NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة منقول عشق الجاسر | السلسلة الأولي | (للكاتبة مروى عبد الجواد) خمسة وثلاثون جزء

الفصل الحادي والعشرون


ذهب طارق مع منار الي منزلها ، ومنار كانت منهاره من العايط وقاعده علي الاريكه .
, طارق : بحده وهو واقف ، عاجبك كده كسفتي نفسك و كسفتيني معاكي قدام الناس ، عقلك كان فين للدرجادي حبك لجاسر عماكي ، خلاكي مش شايفه بتعملي ايه ،ايه اللي هببتيه في الفرح دا ، ازاي تعملي كده .
, منار : مسحت دموعها ، لو سمحت ياطاارق ٥ نقطة
, طارق : بعصبيه قاطعها ، لو سمحت ايه وزفت ايه علي دماغك ، دا انتي كان ناقص تحضنيه وتبوسيه وتقعدي مكان عروسته .
, منار : ايه الكلام اللي بتقوله دا ، ازاي تكلمني كدا انت اتجننت .
, طارق : قربلها ومال بجزعه العلوي لها ومسك مرفقها بشده ، اتجننت ٢ علامة التعجب دا انا لسه هتجنن ، واوريكي الجنان علي اصله .
, منار : حاولت تشد يدها لكنه متحكم بيها جامد ،اطلع بره اطلع بره مش عيزاااك مش عايزه اشوفك .
, طارق : بتوعد ، مش بمزاجك ياهانم وزي ما احرجتيني قدام الناس ، لازم اخد حقي منك الاول .
, منار : بخوف وهي تبتلع ريقها ، يعني ايه ٢ نقطة تقصد ايه ٢ نقطة
, طارق : ترك يدها وهو واقف قدامها ، يعني انتي مراتي وعايز حقي يامنار ياعادلي .
, منار : وقفت قصاده : بضيق وحده وهي تمسح دموعها ، لا انت اتجننت رسمي بقي .
, طارق : بحده ، اتجننت علشان عايز حقي ، وبالنسبه لعينيكي اللي كانت هتاكل جاسر اكل في الفرح ورقصلك ليه وحواليه في الفرح مكنش جنان ، انا مش همشي من هنا الا لما اخد حقي منك يامنار .
, منار : طارق ، انت زودتها اطلع بره .
, طارق : مش طالع .
, منار : يبقي انت اللي عايز كده ، طلقني .
, طارق : ضحك بسخريه وهو يلف حولها ، حاضر بس لما اتجوزك بقي الاول .
, وقرب منها وهو خلفها وضمها له ومسك بيده الواحده يداها الاثنان .
, منار : بتعمل ايه ياطارق ، بطل جنان .
, طارق : ضمها له بشده وهو خلفها ويحرك يده الاخرى علي انحاء جسدها وهو يهمس باذنها ، انتي مراتي ودا حقي .
, منار وهي بتبعده عنها ، طارق وقعها علي الارض جامد بصتله بخوف .
, منار : طارق ، اعقل .
, طارق : هبط فوقها بشهوه ، وانتي خليتي فيا عقل .
, وصار اعلي منها وهو يقبلها بشهوه ، وهي تحاول ابعاده وضربه ، ولكنه كان متحكم في كل انش منها .
, منار بدات تنهار بعايط وتستسلم له ، مكنتش قادره تقاوم لا نفسيا ولا جسديا ، طارق استغل ضعفها اكثر حتي انه تجاهل انهيارها وبدا يستمتع بلذه بكل ما تمتلكه من انوثه بشهوه حيوانيه شرسه ، حتي استساغ بانوثتها الطاغيه ودمر حصونها بعدما افقدها عذريتها فاغمي عليها .
, طارق : بسعاده بعد انهاؤه من تدمير حصنها ، دا انتي طلعتي فرسه وانا الخيال .
, ثم نظر لها وهي مغمي عليها بشهوه حيوانيه دنيئه ، وقام مره اخرى عليها وبدا يحضنها ويقبلها باغتصاب زوجي مهين قتل مشاعرها الانثويه كانها جثه بلا شعور ولا احساس مجرد جسد خرج منه الروح ٦ نقطة
, ١١ نقطة
, بعد انتهاء الفرح ركب جاسر ودنيا السياره بقياده السائق ، ضم جاسر دنيا بحب في الكنبه الخلفيه وهي تجلس بجواره .
, جاسر : قبلها من جبينها بحب ، مبروك ياحبيبي .
, دنيا : بسعاده ، مبروك عليا انت .
, جاسر : مبسوطه .
, دنيا : قووووي الفرح كان يجنن كان قمر قوي .
, جاسر : والنعمه ما كان في قمر غيرك في الفرح .
, دنيا : بتذمر ، بس الزفته مناا٥ نقطة
, جاسر : وضع يده علي فمها ، بااس مش عايز اي حاجه تعكر سعادتنا ، ولا تضايقك في يوم فرحك .
, دنيا : بسعاده ، حضنته .
, جاسر : ملس علي شعرها بحب ، هنقضي اجمل هاني مول الطيار مستنينا علشان يودينا الساحل ، بسرعه شويا ياعم محمد .
, السائق محمد : حاضر يا باشا .
, دنيا : كنا سافرنا الساحل بكره ولا بعده ، مستعجل ليه كده .
, جاسر : ضمها ليه بشوق ووضع راسها علي صدره ، مش عايز ولا دقيقه تضيع من ال هاني مول بتاعنا ٢ نقطة مش هو شهر برضو ٢ نقطة
, دنيا : ضحكت ، لو عايز اكتر انا معنديش مانع .
, جاسر : ضحك ، لما نشوف هتقدرى ولا هتهنجي مني .
, دنيا : خبطته علي صدره وهي مكسوفه من السائق وبصوت منخفض ، اتلم .
, جاسر : والنعمه ملموم اهو ، هو انا لسه عملت حاجه .
, ٧ نقطة
, من الجهه الاخر بعد انتهاء الفرح وخروجهم من القاعه .
, نهى : انا مروحه .
, وابتدت تمشي يوسف مسك ايدها .
, يوسف : انتي رايحه فين .
, نهى : شدت ايدها ولكن يوسف كان متحكم بيها ، ايه اللي رايحه فين دي ، مروحه طبعا .
, يوسف : ترك ايدها باشاره من يده باعتراض ، مع نفسك كده مروحه .
, نهى بتريقه ، لا واخده شنطتي في ايدي .
, يوسف : بحده ، انا ما بهزرش ، انتي عارفه الساعه كام دلوقتي .
, نهى : اه ، خمسه الفجر .
, يوسف : اه وبالساهل كده ، انتي عبيطه يا بت .
, نهى : بضيق ، اللهم ما طولك يا روح .
, يوسف : عايزه تروحي لوحدك في الوقت ده .
, نهى : علي فكره انا معايا عربيتي ، بس ركناها بعيد شويه علشان كان في زحمه هنا .
, يوسف : بصلها وبتأمر شاورلها بيده ، اركبي يلا .
, نهى: قطبت حاجبيها ، اركب فين .
, يوسف : معايا .
, نهى : رفعت سبابتها في وجهه ، لا احترم نفسك انت فاكرني ايه ، انا واحده محترمه مش علشان سكتلك هتسوق فيها واركب معاك .
, يوسف : قربلها و مسك سبابتها ونزلها وبتحذير ، هتعملي ايه يعني .
, نهى : بخوف وتوتر ، ها ها هعرف انا رايحه فين بس .
, يوسف : ابتسم نصف ابتسامه ، هوصلك بيتك ، علشان مينفعش تروحي البيت لوحدك كده بالليل .
, نهى : وعربيتي اسيبها ، لتتسرق ولا حد يطمع فيها .
, يوسف : ركب سيارته ، اتنيلي اركبي دي تلاقيها عربيه مهكعه .
, نهي : ركبت معاه ، لا علي فكره دي دايو لانوس ٢٠٠٨ .
, يوسف : ضحك بصوت عالي ، ب**** عليكي ما مكسوفه تقولي كده .
, نهي : لا ، ليه يعني .
, يوسف وهو يقود سيارته وهي اخر موديل بسخريه ، لا ولا حاجه .
, نهى : هو انت فعلا صاحب جاسر بيه ، اصل ولا مره شفتك معاه ولا جتله الشركه .
, يوسف : احنا مش طلعنا سلمنا عليه سوا ، يبقي ازاي معرفوش بقي ، انا وجاسر اصحاب من زمان ، بس انا شغلي كله بره بعثات وكده .
, نهى : وايه اللي جابك مصر .
, يوسف : عايز اهدى شويه واستريح من الشغل ، وبتريقه ، حظي علشان اشوفك .
, نهى : بتمتمه ، دا حظي انا الاسود .
, يوسف : على فكره سمعتك .
, نهى : ابتلعت ريقها وشاورت له علي منزلها البيت هنا .
, ثم وقف العربيه ونزلت .
, يوسف : مفيش حتي شكرا .
, نهى : نزلت وبصتله من فوق لتحت بقرف ، لا مفيش .
, وسابته جريت على بيتها .
, يوسف : يا جزمه .
, ٩ نقطة
, ذهب عصام الصياد الى منزله ، فوجدت فارس ابنه ملقي امام الفيلا ، هبط من سيارته .
, عصام : بخضه فارس مالك في ايه .
, فارس مغشي علي الارض وجسده كله كدمات وبه جرح في الوجه عميق مكنش قادر يتكلم .
, عصام : طلب له الطبيب ، ونادي علي امن الفيلا ، انتوا يا حمير ياللي جوه .
, خرج الامن بسرعه وادخلو فارس للداخل في غرفته حتي اتي الطبيب ليكشف عليه .
, عصام : بخضه ابني ماله في ايه يادكتور .
, الطبيب : بعد انتهاء الفحص ، حالته سيئه جدا لازم يروح المستشفى حالا .
, عصام : بخوف وخضه ، ننقله .
, اتصل الطبيب علي المستشفي وتم نقل فارس لاسعافه .
, الطبيب : هو عامل حادثه ولا ايه .
, عصام : مش عارف يا دكتور ، هو في ايه ما اطمني .
, الطبيب : اطمن ، هو بس جسمه كله متكسر وهنجبسه ، لكن الجرح اللي في وشه عميق الدكتور جوه بينظف الجرح وهيخيطه .
, عصام : يعني ابني هيعيش يادكتور .
, الطبيب : اه ان شاء **** ، لكن ٣ نقطة
, عصام : بخضه ، لكن ايه ٢ نقطة
, ٧ نقطة
, معتز وصل ساره بسيارته تحت منزلها .
, ساره : مش حاسس انك اتسرعت شويا .
, معتز : بعدم فهم ، اتسرعت في ايه .
, ساره : بتوتر ، ان ٢ نقطة انك ترتبط بيا .
, معتز : انتي شايفه كده .
, ساره : خايفه .
, معتز : مسك اديها بحب ، خايفه مني .
, ساره : خايفه في يوم تعايرني ب ٢ نقطة
, معتز : بايده التانيه وضعها علي شفايفها ، انا بحبك ياساره .
, ثم حرك يده علي خدها بلمسه حنان منه .
, ٢ شرطة اللي بحب بجد مبفكرش غير في سعاده اللي بحبه وبس ، بتحبيني ياساره .
, ساره : بكسوف ، هزت راسها بالتاكيد .
, معتز : ضحك ، مكسوفه مني .
, ساره : ضحكت .
, معتز : عايز اسمعها .
, ساره : بكسوف بحبك .
, معتز : حرك يده من خدها الي حول عنقها وهو يقترب من شفايفها ويطبع قبله رقيقه عليها ، بحبك ياساره قووي .
, ثم ابتعد قليلا .
, ساره : بكسوف بعدت عنه .
, معتز : باذن **** اول ما تخلصي شهور عدتك ، هاجي اتقدملك ونكون لبعض .
, ساره : بسرعه كده .
, معتز : ولايه لزمته التاخير ، ولا لسه خايفه .
, ساره : بقلق ، الصراحه اه .
, معتز : ضمها لحضنه متخفيش ياروكه انا بحبك ومستحيل اسيبك او اتخلي عنك .
, ٥ نقطة
, ياسمين ذهبت الى منزلها و اثار الكدمات على وجهها وجسدها ، طلبت لها والدتها طبيبا حتى يعالجها ، اتي الطبيب وفحصها وكتب لها علي العلاج ، وطلب طبيب جراحه تجميل لها ليخيط الجرح العميق علي وجهها تحديدا علي خدها .
, ياسمين وهي تنظر لنفسها في المراه واثار الكدمات علي وجهها وجسدها ، وتضع يدها علي الشاش الذي علي خدها مكان الخياطه .
, ياسمين : بضيق تناولت علبه البرفيون وخبطتها في المرايه ، وبصوت عالي ، دا كله علشانك يادنياااا ، دا كله علشااااانك ، لازم تمووتي علشان اخلص منك .
, والده ياسمين عفاف سيده مسنه كبيره في السن هزيله الجسد .
, عفاف : دخلت بخضه علي الصوت ، في ايه يا ياسمين مالك .
, ياسمين : بصوت عالي حااد ، مش عايزه اشوف حد ، اطلعي برررررره .
, عفاف : بقله حيله ، مش هتقوليلي يابنتي ايه اللي عمل فيكي كده وكنتي الاسبوعين اللي فاتوا فين .
, ياسمين : بعين مليئه بالشراره ، قربتلها ومسكتها من يافته الجلبيه ، اطلعي برررره بدل ما ارميكي في دار مسنين واخلص منك ، مش عايزه اشوف ووووشك .
, عفاف : بخوف وبكاء ، حاضر يابنتي ٢ نقطة حاضر .
, وخرجت ، قفلت ياسمين الباب بشده خلفها .
, عفاف وهي مريضه تكاد تجر قدمها الي اقرب كرسي وبدموع وقله حيله ، **** يهديكي يابنتي .
, ياسمين بغرفتها .
