NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة القوة والجنس طريق الخير ـ حتي الجزء الثامن 20/5/2022

النجم الصاعد 👑

نسوانجى بريمو
عضو
ناشر قصص
إنضم
4 مارس 2022
المشاركات
186
مستوى التفاعل
34
نقاط
2
الجنس
ذكر
الدولة
مصر
توجه جنسي
أنجذب للإناث
القصة خيال ١٠٠%وده اللي هلعب عليه في احداث القصة
بالمناسبة ديه 3قصة ليا فاخوكم محتاج نصايحكم جدا
_______________________________________________
الجزءالأول
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​

من 9000 سنة تواجد علي كوكب الارض اول انسان لكي يعمر كوكب الأرض وأطلق عليه (ايرون) ايرون ظل وحيد علي كوكب الارض يهرب من الحيوانات المتوحشة لكي ينجو من شرها وتعايش فوق الجبال والهضاب و حياته كلها كانت تنقل وسفر بحثا عن الطعام والشراب لكن دوام الحال من المحال في يوم من الايام بعد مرور 4500 سنة قلت وجود الحيوانات في المناطق المرتفعة التي يعيش فيها ايرون لكنه لم يستسلم للموت وقرر بعد تفكير غزير أن يتركه موطنه ويتجه في رحلة بحثا عن موطن جديد ملئ بالطعام ولكن وهو في طريقه شاهد حيوان خطير وهو النمر كان يهاجم اول انثي علي الارض واطلقت عليها (مليكه)مليكه كانت تهرب من النمر لكي تنجو بحياتها لكن للاسف النمر هجم عليها و مليكه سقطت علي الارض ورجلها اليسري مجروحه ولاتقدر علي الوقوف مره اخري والنمر كان يدور حول فريسته مليكه لكي يقضي عليها وكان ايرون يشاهد كل هذه من بعيد ولكن شعر بشعور غريب كان يقول له شعوره أنه يجب أن ينقذ مليكه وظل يفكر مع نفسه في ثواني معدوده كيف سيستطيع أن ينقذ مليكه من هذا النمر وفي نفس الوقت النمر رفع رأسه الي الاعلي معلنا النصر والهجوم علي فريسته ومليكه كانت في حالة ذعر والنمر رفع رأسه عاليا وسينقض علي مليكه ايرون وجد أمامه خشبه محدبه من الجانبين وقذفها علي النمر وقضي علي النمر والنمر ظل ينشر دماءه في كل مكان وسقط علي مليكه ميتا وهكذا انقذ حياة مليكه وأعلن عن اول قتل واول سلاح مليكه شعرت بالفرح الشديد وايرون شعر بالفخر والاعتزاز وانطلق علي النمر ورفعه من فوق مليكه ورماه بعيدا وحضن مليكه وكان هذا الفعل غريب بالنسبة لهم هما الاثنين مليكه شكرت ايرون علي فعله وسالت ايرون ماذا كان يفعل هنا ايرون قال لها أنه كان يبحث عن وطن جديد ومليكه عرضت عليه أن يقيم معها في وطنها حتي يغلبوا الوحده وايرون وافق وسند مليكه وساعدها علي الوقوف ومليكه ظلت تشاور له علي طريق وطنها والذي كان علي الوادي و امام النيل مباشرة وعاش معها وبعد مرور 500سنة تعلموا هما الاثنين الاستقرار والصيد والزراعة واختراعوا الكلام والكتابة واطلقوا علي هذه اللغة اسم (ايركه)لاول مره ايرون شاهد مليكه عاريه تماما وايرون شعر بانتصاب قضيبه والمتعه والذه وكانت هذا اول مره يشعر بهذا الشعور ولما انتبهت له وشاهدت قضيبه شعرت بالذه والرعشة والهيجان وشاهدت سائل يسقط من فتحة وهي كسها ولم تعرف لماذا يحدث هذا ولكنها ذهبت بتلقائية لايرون وعدلت قضيبه علي كسها وجلست عليه وايرون شعر بسخونة كسها وحدث له شعور أنه يجب عليه أن يحرك قضيه داخل كسها وظل يخرج ويدخل قضيبه حتي جاء بمنيه وسكبه في كسها وهذه كانت أول عملية تكاثر في كوكب الارض ومرت سنة علي هذه الواقعة و مليكه انجبت4اطفال تؤام ومنهم بنت واسمها فلوين و ثلاث اولاد وهما خوان وكين و بيرك وظلت مليكه في البيت تعتني بالاولاد و ايرون كان يجلب لأسرته الطعام والشراب ومرت 20سنة ظلت فيها العائلة عايشة في سلام وامان لكن في احدي رحلات ايرون للصيد لجلب الطعام اعترض طريقه الموت كما يقال إنه شاهد تنين ضخم احمر اللون وذات عيون صفراء وأنفه ظاهر اسود اللون كبير الحجم وذيله الاحمر الضخم ظاهر منه بعض الرؤس المحدبه السوداء تفاجأ ايرون بالتنين وتأكد أن هذه نهايته والتنين عندما رآه أطلق علي ايرون من فمه سائل بنفسجي اللون وغاب عن الوعي عندما رجع اللي الواقع لم يجد التنين أمامه وكأنه اختفي تماما ايرون بقا في شدة الفرح أنه مازل عايش ولم يموت وعاد الي منزله واختلط باولاده تنقل هذه السائل من ايرون الي أولاده و زوجته
أنا :هو ايه السائل ده ياجدو
جدي:أنا مش قولت متقطعنيش وانا بتكلم عقابا ليك مش هكمل القصة النهاردة وانت هتقضي يومك كله تدريب يلا خده يا حسين في ساحة التدريب
حسين:من عنيا ياحج يلا يا مروان قوم
أنا :خلاص انا اسف ياجدي كمل عشان خاطري
حسين :قوم يامروان متخليش جدك يتعصب عليك
أنا بزهق:اوووف حاضر يلا
( هاي أنا مروان بطل القصة السن١٨سنة من مصر )
(جدي الاسم حلفاوي ٦٨سنة من سوريا )
(حسين عمي الأصغر اقرب واحد ليا ٢٨سنة اعزب من سوريا )
احداث القصة دلوقتي في سوريا تحديدا في جبل الشيخ
أنا بزهق:اوووف حاضر يلا
حسين خدني ساحة التدريب اللي قضيت فيها عمري من
وانا عندي ٨سنين
حسين اعد يدربني علي استخدام السيف و الرماح والشهامة والقوة البدنية والسرعة وردة الفعل والحماية قعدنا ندرب ١٢ساعة كاملين من غير راحه وانا وقعت علي الارض من التعب وباخد نفسي بالعافية ومفيش حته في جسمي سليمه
حسين اعد علي جمبي علي الارض وقال
حسين:بس عاش عليك مستواك اتقدم جدا
أنا:عاش اي بس انا بقالي١٠سنين بدرب هنا وفي كل مره اتدرب فيها أحسها أنها اخر مره في عمري
حسين: دلوقتي أنت شبه جاهز بس انت ناقصك شوية تعليم علي استخدام السيف والرمح والسهام اكتر
أنا :ازاي بس انا نفسي استخدمهم صح وانا شبه جاهز لي ايه
حسين:قوم امسك السهم ده ووريني كده
أنا:حاضر ناولني السهم اللي جمبك ده
حسين :امسك ياعم صوب علي الهدف ده
أنا:خخخخ ازاي ياعم ده بعيد اوي ٨٠٠متر
حسين:جرب بس
أنا:حاضر
وضربت السهم بس جيه تحت الهدف بشوية والهدف كان شبه العروسه اللعبه
حسين:خد امسك الرمح ده وجرب كده
أنا:أنا مجبتهاش بالسهم هجيبها بالرمح يعني
حسين:معلش خدني علي قد عقلي
أنا:أما نشوف
حدفت الرمح باقصي ماعندي لكن اترمي ٦٠٠متر
حسين:هات السهم بقا وتعالي اقف قدامي
أنا:حاضر
وقفت قدام حسين وهو قرب مني اوي
أنا:ايه ياعم انت ناوي تنكني
حسين مردش عليا ومسك ايدي وشد السهم جامد
حسين:خد نفس طويل واكتمه جواك
عملت زي ما هو قال
حسين: حلو ارفع راسك بقا ونشف صدرك وأفرد ضهرك
نفذت
حسين :سيب السهم وطلع النفس وخليك واثق في سهمك
أنا عملت زي ما قال والسهم جيه فعلا في راس العروسه
أنا:اوووف ايه الجمدان ده ياجدع
حسين :تعالي بقا هات السيف والرمح خليه لبكره
روحت جبت السيف وحسن جابلي شوية كور صغيرة وحطها فوق بعض
حسين:أنا عاوزه كلهم نصين في٥ثواني
أنا:حاضر هحاول
حسين :قبل ما تحاول افتكر أن السيف جزء من جسمك وانت لازم تحس بالهوا واتنفس وانت بتهاجم
أنا:حاضر
غمضت عيني وخدت نفس وقولت في سري انت جزء مني
وقطعت كل الكور نصين في ٣ثواني
حسين:عاش ياوحش ايوه كده
أنا:تعليمك يا المعلم
حسين :روح بقا اتخمد عشان تسمع بقيت الحكايه بكره
أنا:يلا تصبح علي خير
حسين وانت من اهله
أنا روحت أنام ومكنش حد في البيت صاحي روحت علي السرير ونمت في ثواني من التعب
حسين في الوقت ده راح لجدي
جدي:ها الواد ده عامل ايه في التدريبات
حسين:كويس جدا وعنده تحكم في السيف رهيب
جدي:شد عليه اكتر ده هو المختار
حسين:بقالنا اكتر من ٢٠٠سنة مظهرش حد عنده قوه في مصر ولما يظهر يكون المختار
جدي:القدر عاوز كده
حسين:اه صح هو عرف اي حاجه
جدي:لا لغاية دلوقتى هو انسان طبيعي
حسين :طب يلا ياحاج أنا هنام تصبح علي خير
جدي:وانت من اهله ياابني
_______________________________________


__________________________________________
الجزء الثاني
____________
صحيت الصبح من النوم وجسمي كله مكسر من التدريب وروحت علي جدي اللي كان صاحي واعد لوحده
أنا:صباح الخير ياجدو
جدي: صباح الخير يابني
أنا:يلا بقا ياجدي كمل الحكاية
جدي:حاضر يامروان كنا وقفنا امبارح فين
أنا: ايرون رجع البيت واختلط باولاده ومليكه والسائل ده اتتقل ليهم هما كمان
جدي:تنقل هذا من ايرون الي أولاده وزوجته و رواه ماحدث له لأولاده وأولاده اقترحوا عليه قتل جميع التنانين لكن ايرون غضب منهم كثيرا وقال لهم لاتدعوا نار الانتقام تسيطر علي افعالكم والا غضبت عليكم وهيا انصرفوا من أمامي ولكن للاسف تملكت نار الانتقام من ابنه كين وعندما خرج من منزل أبيه ذهب من دون علم أحد وأخذ يهاجم التنانين لكنه تفاجأ بقوة كبيرة جدا استطاع بها أن يفرض التنانين تماما من كوكب الارض وحدث زلزال كبير جدا وشعر بخاينة ولده له وفقد الوعي من شدة حزنه ولكن ظهر له في حلمه التنين الذي هاجمه وهذه المره بشكل اصغر وقال له إن الخيانة تكون من اقرب الناس اليك وانت الان لديك قوة جبارة لتنصر بها الخير ولكي تطمئن علي هذه القوة يجب انت تعاقب ابنك بسلب هذه القوة له واختفي هذا التنين من أمام ايرون ورجع ايرون الي وعيه وهو غاضب منه ابنه وذهب إليه ثم وضع يده علي جبهته وسلب منه هذه القوة وابنه وقع علي الارض وفقد وعيه بسبب المجهود الذي بذله وايرون حمله ولده كين وذهب به الي البيت وجمع العائلة وانتظر حتي افاق وعاقبه بحرمه من هذه القوة و نفيه مدي حياته وأمه مليكه اخذت تبكي وتنهار علي مفارقة ابنها كين وترجت ايرون أن فلوين تعيش معه وتتزوجه وحن قلب الاب ايرون ووافق ولكن اشترط أن يسحب القوي من فلوين وكلهم وافقوا علي شرطه وسلب ايرون فلوين قوتها وذهبت فلوين مع زوجها كين ليعيشوا وينجبوا مدي الحياة في امان ومرت السنين وأخذ يفكر ايرون في ولديه أن يزوجهما واخبر مليكه أنه يريد أن يضاجعها حتي تنجب له بنات لكي يتزوجهم اولاده ومليكه فرحت جدا بالخبر ووافقت وبعد مرور سنة أنجبت مليكه بنتان تؤام الاولي أطلق عليها رنيم والثانيه اريانا ومرت ٣٠سنة وتزوج خوان من اريانا وتزوج بيرك من رنيم وعاشت العائلة جميعها سعداء وأخذوا كلهم ينجبوا حتي يعمروا البشرية ولكن اللحظات السعيدة قصيرة للاسف جاء التنين الي مخيلة ايرون وقال له عند إنجاب كل *** من صلبك سوف تقل قواه عن ما سبقوه ولكن سيأتي الوقت حتي تستعيد العائلة رشدها وقواتها بالكامل وهذا سيؤدي إلي الصراعات بين احفادك ولكن سيأتي المختار ليكون الشعلة
المنيره ويهزم هذه التفرقه التي حدثت بينهم النهاية
أنا:حلوة الحكاية ديه اوي ياجدي بس انا في حاجات عاوز
افهمها معلش
جدي:قول عاوز افهم ايه
أنا:مين التنين اللي ظهر لايرون وايه الماده اللي نقلها وازاي اختفي وليه بيظهر في لاوعي ايرون والمختار ده مين وهل ظهر فعلا ولا لسه وايه القوة اللي اكتسبها ايرون وأولاده
جدي :بص ياعم أنا هقولك كل حاجه عايزه بس بشرط
أنا:اتفضل قول ياجدي
جدي:هتيجي معايا مشوار كده اتفقنا
أنا:ياااه ده افتكرت هتقول اقتل ناس ورجعهم تاني موافق طبعا
جدي:طب يلا بينا
جدي خدنا في مكان فاضي ومهجور في الجبل
أنا:ياجدو مش المنطقة ديه محظورة
جدي:هتعرف كل حاجه دلوقتي
جدي دخل مغارة وانا دخلت معاك وكان في صخرة كبيرة في المغارة وجدي حركها والجبل بقا يتهز جامد والأرض انشقت نصين وظهر تحتينا باب ونزل جدي وانا نزلت وراه
وشوفت مكان عبارة كله ساحة تدريب كبيرة ومليان ناس عمالقه ولبسين لبس عامل زي الكونغ فو والناس عماله تدب في بعض بالمعني والناس اول ما شافوا جدي وقفوا عن التدريب جدي رفع أيده وقالهم يستكملوا التدريب
جدي:اهلا بيك في اكبر مركز تدريب في العالم مركز خوان
أنا:ايه المكان ده ياجدي وليه كنت مخبيه عني وخوان ده ابن ايرون ايه علاقته بينا
جدي:تعالي بس وانت تفهم كل حاجه
أنا:حاضر ياجدي أما نشوف
مشيت ورا جدي ودخل من باب كده تقدروا تقولوا عليه باب الجحيم مركز تدريب للوحوش مش بني ادمين مستحيل
ولاقينا اتنين بيحربوا بعض وكانوا حسين عمي وواحد تاني
حسين كان بيطير في الهواء وينزل يضرب الشخص علي دماغه برجله الشخص اترمي علي الارض من قوة الضربه الشخص سند علي ايديها ورجله وضرب الأرض جامد والأرض طلعت صخور كبيرة وضربها في حسين وحسين للاسف معرفش يصدرها حسين اعد بتنطط في الهوا ومره واحده شبك أيده في بعض وطلع نار منها والشخص وقع علي الارض وكان جسمه كله بيطلع دخان النار اللي جت فيه كفيله أنها تسيحه بالمعني لكنه قام وقف تاني وسلم علي عمي حسين وبيهنيه بالفوز واول ماشاف جدي واقف انحني علي الارض قدام جدي وجدي راحله وحط ايده علي رأسه وقومه من الأرض
جدي:اقدملك مجدي نجل حاكم عنصر الأرض ويبقي ابن عمك جابر
(مجدي ٢٠سنة من سوريا طول بعرض عنده عضلات كفيله انك اول ما تشوفها تشخ علي نفسك )
(جابر ٣٥سنة متزوج وعنده ٣عيال وهنتعرف عليهم في الأحداث القادمة)
جدي:اقدملك مجدي من ملوك عنصر الأرض ويبقي ابن عمك جابر واقرب احفادي ليا جدع وعاقل جدا
أنا:اتشرفت بمعرفتك يامجدي بقا كده يامجدي اعد هنا ١٠سنين كاملين ومتقابلنيش حته
مجدي: معلش يا اخويا انت اللي بتيجي في أوقات غلط بتيجي فااجازة دراستك وانا في الوقت ده ببقي يتمرن
أنا:خلاص ياعم مقبوله منك قولي بقا ياجدي ازاي عمي حسين بيتحكم في النار وازاي مجدي بيتحكم في الأرض ده مستحيل ازاي بيقدروا يعملوا كده
جدي:ياااااه ميبقاش مخك طخين اوي كده ياه بقا كل ده مفهمتش
أنا:لا مفهمتش ممكن تفهموني عشان أنا خلاص بجد هتجنن
جدي:بص بقا ياسيدي الماده البنفسجي ديه بتاعت التنين ده معناه وان التنين وهب حياته وكل قوته لايرون والقوة ديه انتقلت لكل نسله والتنين ده يبقي ثور ملك التنانين وبسبب أن كين اتجوز قبل اخواته ب٣٠سنه قدر ينشر أولاده بشكل اكبر بكتير من اخواته الاتنين .بس كده
أنا:بس ايه طب مين المختار وايه القوة واحنا مالنا بيهم
جدي:القوة هي بتقدر تستخدم في الحرب النار الأرض والليزر وأنك ممكن تتحول لعملاق وقوة المحارب والقصة ديه حقيقه واحنا من أبناء ايرون وتحديدا من ابناء خوان
والمختار يبقي انت يامروان انت المختار
أنا:مييييين
النهاية


