : اي عملتو اي .. الجثث دي مزادتش لي
الاسير : ياخي وغلاوه ميار تسكت
ظابط داخل علينا : انت بقي عاملي فيها بلطجي يلا انت
الاسير : منور يجميل أؤمر
الظابط : جميل .. حاتوه عالبوكس
عز مسك ايد العسكري اللي مسكني : معلش يكبير ايدك كدا
الظابط : انت مين انت كمان
عز : محامي الاستاذ عمر
الظابط : كسمك .. حاتوه معاه
عز : كسمي انا .. لا دا يبقي كسمين كسمك .. هو عز نطق من هنا وهو بلقينا رجاله بايدز وبايدز ورانا ولابسين لبس قوات حفظ السلام
بايدز : سياده الرائد .. اتفضل امشي من هنا بدون شوشره
الظابط : وانت مين عشان تكلمني كد اصلا
بايدز : يظهر الزوق مش هينفع معاك .. بص يكبير انا بقي العقيد بيتر قوات حفظ السلام.. وطلعله الشاره بتاعته .. ودول فرقتي .. واللي انت شتمتهم دول شخصيات دوليه حضرتك لو اعتقلتهم هتقوم حرب عشان يرجعو الاول يبقي عمر شقيق الامير البريطاني يوكي لو تسمع عنه والتاني شخص غير مصرح بالتعريف عن هويهته .. ونظرا لحته الشتيمه دي فده حقهم نشوف هما عايزين اي ونعمله
عز : عن نفسي مش مسامح
الاسير : وانا بحب الدوشه .. مش مسامح
بايدز بيكلم ااظابط : ها انت رأيك اي
الظابط بيكلم العساكر : لملي يبني العيال المرميه عالارض دي بتهم التعدي علي شخصيه دبلوماسيه
انا رجعت تاني : لا معلش انا اتشتمت منك انت مش منهم .. وحقي هاخده منك انت
الظابط: لا دا انت اتجننت
انا : تعرف .. انا اجن واحد انت ممكن تسمع عنه .. بس انا هعمل معاك حركه جدعنه .. بيتر اسحب برجالتك انا هروح مع الباشا القسم
عز : طب لو هتروح هاجي معاك
انا : تعال

بعد نص ساعه في القسم قاعدين قدان مكتب المأمور
عز : جبتنا هنا لي
انا : القسم ده لازم يتهد علي دماغ اللي فيه
عز : انت عبيط يعمر
انا : يبني افهم .. الموضوع ده غريب
عز : موضوع اي .. نورني
انا : الشقه دي اللي كنت قتلت فيها اخو سمر .. الشقه والعماره كلها اشتراها زيدان لما خرجنا متن السجن ومظنش ان زيدان محتاح فلوس عشان يأجر .. والراجل كان جالي بلبس وكأنه طالع من الشقه اللي جمبي .. والعيال دول دخلو بسرعه .. دا غير ان الشرطه جت في ١٠ دقايق ودي مش بتحصل في الطبيعي .. انت في مصر
عز : قصدك انها مترتبه .. بس ازاي .. انت نفسك مكنتش تعرف انك جاي هنا انهر... ثانيه وواحده .. خخخخ .. عمر ان ت جبتنا هنا برغم انك عارف ان ده جزء من خطه اللي خطط
انا : بالظبط .. اتعامل وكأنك مش عارف حاجه .. كلم زيدان يبعت اي حد يعرف يجيلنا عشان لو احتاجنا حد يطلعنا
عز : مش لازم هتلاقيهم عملو كدا اصلا
العسكري جالنا يدخلنا للمأمور

انا اول ما شفت المأمور : خخخخخ هو انت اللي ....

اقفل يبني

لو حد اتوقع المأمور يبقي مين هحلق شعري زلبطه
جامد فشخ يسطا بس قصير بما انك بتقعد اسبوع مش بتكتب
 

ليه ياسطى تقفل الجزء على كده دا أنا أخدت اجازة من الشغل علشان أقرأ بأستمتاع وتروى إيه ده يا جبار.. أنت محترف يا نجم.. أنا مش عارف أعلق على القصة لأن مهما أقول مش حقدر أوصل احساسى بروعة القصة...
أحييك على المجهود الرائع المتميز وتسلم ايدك ومنتظرين الجزء الثامن..

مع خالص تحياتى...
 
جزء فاجر بس تحس انو بيخلص بسرعة
 
طبعاً ما دام محدش يقدر يقرأ أفكارك يبقى المأمور حيطلع فى الأخر علاء الجوست صح
😂😂😂😂😂😂
جزء جبار يا غالى..الدماغ اللى بتكتب قصة زى دى متكلفة يا باشا أحسنت السرد والتشويق والإبداع تسلم ايدك ومنتظرين الجزء التاسع لورد .

مع خالص تحياتى...
 
جوست /هو علاء إلى كان معاك في السجن
وهو نفسة المأمور
 
  • عجبني
التفاعلات: moko
بس انت كروتنا المفروض كان يبقي في مشهد كده اللي هو عيله زيدان و عيله عمر راحو ازاي و اللي اللي حصل لهم و كمان مشهد مثلا اللقاء بين كل واحد و مراته و عياله كده يعني
 
يبا مأمور السجن إلى انتا كنت في
لا .. اسهلكم التوقعات .. جوست مش علاء .. و المأمور مش المأمور بتاع السجن ومش اللي ساعد عمر .. ولكن حد قريب لهم
 

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%