, ٢ شرطة ليييييه كل حاجه عند دنيا وانا لااااا ، ليه هي تفرح وتتجوز وانا لااااا ، لييبه الكل بحبها وانا لاااااا ، ليه عندها فلوس كتير وانا لااااااااااااااااااا .
, فلاش باك
, ( امر جاسر الحديدي معتز بان يذهب الي المخزن ويترك فارس وياسمين ولكن قبل ان يتركهم يعطيهم هديه فرحه ٨ نقطة
, معتز ذهب للمخزن وشاهد فارس وياسمين ملقيان علي الارض واثار الضرب عليهما .
, معتز : وهو ينظر الي الرجاله ، لا مقصرتوش يارجاله .
, ثم نظر الي فارس وياسمين .
, ٢ شرطة اخيرا هتروحوا بمناسبه فرح جاسر بيه الحديدي علي دنيا .
, فارس : بصوت متقطع ، بج ٢ نقطة بجد ٢ نقطة هت ٢ نقطةهتسبونا .
, ياسمين : بضيق وسخريه وصوت متقطع ، اح احنا نضرب وهي تفرح .
, معتز : بسعاده وسخريه مصطتنعه ،يااا علي كميه الحقد ، و**** شويا اللي انتوا فيه .
, فارس : بيقف علشان يمشي ، انا همشي .
, معتز : قربله وذقه بايده ، مش بالساهل كده يامان .
, فارس : وقع ، ايه رجعت في كلامك .
, ياسمين : بسخريه وحقد ، ايه هتسبونا بعد الفرح .
, معتز : لا جاسر بيه قلبه رحيم علشان كده قرر يسيبكم يوم فرحه ، قالي يامعتز حرام انا افرح وفارس وياسمين ميفرحوش معايا .
, ياسمين : بسخريه ، ايه عازمينا علي الفرح .
, معتز : لا مش لدرجادي ، انتي اخرك تمشي من الشارع اللي جمب الفرح .
, فارس : طيب هنمشي امتا .
, معتز : اللي عايز يمشي يتفصل حالا يمشي لكن مش قبل ما ياخد هديه فرح جاسر بيه ودنيا هانم وانها نسبله علامه جميله في وشه ، علشان كل ما يشوف نفسه في المرايه يفكر ان اللي يقرب من عيله الحديدي ايه اللي بيحصله .
, فارس : علامه ايه ، انتوا هتعملوا ايه .
, معتز : شاور للرجاله ، يلا .
, قامت الرجاله بمسك يد وقدم فارس ، واتي شخص وبيده سلاح ابيض وجرحه بوجه فارس باحترافيه .
, فارس : بالم ، ااااااااااااه .
, ياسمين : بتحاول تبعد عنهم ، لااااا وشي لااااا .
, معتز : دا انتي نصيبك نصيب الاسد ، ياخاينه ، تغدرى بصحبتك علشان مين ، ثم شارور علي فارس وهو بيتالم ، دا .
, ثم اشار للرجال ، الدور علي الحلوه .
, ذهبت الرجاله ومسكوا ياسمين ، وجرحوها في وجهها جرح عميق .
, ياسمين : بتالم ، لاااااااااااااااا .
, معتز : للرجاله ، ارموهم في العربيات ، وارموا كل واحد قصاد بيته .
, معتز : بتحذير لفارس وياسمين ، اللي يفكر يقرب لدنيا هانم او لحد من عيله الحديدي ، هتكون نهايته الموت ) .
, بااااااك .
, ياسمين : بشر ، هدمرك يادنيا ، مش هسيبك غير لما ادمرك .
, ٧ نقطة
, هبطت الطائره الخاصه بجاسر في منطقه هادئه في الساحل الشمالي صباحا امام الشاليه علي البحر ، وهبط منها جاسر ودنيا ، وذهبت الطائره مره اخرى .
, شاليه فخم يشبه القصور ، مكون من دورين ريسبشن وصالون وسفره ومطبخ وتواليت ، والدور الثاني غرفتين جناح كبار كل جناح به w.c الخاص به وحديقه اماميه .
, دنيا : بصت حواليها لقت كام شاليه بالعدد حولها ، ايه دا هو مفيش حد غيرنا .
, حاسر : حملها بفستان الفرح ، وانتي عايزه مين غيرنا .
, دنيا : مدت يدها حول عنقه بسعاده ، مش عايزه حد .
, جاسر : غمزلها بعبث وهو بيفتح الباب ، وانا مش عايز غيرك .
, ثم تركها جاسر في الريسبشن ، دنيا نزلت وجريت بهزار بعيد عنه .
, جاسر : بهزار ، هو احنا لسه هنجرى .
, دنيا : بسعاده ، ايه مش قادر .
, جاسر : جرى وراها ، مين دا اللي مش قادر .
, جرى وراها وهي تجرى وتلففه لحد ما تعبت وهو قربلها مسكها من وسطها .
, دنيا : ضحكت ، وهي تضع يدها حول عنقه وبدلع ، كده تضحك عليا وتمسكني .
, جاسر : وهو يحاوط خصرها بحب ، خلاص هسيبك .
, دنيا : عضت علي شفايفها ، لا .
, جاسر : قربلها ، لا ايه .
, دنيا : بدلع وكسوف ، متسبنيش .
, جاسر : اااه .
, دنيا : مالك .
, جاسر : دلعك دا بجنني بيهوسني ، بيخليني مش علي بعضي .
, دنيا : ضحكت بصوت عالي اول مره تضحك بالشكل دا .
, جاسر : يالهوي علي دي ضحكه ، ولسه بقربلها .
, دنيا : جريت بعيد عنه بهزار وهي ماسكه فستانها .
, جاسر : جرى وراها ، وربنا ما انا حلك من ايدي الليلادي .
, دنيا : ضحكت وطلعت علي السلم .
, جاسر : طلع وراها بسرعه ومسكها في الطرقه وهو محاوط خصرها بتحكم ورومانسيه .
, دنيا : بكسوف ، جاسر بتعمل ايه .
, جاسر : قربلها وهي ملتصقه بالحائط وبدا يطبع قبل شوق ولهفه علي شفايفها ، دا انا لسه هعمل .
, دنيا : بدلع ، لا ابعد انا تعبانه من السفر .
, جاسر : ما انا هريحك ، وبدا يقبل عنقها وهو يدفن وجه بها بحب وشوق .
, دنيا : بسعاده ودلع ، جاااسر ابعد بقي .
, جاسر : ابعد بعد ما جننتي امي ، عايزاني ابعد .
, تجاهل اعتراضها الواهن ليقترب من كل انشا بها وهي يخلع فستانها ببطء مثير وهو يهمس بصوته العابث المثخن بالعاطفه
, ٢ شرطة وحشتيني قووووي .
, وهو يطبع قبلاته بحب وشوق عليها بعدما وقع فستانها ، فشعرت دنيا بدوار فترنجت قليلا ، فامسكها جاسر بسرعه وحملها وذهب للغرفه ووضعها علي السرير ، وهو يداعب كل انشا بها بحب .
, يمسك خصلات شعرها بشوق وهو يستنشقه و يضعه علي وجهه وجسده بحركات مثيره ، ويداعبها بشفتاه علي وجهها وعنقها وكل انشا بها .
, اما دنيا كانت في سعاده غامره تستجيب بكل حواسه لجاسر الذي سيطر برجوليته الطاغيه علي كل انشا بها ٨ نقطة
, ٨ نقطة
, يوسف الشناوي عجبته نهي جدا فقرر انه يقتحم حياتها ، مثلما تعجبه بعض البنات فيقترب منهم لينال رغبته ثم يتركهم .
, ذهب يوسف الشناوي الي شركه الحديدي ودخل على نهي مكتبها : ازيك يا بسكوته .
, نهى : بخضه ، ايه دا انت تاني .
, يوسف : جلس باريحيه ، اسمي يوسف الشناوي تصدقني لحد دلوقتي معرفش اسمك ايه ، وهو يرمق اسمها علي المكتب .
, نهى : رفعت احدي حاجبيها ، جاسر بيه مش موجود .
, يوسف : بتقليد مصطتنع للسخريه ، اه جاسر بيه مش موجود ، نهض من علي كرسيه باتجاهها وهو يقرب منها .
, نهي وقفت من غلي كرسيها بتوتر وهي تبتلع ريقها .
, يوسف : هو انتي مسمعتيش سؤالي .
, نهى : بتوتر ، نهى اسمي نهى .
, يوسف: بعد عنها قليلا وهو يضحك بسخريه ، ما كان من الاول يا نونه .
, نهى : نونه مين دي ان شاء **** ، وعلي فكره ميصحش كده احنا في مكان شغل .
, يوسف : وايه يعني شغل ، ثم نونه لايق عليكي اكتر .
, وذهب وجلس علي كرسيه .
, نهي اقتربت منه بتحذير وضيق امامه ، وانحت بجزعها الاعلي وهي تشير بسبابتها في وجهه .
, ٢ شرطة احترم نفسك احسنلك ، انا عدتلك كتير قوي ، قله ادب مش عايزه .
, يوسف : بشراسه وفجاه فتح فمه وهو يقترب بوجهه بحركه سريعه من سبابتها ويعضها ، احبك ياشرس .
, نهي : سحبت يدها بسرعه بعدما عضها عضه صغيره ، وبتالم ايه دا يامجنون .
, يوسف : غمزلها بعبث ، اعشق انا النوع الشرس دا طعمه حلو .
, نهي : ب ضيق ، انت غبي .
, يوسف جذبها بسرعه واجلسها علي ساقيه ، فارتبكت وحاولت النهوض ولكنه منعها وهو متحكم بيدها ، و يهمس اسفل عنقها .
, ٢ شرطة شكلك وحشك عقابي وطبع قبله رقيقه اسفل عنقها .
, نهي بتوتر وهي تنهض بخوف وتضع يدها علي صدرها مكان اثر قبلته بعدما تركها .
, يوسف : نهض من علي كرسيه وهو يشير بوجهه لها ، متنسيش انا حذرتك امبارح ، بس يظهر انك حبيتي عقابي قوي .
, ثم غمزلها علي فكره البرفيوم اللي علي صدرك يجنن . وتركها وذهب .
, نهي : وهي تضع يدها علي صدرها ، حيواااان ، و**** لاندمك .
, ٩ نقطة
, في المستشفي في الغرفه تحديدا بعدما خيط الطبيب وجهه فارس .
, الطبيب : لعصام ،احنا عملنا كل اللي نقدر عليه لكن الجرح عميق وللاسف اثره هيفضل ظاهر علي وش المريض .
, عصام : يعني ايه وشه هيفضل كده متشوه ، انا ممكن اسافره بره فورا .
, الطبيب : مش دلوقتي اكيد ؛ لان جسمه كل متجبس زي ما حضرتك شايف ، اما بالنسبه للجرح فهنا زي بره ، ممكن بعدين يعمل عمليه تجميل وحتي لو عملها الاصابه هتفصل ظاهره بنسبه ٨٠ % .
, ثم تركه الطبيب وذهب .
, نظر عصام الي فارس وهو متجبس بالكامل .
, عصام : مين اللي عمل فيك كده .
, فارس : وهو يكاد يتكلم ، جا ٢ نقطة جاسر .
, عصام : بدهشه ، جاسر مين ، جاسر الحديدي .
, فارس : اه .
, عصام : ليه انت عملت ايه .
, فارس : لم ٢ نقطة لما جبنا دنيا عند ياسمين .
, عصام : غبي ، قلتلك بلاش ، وبتوعد ، انا وانت والزمن طويل ياجاسر لو مادفعتك تمن تشويهك لابني غالي مبقاش انا عصام الصياد ., خارج القائمة
 
الفصل الثاني والعشرون


بدأت منار تفيق وطارق نائم بجوارها علي السرير .
, منار : وجدت نفسها عارية فتناولت مفرش السرير وغطت نفسها بسرعه ، نظرت وجدت المدعو زوجها نائم شبه عاري بجوارها ، نهضت بإنكسار جرت خيبات امالها وهي تشعر بالقرف تجاهه واتجاه نفسها ، دخلت التواليت لتغسل وتنظف كل انشا بها مكان لمساته القذره لعلها تغسل جسدها مكان اثاره تحت الماء وتنسي
, وضعت نفسها تحت الماء لعله يهديها ولكن لدموعها رأي آخر ، فلم تتمالك نفسها وهي منهاره تحت الماء .
, حتى قاطعها صوت طارق وهو يفتح باب التواليت عليها ويدخل .
, منار : بصدمه وهي تمسح دموعها ، انت ازاي تدخل عليا كده .
, طارق : وهو ينظر لجسدها العاري المبلل تحت الماء بشهوة ، مراااتي ، ثم لعب بلسانه بحركه مثيره وهو يتجه ناحيتها ويحتضنها من الخلف .
, منار : بقرف ، ابعد يا طارق بقي كفايه كده .
, طارق : وهو يمسك معالم انوثتها ، كفايه ايه احنا عرايس .
, وبدا يقبلها ليس بقبل بل بشراسه والتهام من عنقها أسفل عنقها ، كالوحش عندما ينقض على فريسته .
, منار : بدموع ، كفايه ياطارق ٢ نقطة كفايه ، وهي تبعده بوهن فلم تعد قادرة على ذلك
, طارق : لم يبالي لها ولا لدموعها ولا حتي لوجهها ، لم يري ولم يلتفت الا لسائر جسدها فقط ٤ نقطة
, ٥ نقطة
, جلست نهي في غرفتها علي سريرها تفكر في يوسف الشناوي بابتسامه وهي تلعب في شعرها .
, ٢ شرطة جذاب وجريء ومرح بس وقح جدا باد بوي .
, قاطعها اتصال على هاتفها من رقم غريب .
, نهى : الو .
, يوسف : لاقيتك بتفكري فيا قلت اكلمك .
, نهي : بتعجب ، مين حضرتك .
, يوسف : معقول مش عارفه صوتي يا بسكوته .
, نهي : ابتلعت ريقها ، مين .