استنا استنا ياعم رايح فين انت زهقت ولا ايه

أنا:مين المختار أنا ازاي طيب وانا معنديش اي قوة من اللي عندكوا أزاي ازاي هعمل كده
حسين:ده اللي هيجننا كلنا يامروان انك مظهرش لحد دلوقتي ليك اي قوة والعرافة هي اللي قالت إنك المختار
أنا:مين العرافة ديه كمان
جيه شخص وكان ماسك حاجه ورا ضهره ومحبيها في وسط الكلام وقال
شخص:أنا العرافة ياسيدي عندك اعتراض
أنا:لاخالص ياجدتي بس انت متاكده من قرارك ده
(جدتي نوال٦٠ سنة عندها هيبة وثقة في نفسها تخليك واقف قدامها بتترعش من الخوف )
مجدي:انت مجنون حد يشكك في العرافة ياغبي
جدتي:خلاص يامجدي مجراش حاجه مكنش يعرف ايوه ياسيدي متاكده تحب اوريك
أنا:أنا بتمني طبعا ياجدتي وانا اسف اني شكيت في قرارك
جدتي قربت عليا وطلعت الحاجه اللي كانت ورا ضهرها
جدتي:امسك ده سيف الكامندا لسه صنعه افضل حداد في العالم وده هندي والحداد الخاص بالجبل الحداد عشان يصنع السيف ده فضل يتفرج عليك مدة ال١٠سنين اللي انت اتطربت فيهم عشان يصنع سيف يلائمك ومصنوع من معدن كربيد التنتالوم عشان يتحمل الحرارة وواقي السيف تسوبا
.وتقدر تخليه سيفين في ايدك وتكبر وتصغره زي ما تحب
أنا مسكت منها السيف واول ما مسكته السيف كلبش ايدي بالمعني واتنفضت جامد وحسيت أن السيف بقا جزء من جسمي
جدتي:اي رايك نجربه
أنا:موافق طبعا
جدتي مشيت قدامي ووداتني في مغارة مخفية والباقي جم عشان يتفرجوا علينا ووقفت قدام حجر كبير وقالت
جدتي:أنا عايزاك تقسم الحجر ده نصين وخليك واثق في سيفك أنه يقدر يعمل كده
أنا قربت السيف من دماغي وغمضت عيني وقولت براحه أنا واثق فيك
واعدت اضرب الحجر بسرعة والسيف بقا يطلع نار والحجر اتفتفت مليون قطعه بالمعني
حسين:اي ده ازاي كده قدر يدمج قوته مع سيفه بالسرعه ديه انت محتاج من ١٠ل١٢سنة عشان تقدر تعمل كده لكن انت لسه ماسك السيف حالا
أنا هنا فتحت عيني ولقيت السيف بقا عبارة عن نصل من النار وبيطلع نار وهو في أيدي أنا اتفاجات بده
جدي:حاول بقا تقلل من قوتك عشان تقفل السيف
حاولت وفعلا اسيف رجع تاني لحالته الطبيعيه
جدي: دلوقتي تروح تريح جسمك وبعد كده تجهز شنطك عشان انت هترجع مصر بكره ومعاك مجدي وهو هينقل دراسته معاك هو في سنك اصلا ثانوية عامه زيك بس هو حصل عنده ظروف فااتاخر سنتين وخليك علي طبيعتك خالص تمام
أنا:طب تمام سلام ياجماعة
الكل :سلام يامروان
أنا وصلت البيت ومعايا السيف ونمت علي طول ومجهزتش اي حاجه وكنت فرحان جدا اني مش شخص عادي ومميز عن كل الناس
في الجبل وفي مركز التدريب وكانوا لسه اعدين في المغارة
جدتي:شوفتوا كلامي طلع صح ازاي
حسين:فعلا مروان قوي جدا
مجدي:مش كنت تخليه هنا ياجدي علي الاقل يبقي في امان
جدي:مقدرش يابني مروان لازم يرجع حياته الطبيعية والا كده هنبقي بنلفت الأنظار علينا وكمان مروان لازم ميظهرش قوته دلوقتي خالص لأننا مش مستعدين ويلا روح نام عشان تسافر بكره عايزك تبقي مع مروان زي ضله وتحميه من اي خطر مروان مش سهل خالي بالك
مجدي:حاضر ياجدي
حسين:اه ودرب مروان كتير بس فالخفاء في المركز الخاص بالعيلة في مصر
مجدي: تمام يلا تصبحوا على خير
الكل:وانت من اهله وكلهم راحوا ناموا ومعاداة حسين فضل يدرب لوحده
تاني يوم صحيت الصبح علي خبط الباب
أنا:ياأخي ينعل ام البني ادم علي الصبح حاضر جي
روحت فتحت الباب وكان مجدي
مجدي:يلا ياعم عشان نلحق الطيار
أنا:يالهوي أنا لسه مجهزتش الشنط طب بقولك روح انت جهز الشنط وانا اروح استحمي عقبال ما تخلص
مجدي:ماشي ياعم أما نشوف اخرتها
أنا دخلت اخد دش وخرجت ولبست واتشيكت علي سنجه عشرة وروحت لقيت مجدي اعد ومستنيني
مجدي:ايه ياعم رايح تخطب ولا ايه
أنا:انجهز انت ليك دماغ تتكلم يابني ناقص٣٠دقيقة والطيارة تطلع
مجدي:ياديني امسك ياعم شنطك وانجز
خد شنطي وطلعنا من البيت ولقيت العيلة كلها واقفه عشان تسلم علينا سلمنا عليهم والدنيا تمام التمام وروحنا المطار وركبنا الطيارة ولكن المفاجأة لقينا في الطيارة .



________________________________________
الجزء الثالث
________________
خد شنطي وطلعنا من البيت ولقيت العيلة كلها واقفه عشان تسلم علينا سلمنا عليهم والدنيا تمام التمام وروحنا المطار وركبنا الطيارة والمفاجأة لقينا في الطيارة جيش كتير وجنود مصريين اول ما طلعنا رفعوا علينا السلاح وجي قرب علينا واحد هو اللي اتكلم وقال
شخص:أنا حازم فريق اول قوات المسلحة المصرية ومش عاوزكوا تتكلموا خالص غير لما اخلص كلامي تمام؟
أنا:تمام
حازم: النهاردة في شرق سيناء حصل هجوم كبير من الإرهاب ووقع رجالة كتير من الجيش المصري واتواصل معانا وزير الحربية والدفاع محمد حسين وأمرنا بالهجوم عليهم عشان نرجع حق اخواتنا الشهداء وبعتلنا الدعم وانا كنت قائد الفرقة وصحيت الصبح الساعة٣الفجر وصفرة صفارة الصباح والعساكر وقفوا طبور قدامي
________________________
المشهد علي لسان حازم
حازم:جاهزين يارجالة
الجنود:جاهزين يافندم
حازم:هنروح وهنرجع
الجنود:**** اكبر
حازم:هنجيب حق اخواتنا
الجنود:**** اكبر
حازم:حد خايف
الجنود :**** اكبر
حازم:العملية كبيرة
الجنود:**** اكبر
حازم :يلا بينا علي العهد يارجالة
الجنود:ايد واحده
حازم:قدامنا جبل قرين كتيبة واحد هتروح غرب الجبل بقيادة الزميل ايهاب الملكي وكتيبة اتنين هتروح شرق الجبل بقيادتي وهنتقابل في الموقع يارجالة جاهزين
الجنود:جاهزين يافندم
حازم:مش سامع
الجنود:جاهزين يافندم
حازم:يلا اتحركوا **** معاكم
____________________
نرجع لينا تاني
حازم بدموع وبيتكلم بصعوبة :الرجالة اتحركت لكن للاسف كان طريقهم فخ وكلهم استشهدوا بالقنابل والالغاز وسيادة وزير الحربية أمرنا بالهروب وأننا نرجع هنا علي سوريا ونقابلك وتقولك بلدك محتاجاك يامروان هات حق اخواتك
أنا:بس ال....م
حازم:ولابس ولاحاجه مش عاوزين ردك دلوقتي أنت هتخش الجيش اكنك دخلته في الوقت المطلوب منك واحنا محتاجينك يامجدي معانا
مجدي:انت متعرفش أن انا سوري ولا ايه
حازم:انت شاكلك ناسي أن الحاجه مصرية ومتستعجلوش احنا هنسمع ردكوا بعض امتحاناتكوا تمام؟
أنا مجدي: تمام
مضيفة الطيران:حمد**** علي سلامتكم وصلتوا مصر
نزلنا من الطيارة أنا ومجدي ولقينا اهلنا واقفين يستقبلونا أنا ومجدي
(امي واختي الكبير واختي الصغيرة وابويا (اسرتي
اختي الكبيره(نرمين٢٠سنة طويلة ورفيعة وبزاز وطياز متوسطين عود فرنسي)
امي(منار ٤٠سنة سورية الأصل بس كفاية عليكم كده)
اختي الصغيرة الاسم ريم ١٠سنين وديه الدلوعة بتاعتنا
ابويا رامي٤٥سنة من مصر
امي:وحشتني اوي ياابني حمد**** علي سلامتك نورتنا يامجدي ياابني
مجدي:بنورك ياحجه معلش أنا جي اغلس عليكم شوية عقبال ماالامتحانات تخلص بس
بابا:عيب ياولد متقولش كده ده احنا نفرشلك الأرض ورد
مجدي:حبيبي ياعمي
نرمين:ايه ياعم الفورمه ديه أنت كل ما ترجع عضلاتك بتزيد
أنا:مبحبش اتكلم عن نفسي كتير
ريم (اختي الصغيره):يووه بقاا هتفضل واقفين كتير في الشارع كده عايزه اروح بقا
أنا:و**** الوحيده اللي قالت حاجه صح يلا عشان ننام عندنا امتحانات بكره
نرمين (اختي الكبيرة):يخربيت غلستكوا انتوا وهي ما تغوروا هو حد ماسكم ولايه
امي:هتفضلوا تعندوا في بعض كده لغاية امتي بقا تعبت بجد منكم
ابويا:يلا ناخد تاكسي عشان نروح
خدنا تاكسي ووصلنا للبيت ودخلنا الشقة
امي:بص بقا يا مجدي ياابني معلش انت هتنام في أوضة اخوك مروان
مجدي:ولا يهمك ياامي تمام
دخلنا الشنط وكله تمام وذاكرنا مع بعض شوية وخدنا علي بعض بسرعة واعدنا نهزر لحد مانمنا لحد تاني يوم
والصبح جيه ومجدي صحاني من النوم
مجدي:قوم بقا ياعم هنتاخر
أنا:هنتاخر ايه يابني لسه بدري
مجدي:بدري اي بس ناقص ساعة عقبال ما تفطر وتجهز نفسك يكون عدي نص ساعة قوم انجز
أنا:حاضر قايم اهو
قومت وخدت دش ولبست والحجه حضرت فطار علي الخفيف وكلنا علي السريع ونزلنا وروحنا علي المدرسة وكانت مدرسة ثانوية لغات ومشتركة وكان امتحان عربي وكان سهل فشخ وخلصت الامتحان وتقابلنا أنا ومجدي عن الكفتيريا
أنا:كسم السهولة ياجدع ياريت الامتحانات كلها تيجي كده
مجدي:سهولة اي الامتحان كان ابن متناكه ميتحلش
انا:ايوه ياض منا عارف كل الدحيحه بيقولوا كده شكلك كده منهم وهتغفل كسمي
وسط ضحكنا وهزارنا كان في بنت ماشية من قدام الكافتيريا ووراها ٦ولاد بيعكسوها
مجدي:اوووف شايف الفرسة ديه من حقهم أن العيال ديه تعكسها عليا الطلاق
أنا روحت باصصله ببضان ابن متناكه
مجدي:خلاص ياعم اهدا اهدا مش كده شكلها حبيبية القلب
أنا روحت رايح عليهم ومجدي جيه جرى ورايا
أنا:مش عيب يارجالة اللي انتوا بتعملواه ده
واحد:بس العب بعيد يااا ياروح امك
أنا:روح امي طب خد
روحت رازعه برجلي علي رأسه حته بروسلي كده جابته الأرض ولاقيت ٤ملومين عليا واعدوا يدوني بالبونيات لغاية ماوقعت من كتر الضرب ونزلوا عليا ضرب برجلهم وانا بتضرب لاقيت الخامس بيتحرش بالبنت وانا غضبت جامد وبقيت في شدة الغضب والدنيا قدامي اتحولت لااحمر وطلع من كل جسمي نار جت في اتجاه الواد اللي بيتحرش بالبنت وهما أعدوا يكملوا فيا ضرب لغاية ما اخيرا أتدخل مجدي واتحرك بسرعة ووقف ورا كل واحد فيهم وادله بالرجل في اسفل رقبته وكلهم وقعوا في الأرض مغمي عليهم ومجدي جيه عليا وتقومني من علي الارض وقال
مجدي:مكنتش اعرف انك هفأ كده ياض
أنا:هفأ ايه ياعم انت شايف دول كام واحد ولا كل واحد فيهم يوصل للسقف طول بعرض دول يكملوا بنادمين
وانا بتكلم مع مجدي دخلت علينا البنت
البنت:سوري بجد أنا اسفه اوي يامروان مش عارفه اشكرك ازاي بجد **** يخليك المهم انت كويس
أنا:كويس متقلقيش وحشتني فشخ و****
مجدي بخبث:تشكري اي بس انا المفروض اللي اتشكر مش هتعرفنا يامروان علي القمر بقا ولا اي
البت بصتله قصه بنت متناكه حسيتها عايزه تاكله
أنا:اه طبعا ديه اسماء اسماء ده مجدي
(اسماء ١٨سنة قصيرة بزاز وطياز كبار بيضة وعيون عسلي)
(كان بينا علاقة بدأت من سنتين)
اسماء:اتشرفت بمعرفتك
مجدي:أنا اكتر و****
اسماء:أنت لازم يامروان تيجي تريح جسمك عشان مينفعش تروح كده
راحت قربت عليا وقالت بصوت واطي: وتريحني أنا كمان
مجدي: لامتقلقش هو قدها ده كام بنيه بس
أنا:خلاص يامجدي روح انت وانا نصيه وجي
مجدي فهمني
مجدي:طب خلاص اطير أنا سلام
أنا واسماء:سلام
اسماء:صحبك ده رخم اوووي
أنا:ليه بس كده المهم سيبك منه وحشتيني
اسماء:اه هيهيهي اضحك عليا وانا زي العبيطه تعد رميني طول الايام ولما يجلك الشوق علطول تدوق
أنا:خلاص براحتك خليها وقت ما تحبي
اسماء:هههه عايز تهرب كمان عندي ولا عندك انجز
أنا:خلاص يبقي عندك يلا بقا
ركبنا عربية اسماء ومفيش ربع ساعة ووصلنا البيت كان عمارة في حي سكني راقي متكونة من ٦ادوار وطلعنا الشقة
اسماء:بص قدامنا نص ساعة وامي تيجي أنا هاخد دش تكون قلعت ها سمعت عشان مفيش وقت
أنا:يابنت المجنونة قدري اتقفشنا
اسماء وهي ماشية:ههههه انت وسرعتك بقا المهم تريحني
أنا قلعت ومسكت الفون ومفيش خمس دقايق ولقيتها واقفه قدامي ملط وشكلها كان مجنني وشعرها المبلول ونازل علي وشها حسسني أن أول مره اشوف جسمها أعدت بااصص عليها جسمها اوي فضلت اقرب شويه بشويه منها وهي تبعت لغاية مازنقتها في الحيطه وقربت منها اوي و بصيت على شفايفها وحطيت شفايفى عليهم وبوستها بوسه صغيره ورجعت وشى لورا لقيتها مغمضه عينيها اول ما فتحت عينيها قالتلى ياااااههه انت شفايفك حلوه قوى أنا عمري ماهشبع منها اخدتها فى حضنى وحطيت ايدي علي وسطها وقربت شفايفى من شفايفها و بوستها بوسه طويله اوى وطلعت لسانها ودخلته جوه بقى وبدات تشرب من لعابى وديت لسانى ناحيه لسانها وبدات تمص لسانى وامص لسانها فضلنا على الحال ده حوالى 3 دقايق بعد كده فضلت تزوقني لغاية ماوقعت علي السرير ومسكت زبرى وبدات تفركه و تمصمصه وتلحسه بلسانها هى بتصدر اهات حنينه قوى وقعدت تدخله وتطلعه من جوه بقها بشويش وبعد كده بسرعه حسيت ساعتها انى جسمى كله ولع بقى فيه نار قايده خفت انزل فى بقها واتحرم من المتعه ديه طلعته من جوه بوقها ونيمتها علي السرير وطلعت فوقها
أنا:بزازك دي عايزه يتقطعوا يخربيت جمالهم
ونزلت بوس في رقبتها وحطيت قرقوشه ودنها في بوقي وهاتك يا مص فيها وهيا صوتها بدا يطلع وايدي بتقفش في بزازها ونزلت علي رقبتها الحس فيها حته حته لحد ما وصلت لبزازها وبدا لساني ياخد جوله علي بزازها بعيد عن الحلمه وهيا تشد بوقي علي حلمه بزها وانا ابعد الحس من حواليها وروحت قافش علي الحلمة مص وعضعضه علي خفيف لمدة ٥دقايق ونزلت علي فخادها وعديت كسها ووصلت لحد السمانه الحسها وابوسها لحد ما قربت لوركها من فوق في اللحظه دي لاقيتها شدت راسي جامد كانت هتدخلها كلها في كسها واترعشت ولاقيت وشي بيغرق من عسلها استغليت اللحظة ديه وقعدت ألحس في عسل كسها وقومتها وعدلتلها في وضع الدوجي واعدت امشي زبي علي شفرات كسها وهي بدأت تحرك وسطها فوق وتحت ورحت راشق زبي فيها واعدت انيك في الوضع ده عشرة دقائق ونيمتها علي السرير ورفعت رجلها اليمين علي كتفي ودخلت زبي في كسها وقعدت اقفش في بزازها وانا برزع في كسها لغاية ما حسيت اني خلاص هجيب لبني وهي قامت وقعدت في الأرض واعدت تدعك في زبي لحد ماجبت علي وشها وبوقها
اسماء:اوووف يخربيتك هديت حيلي كل ما تغيب عليا بترجع اوسخ من الاول متبعدش عني بقا ابوس ايدك
أنا:عيوني يلا بقا اطير أنا احسن امك تيجي وتبقي فضيحة
اسماء :طب سلام
سببتها وهي بتلحس لبني من عليها ولبست هدومي ونزلت
وفعلا قابلت امها قدام العمارة ومكلمتهاش وركبت تاكسي لحد البيت ودخلت البيت
امي:يامرحبا بالصياعة ياعم الصايع
أنا:معلش بقا يامرمر ياجميل عامله اكل ايه النهارده
امي:ايوه كل بعقلي حلاوة جاتك نيلة طالع لبوك
أنا:طب بقولك ايه انا هاخد دش تكوني حضرتي الاكل تمام
امي:طب اخلص عشان كلهم مش راضين ياكلوا من غيرك
أنا:طب تمام
روحت خدت دش بعد المعركة مع اسماء وخرجت لقيت العيلة كلها متجمعة ومعاهم مجدي بس غريبة نرمين مش موجوده
أنا:امال فين نرمين يا امي
لقيتهم كلهم بيبصولي ومفيش حد بيتكلم
امي:كل بس وهبقا اقولك
أنا:ماشي أما نشوف
خلصت اكل وطبعا اكل ام الحبايب ولا الشيف حسن بتركاته وحركاته وبهلوناته كلها
أنا: تسلم ايدك ياست الحبايب ها فين نرمين بقا
امي بدموع:روح شوفها في اوضتها يابني اختك بقالها يومين ولا بتاكل ولا بتشرب وليل ونهار عياط
أنا:ايه ازاي يعني
روحت علي اوضتها وخبطت
نرمين:ادخل
دخلت ولقيت كانت بتعيط
أنا:اين بقا القمر مش منورنا ليه مالك
نرمين عيطت جامد وحضنتني اوي
نرمين بعياط شديد :الحقني يااحمد
________________________________________


______________________________________
الجزء الرابع
_____________
أنا:ايه بقا القمر مش منورنا ليه مالك
نرمين عيطت جامد وحضنتني اوي
نرمين بعياط شديد :الحقني مروان
أنا طبطت عليها عليها شوية وهديتها
أنا:احكيلي بقا مالك من غير عياط دموعك ديه محدش في الدنيا كلها يستاهل منك دمعة واحده بس سامعة
نرمين:أنا كنت متعرفة علي واحد اسمه علي رشوان معايا في الجامعة وحبينا بعض ووعدني بالجواز كان يوم عيد ميلاده قالي تعالي معايا نحتفل بيه لوحدنا وانا وافقت والكلب الحيوان اغتصبني بالعافية وكان عامل فخ عشان ياخد اللي
اللي عايزه وو(بتعيط جامد ومش قادرة تاخد نفسها)
أنا الكلام نازل عليا زي البرق وهتجنن من كلامها
نرمين:مروان ابوس ايدك رد عليا اقتلني اضربني اعمل حاجه ارجوك متفضلش ساكت كده
أنا بحاول اهدي نفسي وارد عليها ولازم اقف جمبها هي مردتش تحكي لحد غيري يبقي كده في ثقه بنا ولازم احافظ عليها
أنا:خلاص خلاص اهدي طيب هو فتحك ولالا
نرمين باستغراب من جرأتي:لا بس اه مش عارفه مش عارفه أنا اغمي عليا معرفش صدقني معرفش
أنا:طيب ممكن تخليه يقابلني وانا هحل المشكله ديه
نرمين:مش هتعرف يامروان مش هتعرف
أنا بعصبية:ليه بقا مش هعرف
نرمين: عشان ابوه اكبر رجل اعمال في افريقيا وعلطول بيمشوا وهو وأبوه بحرس كتير والناس ديه مفتريه
اووي
أنا:طيب ليه مقولتيش لابوكي هو راجل اعمال برضو وعنده علاقات كتير وممكن يحلها
نرمين:مش هينفع انت عارف ابوك عصبي وممكن يقتلني أو يعمل تصرف غلط هنروح في داهيه
أنا:طيب طيب خلاص انا هتصرف انتي يلا اطلعي كلي واعدي معاهم ومتزعليش واوعدك اني هرجعلك حقك وفي واحده صحبتي متخافيش منها اسماء هخليها تطمن عليكي هل انتي مفتوحه ولالا هتقابليها بكره الساعه٤ قدام جامعتك تمام؟؟
نرمين:حاضر
نرمين اختي الكبيره طلعت تعد معاهم وانا فضلت اعد في اوضتها وعمال افكر هعمل ايه في المصيبة ديه وسرحان
فوقت علي ايد نرمين
نرمين: ايه يابني انت لسه هنا ليه
أنا:عادي
نرمين:عادي اي انت بقالك ٥ساعات والساعه دلوقتي٢يلا روح نام عشان عشان عندك امتحان بكره
أنا:ايه!!!!! خلاص ماشي تصبحي علي خير
نرمين:وانت من اهله
طلعت وروحت علي اوضتي وكلهم كانوا ناموا وبصيت علي مجدي لقيته نايم واعدت سرحان لحد ما غلبني النوم ونمت
وصحيت الصبح وصحيت مجدي وروحت اخد دش واغير وروحت الامتحان أنا ومجدي وكان متوسط وخلصت ونزلت
مجدي:اي ياوحش عملت اي
أنا:كله تمام
واعدنا نرغي في أي كلام لغاية ما لاحظت اسماء قدامي
أنا:بقولك انا ورايا مشوار طير انت
مجدي بص وراه لاقه اسماء
مجدي:ماشي ياعم يسهلوو متنسناش بقاا ها
ومشيت وروحت لاسماء
أنا:بقولك اي فاضيه
اسماء وهي بتغمس :ايه لحقت اوحشك
أنا:بقولك ايه انا واقع في مصيبة
اسماء بقلق:خير في أي
أنا:اختي واحد اغتصبها اسمه علي رشوان ابن محمود رشوان اكبر رجل اعمال في افريقيا ومش عارف أخد حقها ازاي هتجنن
اسماء:واللي يحللك المشكلة ديه
أنا:يااه ده انا اشيلة من علي أرض شيل
اسماء:هو انت نسيت ولا ايه أن ابويا ياسر العسيلي اكبر رجل اعمال في آسيا والشرق الأوسط كله ولا ايه
أنا:اااه ده انا نسيت خالص بس هيحلها ليه وازاي
اسماء:بص أنا هكلمك وأشوف هيعمل ايه وهقولك تمام؟
أنا: تمام وكنت طالب منك خدمه تاني كده
اسماء:اؤمر ياسيدي
أنا:كنت عايزك تكشفي علي اختي تشوفيها اتفتحت ولالا
اسماء: تمام امتي
أنا:النهاردة الساعة ٤قابليها قدام جامعتها
اسماء:احيه ده ناقص ساعة ونص طب همشي أنا هروح لابويا أقوله الاول وبعد كده هروح لأختك سلام
أنا:سلام ياصاروخ الكوون
اسماء:هيهيهي طب ايه مفيش واحد علي السريع
أنا:يخربيت سفالتك سافله بصحيح يلا سلام
اسماء:سلام
______________________________________
المشهد في جبل الشيخ في سوريا
حسين:مروان استخدم قوته في خناقة في المدرسة
جدي بغضب:غبي أنا حذرته ليه بس يعمل كده
حسين:هو ملحقش يتعلم يسيطر علي قوته لسه
جدي:بس كده هو في خطر اكيد زمان في شكوك حواليه ابعت رعد ترقبه من بعيد بس من غير ما يحس ومتظهرش له غير في الوقت المناسب
حسين: تمام
______________________________________
نرجع ليا تاني
أنا في الوقت ده كنت وصلت البيت واعد مع العيلة ومجدي
بنرغي وتليفوني رن وكانت اسماء روحت طلعت في البلكونه عشان محدش ياخد باله
أنا: الو اي الاخبار طمنيني
اسماء:اختك لسه ماشيه من عندي متقلقش هي مش مفتوحه من قدام لكن من ورا أكن قلم أو حاجه صغيره فاتحها اظاهر عليه كان صغير خالص يعني هههههه
أنا حسيت براحه كبيره هم واتشال من علي صدري
أنا:كويس وابوكي
اسماء:بابي طلب يقابلك وبعد كده يقرر
أنا:طيب امتي
اسماء: دلوقتي هو مستنيك في المكتب في المهندسين
أنا:ماشي أنا نازل اهو سلام
اسماء: سلام
قفلت معاها ونزلت وخدت تاكسي لحد الشركه وطلعت
السكرتيره: حضرتك عندك معاد معه الباشا
أنا: اولا ولا حضرتك ولا حاجه أنا اسمي مروان اه عندي معاد
السكرتيره:اه اتفضل اتفضل الباشا مستنيك بقاله ربع ساعه
أنا:ماشي شكرا
فتحتلي المكتب ودخلت
(ياسر العسيلي ٤٥سنة مصري متزوج من امرأة سعودية)
ياسر:اتفضل يامروان بيه
أنا:بيه ايه يا باشا أنا قد بنتك اسمي مروان بس
ياسر:ههه ماشي يا مروان انا اسماء كلمتني أنا موافق بس بشرط واطمن مش صعب خالص
أنا:خير اتفضل
ياسر:تخلص الثانويه وتخش بيزنزس وإدارة أعمال وتتعين هنا في الشركة وانت بتدرس تشتغل
أنا:ليه بس اشمعني
ياسر: عشان انت معروف دايما بذكائك من طفولتك وانت بتطلع الاول علي المدرسة وانا واثق انك هتبقي الاول على الثانويه العامه كمان فهتكون إضافة قوية لشركتي وكمان هتساعدني في تحقيق حلمي وابقي رقم واحد في افريقيا وآسيا والشرق الأوسط ومش بعيد العالم ها قولت ايه
أنا: تمام موافق
ياسر:متأكد مش عاوز تاخد وقت تفكر
أنا:لالا متأكد
ياسر:تمام شرفت يامروان
أنا:سلام استاذ ياسر
خرجت ونزلت اتمشي شوية وحسيت بحركة علي شمالي ببص ملقتش حد بعد كده لقيتها علي يميني ببص ملقتش حد وحسيت بلمس في ضهري لفيت بسرعة برضو ملقتش حد قولت تظاهر اني بتخايل ولا ايه روحت كملت طريقي ومره واحده اتسحبت جامد لورا أتلفت بسرعة ملقتش حد ببص قدامي لقيت واحد قريبه مني جدا أنا خوفت واترميت بعيد من الصدمة حرفيا كان شكلي عره جداا
بنت:هههههههه مكنتش اعرف ان قلبك خفيف كده
أنا بخوف:أاااانتي مين وعايزه اي
بنت:اهداا متخفش كده انا رعد جدك هو اللي بعتني ليك قول لمجدي يبدأ تدريب معاك في اقرب وقت عشان أنا
هستلم مكانه بعد امتحانتك تمام,
أنا:تت. لقيتها اختفت ولا كاني كنت بحلم
روحت البيت ولقيت مجدي اعد مع العيلة ونرمين معاهم وباين عليها السعاده
أنا: مجدي تعالالي في الاوضة عاوزك ثانية
مجدي: تمام
دخلت الاوضة وبعد ثواني مجدي دخل
أنا حكيت له كل اللي حصل واني مش مستوعب خالص
مجدي:مقالتلكش اسمها اي
أنا:رعد
مجدي:انت مجنون صح اكيد بيتهيألك صح انت بتخرف
أنا:ليه يعني كل ده في أي
مجدي:رعد ديه عمر مةحد شافها ولا حتي ضلها هي المسؤولة عن حماية الجبل ومعني أنها هنا معنه انك في خطر مقالتلكش حاجه كمان؟؟
أنا:خطر اي لا قالت إنك تدربني في اسرع وقت عشان بعد الامتحانات هتاخد مكانك
مجدي:اي !!!!!ينهار ابيض ده لو لقيتك مش جاهز مش بعيد تقتلني طيب طيب نام بسرعة عشان من بكرة بعد الامتحانات هنبدا تدريب
أنا:هنام ايه يابني انت عبيط
مجدي:بقولك اي نام ابوس ايدك انت مش عارف أنت داخل علي اي بكره تتمني النوم ده يلانام نام
أنا: خلاص خلاص تصبح علي خير
مجدي:وانت من اهله
نمت وانا مستغرب من خوف مجدي
______________________________________
في جبل الوحش
حسين:اخر الاخبار بتقول أن مروان هيتحد مع العسيلي ضد رشوان بس مش عارفين السبب
جدي:ههههه الواد ده من صغره وهو بتاع مشاكل مروان دخل حرب بجانب حربنا بس حربه ضد رشوان حرب عقل مش قوة احنا هنفترج من بعيد ونستمتع ولازم تعرف السبب تمام؟؟
حسين: تمام.