, يوسف : اللي كنتي بتفكري فيه دلوقتي .
, نهى : ابتسمت بخفاء ، مبفكرش في حد ، ثم انت جبت رقم موبايلي منين .
, يوسف : ضحك بصوت عالي ، عيب لما تسألي سؤال زي دا لظابط .
, نهى : طيب ، عايز ايه يا حضرة الظابط .
, يوسف : عايز اقولك ان الكاش مايوه البينك عليكي نااار .
, نهي : انت مجنون كاش ايه ، انا لابسه بجامه علي فكره .
, يوسف : ضحك ، انا اقصد الصور اللي علي فونك ، صورك تجنن قووي انتي مخبيه الحاجات دي ازاي .
, نهي : تذكرت ان هاتفها الذي بيدهت عليه صور لها بلبس بيتي وصور خاصه ، ياحيوان انت جبت الصور دي ازاي وازاي شفتها .
, طارق : بتشتمي تاني ، طيب ابقي فكريني لما اشوفك اعاقبك بقي .
, نهى : بضيق وصوت عالي ، شفت صورى فين وازاي انطق .
, يوسف : مش قلتلك عيب لما تسألي سؤال زي دا لظابط .
, نهى : بخوف وتوتر ، انت هكرت موبايلي .
, يوسف : بتهكم ، اممم ممكن ٢ نقطة
, نهي : بتوتر ، طيب يا استاذ يوسف حضرتك هتعمل ايه بالصور دي .
, يوسف : ضحك ، استاذ ٢ نقطة اطمني اكيد مش هعمل حاجة تاذيكي ، بس ٤ نقطة
, نهى : بس ايه يا استاذ يوسف .
, يوسف : أستاذ ايه احنا في مدرسة هنا ، قوليلي يا جو الاول .
, نهي : بدهشه ، جو .
, يوسف : لا جو بدلع .
, نهى : بخوف وقلق ، قولي بقى بس ايه ٣ نقطة هتعمل في الصور ايه .
, يوسف : قوليلي جو الاول .
, نهي : بنرفزه ، حاضر يا جو
, يوسف : بدلع .
, نهي : بتمتمه ، مراهق دا ولا ايه .
, يوسف : لا مش مراهق يالمضه ، اخلصي .
, نهى : بدلع مصطنع ، جو .
, يوسف : قمر منك .
, نهي : هتعمل ايه في صورى بقي .
, يوسف : متخفيش يانونه و**** ، كل ما توحشني بس هفتحها واشوفك وبس كده .
, نهي : بخضه ، هتتفرج عليا وانا بقميص النوم .
, يوسف: اتلهي ، هو دا قميص ده كاش مايوه ياجاهله .
, نهي : برضو عيب انت مين علشان تشوفني كده .
, يوسف : وبالنسبه لصور المايوه علي البحر ، الناس يشوفوا عادي .
, نهي : لا في فرق .
, يوسف : بقولك ايه انتي فصلتيني يابت ، انا هقفل واتفرج على الصور احسن .
, وغلق الهاتف في وجهها .
, نهي : وهي تنظر للهاتف ياواطي هكرت موبايلي .
, ٤ نقطة
, يوسف الشناوي وهو يجلس على السرير وينظر لهاتفه وهو يقلب في صور نهي بعدما بعث لها لينك من رقم غريب على الواتس ففتحه هي ، فكان هكر اخترق هاتفها .
, ٢ شرطة حلوه بس لسانها طويل ، عودها كرباج بنت الذينه بس شكلها هتتعبني بس تستاهل .
, ١١ نقطة
, في البحر دنيا تسبح بالبكيني وجاسر معها .
, دنيا : بضحك ، انا مبسوطه قوي المكان تحفه بس حساه فاضي دا مفهوش الا احنا .
, جاسر : اه هادي ، اومال انا خليتك تنزلي بالبكيني ليه علشان مفيش حد ، ثم حاوط خصرها ولففها في المياه .
, دنيا : بضحك وسعاده ، بس هدوخ .
, جاسر : نزلها ، ما انتي مدوخانى معاكي .
, دنيا : هو انت بدوخ .
, جاسر : وضع رأسه بعنقها وهو يحاوط خصرها ويشم رائحة جسدها ، انا دخت فيكي خلاص .
, دنيا : عضت على شفايفها بكسوف ، جاسر بتعمل ايه احنا في البحر .
, جاسر : نفسي اجرب البحر معاكي .
, دنيا : ضحكت بصوت عالي ، بس يامجنون
, جاسر : وهو يطبع قبلاته علي شفايفها وعلي عنقها ، مجنون بيكي
, دنيا : انا هطلع الميه بردت .
, جاسر : حضنها ، ادفيكي انا .
, دنيا : بعدت لا ، يله علشان الدنيا هتليل .
, جاسر: حاضر ياحبيبي .
, ثم خرجوا واخذوا شاور سبقها جاسر ونزل للاسفل لتسخين الطعام في الميكرويف .
, جاسر : بصوت مرتفع ودنيا بالاعلي ، حبيبي يله علشان الاكل بسخن انتي مكلتيش من زمان .
, دنيا ارتدت العبايه اللف السمراء وتحتها الجلابيه المقلمة المفتوحه من الجناب والصاجات التي اشتراها لها جاسر من الاسكندريه .
, جاسر جالس على الاريكة .
, شغلت دنيا التلفاز من على هاتفها على اغنية شيك شاك شوك ، ووقفت أعلى السلم وهي تحرك اصابعها بصوت الصاجات .
, التفت جاسر لها على صوت الصاجات ، يخرب بيت جنانك .
, دنيا نزلت من على السلالم بالعباية والصاجات وبتتمايل وهي ماسكه العبايه على صوت الاغنيه ، جاسر قام من علي الكنبه وهو مبهور بيها وبيضحك .
, دنيا : بترقص وتتمايل عليه علي صوت الاغنيه وجاسر متفاعل معاها .
, جاسر : كان في حزام بشخاليل راح فين .
, دنيا : رمت العبايه وهزت وسطها بالحزام الشخاليل .
, جاسر : سقف بيده بتشجيع ، ايوه بقي حلاوتك يادندن يا اصلي .
, دنيا : ضحكت وهي بترقص ، عجبتك .
, جاسر : دا انتي تعجبي الملك ، وبدا يمسك يدها ويرقص معها ويراقصها وهو متفاعل معها وهي مبسوطه ، جاسر انا اروح اجيب المحفظه بقي عشان انقطك .
, دنيا : طلعت محفظته من صدرها ، اهي .
, جاسر : ضحك وهو ياخذها منها ، دا انتي عامله حسابك بقي .
, دنيا : وهي بترقص ، أصل بشوفهم يعملوا كده في الافلام .
, جاسر : اخرج النقود ،وبدا يبعثرها عليها وفوقها وهو يراقصها .
, دنيا : بتشاورله أسفل عنقها ، حط هنا .
, جاسر : هيموت من السعادة والضحك ،وبلل طرف النقود بلسانه ووضعها على صدرها .
, دنيا : بسعادة غامرة ، انا لو اشتغلت رقاصة هكسب كتير .
, جاسر : همسلها وهو يدفن وجهه في عنقها ، دا انا اقتلك اوعي تقولي كده تاني .
, دنيا : هزت اكتافها ، هتقدر .
, جاسر : جننتيني يخربيتك ، وهو يقبلها من عنقها .
, الا ان شموا رائحه حرق الطعام فذهب .
, جاسر : ريحه حاجه غريبه .
, دنيا : اه ريحة حاجة بتتحرق .
, جاسر : بسرعه ذهب للمطبخ ، وطفي الميكرويف ، دا الاكل اتحرق .
, دنيا : بضيق ، هنتغدي ايه دلوقتي دا انا كنت جعانه .
, جاسر : حملها ، انا عن نفسي هتغدي واتعشى بيكي .
, دنيا : ضحكت ، وهي محاوطه عنقه بحب ، بجد جعانه .
, جاسر : وهو يحملها تجاه الاعلي ، هنطلب اكل ولحد ما يجي تعالي نحلي الاول بقي .
, دنيا : ضحكت بصوت عالي .
, جاسر : عض على شفايفه ، قمر ٢ نقطة
, ٨ نقطة
, عصام اتصل علي طارق .
, عصام : انت فين يا طارق ، يومين بتصل عليك مبتردش وقافل موبايلك .
, طارق : عند منار في الفيلا عريس وقاعد مع عروسته .
, عصام : انتو دخلتوا ، وهي وافقت .
, طارق : في أي ياعصام ، اومال كنا كاتبين الكتاب ليه .
, عصام : بخبث ، يعني علشان تضايق جاسر .
, طارق : لا ياخويا ، دخلنا وسايبها فوق بتاخد شاور .
, عصام : طيب ، شفت جاسر عمل ايه في فارس .
, طارق : هو فارس جه .
, عصام : اه وجاسر كان خاطفة .
, طارق : مسك الولاعه وأخرج سيجارة ، لا متقلش ٣ نقطة ايه اللي حصل .
, عصام : رجاله جاسر بهدلته بقالهم اسبوعين وفي الاخر شرحله وشه بجرح علشان ميجيش ناحية مراته تاني .
, طارق : ضحك بسخريه ، يا ابن اللعيبه .
, عصام : بتضحك علي ايه .
, طارق : علي خيبه ابنك وخدوا ازاي ، انت مش بتبعت معاه حراسه .
, عصام : ماهو كان مشاهم لما راح يسهر هو والزفته صحبتهم .
, طارق : ياسمين .
, عصام : اه ، كانت معاه وفارس بقولي إنها انيل منه
, طارق : المهم فارس عامل ايه دلوقتي .
, عصام : اهو مدشدش جوه متجبس ، انا لازم انتقم منه ياطارق ، شوفلي حل .
, طارق : ببرود ، **** يسهل .
, عصام بعدما غلق الهاتف بتمتمه
, ٢ شرطة ما انت مش على بالك اتجوزت منار والصفقه خدتها هتنتقم ليه .
, ٦ نقطة
, أنهى طارق اتصاله مع عصام وصعد الى اعلى وجد منار تجلس على السرير بشرود .
, طارق : هتفضلى قاعدة كده زي قرد قطع مالك .
, منار : بضيق ، في ايه انت مش خدت اللى أنت عايزه ، عايز ايه تاني مالك ومالي .
, طارق : وقف أمامها ، ايه كنتي عايزاه ومستنياه هو ، وبعدين هو دا مش حقي لما انتي مش عايزاني وافقتي عليا ليه من الاول .
, منار : طارق طلقني .
, طارق : ضحك بسخريه ، حاضر هطلقك يا منار علي رايك انا خدت اللي انا عايزه وخلاص ، مبقتيش تهميني .
, ثم تركها وذهب وغلق الباب .
, منار مسكت المخده وألقتها مكان أثره .
, ٢ شرطة في داهيه .
, ٨ نقطة
, ياسمين في غرفتها تكلم نفسها والشاش علي وجهها مكان الجرح .
, ٢ شرطة هتعملي ايه دلوقتي يا ياسمين ، دنيا واتجوزت خلاص ، لازم افكر كويس ازاي ادمرها ، طيب اتصل على فارس ، ممكن ميردش عليا علشان انكرت معرفتي بيه واحنا مخطوفين ، مفيش حل غير السكه دي سكه انه لازم ينتقم من دنيا اللي عملت فيه كده لازم العب وادوس علي النبره ده .
, التقطت هاتفها واتصلت على فارس فلم يجيب عليها .
, ٥ نقطة
, فارس بتمتمه : وهو يشاهد رقم ياسمين ، خاينه وغداره قال معرفوش واول مرة اشوفه ، انا يا جذمه اول مره تشوفيني ، ثم بصق على الهاتف وهي تتصل عليه .
, عصام : مين اللي بتصل دا يافارس .
, فارس : دي الزفته ياسمين .
, عصام : سيبك من الاشكال دي .
, ٧ نقطة
, في الشركة معتز أمر المخازن بنزول البضاعة بنصف الثمن للتجار .
, أتت سارة لشركة الحديدي تحديدا الى مكتب معتز .
, معتز : ازيك يا ساره ، تعالي اقعدي .
, ساره : جلست ، الحمد لله ، اصريت اننا نتقابل هنا يعني .
, معتز : ايه علشان دي مقابله شغل .
, ساره : شغل ايه .
, معتز : هتشتغلي معانا هنا .
, ساره : انا ليه ، بس انا مطلبتش شغل .
, معتز : جاسر قالي انه خلاكي تسيبي الشغل في شركة العادلي ، وانا لما عرفت طلبت منه انك تيجي تشتغلي هنا معانا وهو معترضش .
, ساره : انت لو مكنتش طلبت اني اجي الشركه كنت هاجي لجاسر بيه .
, معتز : ليه .
, ساره : اخرجت من شنطه يدها شيكا بنص مليون جنيه واعطته لمعتز .
, معتز : شيك ايه دا .
, ساره : الشيك دا جاسر بيه ادهولي كمؤخر علشان بابا يوافق علي جوازي من ماجد ، ودا شيك تاني ب ٢٠٠ الف ، واعطتهم لمعتز ، انا كتبتهم باسم جاسر بيه كان شبكه وقايمه ، علي فكره يا معتز جاسر بيه بحبك قوي عمل كل دا علشانك .
, معتز : غريبه ، مقليش على الشيكات والفلوس دي ، دا انا طلعت معاه ندل قوي .
, ساره : انا اسفه دا كله كان بسببي .
, معتز : حصل خير بس الفلوس دي انتي اللي تدهاله مش انا ،ثم أعطاهم لها ، طالما مدخلتش في الاول مقدرش ادخل دلوقتي ، بابتسامه تحبي تستلمي الشغل امتى بقى .
, ساره : كده منار ممكن تزعل مني .
, معتز : هي اللي اختارت ياساره ، تتحمل نتيجة اختيارها بقي .
, ساره : طيب سبني اتكلم معاها الاول احنا صحاب ومينفعش اخسرها .