وديه نهاية الجزء الرابع طبعا بعتذر عن التاخير وان الجزء صغير بس الجزء المهم جدا في اللي جي مروان فتح قدامه تلات حروب حرب القوة وحرب العقل وحرب لصالح بلده ياتري هيحصل فيها اي كل ده هنعرفه في الأجزاء القادمة انتظروني❤️❤️
______________________________________



____________________________________
الجزء الخامس
_____________
نرجع ليا تاني
صحيت الصبح علي احلي كيس مياة متلجة من مجدي شهقت جامد واعدت اكح واول ماهديت أعدت اجري ورا مجدي لغاية ما استخبي ورا امي
مجدي:الحقيني ياحجه من ابنك المجنون ده
امي:في ايه اهدوا كده
أنا:المتخلف ده بيصحيني بكيس مياه متلجة
مجدي:ماانت اللي بتنام زي القتيل
امي:لالا ملكش حق الصراحه انت لازم تاخد العقاب
مجدي:اي يعني اي مش فاهم
امي راحت مسكت مجدي وانا نيمته علي الكنبه واعدنا نضرب أنا وأمي في مجدي
مجدي:خلاص خلاص انا اسف كفاية بقاا
أنا:خلاص ياامي كفاية الواد صعب عليا
امي:اشطا يلا بقا أفطروا وغيروا عشان الامتحانات ومتتاخروش اكتر من كده
أنا ومجدي: حاضر
فطرنا وخدنا دش وغيرنا هدومنا ونزلنا وروحنا المدرسة والامتحان كان فوق المتوسط وخلصنا وقابلت مجدي في الحوش
أنا: اي يلا بينا نروح
مجدي:تروح اي احنا ورانا تدريب
أنا:امم ماشي يلا طيب
مجدي ركبنا تاكسي ووقفنا في أول الطريق الصحراوي
أنا:انت جيبنا هنا ليه بقا هنعوم في الرملة ولاهنكلها
مجدي مردش عليا وفضل ماشي عدد معين من الخطوات ووقف وراح ضارب رجله في الأرض والأرض اتهزت شوية وظهر باب حديد في الأرض واتفتح وطلع منه عربية نوعها غريب وتصميمها جامد اوي ولونها احمر غامق
اول ما قربنا عليها العربية فتحت أبوابها لوحدها وركبنا فيها
وقفلنا حزام الامان والعربية اتحركت لوحدها وفضلت تمشي في الصحراء لغاية ماكان في تل كبير العربية سرعت جامد وطلعت فوق التل واعدنا طيرين فوق في السماء لمدة ٥دقايق كاملين واول مازلنا علي الارض لقتنا في فيلا كبيرة وحواليها مكان مليان شجر ونخل وزرع
أنا:اي ده هو احنا فين
مجدي:احنا في مركز خوان للتدريب في مصر المكان ده متفتحش بقاله٢٠٠ سنة كنت باجي هنا كل اسبوع انضف المكان وامشي تاني
أنا:ياااه ٢٠٠سنة بحالهم
مجدي:ها جاهز ولا هتكسف نفسك
أنا:عيب عليك ده انا مولود جاهز
مجدي بابتسامة:هنشوف
مشيت ووقفنا قدام حمامه سباحه
أنا:مش تقولي كنت جبت معايا مايوه ياعم
مجدي:احنا وقفين قدام حمام سباحه عمقه يصل ال٧٠٠متر بيتقسم ل٧طبقات كل طبقة عمقها١٠٠متر
فيها جهاز استشعار بالجهد والحركه لما الجهاز يحس انك عملت المطلوب منك بتعدي الطبقة الاول وبين كل طبقة فيه مساحه صغيرة مش بتوصل ليها المياه عشان تاخد نفسك فيه كورة من بلاستيك متثبتة في الأرض بمغناطيس البلاستك مش بيسمح أن الكورة ترتفع لاعلى لكن بيسمح انك تتحرك بيها في مسار دائري فقط واول ماتخلص السبع طبقات هيتم سحبك بشفاط الي داخل الفيلا في عندك اي اسالة تانيه
أنا:اه وهو
ولسه هكمل كلامي راح مجدي رزعني بالرجل ووقعت في حمام السباحه نزلت وفضلت اعوم لغاية الاخر ولقيت قدامي كورة بلاستيك بيضة كبيرة وفيها حبل مسكته وربته في وسطي ولفيت اللفة الاولي بصعوبة جدا واعدت الف لغاية ما وصلت اللفة الخامسة وكنت بموت حرفيا وجسمي سخن وانا في الميه مش عارف ازاي كنت هتجنن لقيت الأرض بدأت تتهز واتفتحت من النص وروحت نزلت من الفتحة لقيت قدامي خرطوم كده عشان اخد منه نفسي وخدت نفس كبير جدا والخرطوم انسحب ونزلت ولقيت نفس الكورة وروحت ربط نفسي بيها ولفيت بيها من جديد المره ديه لفيت ١٠مرات وهكذا أعدت اكرر نفس الحركه وعدد اللفات بقيت بتزيد وسرعتي بقيت اسرع وخلصت كل
ال٧طبقات
ولقيت شباك كده ظهر عليه باب من قزاز وفتحته ونزلت فيه وكان ممر علي شكل زوحليقه لغاية لآخر المرر واترميت علي الأرض جامد وبقيت زي القتيل نايم علي الارض مش قادر حته احرك جزء من جسمي وكنت ميت حرفيا
مجدي:حمد**** علي السلامة اي ياعم كل ده اتاخرت ليه
أنا:.......٠
مجدي:ماشي يسطا متردش بس انجز قوم عشان نخلص اخر حاجه ونروح
أنا:خخخخخ احه هو لسه ناقص حاجه أنا بموت بجد
مجدي:انجز ياعلق قوم
قومت ومشيت وره مجدي ودخلنا أوضة مصفحة الاوض كلها من الخرصين
مجدي:احنا هنتقاتل أنا وأنت تمام؟
أنا: تمام
ولسه هتحرك ههجم عليه لقيت نفسي واقع علي الارض
أنا:ايه ازاي طيب
مجدي: عشان غبي لازم تستخدم كل حواسك لازم تسيطر عليهم واستخدم القوة اللي جواك خالي جسمك يعترف بيها قوتك جزء منك انت المختار يامروان أنت المختار
أنا:تمام يلا طيب جولة كمان
مجدي:ههههه لاخليها مره تانيه وخلي بالك عمرك ما هتخلص تدريب غير لما تهزمني بنفس الطريقة اللي أنا لسه هزمك بيها دلوقتي اشطا
أنا:اشطا
خرجنا وركبنا العربية ووصلتنا في الصحراء نفس المكان اللي جينا منه واول مازلنا العربية رجعت مكانها الطبيعي وركبنا تاكسي ووصلنا البيت وطلعنا
امي:ايه التاخير ده ياولاد
انا:فين الاكل ياامي
امي:حاضر دقيقة واحده ويبقي جاهز
امي جهزت الاكل وبقيت باكل زي المفجوع وكلهم بيضحكوا عليا وقومت من علي الاكل اخر واحد
أنا:أنا عاوز أنا ومحدش يصحيني خالص لحد بكره تمام
كلهم: تمام
دخلت الاوضة وفردت جسمي علي السرير ونمت زي القتيل
وعدت الايام ومفيش احداث جديد كل يوم مجدي يطور من التدريب ولغاية ماعملت فورمة محترمة ولاكاني لاعب كمال اجسام وقدرت فعلا اني اهزم مجدي وخلصت الامتحانات وظهرت النتيجة وطلعت الاول علي الثانوية العامة ومجدي طلع الثاني وطبعا كل ده بفضل **** وبفضل جدي اللي كان بيجبلنا دكاتره يدرسولنا كانوا حرفيا بيخلصوا المادة في ١٠ايام وطبعا الفرح والسعادة غمرت بيوت العيلة كلها وفي وسط الأحداث الجميلة ديه قطعها رنت تليفون وكان المتصل مجهول
أنا:الو مين معايا
شخص:أنا ياسر العسيلي وبتصل بيك بمناسبة نجاحك وجبتلك هدية حلوة تليق بالمناسبة السعيدة ديه انزل تحت بيتك هتلاقي عربية سوده اركب فيها وانا في انتظارك
انا: تمام سلام
ياسر :مع السلامة
قفلت مع ياسر وروحت لي مجدي
أنا:بقولك صح هو انت قولتلهم علي حوار الجيش ده؟
مجدي:احيه ده انا نسيت خالص
أنا:لا متنساش عشان احنا المفروض هننضم في اقرب وقت
مجدي:تمام هبلغهم
أنا:وبلغ امي وابويا بالمره عشان مش هعرف اقنعهم
مجدي: ماشي ياعم أما نشوف اخرتها
نزلت تحت البيت لاقيت العربية واقفة والباب اتفتح وروحت ركبت وكان فيها السواق بس ووصلنا عند هنجر كبير في وسط الصحراء والسواق وقف وانا فتحت الباب ودخلت جوه الهنجر ولاقيت ياسر واقف في وسط رجالة كتيرة ومعاهم سلاح وكان في شخص مربوط في كرسي خشب وعلي راسه قماشة
ياسر:يااهلا يااهلا نورت الهنجر
أنا:بنورك بس مين اللي مربوط ده
ياسر العسيلي:ده هديتك ده ياسيدي يبقي علي رشوان هسيبك معاه بقا تخلص الدنيا ولما تخلص سيبه يروح والعربية هتفضل واقفه مستنياك بره مع السلامة بقا
أنا:تمام سلام
ياسر خرج والرجالة ومفضلش غير أنا و هو في الهنجر
أنا روحت وقربت قدامه وشيلت القماش من علي وشه وروحت رازعه قلم جامد بغل وتفيت في وشه وقولت
أنا:بقا ياكلب تعمل في اختي كده ده انا هفشخك
وروحت مقلعه كل هدومه ولقيت قدامي عصاية وفضلت ارزعه جامد علي كل جسمه بالعصاية وبايدي لغاية مابقي لون جسمه احمر ددمم وروحت واقف وراه وقلعت البنطلون والشورت وروحت رازع زبي في طيزه أنا اتخشمت جامد وطيزه كانت اتعورت وعماله تجيب في ددمم أنا محطتش في بالي وفضلت انيك فيه وانا بضرب ولقيته بقا يتمتع وعجبه الوضع وزبه بدأ يقف روحت شايل زبي واعدت اضرب فيه بالافلام لغاية ما استكفيت ورجعت تاني وراه وروحت رازع زبي جامد في طيزه واعدت انيك وانا بضرب لغاية ماجبت لبني في طيزه روحت لبست وعدلت هدومي وفكيته هو وقع علي الارض بقا بيبصلي بكل ندم ونايم في الأرض والتي بيخرج من طيزه
أنا:انت نكت اختي من طيزها وانا نكتك من طيزك تعرف لو انت كنت فتحت اقسم بربي كنت قطعت زوبرك ده كده انا استريحت وحق اختي رجع بس الحكاية لسه مخلصتش
خرجت وسيبته ولاقيت العربية واقفه بره وركبت العربية والسواق وصلني لغاية مكتب ياسر العسيلي وقالي الباشا عايزك فوق أنا قولتله تمام وطلع والمره ديه السكرتيره دخلتني له علطول
أنا:خير ياسر بيه
ياسر:أنا كده عملت الجزء المطلوب مني لكن انت لسه أنا قولت بس افكرك احسن تكون نسيت
أنا:لا منستش بس قولي اخش جامعة اي
ياسر:هتخش جامعة القاهرة بيزنس وإدارة أعمال
أنا:اي اؤامر تانيه ياياسر باشا
ياسر :لا نورت المكتب
روحت نزلت وملقتش قدامي العربية قولت يبقي كده شكلها هخدها مشي فضلت اتمشي لغاية خدت ضربة جامدة علي راسي ووقعت واغمي عليا وصحيت وفوقت في اوضه ضلمه وانا اعد علي مكتب وفوقي لمبه
شخص:مروان انت شايفين
أنا الرؤية عندي كانت ملغبشة خالص ومش شايف اي حاجه واعدت اقفل وافتح عيني لغاية ماشوفته وكان حازم
أنا:اه شايفك ياحازم
حازم :معلش بقا الرجالة شكلها تقلت أيدها شوية أنا جي اقولك انك بعد بكرة هتنزل انت وحازم الجيش
أنا:ومين قال اللي احنا موافقين
حازم:أنا عارف انكم موافقين وهترفض ليه يعني
أنا:مش موضوعنا خش في الجد
حازم:بص ياسيدي احنا هنكون فريق وهتكون انت القائد هتقولي اشمعني أنا هقولك هي الأوامر جت كده وهتنضفوا سيناء من الإرهاب هتدمروا اكبر قواعد ليهم وبعد كده الجيش المصري هو اللي يفوز بالمعركة هتقولي اشمعني الجيش المصري مش احنا هقولك امان ليك ولعيلتك انتوا هتكونوا فرقة مجهولة بس هتبقوا مصدر الرعب للعالم كله ولعلمك الفريق بتاعك كله هيكون كله زيك يعني ازكياء وبيدربوا من صغرهم في مركز تدريب وانا هنضم ليك كمان
أنا:تمام موافق
حازم:انت الوحيد اللي تعرف المعلومات ديه عشان انت القائد والمعلومات ديه محدش يشمها حته وكل اللي رايح من فرقتك هيكون بيحسب أنه رايح خدمه عسكرية عادي يعني محدش عنده معلومات غيرك أنا وأنت بس
أنا:تمام في حاجة كمان عشان مش عاوز اتاخر علي البيت اكتر من كده
حازم:لا كده كله تمام تقدر تتفضل
خرجت من الاوضة والعساكر كلبشوني وغطوني بالقماش السوده وركبت العربية ونزلوني قدام بيتي وطلعت البيت وكانت أمي وابويا واخواتي ومجدي مستنياني وباين علي وشهم القلق واول ما دخلت نرمين جريت عليا وحضتنتي جامد اوي
مجدي:شجرة لمون للعشاق هنا
أنا:بس ياض يخربيت برودك
ابويا:انت كنت فين يابني قلقتنا عليك
أنا:لاياحج متقلقش أنا صيعت مع اصحابي شوية
امي:وايه بقا حوار الجيش البدري ده
أنا:اصل انا ناويت والحمدلله أن أنا اخش بيزنس وإدارة أعمال واتفقت مع شركة كده تنزلنلي وانا في الجامعة
امي:ايه ليه يعني طلام انت هتشتغل في المجال ده ما ابوك أولي بيك ليه تشتغل عند الغريب ياابني
ابويا: معلش ياحاجه سيبي الواد علي راحته
امي:ماشي ياحج
أنا:نرمين تعالي عايزك في اوضتي
نرمين :حاضر
أنا دخلت الاوضة ومعايا نرمين وكلهم بره مستغربين
أنا:حقك رجعلك يااختي عايزك ماتشيلش هم طول ماانا في الدنيا ديه
نرمين:اه ماانا عارفه ياقلبي **** يخليك يارب
أنا:ايه عارفه منين
نرمين:مش انت اللي خليت علي يعتذر ليا
أنا بابتسامة:اه صح نسيت خالص طب يلا اخرجي
هي خرجت وانا نمت من التعب والمجهود
____________________________________
في جبل الوحش بسوريا
حسين:اخر الاخبار بتقول أن مروان اختفي بعد ما نزل من شركة العيسلي ومحدش عارف هو فين شكله كده اتخطف
جدي بغضب: ايه ويتخطف ازاي اومال رعد بتعمل ايه
حسين: معرفش ياحج أنا هتجنن ديه اول عمليه رعد تفشل
فيها
تليفون حسين بيرن
حسين:اي ده الواد مجدي بيتصل
جدي:طيب شوفه
حسين :الوو .... ايه يامجدي بتقول ايه .......مروان رجع طب ازاي ......ماشي متعرفش هو كان فين......طيب هو كويس .......الجيش بعد بكرة.....طب هو جاهز....ماشي سلام
جدي:الواد ده غريب وشكله عمال يلعب من ورانا ولاعارفين ايه علاقته بالعسيلي ولاعارفين اختفي ليه بلغ رعد أن الوقت جيه تبدأ من بكرة
حسين:ماشي تمام وايه حكاية الجيش المقدم ده وليه مجدي معاه يعني
جدي: قولتلك الواد ده بيلعب كتير بس مش مشكله المهم أنه ميوقعش ده اللي يهمنا وفي وقت ما يحتاجنا يلاقينا جمبه.
____________________________________
نرجع لينا تاني في ام الدنيا
صحيت الصبح ولقيت نفسي في وسط الصحراء
وحران فشخ ووقفت وقولت بصوت عالي
أنا:اناااا فيين عطشاان عايز ميه ماااء.
النهاية
ياتره مروان فين وايه اللي جابه هنا هو فاكر أن الحكاية خلصت بس ده تسخين فقط هنعرف كل ده في الجزء اللي جي انتظروني وبالمناسبة الجزء اللي جي هيتاخر شوية يااخوتي عشان عايز انزل
جزء لقصة الصدفة غيرت حياتي السلسة الثانية
تحياتي لكم❤️❤️😘
____________________________________


الجزء السادس
_____________
نرجع لينا تاني في ام الدنيا
صحيت الصبح ولقيت نفسي في وسط الصحراء
وحران فشخ ووقفت وقولت بصوت عالي
أنا:اناااا فيين عطشاان عايز ميه ماااء
ومرة واحدة لقيت رمح اترمي عليا من ناحية اليمين وقولت أنها النهاية وهموت خلاص لقيت السيف اللي اتدهولي العرافة أو جدتي طلع هدومي ومسك في أيدي ايدي واتحرك بسرعة جدا وفتفت الرمح مية حتة أنا مستغرب من اللي حصل وازاي السيف عمل كده وايه اللي جابني هنا لقيت جديدة اترمت عليا من ناحية اليمين كورة من الحديد مسننة من كل الجهات روحت نايم علي الارض بسرعة واتفتديتها بصعوبة وقومت اقف علي رجلي وانا مش قادر مرعوب من اللي بيحصل قررت أن اشوف مين السبب في اللي بيحصل ووقفت وخدت نفس طويل واعدت علي الارض وانا ماسك سيفي وبوزع تركيزي كله علي حواسي سمعت صوت حاجه بتترمي عليا واتحرجت في الرمل ورميت السيف بسرعة في نفس الاتجاه ببص علي اتحدف عليا لقيته سكينه وروحت في اشوف السيف مسك في أي واطلعه لقيت رعد متعلقه من هدومها بالسيف
أنا بضحك :رعد انتي بتعملي اي هنا أنا مخطوف قومت من النوم لقيت نفسي هنا
رعد :ههههه دمك سم أنا كنت جايه ادربك وانت جي تقتلني بترمي عليا السيف يامروان
انا:اه تصدقي أنا ظالم يعني انتي كنت بترمي عليا الورد صح مش كده وده تدريب بذمتك ياشيخه
رعد :طب انجز هتسيبني متعلقة كده كتير
أنا روحت وقربت منها اوي وروحت شادد السيف جامد
أنا:انتي جاية من سوريا لحد هنا عشان تعملي الحركتين دول يابعد هو انتي اسمك الحقيقي اي صح
رعد:بص ياسيدي انا اساسا عايشة هنا في مصر بس الكل عارف ان انا هناك وعمري ما نزلت من الجبل عشان اللي يقرب من الجبل يخاف مني لكن أنا عايشة هنا حاليا عشان دراستي أنا في جامعة القاهرة واسمي الحقيقي سلمي وجدك بعتني ليك عشان اخد مكان مجدي
(وصف سلمي العمر ٢٢سنة طويلة رفيعة بس طياز وبزاز متوسطين عيون عسلي وشعر اصفر)
أنا:ماشي اتشرفت بمعرفتك يا سلمي بس ليه تاخدي مكان مجدي يعني كده هو هيروح سوريا تاني
سلمي:لا يامروان أنا أقصد أن أنا اللي هتولي تدريبك بس هو هيفضل عادي وكمان هو عاوز يكمل تعليمه هنا في مصر
أنا: تمام قولتلي انك في جامعة القاهرة
سلمي :اه انت ناوي تخشها ولا ايه
أنا:اه ياستي
سلمي:تبقي عملت معايا واجب عشان جدك أمرني اني مش افارقك لحظه وانا كنت شايلة هم الجامعة الصراحه اوي
أنا:تمام كنت عاوز منك طلب كده
سلمي:تؤمر ياسيدي
أنا:أنا الجيش بتاعي بكرة مش عارف هعد فيه قد اي بس قالولي أن هيكون قائد فرقة كلها متدربة من صغرها أنا كنت عاوز اعرف كل المعلومات عنهم وبما أن انك هتدربيني ازاي بقا وانا هبقي في الجيش في سيناء
سلمي:حاضر كلها ساعات ويوصلك المعلومات كلها أما حكاية تدريبك متقلقش دي سيبها عليا
أنا:يبقي كده كله تمام يلا بقا تروح
سلمي:هههه أنا رعد ياحبيبي هو حد قالك أن الدادة دوتي تدربك
أنا:معلش بقا ورايا جيش بكرة وكان عندي تمرين امبارح كنت ميت حرفيا ودي هتكون اخر مره وعد ليكي
سلمي:ماشي عشان اول طلب بس مش هتتكرر تاني هاا
أنا:حاضر يلا بقا
سلمي مشيت وانا مشيت وراها لغاية ما وصلنا لعربية وركبنا فيها وسلمي اتحركت وانا نمت في الطريق من التعب
سلمي صحتني لما وصلنا
سلمي:قوم بقا يابني احنا وصلنا
أنا:حاضر ياستي خلاص مش عاوز اشوف وشك تاني هاا
ولسه بقوم راحت سلمي لتدني بالرجل في زوبري
أنا بوجع :ااااه اي الافتره ده ده انتي غشيمة اوي
سلمي: عشان تكلمني باحترام بعد كده
سلمي قفلت الباب بتاع العربية ومشيت وببص لقيت مجدي ميت من الضحك عليا أنا بصيت له وضحكت وطلعت
أنا:ست الحبايب يا حبيبه ياحبيبه
امي:ايه ياض قول عايز اي وانت اي اللي نزلك بدري كده
أنا:بقا أنا بدلعك وبغنيلك تقوليلي ياض متشكر جدا حطيلي الاكل بقا عشان ابنك عاوز يتغذي أنا هفتان من الجوع
امي:مش هحط حاجه غير لما تقول نزلت بدري روحت فين
أنا:صاحبي كان تعبان شوية روحت أزوره في المستشفى
امي:مع انها مش حجه مقنعه بس روح اعد علي السفره عقبال ما احضرلك الطفح
أنا:تسلميلي ياغالية
امي حطت الاكل ولسه هسمي واكل لقيت ياسر العسيلي بيتصل فتحت ورديت
أنا:الو سعادة الباشا بنفسه بيتصل
ياسر:مروان انت فاضي دلوقتي عشان عايزك ضروري
أنا:اه خير يا باشا
ياسر:تعالالي دلوقتي في المكتب سلام
أنا:سلام
قفلت معاه وكلت لقمتين علي السريع شكلهم بصاينلي في الاكل وقولت لامي اني هتمشي شوية وركبت تاكسي ووصلت المكتب السكرتيره دخلتني علطول لقيت ياسر و بنته اسماء واعده معاه أنا قلقت شوية
أنا:خير يا فندم اؤمر
ياسر:بص ياسيدي اسماء بنتي عايزة تخش معاك الجامعة ونفس قسمك وانا الصراحه فرحان بده جدا بعد ماكنت بتحايل عليها من ساعة مااتولده ومكانتش بتوافق دلوقتي هيا بتعرض عليا
أنا:تمام مش فاهم اي المشكلة
ياسر: المشكلة بقا ياسيدي أنها مش راضية تاخد معاها جارد للحماية وانا كل يوم أعدائي بتزيد ومش هطمن عليها كده
أنا:طب واي الحل
اسماء:انك تاخد بالك مني بدل الجارد ولو حصل فيا اي حاجه او زعلتني بس هااا زعلتني ابويا اللي هيحسبك
ياسر:ايوه بالظبط أنا بعتبرك زي ابني ومش هطمن علي بنتي غير وانت معاها اعتبره جزء من رد جميلي عليك
أنا:خلاص انا موافق
ياسر:مروان انا عايزك زي ضلها انت تاخدها من البيت وترجعها تاني سمعت أنا كنت عايز اقولك الكلمتين دول قبل الجامعة بس عرفت اخبار انك داخل الجيش فمفيش وقت
أنا:ولا يهمك اتفقنا ياباشا اي اؤامر تانيه
ياسر:لا اتفضل انت في رعاية ****
قومت وانا خارج ببص علي اسماء لقيت فرحانه جدا ونزلت من الشركه وعمال العن فيه يعني هو مش قادر يقولي الكلمتين دول في التلفون بكسمه
___________________________________
المكانة بين رعد (سلمي)وجدي
سلمي:اهلا ازيك ياجدي
جدي:اهلا يابنتي قوليلي اخر الاخبار عندك اي
سلمي:مروان اتعرف علي ياسر العسيلي عن طريق بنته ودي تبقي زميلته في المدرسة والسبب كان حادث ****** حصل لأخته من علي رشوان واتفق مع ياسر أنه يساعده في أنه يجيب حق أخته مقابل أن مروان يساعده في شغله ويشتغل معاه في الشركه وده بيفسر ليه مروان عاوز يخش التخصص ده بالتحديد وهو حاليا في مكتب ياسر
جدي:زكي وحكيم اتصرف صح من غير ما يفضح أخته أنا معجب بذكائه ولسه ده مش أقصي ما عنده ده البداية واتصرف من غير مساعدتنا المهم جاب حقه؟
سلمه بكسوف:ايوه ياجدي ده عمل فيه زي ما حصل في أخته
جدي بضحك:ههههه يابن الكلب
سلمي: أبلغه المعلومات اللي طالبها
جدي:اه طبعا وخليكي ملازماه لانه في خطر كبير جدا ياريت ترحيله المكتب دلوقتي وتبقي معاه زي ظله
سلمي:حاضر ياجدي أنا قريبه جدا من الشركة هروحله دلوقتي مع السلامه
جدي:سلام يابنتي
___________________________________
وانا نازل من الشركه متعصب فشخ لقيت عربية واقفه قدام الشركة وكانت عربية سلمي
أنا:اي اللي جابك هنا يابنتي
سلمي:اي مش عايزة توصيله اروح أنا سلام
أنا:هههه دمك خفيف
ركبت معاها
أنا:ها عرفتي اللي طلبته منك
سلمي:اه ياسيدي وخلي بالك لانك في خطر شديد جدا
أنت فرقتك هتتكون من ٧اعضاء منهم انت ومجدي
و٥الباقين دول من نسل بيرك دول أعدائنا يامروان ٤منهم معاهم قوة المحاربين و١ ده الخطير جدا بيقدر يتحول لعملاق كبير جدا وخد الملفات اهي فيها صور كل واحد والمعلومات عنه دول أقوياء جدا جدا بالمعني وعشان كده انت هتبدا تدريب من بكره حتي وانت في الجيش
أنا: تدريب اي اومال أنا كنت بعمل اي كل ده
سلمي:لالا اللي انت كنت بتعمل ده يعتبر تسخين لكن تمرينك هيبقي تمارين باستخدام قوتك اللي احنا منعرفش هي اي اصلا لسه هنكتشفها يلا احنا وصلنا انزل نام علطول عشان يومك بكره هيكون طويل
أنا نزلت من العربية وطلعت دخلت علي اوضتي علطول عمال افكر في المرحلة الجاية وانا داخل علي اي اللعب بقا يوسع اوي واي هتكون قوتي لغاية مانمت ومجدي صحاني الصبح وقومت خدت دش وفطرت وامي حضرت الهدوم ليا أنا ومجدي في شنتطين وودعناهم ونرمين كانت بتعيط مش عارف ليه شكلها حاسه ان موتي هيكون في الجيش ونزلنا لقينا في عربية مستيانا تحت كبيرة ومصفحة متلونها كلها بعالم مصر
ولما قربنا منها الابواب اتفتحت ودخلنا أنا ومجدي لقيت ال٥ركبين ورا ونايمين والسواق لابس مسك وحطينا الشنط ومستغربيت أنا ومجدي
أنا:هو اي ال... ولسه نكمل كلامي لقيت السواق داس علي زارار وخرج غاز من كل حته في العربية واغمي علينا أنا ومجدي .
بعتذر علي التاخير جدا واسف أن الجزء مش طويل بس جزء مهم جدا للأحداث الجاية ❤️
مستني منكم الدعم في التعليقات بتفرق معايا جدا و****