, معتز : اللي يريحك ، تشربي ايه بقي .
, ٦ نقطة
, ذهبت ساره الى منار في الفيلا .
, منار احتضنت ساره بدموع وضعف .
, ساره : بخضه في ايه مالك يا منار ايه اللي حصل .
, منار : طارق ٢ نقطة طارق ياساره جه معايا يوم الفرح ، وحضنت نفسها ببكاء ، و٣ نقطة وخد حقوقه مني .
, ساره : طيب يا حبيبتي ما انتي مراته .
, منار : ببكاء وانهيار .غصب يا ساره غصب عني .
, ساره : حضنتها وطبطبت عليها ، اهدي يامنار ٢ نقطة أهدي .
, منار : بعدما هدئت قليلا ، جاسر سبني ليه ياساره سابني ليه انا بحبه ياساره .
, ساره : انسي ، انسي يا منار انتي متجوزه دلوقتي .
, منار : لا انا هخلي طارق يطلقني ، مستحيل افضل على ذمته دقيقة الحيوان دا .
, ساره : بلاش تاخدي قرار دلوقتي انتي تعبانه ، اصبري شويا لما تهدى وبعدين قرري .
, منار : حضنتها بخوف ، متسبنيش ياساره متسبنيش .
, ساره : حاضر .
, ٨ نقطة
, بعد مرور شهر .
, جاسر : وهو يحضن دنيا بحب بجواره .
, دنيا : خلاص كده شهر عسلنا خلص .
, جاسر : وهو يستنشق شعرها بحب ويقبله ، ايامنا كلها هتفضل عسل .
, دنيا : تضع يدها حول عنقها ، يعني هنفضل كمان شويه هنا .
, جاسر : وهو يقبلها مينفعش يا حبيبي انا بقالي شهر سايب الشركه عمري ما سابتها كده .
, دنيا : كده هنروح علي طول ، وبعدين ما معتز هناك وهيخلي باله من الشركه .
, جاسر : بس في حاجات لازم انا بنفسي اللي اعملها .
, دنيا : بعدت عنه بدلع ، لا انا زعلانه .
, جاسر : وضع يده بحب علي كتفها وهو يمشيها عليه ثم على عنقها بحركات مثيره ، علي فكره بحب زعلك قووي .
, دنيا : بسعادة ليه بقي .
, جاسر : وهو يدفن وجهه بين صدرها علشان اصالحك ٤ نقطة
, ٨ نقطة
, للكاتبة / مروة عبدالجواد
, ياترى أيام السعاده هدوم مع دنيا وجاس .
, طارق ز عصام ومنار هيعملوا ايه لما يلاقوا البضاعة جاسر نزلها بنص التمن .
, هل منار ممكن تغير موقفها من طارق بعد الخسارة اللي هيخسروها في صفقة قطع غيار لامبورجيني .
, وياسمين هتعمل ايه علشان تنتقم من دنيا, خارج القائمة
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
الفصل الثالث والعشرون


بعد انتهاء شهر شهر عسل جاسر ودنيا في هناء وسعادة
, جاسر : بعدما حضر الشنط حضن دنيا ، حبيبي يله الطيار ربع ساعه ويكون هنا .
, دنيا : وهي تحاوط وسطه بحب ، ابقي خلينا نيجي هنا تاني .
, جاسر : طبع قبله على راسها ، بس كده عنيا ياحبيبي اول ما اظبط شغلي هجيبك هنا ونعمل احلي هاني مول تاني .
, دنيا : قبلته من خده ، بحبك .
, جاسر : بعشقك ياعشق الجاسر .
, قاطعهم اتصال من الطيار أنه وصل امام الشاليه .
, جاسر : شفتي لخبطتيني لدرجه اني مسمعتش صوت الطياره.
, دنيا : ضحكت ، طيب يله بينا .
, وصلوا الى المطار ومن المطار الى الفيلا الدوبلكس الخاصة بجاسر .
, دنيا : حبيبي هو احنا مش هنروح الفيلا عند ماما امينه .
, جاسر : وهو يضع يده عليها ويحضنها ، مش لما اشبع منك الاول عايز اخد راحتي معاكي .
, دنيا : بس ماما امينه وحشتني قوي ، انا عايز اروح اقعد هناك معاها ، ثم احنا هناك برده بناخذ راحتنا .
, ( دنيا قالت كده لانها بتحس مع امينه بحنان الام اللي فقدته )
, جاسر : خلينا هنا شويه وبعد كده نبقى نروح نقعد عند ماما .
, دنيا : بتذمر ، بس انا عايزه اروحلها وحشتني قوي .
, جاسر : بابتسامة ، حاضر بعد ما نستريح هنروح نزورها وبعدها نطلع على عمي نزوره ونقراله الفاتحه هو كمان .
, دنيا : قبلته من خده **** يخليك ليا يا حبيبي .
, جاسر : شالها بحب وطلع بيها الدور العلوي ، ويخليكي ليا ياقلبي .
, ٦ نقطة
, معتز في الشركه يمسك هاتفه وتجلس امامه ساره
, ٢ شرطة ايووه غرق السوق بالبضاعة ٣ نقطة اه طبعا بنص التمن ٣ نقطةدي اوامر جاسر بيه ٢ نقطةلأ طبعا خسارة ايه ٣ نقطة هههه تمام ٢ نقطة سلام .
, معتز : نظر لساره ، معلشي اخرتك ، جبتي ورق صفقة الدولية جروب .
, ساره : وضعت الأوراق على المكتب ، اه اتفضل .
, معتز : مالك وشك متغير ليه .
, ساره : مفيش .
, معتز : لا في ، في ايه حد ضايقك هنا .
, ساره : لا لكن ٢ نقطة انا اسفه فى السؤال يعني ، هي المكالمة دي عن صفقة لامبورجيني .
, معتز : بنصف ابتسامة ، اه .
, ساره : وهتنزلوها السوق بنص التمن فعلا .
, معتز : اه ياساره ، ده مضايقك في حاجه .
, ساره : بس كده منار هتخسر كتير .
, معتز : دا شغل ياساره والشغل مكسب وخسارة .
, ساره : باستياء ، مش كفايه اللي هي فيه كمان هتخسر في الشغل .
, معتز : ايه اللي هي فيه .
, ساره : علاقتها مع طارق بايظه خالص وتقريبا طلبت الطلاق وحالتها النفسيه مش قد كده بسبب جواز جاسر بيه .
, معتز : انا سمعت فعلا ان في خلافات بينها وبين طارق ، بس الشغل شغل ياساره ، المهم هننزل تغدي سوا النهاردة .
, ساره : ضحكت ، هو كل يوم غدا .
, معتز : اعمل ايه اصل انا وحيد وعازب ومليش حد اكل معاه .
, ساره : بضحك ، لا على اساس كده صعبت عليا .
, معتز : ترك كرسي مكتبه وجلس امامها ومسك اديها ، بجد صعبت عليكي .
, ساره : بكسوف سحبت يدها ، معتز احنا في الشغل .
, معتز : مسك ايدها مره تانيه ، وانا رئيسك في الشغل .
, ساره : بكسوف ودلع ، انت رئيس مشاكس .
, معتز : قبل يدها بحب ، مشاكس بيكي ، ثم قبل بطن يدها ، انا بكون اسعد واحد في الدنيا لما بشوفك قدامي .
, ساره : بكسوف وابتسامه معتز عيب كده .
, معتز : اطرد زفيرا طويلا وهو يضع يدها علي وجهه ، امتا يجي اليوم والبيت اللي يجمعنا سوا .
, قاطعهم فتح الباب وكان يوسف الشناوي .
, يوسف : بضحك ، **** ،انا جيت في الوقت الصح ولا ايه .
, ساره : بخضه سحبت يدها وذهبت سريعا .
, معتز : يخربيتك ، هو ده وقته .
, يوسف : دخل وجلس ، يارتني كنت استنيت شوية انتوا لسه في مرحلة مسك الايد يازيزو .
, معتز : جلس على مكتبه ، احنا بنحب بعض ، مش ذيك مقضيها طيارى .
, يوسف : بمناسبة الطيارى ، اومال نهي سكرتيره جاسر فين .
, معتز : ضحك ، انت لحقت لضمت معاها .
, يوسف : مش عايزه تلضم لسه بنت اللذينه .
, معتز : ضحك نهي محترمه مش سكتك .
, يوسف : كلهم في الاول كده ، المهم هي فين .
, معتز : اجازه النهارده .
, يوسف : اففف ، اومال ميجو ده كله بيعمل هاني مول ، صاحبك شكله روحه طويله .
, معتز : ضحك ، عريس عقبالك .
, يوسف : لا انا برنس كده .
, معتز : **** يرحم لما كنت متلجم مع مراتك .
, يوسف : بحزن ، بلاش السيرة دي يامعتز .
, معتز : انا اسف مقصدش .
, ٤ نقطة
, عصام يجلس مع طارق في مكتبه .
, عصام : بضيق ، شفت التجار عايزين يرجعوا البضاعه واللي كان حاجز معانا لغاه الحجز
, طارق : انا هتجنن ازاى ده حصل ، ازاي جاسر ضحك علينا بالشكل ده وازاي ينزل البضاعة بنص التمن .
, عصام : انا حاولت اهدي التجار لكن مصممين انهم يرجعوا البضاعة احنا خسرنا كتير ياطارق ، كل اللي كان حاجز ومستلمش جه خد فلوسه وسمعتنا بقت زفت في السوق
, هنعمل ايه وهنصرف ازاي مع التجار اللي عايزين يرجعوا البضاعه .
, طارق : مش عارف ٢ نقطة مش عارف اتصرف .
, عصام : انت كلمت منار عرفت بالخسارة دي .
, طارق : لا مكلمتهاش بس اكيد عرفت من مدير التسويق والمدير المالي لشركتها .
, عصام : هو انت مبتكلمهاش ولا ايه .
, طارق : لا بقالي فتره كبيره مبكلمهاش بقول يمكن تهدي اصل الصراحه حاسس اني جيت عليها اوي ومكسوف منها ومش عايز احتك بيها ، المفروض هي منتظرة ورقة طلاقها .
, عصام : لازم تكلمها وتتصالحوا .
, طارق : اشمعنا يعني .
, عصام : علشان لو انفصلتم في الوقت دا بالذات شركاتنا هتدمر ولو شركه مننا انفصلت عن التانيه خسارتنا هتكبر وهنقع بسرعه ، انما لو فضلنا مع بعض هنعرف نقوم تاني و نلم نفسنا .
, طارق : ازاي ، الصفقه دي خدت تقريبا كل السيوله اللي معانا يعني لو معرفناش نصرفها هنخسر كتير احنا حتي لو فكرنا نبيع بنص التمن برضوا هنخسر .
, عصام : بس اهو اي سيولة معايا ومع شركتك علي شركه العادلي نقدر ندخل بيها اي صفقه تانيه ونعوض اي خساره .
, طارق : والعمل ايه دلوقتي انا خايف اكلم منار في الوقت دا تفتكر اني راجعلها علشان الشغل .
, عصام : اعتذر لها انت بس وحاول تصلح اللي بينكم واقنعها ان اي انفصال دلوقتي سواء بينكم او في الشركات دا هيوقع الشغل اكتر .
, طارق : هحاول .
, ٩ نقطة
, دنيا : وهي بجوار جاسر علي الاريكه يشاهدوا التلفاز ، حبيبي انت مش هتنزل الشغل .
, جاسر : وهو يحتضنها ، مش عايز اسيبك عايز افضل جمبك علي طول .
, دنيا : أو مال جبتنا من الساحل ليه .
, جاسر : وهو يدفن وجهه في عنقها بحب ، تعالي نروح تاني .
, دنيا : بحب ودلع ، وشغلك .
, جاسر : وهو يحاوط خصرها بيده ويحتضنها بشوق ، انتي شغلي وبدأ يقبلها بلهفه .
, دنيا : بدلع ، جاسر بطل شقاوه احنا في الريسبشن .
, جاسر : وهو يقبل عنقها ويدفن وجهه بها ، الريسبشن حلو قوي
, ثم حاوط خصرها بحب وفجاه جذبها يووقعوا أرضا وهي أعلى منه بجذعها العلوي .
, دنيا : بدلع ، كده توقعني .
, جاسر : وهو يلمس شعرها بحب قلب موضعهم وصار أعلى منها ، دا انا اللي وقعت خلاص .
, دنيا : الارض بتوجعني ، ضهرى .
, جاسر : حاوط خصرها وهو يعدل موضعه وانقلب حتي صارت هي أعلى منه ويهمس باذنها ، سلامة ظهرك .
, دنيا : بدلع وهي أعلى منه ، تعالا نطلع فوق .
, جاسر : تؤ ، هنا حلوووو قوووي .
, دنيا : ضحكت ، تؤ تؤ .
, جاسر : قبلها في عنقها ، تؤ ثم علي شفايفها بحب ولهفة تؤؤؤؤؤ ٦ نقطة
, ١٦ نقطة
, يوسف الشناوي بعدما قضى ليله في نايت كلاب أتت تجاهه الراقصه فيفي صارخة الجمال والانوثه ومفاتن جسدها تظهر من الفستان الشبه عارى الذي ترتديه .
, فيفي : باشا مصر فينك من زمان .
, يوسف : مين ، انا فيفي ياباشا لحقت تنساني كنت سهران معانا الاسبوع اللي فات ، ثم اقتربت منه بهمس ، شايفه عينيك كانت هتاكلني وانا برقص .
, يوسف : ضحك ، انا هاكلك بعيني ، انتي بتحلمي ولا ايه .
, فيفي : وضعت يدها علي كتفه ، ماتسبني احلم يا باشا ولا مليش نفس ياحكومه .
, يوسف : شال ايدها ، لا احلمي بس من بعيد .
, فيفي : ليه بس يا باشا هو انا معجبش .
, يوسف : تطلع لها ، لا تعجبي بس مش هنا .
, فيفي : وانا ملك ايديك فين .