__________________________________



الجزء السابع
___________
عربية مستيانا تحت كبيرة ومصفحة متلونها كلها بعالم مصر
ولما قربنا منها الابواب اتفتحت ودخلنا أنا ومجدي لقيت ال٥ركبين ورا ونايمين والسواق لابس مسك وحطينا الشنط ومستغربيت أنا ومجدي
أنا:هو اي ال... ولسه نكمل كلامي لقيت السواق داس علي زارار وخرج غاز من كل حته في العربية واغمي علينا أنا ومجدي
شخص:مروان يابني انت يابني فووق
فوقت لاقيت نفسي في أوضة ضلمة وفوقي لمبة منورة بس واعد علي تربيزة مدورة عليها الخمس أشخاص وانا ومجدي وحازم وموجود شخص لابس لبس الجيش المصري باين عليه شخص تقيل طبعا لبس الجيش بتاعه ملين دبابير أو نجوم
أنا :أنا فين أنا آخر حاجه فكرها لما ركبنا العربية
حازم:متقلقش انت في سيناء وده سيادة اللواء أشرف
أنا:اتشرفت بيك يافندم يعني مفيش طريقة احسن من كده
اشرف:بصوا انا هنا عشان أبلغكم بكل اللي هتسالؤه
وفي بعض الاوامر اولها مروان هيبقي قائد الفريق اللي هيتكون منكم ومعاكم حازم
أنا:طب اشمعنا انا
عضو الفريق١:ايوه ليه هو يعني
عضو الفريق٢:ليه ميكنش أنا هو احسن مننا في ايه
عضو الفريق ٣: تمام أنا معنديش اعتراض بس ايه المطلوب مننا ولا احنا هنعمل اي واشمعني اختارتونا احنا
اشرف:مروان هيبقي القائد عشان دي الاؤامر المطلوب منكم انكم هتكونوا كابوس لكل الخونة واول حاجه هتعملوها انكم هتحرروا سيناء هتضربوا اكبر قواعد في المنطقة والجيش هو اللي هينيهي اكبر القواعد مش هيتذكر اسمكوا عشان سلامتكوا وسلامة اهلكم أما كل واحد عنده اعتراض على أن مروان هيبقي قائد الفريق هو هيتاكد من صحة القرار ده بعض ما نخلص اسألتكوا أما بخصوص اشمعني انتوا ده حازم يقدر يجاوبكوا
حازم: احنا حطين عينينا عليكم تقريبا من اول الولادة لانكم من عائلات غنية ومحترمة جدا وعرفنا انكم بتدربوا من ولادتكم وكلكم عندكم مركز تدريب والسبب مجهول لينا لكن كانت مشكلتنا الوحيدة هي اختلاف اعماركم عن السن القانوني زي ايهاب الجارحي بسبب كبره بسنتين ومروان ومجدي بسبب صغرهم باربع سنين بس الحمد**** قدرنا نحلها بالتأجيل لايهاب وتقديم لمجدي و مروان

عضو الفريق ٣ ايهاب الجارحي حفيد عائلة الجارحي وهي العائلة المستحوذة علي الوطن العربي وأفريقيا والشرق الأوسط وقريبة جدا من هزم المانيا وتصبح رقم ١ في العالم عمره ٢٦سنة وابيض و شعرة اصفر

اشرف:ها حد عنده اي اسأله تانيه
كلنا:لا تمام
اشرف: تمام روح شوف شغلك ياحازم
حازم :تعالوا ورايا يارجالة
كلنا:عن اذنك يا فندم
ومشينا وراه حازم اللي ودانا في أوضة جمبينا علطول فيها كل مستلزمات الحلاقة وحلقلنا كلنا زيرو وطبعا الدقن والشنب ومشينا وراه تاني وودانا الحمام كان فيه ٩حمامات صغيرة منفصلة صغيرة وخدنا دش وادانا لبس الجيش القميص والبنطلون والكوتش وخوذة أمريكية من المستوي٣ واللي تعتبر أفضل خوذة في العالم و درع امريكي وده وافضل درع وأكثر امان في العالم ولبسنا وطلعنا بره المبني اللي كنا فيه وطبعا كلها صحراء والمكان مليان معدات للجيش والغريبة أن مكنش موجود حد غيرنا في القاعدة كلها واللي كانت موجودة في جنوب سيناء علي جبل سانت كاترين وفضلنا ماشيين ووقفنا ٨ لوح خشبية فيها خمس دوائر جوه بعض لونهم احمر وكل ما الدائرة تصغر لونها بيبقي احمر اتقل واحنا كنا علي بعد كيلو منها وحازم وزعنا كلنا وبقي كل واحد قدام لوحة وقدامنا رف وعلية مسدس
وخزنة وخمس طلقاتSAR 9X نوعه
حازم : المطلوب منكم تعمير المسدس بالخمس طلقات وضربهم علي الهدف في خلال٣٠ثانية يلا أبدعوا
كلنا عمرنا المسدس وضربنا خمس طلقات وانا خلصت في ٥ثواني ومجدي٨ثواني وعضو الفريق رقم ١٦ثواني ومجدي١٥ثانية والباقين وعضو الفريق رقم ١ في ٧ثواني
حازم شاف التصويب علي الهدف لاقنا أنا وعضو الفريق١ افضل ناس في التصويب و السرعة
حازم: مروان وسليمان افضل ناس في التصويب وبما أن مروان قائد الفريق وهو اللي هيختار يبقي موجود فين علي حسب الهجوم يبقي افضل واحد سليمان وبكده هتبقي انت القناص الخاص بالفرقة
الكل: تمام

سليمان عضو الفريق رقم ١ من عائلة الفايد اكبر عائلة في الشرق الأوسط و الوطن العربي احتجارا في شركات ومنتجات الاغذية اسمر وشعره اسود عينه بني وطويل شوية و٢٤سنة

حازم:تمام تعالوا ورايا يارجالة
مشينا ورا حازم ووقفنا في قاعدة طيران موجود فيها خمس طائرات
حازم : قدامكم خمس طائرات من نوع إف-22 رابتور كل طائرة فيها قذيفة واحدة علي بعد ١٠كيلو شمالافي مجموعة من الأهداف وعددهم ٥مجموعات مطلوب منكم انكم كل واحد يدمر مجموعة منهم
أنا:ايوا بس ده عددهم ٥ بس واحنا ٧
حازم:اه ما هما اللي هيركبوا ٥ عشان خلاص اختارنا سليمان لسلاح القناصة و ايهاب الجارحي المسعف الخاص بالفرقة
أنا:اي ده اوعي يكون قصدك علي ايهاب الجوكر الصاعد لعائلة الجارحي اكيد اختيار موفق جدا
ايهاب:اي ده وانت تعرف عائلتي
أنا:اكيد طبعا من ميعرفش افضل مختصين للطب في العالم
حازم:يلا بقا كفاية رغي
حازم خدنا وعلم كل واحد فينا قيادة الطائرة أنا ركبت طائرتي وحددت هدفي وفضلت مستني لغاية ما الجهاز يجيب زاوية ٩٠درجة انخفاض ودوست علي الزرار الاحمر واصيبت هدفي ورجعت للقاعدة تاني وهبط بالطائرة وكان كلهم وصلوا وحازم خدنا في عربية مصفحة وروحنا للخمس مواقع كانوا مدمرين كلهم بس كان فيه اهداف مش اتصابت مفيش غيري أنا وعضو الفريق رقم ٢اللي دمرنا كل الاهداف في موقعنا
حازم : تمام يبقي خالد صقر عضو الطيران في الفرقة

عضو الفريق ٢ خالد صقر من عائلة صقر صاحبة افضل شركات في إنتاج الطائرات في العلم ومعروفين باسم صقور السماء لاكتساحهم في المجال ٢٤سنة و ابيض وشعره اصفر وعينه زرقه

عضو الفريق ٤:ايه ده انت من عيلة صقر
خالد:اه تعرفهم
عضو الفريق٤:اكيد طبعا صقور السماء مفيش حد ميعرفهمش
حازم: طب يلا بينا عشان اللواء أشرف مستنينا
مشينا ورا حازم ودخلنا نفس الاوضة اللي فوقت لاقيت نفسي فيها ولاقيناه اعد فعلا مستني واعدنا جمبه
اشرف:كده سليمان سلاح قناصة و خالد سلاح طيران وايهاب مسعف ميداني صح ؟
حازم:بالظبط يافندم
اشرف:تمام مروان ومجدي ومحمود الديب وحازم فرقة اقتحام
كلنا: تمام يافندم

محمود الديب من عائلة الديب رقم ٢في التجارة ومعاهم منافسة شديدة جدا علشان يبقوا رقم ١ جسم معضل بطريقة ملفتة جدا و**** ناقص يطلعله عضله في عينة عريض وطويل وقمحاوي وشعره اسود وعيونه بني فاتح

اشرف:كده مفيش غير زياد الحاوي وانت هتبقي رامي للقنابل والمتفجرات وتصنيعهم

زياد الحاوي من عائلة الحاوي كلهم كميائيين ومتفوقين في مجالهم جدا باكتساح تام متوسط الطول ابيض وشعره اسود

كلنا: تمام يافندم
اشرف: انتوا هتبداوا من النهارده الفجر الهجوم علي القاعدة المستحوذة علي جنوب سيناء ومروان هو اللي هيحط الخطه اتفضل دي كل المعلومات اللي نعرفها عنها وكمان هيبقي معاكم التؤم في الفريق حسن وحسين هيوصلوا في خلال ساعات وهيبقي معاهم عربية مدرعة وهما اللي هيتحكموا فيها تمام ؟
أنا: ازاي يافندم التخطيط ده ياخد علي الاقل يومين
اشرف بغضب:نفذ الأوامر ياجندي
أنا ببرود:حاضر
اشرف:يلا اتفضلوا ناموا عشان تبقوا جاهزين
كلنا:تمام يافندم
روحنا ورا حازم ودخلت اوضتي اللي عرفهالي حازم
أعدت علي السرير بفكر في الخطه وسرحان ولقيت زلطه اتحدفت عليا وانا اعد علي السرير خرجت وعمال ابص يمين وشمال واتحدف زلطه جت في راسي
أنا بوجع :اااه اي ياسلمي ده ينعل ابو هزارك
سلمي ظهرت وشدتني بعيد ووقفت في حته هاديه خالص
سلمي:اي مش عجبك هزاري
أنا:اه ياستي وياريت تقطعيه خالص
سلمي:فكك من شغال العيال ده وقولي لاحظت حاجه
أنا:اه باين عليهم انهم معندهمش قوة خالص وناس طبيعين جدا بس متدربين
سلمي:زي ما اتوقعت بص ياسيدي هما لسه في فترة التأهيل يعني ميعرفوش الحكاية ولا القوة ولا اي حاجه
أنا بفرح:كويس
سلمي:ازاي كويس مش فاهمه أوعي يكون اللي في دماغي
أنا:اه فيها أي لما يبقوا معانا
سلمي: مفيش اي مشكلة ياريت تعمل ده في صالحنا
أنا: تمام
سلمي:يلابقا جاهز
أنا :جاهز سلمي
سلمي اتحركت وجريت بسرعة وفضلت تجري حواليا وبترمي عليا حجات صغيرة جدا غريبه ونطت في الهواء وضربتني بالرجل علي وشي أنا وقعت علي الارض وحرفيا مش قادر اقف
سلمي :ليها حق مريم تسيبك مكنتش اعرف انك طري اوي كده
أنا أول ما سمعت اسمها بقيت شايف الدنيا لونها احمر قدامي وجسمي بيطلع حرارة بطريقة غريبة واغمي عليا
بعد ما أغمي عليا حصل انفجار كبير وسلمي اترمت علي الارض جامد وجسمها اتصاب اتهانت حرفيا ومش قادرة تقوم طلعت تلفونها من جيبها بالعافية واتصلت بجدي
سلمي بوجع :ال حق ني ..... واغمي عليها

بعتذر عن التاخير يااخواتي مستني دعمكم ورأيكم بفارغ الصبر الجزء الجديد هينزل قريب جدا وهيكون اطول
__________________________________