, يوسف : شاور لها بعد ما حاسب ، تعالي معايا .
, ثم ركبت معه السياره وقضوا ليلة سويا .
, ثاني يوم
, يوسف نهض من جوارها وذهب لاخذ شاور وهو يخرج ملابسه التي سوف يرتديها ، قومي يلا البسي عشان انا نازل .
, فيفي : وهي غارقة في النوم ، ما تخليني شويه هنا معك مستعجل ليه .
, يوسف : يلا يا حلوة قومي مش فاضي عايزه كام ، واخرج من محفظته النقود .
, فيفي : نهضت وهي تكاد تكون بدون ملابس ووضعت النقود جانبا ، مش عايزه بس خليني شوية معاك .
, يوسف : ضحك بسخريه ، لا يا حلوه مش انا اللي ينضحك عليا بكلمتين ، خدي فلوسك و روحي البسي .
, فيفي : طب و**** اول مره اقولها لواحد ، خليني معاك كمان ليله ومش عايزه فلوس خالص.
, يوسف : وده ليه ان شاء **** .
, فيفي : وهي تحتضنه من وسطه ، اصلك عجبتيني .
, يوسف : بعدها عنه ، بصي يا حلوه انا اخرى معاكي او مع غيرك ليله ، شوفي لو اتشقلبتي قدامي كده فخدي فلوسك وانجزي علشان عايز انزل .
, فيفي : وضعت النقود على التسريحه ، انا هلبس وفكر لو غيرت رايك انت عارف مكاني ، بس ياريت توصلني معاك عربيتي مش معايا .
, يوسف : اوصلك فين ، انتي مجنونه عايزه تشبهيني .
, فيفي : وهي ترتدي ملابسها ، امال مشبهتكش امبارح وانت واخدني معاك ليه ياباشا .
, يوسف : علشان بمزاجي يا حلوه .
, فيفي : اسمي فيفي .
, يوسف : مش فارقه .
, نزل يوسف ونزلت فيفي وذهبت ، ركب يوسف سيارته وذهب الي شركه الحديدي لمقابلة نهي التي صارت تتهرب منه ومن مكالماته .
, رمقته نهى وهي تركب سيارتها امام الشركه فركبت بسرعه وقادت سيارتها .
, يوسف : شاهدها وهي تركب سيارتها بتمتمه ، بتهربي مني .
, ثم قاد سيارته وهو خلفها .
, نهي : بتمتمه ، مجنون دا ماشي ورايا ليه ، فزادت سرعة سيارتها .
, يوسف : بقي كده عايزه تزوغي مني .
, فزاد سرعة سيارته حتى صار امامها وكسر الطريق عليها اضطرت نهى أن تقف بسيارتها .
, يوسف : هبط من سيارته باتجاهها .
, نهي : غلقت ابواب سيارتها بسرعه .
, يوسف : اتي بتجاهها وحاول فتح الباب الذي بجوار مقعدها ولكنها كانت اغلقت الابواب .
, نهي : أخرجت له لسانها بعند وضحك ، مش هتعرف تفتح .
, يوسف : بصلها وهو يقف أمام الباب بجوارها فرفع حاجه بحنق ، بقي كده .
, نهي : بضحك ، اه ان كان عاجبك .
, يوسف : افتحي الباب .
, نهي : بعند ، لا .
, يوسف : بتهكم ، تمام .
, ثم ذهب من أمامها .
, نهي : بتعجب وهي تشاهده يذهب تجاه الباب الاخر ، رايح فين دا .
, يوسف : قبض يده وفجأة كسر زجاج الباب الذي بجوارها .
, نهي : لااااااا قزاز عربيتي .
, يوسف : فتح الباب وجلس ببرود ، ازيك يا نونا .
, نهي : بدهشه وغضب ، انت كسرت قزاز عربيتي ، عااااااا انت عايز ايه وجاي لايه .
, يوسف : بهدوء ، جاي اعتذرلك اني هكرت تلفونك ، وبتاثر بجد مش عايزك تزعلى منى .
, نهي : عااااااااا ، انت مجنون كسرت قزاز عربيتي علشان تعتذرلي .
, يوسف : بتريقه ، هي دي عربيه انتي مش شايفه راكبه ايه ولا ايه .
, نهى : بضيق ، مالها مش احسن ما تحوج للي يسوي وميسواش و بصتله بقرف .
, يوسف : الحق عليا اني ركبتك معايا يوم الفرح بقي ، يظهر انك عايزه تتعلمي الادب فعلا ، ولسه بقربلها .
, نهى : بخوف بعدت عنه خوفا من يقبلها عنوه ، ولكنه التقط هاتفها من جانبها وهبط من السيارة .
, نهي : بدهشه انت واخد موبايلي ليه .
, يوسف ركب سيارته ونهي نزلت خلفه ، ولكن يوسف قاد السيارة ومن شباك عربيته كلمها
, يوسف : علشان تبقي تلغي الهكر وتفرمطي الموبايل كويس .
, نهى : يا وااااااطي .
, يوسف : أشار لها باي باي يا نونا .
, نهي : عااااااااا .
, ١٠ نقطة
, ذهب جاسر ودنيا الى فيلا والدته .
, امينه : يا الف نهار ابيض ، الف مبروك للعرسان .
, دنيا : بحب ، حضنتها وحشتيني قوي يا ماما .
, جاسر : بشوق ، سلم على والدته وحضنها وقبل راسها .
, امينه : بدموع ، و**** كنتوا قاطعين بيا .
, جلسوا في الريسبشن .
, دنيا : انت اللي وحشاني جدا يا ماما .
, امينه : **** يسعدك يا بنتي انت وجاسر ويخليكم لبعض ، و**** ليلتكم كانت زي العسل كنت خايفه عليكم من الحسد .
, دنيا : و**** هي كانت عسل فعلا بس نقول ايه في اللي حصل بقي .
, امينه : بعدم فهم ، ايه اللي حصل .
, جاسر : انت مش في الدنيا ولا ايه يا ماما .
, دنيا : منار وقله ادبها يا ماما شفتي عملت ايه .
, امينه : بس ابني كان جامد وقفها عن حدها ،
, دنيا : ضحكت ، مين يشهد للعروسه .
, جاسر : و**** كانت صعبانه عليا كسفت نفسها واتحرجت قدام الناس ، ليه تعمل في نفسها كده وترخص نفسها بالشكل ده .
, دنيا : و**** صعبان عليك ، روحلها يا حبيبي طبطب عليها .
, امينة : وحد يبقى معاه القمر ويروح لحد يا دنيا .
, دنيا : مش شايفه كلامه يا ماما .
, جاسر : قرب من دنيا وحضنها وهو بجوارها علي الاريكه ،
, يا قلبي انا بتكلم على موقفها كان وحش قوي قدام الناس ، علشان مكانتها في المجتمع بس .
, امينه : معلش يا بنتي بس برده دي قلبها مكسور ، لازم نعذرها **** يكون في عونها .
, دنيا : انتي كمان يا ماما هدفعي عنها .
, امينه : لا و**** يا دنيا بس بجد صعبان عليا **** يعينها على حالها ويخليلك جاسر ويخليكي له ، بس مقلتوش انتوا مستعجلين وجيتوا من شهر العسل بدرى ليه كده ، ده شهر العسل ده مبتتكررش إلا مرة .
, جاسر : ضحك ، ايه يا ماما انت مجربتوش الا مره واحده ولا ايه .
, امينه : ضحكت ، و**** يا ابني ويا ريتني ما جربته .
, دنيا : ضحكت ، ليه يا طنط انتي مكنتيش بتحبي عمو احمد .
, امينه : باستياء ، **** يرحمه .
, جاسر : يا رب ، شويه كده وهنروح نقرا الفاتحه لعمي .
, امينه : بلهفة ، خذني معاك يا جاسر اقراله الفاتحه انا كمان .
, ٨ نقطة
, دخلت السكرتيره الى منار في مكتبها وهي تحمل بوكيه ورد من طارق
, منار : التقطت البوكيه والكارت اللي عليه الذي يحمل رسالة من طارق .
, ( انا اسف كان غصب عنى ياريت تسامحيني .
, طارق الرويعي ) .
, .
, منار : القت الكارت ونظرت الى السكرتيره ، خذي الورد ده و ارميه في الزباله .
, ذهبت السكرتيره والقت الورد في الزباله .
, اتصلت منار علي ساره .
, ساره : ازيك يا منار عامله ايه .
, منار : كده ياسارة ، تسبيني و تروحي تشتغلي في شركة الحديدي ومن غير ما تعرفيني حتى ، اعرف من السوق .
, ساره : و**** كنت هقولك بس خفت تزعلي مني .
, منار : سبتي الشغل هنا ليه ياساره .
, ساره : بتوتر ، اصل معتز عايزني اشتغل معاه .
, منار : وهو اي حاجه معتز يقولها بقيتي تنفذيها .
, ساره : انا اسفه يامنار ، بس انتي عارفه مش عايزه ازعل معتز ولا اخسره انا بحبه .
, منار : هو علشان متخسريش معتز فتخسريني انا ، هو كل واحد بقي سهل عليه يخسرني بالساهل كده مره جاسر ومره انتي ، انا مش فاهمه بيحصل معايا ليه كده .
, ساره : لما اشوفك هفهمك ، انا مستحيل اخسرك انتي صحبتي .
, منار : خلاص ياساره شوفي مصلحتك .
, ساره : منار ، انا ٢ نقطة
, منار : قاطعتها ، سلام واغلقت الهاتف بوجهها .
, ٨ نقطة
, طارق ذهب الى فارس في فيلا عصام الصياد .
, طارق : سلامتك يا فروسه كان بدري عليك .
, فارس : وهو يضع يده علي وجهه مكان الجرح ، شفت اللي حصلي .
, طارق : متبقاش تمشي تاني من غير حراسه .
, عصام : ياما نبهت عليه وكل مره بمشيهم يعني لو الحراسة كانت معاك دلوقتي مكنش حصلك حاجه .
, فارس : انت كل شويه هتقطمني يا بابا .
, طارق : اهدي يافارس ابوك خايف عليك .
, عصام : مش فاهم كده ياطارق .
, طارق : بس انت بقيت حلو اهو يافارس .
, فارس : ما انت مشفتنيش وانا جسمي كله متجبس .
, طارق : اجمد ياوحش .
, عصام : صالحت منار ولا لسه .
, طارق : لسه بكره هروحلها .
, فارس : انتوا ناسيني وناسين اللي حصل فيا من جاسر الحديدي .
, طارق : لا طبعا ، اومال انا جايلك ليه .
, فارس : بسعاده ، هتعمل ايه ياطارق وازاي ننتقم من فارس .
, عصام : فى ايه يا طارق ، ايه اللي في دماغك .
, طارق : ياسمين .
, عصام : ياسمين مين صاحبتهم .
, فارس : مالها ياسمين .
, عصام : هننتقم عن طريق ياسمين .
, فارس : ازاي .
, طارق : ٥ نقطة, خارج القائمة
 
الفصل الرابع والعشرون


فارس : بسعاده ، هتعمل ايه ياطارق وازاي ننتقم من فارس .
, عصام : فى ايه يا طارق ، ايه اللي في دماغك .
, طارق : ياسمين .
, عصام : بدهشه ، ياسمين مين صاحبتهم .
, فارس : بتعجب ، مالها ياسمين .
, عصام : هننتقم عن طريق ياسمين .
, فارس : ازاي .
, طارق : بمكر ، ياسمين صاحبه دنيا من زمان وصعب ان دنيا تشك في ياسمين بسهوله ، احنا نخلي ياسمين تكلم دنيا من ورا جاسر وتفهمها ان ملهاش ذنب في اللي حصل لدنيا من فارس ، وان جاسر ظلمها لما شوهها بالشكل دا وانها بتكلمها تفهمها وتترجاها ان جاسر مياذهاش وانها خايفه لو عرف انها بتكلم دنيا ياذيها تاني .
, فارس : وهي دنيا هتصدق الهبل دا .
, طارق : ياسمين هتتصل تعتذرلها وتحاول تبين لها انها معملتش حاجه و انها مظلومه ، وان جاسر جني عليها وتحذر دنيا ان لو جاسر عرف انها بتكلمها هياذيها وانها بتتصل عليها بس علشان هي صحبتها اللي خايفه علي زعلها وشعورها وانها مش عايزه حاجه غير انها تصدقها بس .
, فارس : سهله ، بس مش مقتنع ان دنيا ممكن تصدق ياسمين رغم اني بحس اوقات انها هبله وبتصدق اي حد .
, طارق : بخبث ، من كلامك عن دنيا ممكن تصدق ، بس لو جاسر معرفش انها بتكلم ياسمين وقتها نقدر نسيطر علي دنيا .
, عصام : بغل ، لازم جاسر يدوق اللي عمله في فارس ابني في اعز ما يملك مراته .
, طارق : احنا بس عايزين نشغله بمراته شويه علشان نعرف نضربه في مقتل .
, فارس : ازاي .
, طارق : البضاعه اللي في مخازنه لازم نحرق قلبه عليها علشان نعرف نصرف بضاعتنا .
, عصام : وقبل دا كله لازم نوجعه في مراته زي ما وجعني في ابني
, طارق : بالهداوه ياعصام ، ثم نظر الي فارس ، ياسمين هتساعدنا ولا ايه سكتها ولا هتخاف ولا ايه .
, فارس : دي ماهتصدق دي بتموت غيره وغل من دنيا .
, طارق : حلو قوي .
, ٦ نقطة
, ذهب جاسر الي الشركه تحديدا في مكتبه ويجلس معه معتز .
, جاسر : تمام قوي يا معتز عملت اللي قلتلك عليه بالظبط واكتر كمان .
, معتز : اطمن السوق كله غرقان بالبضاعه .
, جاسر : زمانهم دلوقتي قاعدين بيخططوا ازاي يردوا اللي احنا عملناه فيهم .
, معتز : انا سمعت ان منار في مشاكل بينها وبين طارق .