الجزء الثامن
___________
أنا أول ما سمعت اسمها بقيت شايف الدنيا لونها احمر قدامي وجسمي بيطلع حرارة بطريقة غريبة واغمي عليا
بعد ما أغمي عليا حصل انفجار كبير وسلمي اترمت علي الارض جامد وجسمها اتصاب اتهانت حرفيا ومش قادرة تقوم طلعت تلفونها من جيبها بالعافية واتصلت بجدي
سلمي بوجع :ال حق ني ..... واغمي عليها
__________________________________
في جبل الوحش بسوريا
جدي:الو الوووو سلمييي
حسين بقلق :خير ايه اللي حصل
جدي:معرفش سلمي أغمي عليها وهي بتكلمني ومقالتش غير الحقني
حسين:طب ايه العمل احنا لازم نتصرف بسرعة
جدي: أتصل علي مجدي وقوله يروح بسرعة للGPS
اللي في جسم رعد ويطمني وانا نازل مصر حالا
حسين:حاضر بلاش تنزل مصر خليك هنا أنا هنزل وهتصرف متقلقش
جدي:ماشي روح بسرعة وتابعني اول بأول
حسين :تمام مع السلامة
__________________________________
مكالمة بين حسين ومجدي
(للتذكير ) حسين عمي الأصغر ومجدي ابن عمي الاوسط جابر ومجدي معايا في الجيش
حسين:الوو ايوه يامجدي
مجدي لسه نايم:الو مين معايا
حسين:لا فوق ياعرص رعد في خطر افتح الGPS
الخاص ليها وشوفها بسرعة وانا نازل مصر في
اقرب طيارة في خلال ساعتين او تلاتة هكون عندك
مجدي بخضه:رررررعدد في خطر حاضررر سلام
__________________________________
بعد مرور دقايق مجدي وصل للمكان وشاف رعد حرفيا مفيهاش حته سليمة وانا مغمي عليا ومفيش خدش فيا مجدي اول ما شفنا حرفيا اتمسمر مكانه وجري عليا واعد يطمن عليا شكله بيحبني ابن الكلب ولما لاقاني سليم عمل حركة ب٣صوابع وشالني و وداني اوضي وظبط هدومي بحيث أن ميظهرش عليا اي حاجه وسايب الملاك رعد أو سلمي ابن الكلب ولا اكنها هواه ورجع ليها وراح بيها اقرب مستشفي
__________________________________
بعد مرور ساعتين ونصف حسين وصل مطار سينا الدولي واتصل علي مجدي وعرف مكان المستشفى و وصل ليها وشاف مجدي واقف جري عليه بسرعة
مجدي:خير متقلقش هما كويسين بس رعد في العناية المركزة
حسين:**** يقومها بالسلامة و ثواني انت قولت هما هو مين كان مع رعد تأني
مجدي:مروان بس مفهوش خدش الغربية أنه استخدم قوة كبيرة جدا لدرجة أن أغمي عليه وجسمه مستحملهاش وتقريبا هو السبب للي حصل لرعد
حسين:مروان بس عرف يستخدم قوته ازاي وازاي رعد معرفتش تتجنب القوة بتاعت ده حتي لسه بيتعلم يعني الهجوم هيكون ضعيف بالنسبة ليها وليه عمل كده
مجدي :هو ده اللي هموت واعرفه
حسين:ياتراه ايه اللي حصل طب مروان فين دلوقتي
مجدي:مروان في القاعدة الخاصة بالجيش وورانا عملية كبيرة النهاردة أنا عملته الضغطه الثلاثية علي العصب العقلي هسببله فقدان ذاكرة للحادث بس موقت وهيرجع تاني
حسين: تمام طب وانت واقف بتعمل هنا ايه روح الجيش بتاعك يلا بسرعه قبل ما يتكشف غيابك وحاول متبينش لمروان اي حاجه مهما حصل
مجدي:ماشي سلام
حسين :سلام
_________________________________
مجدي وهو نازل قابل الدكتور وقال
مجدي:ايوه يادكتور طمني عليها
الدكتور:متقلقش هي حالتها بتتحسن وانا هطلعها من العناية المركزة دلوقتي
مجدي: تمام خالي بالك منها
الدكتور:متقلقش في عيوني
_________________________________
مجدي وصل القاعدة العسكرية ودخل أوضة ولسه هيريح جسمه سمع صوت صفارة ولبس هدومه بسرعه وراح لمركز الصوت
__________________________________
عندي أنا صحيت علي صوت الصفارة وجسمي مكسر حرفيا ولبست هدومي وجريت علي الطبور بسرعة وكان كله موجود معادا أنا
اشرف :يااهلا وسهلا بالباشا ياريت متتكررش تاني أنا هعذرك المره دي عشان شكلك كنت سهران عشان تعمل خطة الهجوم بس متتكررش تاني
أنا في سري احه خطة أنا نسيت خالص
أنا:تمام يافندم
اشرف :قولنا بقي اي الخطة ياسيدي
أنا اتنهدت تنهيدة كبيرة وسكت بتاع خمس دقايق
اشرف : اظن ......روحت قطعت كلامه وقولت
أنا:التوأم حسن وحسين هل هينضموا معانا
اشرف :اه هما في الطريق وخلي بالك وانت بتحط الخطة لأن حصل انفجار امبارح تم رصده بالأجهزة جنوب القاعدة الإرهابية واكيد هما مأمنين الجنوب كويس
روحت شغلت البروجكتور
نا :تمام الخطة هي أنا وسليمان هنبعد ٢كيلو عند القاعدة ونستخدم القناصات في تصفية ابراج المراقبة وهننضم ليكم بعدها وخالد صقر و زياد الحاوي هما المسؤولين عن إخلاء جنوب القاعدة صقر جو والحاوي بالمتفجرات وكده هيبقي فرقة الاقتحام هيتوزعوا شرق وغرب القاعدة ومعاهم التؤام
اشرف :هايل جدا بس انا عاوز المسؤل عن القاعدة
أنا: تمام هيكون في تعديل بسيط أناوسليمان هننضم لصقر في الطيارة وصقر هيطير من جنوب القاعدة واحنا هنصفيها بالقناصات من الطيارة وهنقفز فوق المبني وباقي الخطة زي ماهي موافقين ولا؟
الكل:موافقين
أنا :يلا علي بركة ****
ركبنا كلنا ورايحين الهدف معادا اشرف طبعا فضل في القاعدة
________________________________
مشهد الحرب
___________
أنا وسليمان و صقر في الطيارة وكل واحد بدأ يفتح باب الطيارة ومسكنا القناصات
حازم ومجدي في عربية حربية حازم بيسوق وفي سلاح فوق العربية مجدي ماسكة وبدأ يحط الخزنة
محمود الديب وايهاب الجارحي في مدرعة وبدوا يجهزوا الرشاشات والحاوي راكب مدرعة التمساح
ولما قربنا من القاعدة بحوالي٧ كيلو متر لقينا عربية مدرعة سودة مدرعة تي 15 ارماتا بي ام بي ( الروسية: T-15 Армата )
وهنا اتكلم حازم في اللاسلكي وقال التؤام وصلوا
أنا:تمام يلا كلوا يبدأ ينتشر علي الهدف
حازم: بالتوفيق يارجالة هنرجع كلنا مش هننقص واحد
الكل: يارب
وكلوا انتشر وبقينا ماشين علي شكل ٨
أنا لسليمان:جاهز ياأخويا
سليمان: جاهز ياصحبي
وحطيت ايدي علي الزناد وبنشل علي الهدف
أنا بصوت عالي :هجوووم
وقدرنا نوقع ابراج المراقبة وكلوا بدأ يسرع وبقينا حرفيا نتسابق مين هيوصل الاول وصقر ضرب صاروخين
صقر:يلا جهزوا المظلات
لبسنا الشنط وواقفين علي الباب ومسكين في أيدينا AkM
صقر:يلا يلا يلا
نطينا وشدينا المظله
عند الحاوي كان وصل وزرع المتفجرات
وطلع من شنطة زار احمر صغير وداس عليا
والدنيا كلها ولعت حرفيا حسينا بجحيم انفجار الكبير جدا قتل نص اللي في القاعدة لو مكنش كلهم
والباقي وصلوا بالمدرعات وحازم و مجدي نزلوا من المدرعات وبيضربوا وهما ماشين علي رجلهم والباقي بيضربوا وهما في المدرعات
عندي أنا وسليمان لاقينا ٤ علي سطح المبني أنا قتلت اتنين وانا لسه في الهوا وهبطت أنا وسليمان علي السطح وسليمان قتل واحد وانا جريت علي التاني عشان كان بعيد شوية وواحد ساتر أو كفر وقدرت اقتله وبلف ضهري ابص علي سليمان لقيت واحد حاطط سلاح علي دماغ سليمان
الإرهابي:اثبت مكانك والا هتكون سبب في موت صديقك
أنا وقفت ومنشن سلاحي علي دماغه
الإرهابي خاف وحط ايده علي الزناد ولسه هيضرب
أنا رميت سلاحي علي الارض بسرعة وقولت
أنا: خلاص خلاص اهدا
الإرهابي:نام علي بطنك وحط ايدك وره ضهرك
عملت زي ماقال
الإرهابي:ههه الموت حق لكم ياكفرة
أنا:هههههههه أنها تفكر انك علي حق والناس اللي محفظينك الكلمتين دول أولياء **** الصالحين لا دول مجرد كفرة تقدر تقولي ليه هما مش بيحربوا وليه هما ميتشهدوش بدالكم حد يكون قدامه الجنة علي طبق من دهب ويرفضها
الإرهابي:عندي حل حلو واظن هيعجبك انت تموت دلوقتي ونشوف هدخش الجنة ولا النار
شال السلاح من علي دماغ سليمان ولسه هيضرب
سمعت صوت غريب كأنه صدي صوت في رأسي
الصوت :اتحرك اتحرك اتحرك
أنا اتشقلبت علي الارض بسرعة ومسكت السلاح وفضيت الخزنة حرفيا في دماغة
سليمان :يبقي سلملي علي الجنة ياكلب اتفو علي اشكالكم (وتف عليه)
أنا بجد مش عارف اشكرك ازاي يامروان أنا كنت هموت وانت أنقذت حياتي بجد أنا مديون ليك بحياتي
أنا:ياعم ولا مديون ولا حاجه انت اللي عضمك ضري محتاج واحد زي كده يضربك عشان تنشف شوية
سليمان:احنا فيها اهو ضربني بعد مانخلص اللي احنا فيه ده اتفقنا؟
أنا : اتفقنا
أنا في سري:كده الخطة في السليم
وكل واحد مسك سلاحه ونطينا في بلكونه كده قدامنا
وبنبص من الشباك لاقينا المبني فيه ١٥ واحد
روحت شاورت لسليمان بالسلاح مرتين بالطول ومره بالعرض
وده كان معناه اني أنا هدخل الاول هقتل ١٠ وهو يخش بعدي يقتل ٥ وهو شاور برأسه بمعني القبول
أنا روحت خابط برجلي الشباك جامد ووقع علي الارض ودخلت وانا بتضحرك علي الارض وبضرب بالسلاح وخدت ساتر واعدت اضرب و عرفت اقتل ١٠
وشاروت لسليمان يخش وساعدته في قتل ال٥ الباقيين
سليمان:احه احنا كده شكلنا قتلنا المسؤول عن القاعدة
أنا:لا تعالي ندور كويس الكللابب اللي زي دول ميسلموش نفسهم بالسهولة دي
سليمان:يلا
_______________________________
عند الحاوي عمل متفجرات كبيرة جدا وقدر يقتل كتير و مجدي وحازم شغالين قتل في الناس بجشاعة والتؤام حسن عمال يسوق بالعربية ويدوس علي الناس وحسين عمال يقتل بسلاح المدرعة كانوا عاملين دمار حرفيا
_________________________________
نرجع ليا أنا وسليمان
اعدنا ندور ل١٠دقايق كاملين وزهقنا وملقناش اي حاجه
وبقف بسند جسمي علي الحيطة لكن اي ده دي خشب روحت شاورت لسليمان علي الحيطه وهو فهم واعدنا نحسس علي الحيطه لغاية ما لقي سليمان حديدة وشاورلي بصوابعه بمعني تعالي قربت منه راح شدت الحديدة جامد والباب اتفتح أنا دخلت بالسلاح بسرعة ولقيت شخص ابيض وضخين ودقنه تقيلة
أنا :اثبت مكانك ولاحركة
وخدت ضربة علي دماغي واغمي عليا
___________________________
في الاوعي
اتعاد قدامي مشاهد الحدثة بتاعت رعد أو سلمي وافتكرت اللي حصلها لكن في الاخر ظهر واحد بيتقتل وبعد كده ظهر دماغ تنين صغير جدا ورجعت للواقع بعدها
_______________________________
مجدي:ولا انت يابني فوق انت ما صدقت ولا ايه
أنا فتحت عيني ولقيت نفسي في اوضي في
القاعدة وقدامي مجدي بس
أنا بوجع:اااه هو اي اللي حصل
مجدي بضحك: حسين اللي هو تؤام حسن شافك من ضهرك كان بيحسبك المسؤول وضربك واغمي عليك
أنا:احه وانا مالي يحصل فيا ليه كده
مجدي:قولي صح أنت افتكرت حاجه
أنا: اه رعد هي فين
مجدي:متقلقش هي في المستشفى تعالي يلا نروح نطمن عليها
أنا بقلق: احه مستشفى ليه اي اللي حصل ونمشي ازاي والناس اللي معانا دي
مجدي:متقلقش كلهم في سابع نومة وبيشخروا كمان
أنا:طب يلا بسرعة
مجدي خدني واحنا في الطريق حكالي اني طلعت طاقة كبيرة جدا وده كان سبب أن رعد اتدمرت حرفيا وبقت بين الحياة والموت لكن هو لحقها وقبل ما يمشي الدكتور قاله إن حالتها بدأت تتحسن وهيطلعوها من العناية أنا بقيت قرفان جدا من نفسي وصلنا المستشفى وسألنا عليها الدكتور قال إن حالتها اتدهورت تاني ورجعت للعناية المركزة أنا أول ماسمعت كده قلبي وقع وجريت بسرعة وانا حاسس ان الدنيا سوده في وشي احساس انك ممكن تكون سبب في موت شخص ده احساس ابن متناكه ولقيت نفسي قدام العناية المركزة وزقيت الباب ودخلت لكن المفاجأة
تن تن تن تن مش هقولك استناني في الجزء الجديد
ده نهاية جزئنا واتمني يعجبكم ويليق بيكم ومنتظر رأيكم وتفاعلكم.
__________________________________
 
التعديل الأخير بواسطة المشرف:
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: إبراهيم سالم, محمد محمود ابو عيدان, ناقد بناء و 3 آخرين
جامد يخوياا بس
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء و 💥✨🌟 قيصر الشرق ✨💥🌟
انت اهملت القصه التانيه
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
مش تتاخر عليناا ولا ف دي
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
ولا فى التانيه
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
القصة دي يصحبي ف نظري بدايتها أحسن من التانيه اهتم بدي أكتر بدايتها كويسة
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
بس دا مش معناه ان التانية وحشة لا خالص
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
الاتنين حلوين بس انا حبيت دي أكتر
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
واستمر يبطل ومتقعش ف نفس المشكلة والخطأ الل هو الجزء الصغير
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
كبر الجزء و مش شرط كل يوم تنزل نزل كل يومين بس حاجة تشرف وتكون كبيرة كدا
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
كل الدعم والتوفيق 🌹
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
ولا فى التانيه
قلب اخوك مش أهملت ولا حاجه أنا كنت بتعلم عشان أطور من الكتابه ودلوقتي شبه جاهز استعد بس عشان هحتاجك فشخ الفتره الجايه
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
كل الدعم والتوفيق 🌹
تسلم ياحبيبي لامتقلقش ياأخويا أنا قولت انزل الجزء ده قليل عشان اشوف رد فعل الناس هكمل فيها ولالا ومتحكمش علي القصة التانية عشان أحداثها هتتقلب ٣٦٠درجة
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
عاش اوي انت طورت من نفسك جدا وده هيخلينا نتعلق بالقصة ديه والتانيه فااعمل فينا ثواب ومتتاخرش في التنزيل❤️🤗
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
القصة خيال ١٠٠%وده اللي هلعب عليه في احداث القصة
بالمناسبة ديه 3قصة ليا فاخوكم محتاج نصايحكم جدا
_______________________________________________
من9000سنة تواجد علي كوكب الارض اول انسان لكي يعمر كوكب الأرض وأطلق عليه (ايرون) ايرون ظل وحيد علي كوكب الارض يهرب من الحيوانات المتوحشة لكي ينجو من شرها وتعايش فوق الجبال والهضاب و حياته كلها كانت تنقل وسفر بحثا عن الطعام والشراب لكن دوام الحال من المحال في يوم من الايام بعد مرور4500سنة قلت وجود الحيوانات في المناطق المرتفعة التي يعيش فيها ايرون لكنه لم يستسلم للموت وقرر بعد تفكير غزير أن يتركه موطنه ويتجه في رحلة بحثا عن موطن جديد ملئ بالطعام ولكن وهو في طريقه شاهد حيوان خطير وهو النمر كان يهاجم اول انثي علي الارض واطلقت عليها (مليكه)مليكه كانت تهرب من النمر لكي تنجو بحياتها لكن للاسف النمر هجم عليها و مليكه سقطت علي الارض ورجلها اليسري مجروحه ولاتقدر علي الوقوف مره اخري والنمر كان يدور حول فريسته مليكه لكي يقضي عليها وكان ايرون يشاهد كل هذه من بعيد ولكن شعر بشعور غريب كان يقول له شعوره أنه يجب أن ينقذ مليكه وظل يفكر مع نفسه في ثواني معدوده كيف سيستطيع أن ينقذ مليكه من هذا النمر وفي نفس الوقت النمر رفع رأسه الي الاعلي معلنا النصر والهجوم علي فريسته ومليكه كانت في حالة ذعر والنمر رفع رأسه عاليا وسينقض علي مليكه ايرون وجد أمامه خشبه محدبه من الجانبين وقذفها علي النمر وقضي علي النمر والنمر ظل ينشر دماءه في كل مكان وسقط علي مليكه ميتا وهكذا انقذ حياة مليكه وأعلن عن اول قتل واول سلاح مليكه شعرت بالفرح الشديد وايرون شعر بالفخر والاعتزاز وانطلق علي النمر ورفعه من فوق مليكه ورماه بعيدا وحضن مليكه وكان هذا الفعل غريب بالنسبة لهم هما الاثنين مليكه شكرت ايرون علي فعله وسالت ايرون ماذا كان يفعل هنا ايرون قال لها أنه كان يبحث عن وطن جديد ومليكه عرضت عليه أن يقيم معها في وطنها حتي يغلبوا الوحده وايرون وافق وسند مليكه وساعدها علي الوقوف ومليكه ظلت تشاور له علي طريق وطنها والذي كان علي الوادي و امام النيل مباشرة وعاش معها وبعد مرور 500سنة تعلموا هما الاثنين الاستقرار والصيد والزراعة واختراعوا الكلام والكتابة واطلقوا علي هذه اللغة اسم (ايركه)لاول مره ايرون شاهد مليكه عاريه تماما وايرون شعر بانتصاب قضيبه والمتعه والذه وكانت هذا اول مره يشعر بهذا الشعور ولما انتبهت له وشاهدت قضيبه شعرت بالذه والرعشة والهيجان وشاهدت سائل يسقط من فتحة وهي كسها ولم تعرف لماذا يحدث هذا ولكنها ذهبت بتلقائية لايرون وعدلت قضيبه علي كسها وجلست عليه وايرون شعر بسخونة كسها وحدث له شعور أنه يجب عليه أن يحرك قضيه داخل كسها وظل يخرج ويدخل قضيبه حتي جاء بمنيه وسكبه في كسها وهذه كانت أول عملية تكاثر في كوكب الارض ومرت سنة علي هذه الواقعة و مليكه انجبت4اطفال تؤام ومنهم بنت واسمها فلوين و ثلاث اولاد وهما خوان وكين و بيرك وظلت مليكه في البيت تعتني بالاولاد و ايرون كان يجلب لأسرته الطعام والشراب ومرت 20سنة ظلت فيها العائلة عايشة في سلام وامان لكن في احدي رحلات ايرون للصيد لجلب الطعام اعترض طريقه الموت كما يقال إنه شاهد تنين ضخم احمر اللون وذات عيون صفراء وأنفه ظاهر اسود اللون كبير الحجم وذيله الاحمر الضخم ظاهر منه بعض الرؤس المحدبه السوداء تفاجأ ايرون بالتنين وتأكد أن هذه نهايته والتنين عندما رآه أطلق علي ايرون من فمه سائل بنفسجي اللون وغاب عن الوعي عندما رجع اللي الواقع لم يجد التنين أمامه وكأنه اختفي تماما ايرون بقا في شدة الفرح أنه مازل عايش ولم يموت وعاد الي منزله واختلط باولاده تنقل هذه السائل من ايرون الي أولاده و زوجته
أنا :هو ايه السائل ده ياجدو
جدي:أنا مش قولت متقطعنيش وانا بتكلم عقابا ليك مش هكمل القصة النهاردة وانت هتقضي يومك كله تدريب يلا خده يا حسين في ساحة التدريب
حسين:من عنيا ياحج يلا يا مروان قوم
أنا :خلاص انا اسف ياجدي كمل عشان خاطري
حسين :قوم يامروان متخليش جدك يتعصب عليك
أنا بزهق:اوووف حاضر يلا
( هاي أنا مروان بطل القصة السن١٨سنة من مصر )
(جدي الاسم حلفاوي ٦٨سنة من سوريا )
(حسين عمي الأصغر اقرب واحد ليا ٢٨سنة اعزب من سوريا )
احداث القصة دلوقتي في سوريا تحديدا في جبل الشيخ
أنا بزهق:اوووف حاضر يلا
حسين خدني ساحة التدريب اللي قضيت فيها عمري من
وانا عندي ٨سنين
حسين اعد يدربني علي استخدام السيف و الرماح والشهامة والقوة البدنية والسرعة وردة الفعل والحماية قعدنا ندرب ١٢ساعة كاملين من غير راحه وانا وقعت علي الارض من التعب وباخد نفسي بالعافية ومفيش حته في جسمي سليمه
حسين اعد علي جمبي علي الارض وقال
حسين:بس عاش عليك مستواك اتقدم جدا
أنا:عاش اي بس انا بقالي١٠سنين بدرب هنا وفي كل مره اتدرب فيها أحسها أنها اخر مره في عمري
حسين: دلوقتي أنت شبه جاهز بس انت ناقصك شوية تعليم علي استخدام السيف والرمح والسهام اكتر
أنا :ازاي بس انا نفسي استخدمهم صح وانا شبه جاهز لي ايه
حسين:قوم امسك السهم ده ووريني كده
أنا:حاضر ناولني السهم اللي جمبك ده
حسين :امسك ياعم صوب علي الهدف ده
أنا:خخخخ ازاي ياعم ده بعيد اوي ٨٠٠متر
حسين:جرب بس
أنا:حاضر
وضربت السهم بس جيه تحت الهدف بشوية والهدف كان شبه العروسه اللعبه
حسين:خد امسك الرمح ده وجرب كده
أنا:أنا مجبتهاش بالسهم هجيبها بالرمح يعني
حسين:معلش خدني علي قد عقلي
أنا:أما نشوف
حدفت الرمح باقصي ماعندي لكن اترمي ٦٠٠متر
حسين:هات السهم بقا وتعالي اقف قدامي
أنا:حاضر
وقفت قدام حسين وهو قرب مني اوي
أنا:ايه ياعم انت ناوي تنكني
حسين مردش عليا ومسك ايدي وشد السهم جامد
حسين:خد نفس طويل واكتمه جواك
عملت زي ما هو قال
حسين: حلو ارفع راسك بقا ونشف صدرك وأفرد ضهرك
نفذت
حسين :سيب السهم وطلع النفس وخليك واثق في سهمك
أنا عملت زي ما قال والسهم جيه فعلا في راس العروسه
أنا:اوووف ايه الجمدان ده ياجدع
حسين :تعالي بقا هات السيف والرمح خليه لبكره
روحت جبت السيف وحسن جابلي شوية كور صغيرة وحطها فوق بعض
حسين:أنا عاوزه كلهم نصين في٥ثواني
أنا:حاضر هحاول
حسين :قبل ما تحاول افتكر أن السيف جزء من جسمك وانت لازم تحس بالهوا واتنفس وانت بتهاجم
أنا:حاضر
غمضت عيني وخدت نفس وقولت في سري انت جزء مني
وقطعت كل الكور نصين في ٣ثواني
حسين:عاش ياوحش ايوه كده
أنا:تعليمك يا المعلم
حسين :روح بقا اتخمد عشان تسمع بقيت الحكايه بكره
أنا:يلا تصبح علي خير
حسين وانت من اهله
أنا روحت أنام ومكنش حد في البيت صاحي روحت علي السرير ونمت في ثواني من التعب
حسين في الوقت ده راح لجدي
جدي:ها الواد ده عامل ايه في التدريبات
حسين:كويس جدا وعنده تحكم في السيف رهيب
جدي:شد عليه اكتر ده هو المختار
حسين:بقالنا اكتر من ٢٠٠سنة مظهرش حد عنده قوه في مصر ولما يظهر يكون المختار
جدي:القدر عاوز كده
حسين:اه صح هو عرف اي حاجه
جدي:لا لغاية دلوقتى هو انسان طبيعي
حسين :طب يلا ياحاج أنا هنام تصبح علي خير
جدي:وانت من اهله ياابني
_______________________________________
دخول رايق يسبب حرايق🔥🔥
عاش ياقلب اخوك فشخ بداية جامدة 👏👏
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
القصة خيال ١٠٠%وده اللي هلعب عليه في احداث القصة
بالمناسبة ديه 3قصة ليا فاخوكم محتاج نصايحكم جدا
_______________________________________________
من9000سنة تواجد علي كوكب الارض اول انسان لكي يعمر كوكب الأرض وأطلق عليه (ايرون) ايرون ظل وحيد علي كوكب الارض يهرب من الحيوانات المتوحشة لكي ينجو من شرها وتعايش فوق الجبال والهضاب و حياته كلها كانت تنقل وسفر بحثا عن الطعام والشراب لكن دوام الحال من المحال في يوم من الايام بعد مرور4500سنة قلت وجود الحيوانات في المناطق المرتفعة التي يعيش فيها ايرون لكنه لم يستسلم للموت وقرر بعد تفكير غزير أن يتركه موطنه ويتجه في رحلة بحثا عن موطن جديد ملئ بالطعام ولكن وهو في طريقه شاهد حيوان خطير وهو النمر كان يهاجم اول انثي علي الارض واطلقت عليها (مليكه)مليكه كانت تهرب من النمر لكي تنجو بحياتها لكن للاسف النمر هجم عليها و مليكه سقطت علي الارض ورجلها اليسري مجروحه ولاتقدر علي الوقوف مره اخري والنمر كان يدور حول فريسته مليكه لكي يقضي عليها وكان ايرون يشاهد كل هذه من بعيد ولكن شعر بشعور غريب كان يقول له شعوره أنه يجب أن ينقذ مليكه وظل يفكر مع نفسه في ثواني معدوده كيف سيستطيع أن ينقذ مليكه من هذا النمر وفي نفس الوقت النمر رفع رأسه الي الاعلي معلنا النصر والهجوم علي فريسته ومليكه كانت في حالة ذعر والنمر رفع رأسه عاليا وسينقض علي مليكه ايرون وجد أمامه خشبه محدبه من الجانبين وقذفها علي النمر وقضي علي النمر والنمر ظل ينشر دماءه في كل مكان وسقط علي مليكه ميتا وهكذا انقذ حياة مليكه وأعلن عن اول قتل واول سلاح مليكه شعرت بالفرح الشديد وايرون شعر بالفخر والاعتزاز وانطلق علي النمر ورفعه من فوق مليكه ورماه بعيدا وحضن مليكه وكان هذا الفعل غريب بالنسبة لهم هما الاثنين مليكه شكرت ايرون علي فعله وسالت ايرون ماذا كان يفعل هنا ايرون قال لها أنه كان يبحث عن وطن جديد ومليكه عرضت عليه أن يقيم معها في وطنها حتي يغلبوا الوحده وايرون وافق وسند مليكه وساعدها علي الوقوف ومليكه ظلت تشاور له علي طريق وطنها والذي كان علي الوادي و امام النيل مباشرة وعاش معها وبعد مرور 500سنة تعلموا هما الاثنين الاستقرار والصيد والزراعة واختراعوا الكلام والكتابة واطلقوا علي هذه اللغة اسم (ايركه)لاول مره ايرون شاهد مليكه عاريه تماما وايرون شعر بانتصاب قضيبه والمتعه والذه وكانت هذا اول مره يشعر بهذا الشعور ولما انتبهت له وشاهدت قضيبه شعرت بالذه والرعشة والهيجان وشاهدت سائل يسقط من فتحة وهي كسها ولم تعرف لماذا يحدث هذا ولكنها ذهبت بتلقائية لايرون وعدلت قضيبه علي كسها وجلست عليه وايرون شعر بسخونة كسها وحدث له شعور أنه يجب عليه أن يحرك قضيه داخل كسها وظل يخرج ويدخل قضيبه حتي جاء بمنيه وسكبه في كسها وهذه كانت أول عملية تكاثر في كوكب الارض ومرت سنة علي هذه الواقعة و مليكه انجبت4اطفال تؤام ومنهم بنت واسمها فلوين و ثلاث اولاد وهما خوان وكين و بيرك وظلت مليكه في البيت تعتني بالاولاد و ايرون كان يجلب لأسرته الطعام والشراب ومرت 20سنة ظلت فيها العائلة عايشة في سلام وامان لكن في احدي رحلات ايرون للصيد لجلب الطعام اعترض طريقه الموت كما يقال إنه شاهد تنين ضخم احمر اللون وذات عيون صفراء وأنفه ظاهر اسود اللون كبير الحجم وذيله الاحمر الضخم ظاهر منه بعض الرؤس المحدبه السوداء تفاجأ ايرون بالتنين وتأكد أن هذه نهايته والتنين عندما رآه أطلق علي ايرون من فمه سائل بنفسجي اللون وغاب عن الوعي عندما رجع اللي الواقع لم يجد التنين أمامه وكأنه اختفي تماما ايرون بقا في شدة الفرح أنه مازل عايش ولم يموت وعاد الي منزله واختلط باولاده تنقل هذه السائل من ايرون الي أولاده و زوجته
أنا :هو ايه السائل ده ياجدو
جدي:أنا مش قولت متقطعنيش وانا بتكلم عقابا ليك مش هكمل القصة النهاردة وانت هتقضي يومك كله تدريب يلا خده يا حسين في ساحة التدريب
حسين:من عنيا ياحج يلا يا مروان قوم
أنا :خلاص انا اسف ياجدي كمل عشان خاطري
حسين :قوم يامروان متخليش جدك يتعصب عليك
أنا بزهق:اوووف حاضر يلا
( هاي أنا مروان بطل القصة السن١٨سنة من مصر )
(جدي الاسم حلفاوي ٦٨سنة من سوريا )
(حسين عمي الأصغر اقرب واحد ليا ٢٨سنة اعزب من سوريا )
احداث القصة دلوقتي في سوريا تحديدا في جبل الشيخ
أنا بزهق:اوووف حاضر يلا
حسين خدني ساحة التدريب اللي قضيت فيها عمري من
وانا عندي ٨سنين
حسين اعد يدربني علي استخدام السيف و الرماح والشهامة والقوة البدنية والسرعة وردة الفعل والحماية قعدنا ندرب ١٢ساعة كاملين من غير راحه وانا وقعت علي الارض من التعب وباخد نفسي بالعافية ومفيش حته في جسمي سليمه
حسين اعد علي جمبي علي الارض وقال
حسين:بس عاش عليك مستواك اتقدم جدا
أنا:عاش اي بس انا بقالي١٠سنين بدرب هنا وفي كل مره اتدرب فيها أحسها أنها اخر مره في عمري
حسين: دلوقتي أنت شبه جاهز بس انت ناقصك شوية تعليم علي استخدام السيف والرمح والسهام اكتر
أنا :ازاي بس انا نفسي استخدمهم صح وانا شبه جاهز لي ايه
حسين:قوم امسك السهم ده ووريني كده
أنا:حاضر ناولني السهم اللي جمبك ده
حسين :امسك ياعم صوب علي الهدف ده
أنا:خخخخ ازاي ياعم ده بعيد اوي ٨٠٠متر
حسين:جرب بس
أنا:حاضر
وضربت السهم بس جيه تحت الهدف بشوية والهدف كان شبه العروسه اللعبه
حسين:خد امسك الرمح ده وجرب كده
أنا:أنا مجبتهاش بالسهم هجيبها بالرمح يعني
حسين:معلش خدني علي قد عقلي
أنا:أما نشوف
حدفت الرمح باقصي ماعندي لكن اترمي ٦٠٠متر
حسين:هات السهم بقا وتعالي اقف قدامي
أنا:حاضر
وقفت قدام حسين وهو قرب مني اوي
أنا:ايه ياعم انت ناوي تنكني
حسين مردش عليا ومسك ايدي وشد السهم جامد
حسين:خد نفس طويل واكتمه جواك
عملت زي ما هو قال
حسين: حلو ارفع راسك بقا ونشف صدرك وأفرد ضهرك
نفذت
حسين :سيب السهم وطلع النفس وخليك واثق في سهمك
أنا عملت زي ما قال والسهم جيه فعلا في راس العروسه
أنا:اوووف ايه الجمدان ده ياجدع
حسين :تعالي بقا هات السيف والرمح خليه لبكره
روحت جبت السيف وحسن جابلي شوية كور صغيرة وحطها فوق بعض
حسين:أنا عاوزه كلهم نصين في٥ثواني
أنا:حاضر هحاول
حسين :قبل ما تحاول افتكر أن السيف جزء من جسمك وانت لازم تحس بالهوا واتنفس وانت بتهاجم
أنا:حاضر
غمضت عيني وخدت نفس وقولت في سري انت جزء مني
وقطعت كل الكور نصين في ٣ثواني
حسين:عاش ياوحش ايوه كده
أنا:تعليمك يا المعلم
حسين :روح بقا اتخمد عشان تسمع بقيت الحكايه بكره
أنا:يلا تصبح علي خير
حسين وانت من اهله
أنا روحت أنام ومكنش حد في البيت صاحي روحت علي السرير ونمت في ثواني من التعب
حسين في الوقت ده راح لجدي
جدي:ها الواد ده عامل ايه في التدريبات
حسين:كويس جدا وعنده تحكم في السيف رهيب
جدي:شد عليه اكتر ده هو المختار
حسين:بقالنا اكتر من ٢٠٠سنة مظهرش حد عنده قوه في مصر ولما يظهر يكون المختار
جدي:القدر عاوز كده
حسين:اه صح هو عرف اي حاجه
جدي:لا لغاية دلوقتى هو انسان طبيعي
حسين :طب يلا ياحاج أنا هنام تصبح علي خير
جدي:وانت من اهله ياابني
_______________________________________
عاش فشخ متوقع ليها التألق بداية موافقة جدا
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
عاش اوي انت طورت من نفسك جدا وده هيخلينا نتعلق بالقصة ديه والتانيه فااعمل فينا ثواب ومتتاخرش في التنزيل❤️🤗
عيوني حاضر مش هتاخر
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
قلب اخوك مش أهملت ولا حاجه أنا كنت بتعلم عشان أطور من الكتابه ودلوقتي شبه جاهز استعد بس عشان هحتاجك فشخ الفتره الجايه
معاك يرجوله ف اى حاجه
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
عاش يسطا متتأخرش علينا ف باقي الاجزاء
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%