, جاسر : مش هتفرق منار انا رميت طوبتها من يوم ما اتفقت مع طارق عليا .
, معتز : ممكن تكون مش معاهم دلوقتي .
, جاسر : بسخريه ، طالما اتفقت معاهم من الاول يبقى هتتفق معاهم تاني ، الاشكال اللي زي دي ماشيين بمبدا المصالح بتتصالح ، المهم لازم نفتح لكل صغيره وكبيره ومخازن الشركه لازم تتامن كويس قوي .
, معتز : انت شاكك انهم ممكن يعملوا حاجه في المخازن .
, جاسر : احتمال ، اهو احنا نامن نفسنا وخلاص .
, معتز : تمام هزود عليهم الحراسه ، اي اوامر تانيه .
, جاسر : تسلم ياصاحبي .
, ذهب معتز وخرج .
, جاسر التقط هاتفه واتصل على دنيا .
, دنيا في المطبخ مع امينه بتجهز الغدا ويدها به عجين الاكل ، اول ما هاتفها اتصل .
, دنيا : نظرت لهاتفها علي المطبخ ويداها متسخه ، دا جاسر ياماما افتحيلي الفون علي الاسبيكر لو سمحتي .
, امينه : حاضر ، التقطتت الهاتف وفتحت الاسبيكر ومسكته لدنيا .
, جاسر : حبيبي عامله ايه دلوقتي .
, دنيا : الحمد لله ، مع ماما امينه في المطبخ بعمل الغدا .
, جاسر : حبيبي بيعمل الاكل بنفسه شكلنا هنروح المستشفي النهارده .
, دنيا : بضحك ، بتتريق دا انا هعملك احلي طواجن النهارده هتاكل صوابعك وراها
, جاسر : بس انا عايز اكلك انتي .
, دنيا : بكسوف وهي تنظر الي امينه التي تمسك لها الهاتف ، عيب ياجاسر .
, جاسر : طيب ما تجيبي بوسه علشان انتي وحشاني .
, امينه : بضحكه مكتومه .
, دنيا : ياجاسر عيب افهم بقي .
, جاسر : بهيام ، افهم ايه بس ، بقولك يابت وحشااني هاتي بوسه بقي .
, دنيا : بكسوف مسكت الهاتف بيدها المتسخه وذهبت بعيدا عن امينه وبصوت منخفض ، كده ماما سمعتنا كنت فاتحه السبيكر .
, جاسر : ضحك ، لا ٢ نقطة .
, دنيا : عماله اقولك افهم ٢ نقطة افهم وانت هيمان مع نفسك .
, جاسر : المهم متخدنيش في دوكه ، عايز بوسه .
, دنيا : عضت علي شفايفها ، عايزها فين .
, جاسر : اممم ، وغمض عينه ، علي شفايفي .
, دنيا : بدلع ، لا علي خدك .
, جاسر : بسعاده ، لا .
, دنيا : بدلع ، خلاص مفيش .
, جاسر : خلاص هدهالك انا ، غمضي عينك .
, دنيا : عضت علي شفايفها ، وهي تغمض عنيها ، اهو .
, جاسر : اموووووواااه ، حلوه .
, دنيا :اطردت زفيرا ، اه حلوه .
, جاسر : تاخدي كمان واحده .
, دنيا : بكسوف ، اه .
, جاسر : حطي ايدك علي شفايفك .
, دنيا : ليه .
, جاسر : هووس ، حطي ايدك بس وخليكي مغمضه عينك .
, دنيا : وهي مغمضه عنيها اهو .
, جاسر : نزليها علي رقبتك براحه .
, دنيا : وهي بتنزل ايدها ، كده .
, جاسر : امووووواه ، وحشتيني قووي .
, دنيا : بتنهيده ، وانت كمان وحشتني قوي .
, جاسر : اجيلك .
, دنيا : اه تعالي ، انت وحشتني قوي .
, جاسر : حبيبي مسافه الطريق هكون عندك ، بموووت فيكي .
, ٧ نقطة
, ذهب طارق الى منار في مكتبها .
, طارق : انا اسف يا منار ارجوكي سامحيني ، انا مكنتش عارف انا بعمل ايه .
, منار : بضيق ، ورقه طلاقي فين يا طارق .
, طارق : منار احنا في ورطه كبيره جدا مش وقت الكلام ده .
, منار : بصتله بتعجب ، ورطه ايه .
, طارق : انتي مش حاسه بالخساره اللي جاسر خسرناهالنا .
, منار : هزت راسها ، اه المدير المالي قالي هو ومدير التسويق ، وقالي ان التجار عايزين يرجعوا البضاعه ، واللي كان حاجز معانا لغاه الحجز .
, طارق : بمكر ، تفتكري بقى لو احنا انفصلنا دلوقتي ده مش هياثر علي سمعتنا في السوق ، وكمان الخساره اللي احنا هنخسرها لو كل شركه فينا دلوقتي استقلت بنفسها مش هنعرف نقف على رجلينا ثاني .
, منار : بتعجب ، وده ايه علاقته بطلاقنا .
, طارق : هيقصر كثير جدا على اسهم الشركات وعلى سمعتنا في السوق ، منار انا اسف جدا ٢ نقطةحقيقي اسف انا مش عارف انا عملت كده ازاي بس حركاتك جننتني واحنا في الفرح ، ومعرفتش اسيطر علي نفسي .
, منار : بعد تفكير وباستياء ، لو بتقول كده علشان طلاقنا ممكن يأثر على اسهم الشركه وعلى سمعتنا في السوق انا ممكن اجل الطلاق دلوقتي .
, طارق : هز راسه بالنفي ، لا يامنار ، انا مبقولش كده علشان سمعتنا في السوق انا بقول كده علشان انا لسه شاريكي وعايزك ٢ نقطة عايز تتديني فرصه تانيه فرصه من بعدها لو عملت حاجه تضايقك اعملي فيا كل اللي نفسك فيه ، بس اديني فرصه ٢ نقطةفرصه واحده بس يا منار اصلح الغلط اللي انا عملته .
, منار : باستياء ، اسفه يا طارق ٢ نقطة انت كسرتي وكسرت فيا حاجات كثير جدا مينفعش نرجع لبعض تاني .
, طارق : برجاء وتوسل ، ارجوكي سامحيني انا مش عارف انا عملت كده ازاي ارجوك اديني فرصه واحده .
, ثم وقف واتجه اليها وبدموع مسك يدها وركع علي ركبته بتوسل وندم ، ارجوكي يا منار ٢ نقطة ارجوكي سامحيني انا اسف انا بجد اسف ، انا حيوان ٢ نقطة انا حيوان اني عملت فيكي كده .
, منار : وهي تجلس سحبت يدها ، لو سمحت يا طارق مينفعش كده احنا في المكتب .
, طارق : بدموع ، ارجوكي يا منار ارجوك سامحيني اديني فرصه ٢ نقطةابوس ايدك ابوس على رجلك وهو ينخفض و يقبل قدمها .
, منار : بدهشه وتعجب ، طارق انت بتعمل ايه انت اتجننت وهى تحاول ابعاده ، اقف مينفعش كده .
, طارق : مش هقف غير لما تسامحيني .
, منار : باستياء من افعاله اضطرت توافق ، طيب اقف يا طارق وانا مسامحاك .
, طارق : بجد وقبل يدها وهو يقف ، بحبك .
, منار : بصتله ، بس انا محتاجه وقت لاني مش قادره انسي اللي انت عملته فيا .
, طارق : حاضر اللي انتي عايزاه انا هاعمله بس ممكن طلب ، رجاء اخير .
, منار : ايه هو .
, طارق : نعيش مع بعض تاني ، تعالى عيشي معايا في الفيلا بتاعتي .
, منار : لا مش دلوقتي خالص لما اهدي شويا .
, طارق : متقلقيش ، هنكون مع بعض زي المخطوبين بالضبط مش هلمسك ولا هاجي ناحيتك ، بس ارجوكي نكون مع بعض .
, منار : طيب ، بس تعال انت اقعد في الفيلا عندى .
, طارق : بسعاده ، ماشي وانا موافق .
, ٥ نقطة
, ذهب يوسف الى نهى في مكتبها
, نهى : انت ايه اللي جابك وفين موبايلي يا حرامي الموبايلات .
, يوسف : حرامي موبايلات ، انتي واعيه للي بتقوليه .
, نهى : وانت اللي عملته ده ايه ، وبتاخذ موبايل ليه يا مفتري وكمان تكسر قزاز عربيتية ، عاااااا .
, يوسف: جلس باريحيه وهو يتابعها بتسليه .
, نهى : بتعجب ، وكمان بتحط رجل علي رجل ، يابجاحتك .
, يوسف : ببرود ، ينفع كده تفرمطي موبايلك وتمسحي الصور اللي عليه ، طيب اعمل ايه انا دلوقتي كل ما توحشيني اشوفك ازاي ، كده تمسحي الصوره المحببه لقلبي بالكاش البينك طيب اتخيلك ازاي دلوقتي .
, نهى : بضيق ، عااااااا يا حيوان .
, يوسف : وقف وقرب لها وهو بيجذبها له من مرفقها وينظر لها نظرات مثيره ، هو علشان معقبتكيش المره اللي فاتت هتاخدي علي كده .
, نهى : بتوتر ، ابعد عني سيب ايدي .
, يوسف جلس علي كرسي مكتبها واجلسها عنوه علي ساقيه وهو ينظر اسفل عنقها ، موحشكيش عقابي .
, نهي : وهي تحاول النهوض ، ابعد عني بقي .
, يوسف تركها فوقفت وبعدت عنه .
, نهي : لسه بتشتم ، يا ٥ نقطة
, يوسف : بتحذير بصلها ، هاا .
, نهي : عااااا ، عايزه موبايلي ٢ نقطة
, يوسف : بحنق ، طلع علبه السجائر والولاعه ووضع الولاعه علي المكتب ورمى علبه السجاير على الارض ، لو عايزه موبايلك هاتيلي علبه السجاير دي .
, نهى : بدهشه ، انت بتقول ايه .
, يوسف : انتي مش عايزه موبايلك ، هاتي علبه السجاير وانا اديكي موبايلك
, نهى : بعد تفكير اقل من دقيقه قربت له ، بس كده حاضر وتناولت علبه السجاير واخذتها ثم نظرت له وهي تشاور بيدها ، وفجاه رمتها من الشباك .
, يوسف : وقف بضيق ، ايه اللي عملتيه ده يا حيوانه .
, نهى : انا مش خدامه هنا لحد ، انا بشتغل بكرامتي فاهم عايزها روح هاتها .
, يوسف نهض بضيق اتجاهها ، فذهبت نهي سريعا تجاه باب مكتب جاسر وفتحته وبابتسامه مصطنعه ٢ نقطة
, ٢ شرطة اتفضل يا يوسف بيه .
, جاسر : هو يوسف جه .
, يوسف : باحراج دخل وبصوت منخفض وهو ماشي جنبها ، يا جزمه .
, خرجت نهى وهي تشعر بالانتصار وعلى بعد خمس خطوات من مكتب جاسر وهي ظهرها للمكتب ، لقيت يوسف ماسك شعرها ولفها ليه وقبلها عنوه وسابها .
, نهى : اه يا سافل يا حقير .
, يوسف : غمزلها وهو يتناول ولاعته من على مكتبها ، سوري اصل انا نسيت الولاعه .
, نهى : و**** لربيك .
, يوسف تركها ودخل ، نهي بضيق ذهبت والتقطت الهاتف واتصلت علي الصيدليه .
, بعدها طلبت فنجانين قهوه من البوفيه ، ووضعت نقط من القطره بفنجان يوسف ، ثم دخلت المكتب وهي تحمل صينيه القهوه حتي تضع قهوه يوسف امامه ولا يحدث اختلاط .
, جاسر : بص ليوسف وبعدين لنهي بابتسامه ، معقول انتي يانهي اللي جايبه القهوه بنفسك .
, نهى : بابتسامه مصطنعه وهي تنظر ليوسف ، طبعا .
, ثم نظرت لجاسر ، اي اوامر تانيه ياجاسر بيه .
, جاسر : بص ليوسف وضحك ، لا شكرا يا نهى .
, ثم خرجت نهي .
, جاسر : اخرج شيكا واعطاه الي يوسف كده اخر شيك من اخر دفعه .
, يوسف : وهو يلتقط الشيك ، بس لسه الشيك ميعاده مجاش مستعجل ليه .
, جاسر : الفلوس موجوده ، انا بس كنت حابب اطمئن على البضاعه وانها مفهاش عيوب وهتمشي كويس في السوق .
, يوسف : اي خدمه لو احتجت اي حاجه تاني ياريت تكلمني ومبروك على الفرح .
, جاسر : عقبالك .
, يوسف : كفايه اللي شفته يا جاسر متفكرنيش .
, جاسر : فكر في بكره انت لسه صغير و لسه شباب ، اشرب قهوتك دي نهي بنفسها هي اللي جيباها .
, يوسف : ضحك ، البنت دي حكايه .
, جاسر : انت عرفت توقعها ازاي ياجدع دي محترمه جدا ، انا تعجبت وانتوا داخلين عليا سوا في الفرح وبتسلموا عليا .
, يوسف : بيني وبينك لسه موقعتش هي جت كده ، ثم تناول فنجان القهوه وبدا يرتشف .
, بس انت كده ياجاسر هتعمل عداوه كبيره بينك وبين شركه العدلي والرويعي .
, جاسر : خليهم يتربوا علشان يتفقوا مع بعض عليا .
, يوسف : لكن انت اخدت العاطل في الباطل مش علشان تنتقم من طارق ومنار تدخل شركه الصياد في النص .
, جاسر : انت اصلك مش فاهم حاجه ، شركه الصياد ليها نصيب الاسد في اللي فارس ابن عصام الصياد حاول يعمله فيا .
, يوسف : وهو يرتشف القهوه ، يعني شركه الصياد معاهم بقي عاملين روبطيه عليك .
, جاسر : طبعا ، وبعدين انا لو معملتش كده شركه الحديدي هتقع و كل من هب ودب هينافسني .
, يوسف : وهو يشرب القهوه بتلذذ ، بدا يشعر باحتكاك في جسده وبدا يحك جسده بيده جامد .
, جاسر : في ايه يا يوسف مالك ، بتهرش كثير ليه كده .
, يوسف : مش عارف في حاجه غلط مش قادر ٢ نقطة
, ثم وقف و خلع الجاكيت وهو مش مبطل هرش واحتكاك بجسده ثم خلع القميص والبنطلون وهو يحك جسده بشده وشعره بيده جامد وبكثره .
, جاسر : افتكر حاله دنيا والحساسيه اللي عندها من الورد ، انت عندك حساسيه من الورد .
, يوسف : و هو بيهرش جامد ، لا طبعا ورد ايه .
, جاسر : اجيبلك دكتور .
, يوسف : انا لازم امشي و لبس البنطلون والقميص مفتوح و عمال يهرش في شعره وهو منعكش .
, ثم خرج من المكتب وهو مكسوف من نهي .
, نهى : شافته وفضلت تضحك عليه وهو ماشي بسرعه قدامها .
, ( نهي كانت حطاله في القهوه نوع دواء حساسيه يسبب الاحتكاك والهرش )
, يوسف مبطلش هرش وشكله مسخره وهو ماشي عمال يهرش في جسمه وقميصه مفتوح وشعره متنعكش وخرج من مكتبها بسرعه واحراج .
, نهى : اول لما هو خرج ، تستاهل علشان تبقي تتحداني وتاخذ موبايلي .
, يوسف : رجعلها وهو بيحك جسده ، علي فكره انا سمعتك .
, نهى : شهقت بخضه ، وضحكت تاني عليه .
, يوسف : مكنش قادر وسابها ومشي بسرعه .
, ٨ نقطة
, فارس اتصل على ياسمين .
, فارس : ازيك يا واطيه .
, ياسمين : بمسكنه ، فارس انا اتصلت عليك كتير كنت هتجنن عليك وعايزه اطمن ، انت مبتردش ليه .
, فارس : بضيق ، بقى انا يا واطيه ، متعرفنيش واول مره تشوفيني .
, ياسمين : بمكر ، و**** يا فارس كنت خايفه ومش عارفه اصرف قلت يمكن يسبوني واخرج وبعيدين اكلم الشرطه تيجي تنقذك .
, فارس : لا ياشيخه اهبل انا هصدق .
, ياسمين : طيب وغلاوتك عندي دا اللي في نيتي .
, فارس ، بسخريه ، اه ما انا عارف .
, ياسمين : المهم انت عامل ايه دلوقتي طمني عليك ، انت وحشتيني قوي عايزه اشوفك .
, فارس: انا كويس ، انتي عامله ايه ووشك عامل ايه .
, ياسمين : بغل ، زي الزفت الجرح سايب علامه في وشي وانت عملت ايه في جرحك .
, فارس : انيل منك .
, ياسمين : مفيش عمليه تجميل نعملها تدارى الجرح دا حتي لو هنسافر بره .
, فارس : الدكتور قال حتي لو عملت تجميل مش هدارى اكتر من ٢٠ % .
, ياسمين : بخبث ، هتسيب دنيا كده يافارس تفرح وتنبسط وانت متبهدل كده بسببها واتمرمط بالشكل دا ، احنا نتعذب ونتشوه وهي تتجوز وتفرح انت لازم تنتقم منها اللي حصلك دا كله بسبب الزفته دنيا .
, فارس : بخبث ، يعني اعمل ايه يا ياسمين ، ما انتي عارفه انها مبتكلمنيش .
, ياسمين : لازم باباك ينتقم ليك ، احنا نتشوه ونتبهدل وهي ولا علي بالها .
, فارس : بتكلميها يا يا ياسمين .
, ياسمين : لا طبعا مكلمتهاش من زمان .
, فارس : ما تحاولي تكلميها كده .
, ياسمين : ضحكت بمكر، انت في دماغك ايه بالظبط رسيني علي الدور .
, فارس : ضحك بخبث ، عايزك تكلميها وتقربيلها وفهميها انك ملكيش اي ذنب في اللي حصل وان جوزها جاسر بهدلك وانك مش عايزه حاجه غير انك تحافظي علي صداقتها رغم اللي جاسر عمله لانك بتعتبريها اختك ، واهم حاجه جاسر مياخدش خبر بكلامكم لان لو عرف انتي عارفه هيعمل ايه .
, ياسمين : طيب لو قالتله .
, فارس : اضغطي عليها انها متقلوش بحجه انك خايفه منه ليأذيكي تاني .
, ياسمين : بسعاده ، بس كده سهله ، لكن بعد كده هتعمل ايه .
, فارس : جسي نبضها بس الاول وبعد كده هاقولك على الخطوه اللي بعدها .
, ياسمين : تمام ، بس انا عايزه فلوس .
, فارس انا مش مديكي فلوس قبل اخر مره شفتك فيها .
, ياسمين : فلوسي خلصت يا فارس ، وانت عارف معاش بابا مبيكفنيش .
, فارس : حاضر يا ياسمين هبعتللك فلوس .
, بعدما انتهت ياسمين من المكالمه دخلت والدتها عفاف .
, عفاف : تجر قدمها فهي هذيله للغايه ، يا ياسمين الدوا خلص مش هتروحي تجيبيلي الدواء يابنتي .
, ياسمين : بضيق ، انتي ازاي تدخلي عليا من غير ما تخبطي كده ، وبعدين وانا مالي ما تروحي تجيبيه لنفسك .
, عفاف : بصوت هذيل ، ما انتي بتاخذي فلوس المعاش كله بتاع ابوكي ، اجيب منين يابنتي .
, ياسمين : بصوت حاد ، مليش دعوه وبعدين هي دي فلوس ، اتصرفي زي ما بتتصرفي كل مره ، انا ممعيش فلوس ٢ نقطة اقولك روحي اشحتي .
, عفاف : بتوسل يا بنتي الصيدليه كل مره بتديني الدوا من فلوس الصدقه وانا مكسوفه منهم ، الدوا لو مخدتوش هموت ، انتي عارفه مبقدرش امشي غير بالعلاج .
, ياسمين : بصوت عالي وحاد ، امشي من وشي دلوقتي مش طايقه اشوفك امشي بررررره .
, عفاف ودموعها على خدها تجر قدمها الهذيله وهي في ارذل العمر ، **** يهديكي يا بنتي .
, ياسمين : قفلت الباب ورا والدتها بشده .
, عفاف : انتفض قلبها وابنتها ترزع الباب خلفها وبدموع وحزن ، يارب خدني علشان استريح .
, ياسمين : **** ياخدك علشان استريح منك ومن قرفك .
, ٩ نقطة
, ذهب جاسر الي فيلا والدته وتناولوا الغداء سويا كالعاده الشبه يوميه لهم .
, ثم ذهب هو ودنيا الي مسكنه .
, فتح جاسر الباب ودخل هو ودنيا ، فحملها جاسر بسرعه وحضنها ولف بيها .
, دنيا : بسعاده ، بتعمل ايه .
, جاسر : وحشتيني وحشتيني وحشتيني معقول طول اليوم مشفتكيش هتجنن عليكي .
, دنيا : وهي تحاوط عنقه بيدها ، طيب نزلني .
, جاسر : تؤ ٢ نقطة خليكي في حضني شويه .
, دنيا : عضت على شفايفها ، بس كده هبقى تقيله عليك .
, جاسر : بحب، انتي عمرك ما كنتي ثقيله عليا .
, دنيا : بكسوف ، بس انا دلوقتي ما بقتش لوحدي
, جاسر : بعدم فهم ، يعني ايه .
, دنيا : يعني انا بقيت اتنين في بعض .
, جاسر : بسعاده ، هو انتي ٣ نقطة
, ونزلها براحه
, دنيا : بسعاده ، حامل في شهرين .
, جاسر : بفرح وسعاده حملها ولف بيها ، لاااااااا
, دنيا : بس يا مجنون ، بس نزلني .
, جاسر : نزلها بالراحه ووضعها على الاريكه ووضع يده على بطنها بسعاده ودهشه ، ازاي انتي ٢ نقطة عرفتي ازاي ٢ نقطة
, دنيا : الصراحه انا معرفتش ماما امينه لما لقيتني تعبانه النهارده واغمي عليا ، خدتني ووديتني للدكتور وكشف عليا وقالي اني حامل في شهرين .
, جاسر: بعد عنها ضيق ، ناااااعم دكتور .
, دنيا : بتعجب ، اه دكتور اومال تمرجي .
, جاسر : بضيق ، وسبتيه يكشف عليكي كده ازاي .
, دنيا : عادي هو مش دكتور .
, جاسر : بحده ، كلامي واضح كشف ازاي عليكي يادنيا .
, دنيا : عادي نمت علي الشازلونج و٤ نقطة
, جاسر : قاطعها بضيق ، يخربيتك نمتي ومددتي قدامه .
, دنيا : بتوتر ، اه اومال هيكشف علي بطني ازاي .
, جاسر : بضيق وصوت عالي ، نهار ابوكي مش معدي انتي وريته بطنك كمان .
, دنيا : بخوف وتوتر ، في ايه ياجاسر ، دا دكتور علي فكره .
, جاسر : وهو يجز علي اسنانه ، ومرحتيش لدكتوره ليه يادنيا ٢ نقطة ثم اقترب منها بتحذير ، هااااا
, دنيا : ابتلعت ريقها بتوتر ، معرفش .
, جاسر : وهو يخبط علي الكنبه بجوارها ، والدكتور لمسك .
, دنيا : بخوف وضعت يدها علي وجهها ، اه .
, جاسر شافها خايفه منه ، قلبه حن وحضنها ، دنيا وهي في حضنه عيطت .
, جاسر : بخضه وخوف عليها ، بتعيطي عليه .
, دنيا : بصوت مبحوح ، انت مش شايف نفسك بتكلمني ازاي وبتزعق .
, جاسر : ما انتي يادنيا اللي اللي رايحه لدكتور كده تخلي راجل غريب يمد ايده عليكي ويلمسك .
, دنيا : رفعت راسها ليه وببلاهه ، لا هو مش راجل غريب دا دكتور احمد .
, جاسر : وهو حاضنها بيد ، رفع يده الاخرى علي راسه وهو يشد شعره ، دكتور احمد و**** ، دكتور احمد مين دا .
, دنيا : ببلاهه ، دكتور العيله .
, جاسر : وهو يجز علي اسنانه ، و**** دكتور العيله .
, دنيا : اه و**** .
, جاسر : طيب معنتيش تروحيله تاني يادنيا لو سمحتي .
, دنيا : بصتله ، حاضر .
, جاسر : حضنها بحب ، بحبك وبغير عليكي اعمل ايه .
, دنيا : حضنته بسعاده .
, جاسر : ودكتور احمد قالك بقي في بطنك ولد ولا بنت .
, دنيا : لا طبعا مبظهرش دلوقتي ، انت نفسك في ايه
, جاسر : تؤام .
, دنيا : بضحك بجد قول .
, جاسر : اه و**** ، تؤام ولد وبنت .
, دنيا : ضحكت ، وكمان حددتهم .
, جاسر : اي حاجه **** يجيبها انا راضي بقضاء **** ،ثم اي حاحه من ريحتك تكون عشق ليا .
, دنيا :بدلع ، هتحب النونو اكتر ولا انا اكتر .
, جاسر : وهو يداعب شعرها ، اكيد ام النونو اكتر مش هي اللي هتجيب النونو ٢ نقطة
, دنيا : بسعاده ، بحبك .
, جاسر : بعشقك ياعشق الجاسر .
, ٩ نقطة
, فاق جاسر من نومه وقبل دنيا وهي نائمه بجواره ، اخذ شاور وارتدي ملابسه وذهب للشركه .
, اتصل فارس علي ياسمين وابلغها ان جاسر ذهب للشركه فتتصل هي علي دنيا .
, همت ياسمين بعدما اغلقت هاتفها مع فارس ، واتصلت علي دنيا .
, دنيا : ١١ نقطة, خارج القائمة
 
الفصل الخامس والعشرون


فاق جاسر من نومه وقبل دنيا علي شعرها وهي نائمه بجواره ، اخذ شاور وارتدى ملابسه وذهب للشركة .
, اتصل فارس علي ياسمين وابلغها ان جاسر ذهب للشركة فتتصل هي علي دنيا .
, همت ياسمين بعدما اغلقت هاتفها مع فارس ، واتصلت علي دنيا .
, دنيا : وهي تفيق وتمسك هاتفها بصوت ناعس، رقم مين دا ، ثم ردت ، الو ٣ نقطة مين .
, ياسمين : بلهفة ، اذيك يا دنيا عامله ايه ٢ نقطةانا ياسمين .
, دنيا : بتعجب جلست علي السرير وهي تتكأ علي ظهر السرير ، ياسمين ازيك رقم مين دا .
, ياسمين : دا رقمي الجديد ، القديم اتوقف .
, دنيا : انتي فين وكنتي غايبه فين دا كله ، ومحضرتيش الامتحانات ليه .
, ياسمين : بدموع ومسكنه ، اسكتي يادنيا علي اللي حصلي دا انا اتبهدلت بهدله مقولكيش على اللي حصلي .
, دنيا : بخضه ، في ايه زحصلك ايه ، انا كلمتك من فتره فونك كان مغلق .
, ياسمين : بدموع ، استني .
, وارسلت لها صورتها بالجرح على خدها علي الواتس .
, و بصوت مبحوح افتحي شوفي الواتس .
, دنيا : حاضر ، وفتحت الصوره ورأت صورتها ، شهقت بخضه ، ايه دا ٢ نقطة ايه اللي حصلك وايه اللي في وشك دا ٢ نقطة ومين اللي عمل فيكي دا .
, ياسمين : تبكي بشده وبصوت مبحوح باصطناع، شفتي وشي يادنيا انا تشوهت مبقتش نافعه ولا حد هيرضى يبصلي تاني .
, دنيا : باستياء وحزن ، مين اللي عمل فيكي كده وليه .
, ياسمين : وهي تاخذ نفسها بالعافيه من كثره البكاء ٢ نقطة مش هقدر ٢ نقطة مش هقدر اقولك .
, دنيا : ببراءه ، ليه يا ياسمين قوليلي وانا هساعدك هخلي جاسر ينتقم من اللي عمل كده و ياخدلك حقك .
, ياسمين : انا لازم اشوفك ، وهحكيلك علي كل حاجه ، بس ابوس اديكي متقوليش اني كلمتك لجاسر بيه .
, دنيا : بدهشه ، تبوسي ايدي ايه الكلام دا يا ياسمين مالك ومقلش لجاسر ليه .
, ياسمين : بدموع وتوسل ، لما اشوفك هقولك علي كل حاجه ، بس ابوس ايدك يا دنيا اوعي تقوليله اني كلمتك لينتقم مني .
, دنيا : بدهشه وتعجب ، جاسر ينتقم منك ٢ نقطة ليه .
, ياسمين : هقولك بس كلام الموبايلات مينفعش لازم اشوفك .
, دنيا : بس انا مبخرجش من غير جاسر او لازم يبعت معايا حد فلازم اقوله انى هقابلك .
, ياسمين : لا لا اوعي تقوليله حاجه ، اقولك اجيلك انا ، انتي لسه في الفندق .
, دنيا : لا في برج ساكنه فى فيلا دوبلكس .
, ياسمين : بتمتمه ، دوبلكس يابنت المحظوظه ، طيب خلاص قوليلي العنوان واجيلك انا ، بس وجاسر بيه في الشغل علشان ميشفنيش .
, دنيا : حاضر بس انا مش فاهمه انتي خايفه من جاسر ليه كده .
, ياسمين : لما اشوفك هقولك بس وعد يادنيا وحيات صحوبيتنا اوعي تقوليله لياذيني .
, دنيا : حاضر ٢ نقطة حاضر متخافيش .
, ٦ نقطة
, يوسف ذهب امام منزل نهي صباحا قبل نزولها للعمل .
, نهي تسكن في شقه في بنايه من عده طوابق ، عند هبوطها صباحا من الاسانسير تفاجأت بيوسف يمسكها من مرفقها فور خروجها من الاسانسير .
, نهي : بخضه ، انت ٢ نقطة
, يوسف : هز راسه ، ايه اتخضيتي يابسكوته .
, نهي : في ايه وماسك ايدي ليه كده هو انا مقبوض عليا ولا ايه .
, يوسف : حاجه زي كده وجذبها للخروج من مدخل البناية .
, نهى : بتحاول تبعد عنه ، انت عايز ايه .
, يوسف : الصقها بالحائط وهو متحكم بيدها في المدخل ، حطتيلي ايه في القهوه .
, نهي : بتوتر ، قهوه ايه انا محطتش حاجه .
, يوسف : بحده ، احنا هنلعب ، انطقي .
, نهي : رمقت البواب فنادت عليه لنجدها ، عم سيد .
, سيد : اتي مسرعا ، في ايه ٢ نقطةانت مين يا اخ انت وماسك انسه نهى ليه كده .
, يوسف : وهو متحكم في نهي بيده ، ادخل يده الثانيه واخرج البطاقه واراها لسيد بدون كلام .
, نهي : قطبت حاجبيها بضيق ، اووبس
, سيد : وضع يده على رأسه بتعظيم عندما شاهد بطاقة يوسف وأنه رائد جيش ، بااااشا .
, سيد : سحب نفسه وذهب ، متاخدنيش ياانسه نهي دي الحكومه .
, وخرج بسرعه .
, يوسف : ادخل بطاقته في جيبه ونظر لنهي ، كنا بنقول ايه بقي يا بسكوته.
, نهي : بتوتر ، ب ٢ نقطة بقول اسفه يا باشا .
, يوسف : امم ، اسفه بالساهل كده .
, نهي : بتوتر وخوف ، انت ٣ نقطة
, يوسف : وضع يده على الحائط ويده الاخرى يمسك بها مرفقها ، وقاطع كلماتها بقبلة مثيرة عنوه عنها ، حاولت نهي ابعاده ولكنه لم يعطيها فرصه وهو يترك مرفقها براحه و يحاوط خصرها ويجذبها له بإثاره .
, ابتعد يوسف قليلا وهو يضع يده علي الحائط نهي عبد**** امين .
, نهي : انت عملت ايه وازاي تبوسني كده .
, يوسف : هو انا اول مره ابوسك ، وبعدين بوستي كانت عجباكي من شويه .
, نهى : لا مش عاجباني .
, يوسف : يبقى ابوسك تاني عشان تعجبك .
, وقبل ان تبعده قبلها مرة أخرى عنوه ، ثم ابتعد ايه بوستي حلوه المرادي .
, نهي قبل ان تنطق .
, كان يوسف يضع يده على تكتافون البناية عن عمد قبل قبلاته لنهي .
, فقاطعهم اصوات الجيران وهم يسمعوا حديث يوسف ونهي .
, ٢ شرطة عيب يا نهى انتى فاكره نفسك فين .
, ٢ شرطة ايه يانهي في المدخل كده طيب ادارى .
, ٢ شرطة لا حول **** ، **** يستر علي بناتنا ٢ نقطة
, نهي : بدهشه وهي تسمع اصوات الجيران في التكتافون بهمس ليوسف ، ايه دا .
, يوسف : ترك يده من الدكتافون ، زي ما فرجتي عليا جاسر والشركه فرجت عليكي الجيران ، ثم غمز لها وتركها وذهب .
, نهى : عااااااا ، يا وااااااطي .
, ٤ نقطة
, ذهب طارق ليعيش مع منار في الفيلا الخاصة بها .
, كان ينام في الغرفة التي بجوار غرفه منار .
, خرج طارق من غرفته فوجد غرفه منار مضاءة ، طرق الباب عليها .
, منار : مين .
, طارق : انا يا منار .
, منار : ارتدت الروب وفتحت الباب ، في حاجه ياطارق .
, طارق : مش جايلي نوم قلت اخرج شويا ، لقيت باب اوضتك منور ، ايه رايك ننزل ندردش سوا شويا .
, منار : نظرت للساعة المعلقة بغرفتها، فكان الوقت متاخر .
, طارق : ارجوكي خلينا نقرب من بعض شويه ، متصدنيش كده يا منار كل ما اقربلك .
, منار : بضيق ، طيب ياطارق .
, ونزلت معاه في حديقة الفيلا .
, طارق : الجو حلو النهارده .
, منار : وهي تنظر للمكان والسماء ، فعلا السماء صافية والقمر منور .
, طارق : تقصدي القمر اللي في السما ولا اللي علي الارض .
, منار : بتعجب ، هو في قمر على الأرض .
, طارق : ابتسم ، اه وقاعد جمبي اهو .
, منار : ملوش لازمه الكلام دا ياطارق .
, طارق : ليه يا منار ، كل ما اقرب منك بتصديني ومش متقبله مني حاجة اومال هنقرب من بعض ازاي .
, ثم ترك كرسيه وجلس على الاريكه بجوارها .
, ٢ شرطة انتي ليه مش عايزة تحسي بيا ولا بمشاعرى ليه كل مااقرب تبعدي ٢ نقطة اديني فرصه بس سبيني اعبر عن حبي براحتي .
, منار : بدهشه ، حب ٢ نقطة هو انت بتحبني ياطارق .
, طارق : بحزن والم ، اه يامنار بحبك وبحبك من زمان من وقت ما شفتك في الشركه وانتي بتدربي مع والدك ولقيتك بتقربي لجاسر وبتحبيه وبعدها اتخطبتيله ٢ نقطة
, ثم بالم واستياء ، حاولت ٢ نقطة حاولت اقربلك بس انتي كنتي بتصديني مش مدياني أي ريق حلو ٢ نقطة اضطريت اني ابعد وانسى لحد ما جتلي الفرصه و منكرش اني استغليتها علشان اقربلك .
, منار : معقول الكلام اللي بتقوله ده ٢ نقطة انا مش مصدقه .
, طارق : بأسي ، ولا عمرك هتصدقي ولا تحسي لان قلبك مشغول ومش شايفني .
, منار : ابتلعت ريقها .
, طارق : بصلها بحزن ، اللي عملته فيكي دا كان غصب عني ٢ نقطة مقدرتش اسيطر عن نفسي وانتي مانعه نفسك عني وفي نفس الوقت رايحه ترقصي وتدلعي علي جاسر وانا جوزك مش عملاله أي حساب ٢ نقطة اتجننت معرفتش أسيطر على نفسي رجوليتي سيطرت عليا كان لازم ارد كرامتي اللي بعترتيها في الأرض ٢ نقطة معرفتش عملت فيكي ازاي كده بس صدقيني كان غصب عني ٢ نقطة كرامتي نقحت عليا جامد. .
, ثم فرت دمعه من عينه ، فمسحها بسرعه .
, منار : شافت دمعته وهو بحاول يمسحها قبل ما هي تشوفها وبتاثر ، انا اسفه يا طارق انا كمان مش عارفة عملت كده ازاي .
, طارق : بصلها بجديه ، عندك استعداد نفتح صفحه جديد بجد ولا عايزه جوازنا يكون جواز مصالح وبس .
, منار : بعد تفكير ، هزت رأسها بالتأكيد .
, طارق : بسعادة مسك يدها وقبلها
, منار : بإحراج سحبت يدها .
, طارق : وانا مش مستعجل بس علي الاقل متصدنيش .
, ٨ نقطة
, جاسر ذهب للشركة تحديدا في مكتبه .
, معتز : تقريبا نص البضاعه كده اتباعت خلال شهر .
, جاسر : حلو اوي دا انجاز ، أمن النص التاني بقي وانقله من المخازن زي ماقلتلك ومفيش مخلوق يعرف ان البضاعه هتتنقل .
, معتز : تمام ، انا اتفقت مع الرجاله وآمنت المكان الجديد النهارده هننقله .
, قاطعهم صوت طرق الباب وكانت ساره .
, جاسر : تعالي ياساره ادخلي .
, ساره : اسفه اني قاطعتكم يا جاسر بيه .
, جاسر : لا ابدا تعالي اقعدي ، مفيش حد غريب دا معتز بقوله ينقل البضاعة في مخزن جديد .
, معتز بص لجاسر بتعجب وهو يخرج سر الشغل لساره ومفهمش جاسر عمل ليه كده رغم ان لسه قايله مفيش مخلوق يعرف .
, ساره : جلست ، انا كنت جايه لحضرتك علشان اديك الشيكات دي .
, جاسر : شيكات ايه .
, ساره : اخرجت الشيكات واعطتهم لجاسر ، كتر خير حضرتك انك وقفت معايا ده كله لكن دي مش فلوسي ولا حقي علشان اخدهم .
, جاسر : بس انا ادتهوملك خلاص .
, ساره : وقفت ، لو سمحت يا جاسر بيه كده هكون مرتاحه اكتر .
, جاسر : ضحك ، طيب ياساره .
, ذهبت ساره وتركت الشيكات على المكتب .
, معتز : انا عايز افهم انت مش لسه قايلي محدش يعرف حكاية نقل البضاعه ايه خلاك تتكلم قصاد ساره .
, جاسر : عادي يامعتز ، مش ساره دي هتكون خطيبتك وبعدين مراتك يعني هتكون واحده مننا ٢ نقطة
, معتز : بتهكم ، جاسر ايه اللي في دماغك .
, جاسر : ضحك ٥ نقطة
, قاطعهم دخول نهي فجأة .
, نهي : بدموع ، جاسر بيه ٢ نقطة جاسر بيه .
, جاسر : بدهشه ، في ايه يانهي مالك .
, معتز : بتعيطي ليه يا نهى .
, نهي : بدموع وعياط ، يوسف بيه ياجاسر بيه بهدلني ومرمطني وسرق تلفوني وكسر عربيتي وفضحني في العمارة
, جاسر : طيب اهدي اهدي اقعدي .
, معتز : بدهشه ، يوسف عمل كل ده فيكي .
, نهى : جلست ، اه و**** يامستر معتز واكتر من كده لولا اني محرجه اتكلم و ٣ نقطة
, قاطعهم دخول يوسف .
, يوسف : كنت متأكد انك هتيجي تشتكيني .
, جاسر : بحدة ، ايه يا يوسف اللي عملته في نهي ده .
, يوسف : جلس بأريحية ، خطيبتي وبربيها .
, نهي : بدهشه ، خا ايه خطيبتك منين .
, جاسر ومعتز بصوت واحد ودهشه : خطيبتك .
, يوسف : اه خطيبتي رحت خطبتها من والدها وهو وافق .
, نهى : لا و**** يا جاسر بيه دا كداب انا متخطبتش .
, قاطعها رن جرس هاتف نهي وكان المتصل والدها
, ردت نهى : ايوه يابابا .
, والدها : مبروك يا نهى انتي اتخطبتي .
, نهي : بدهشه ، ايه .
, والدها عبد**** : دا ظابط يابه جه خطبك وانا وامك وافقنا .
, نهي : بتعجب ، ازاي .
, التقطت هانم والدتها الهاتف من عبد**** .
, مكتوبالك يا نهى جالك ظابط عشان يتجوزك مبروك يابت ، ضابط سيما وقيما وعليه العين يابت .
, نهى : بصت ليوسف بضيق وهي تجز علي اسنانها .
, يوسف : بصلها بانتصار وهو رافع حاجبه .
, جاسر : ايه يا نهى مبلمه ليه كده .
, نهي : طيب سلام ياماما .
, وقفلت الهاتف ، و باحراج مفيش .
, معتز : انتي اتخطبتي فعلا .
, يوسف : وقف وقرب لنهي وحط ايده على كتفها ، وبص لمعتز ، انا مش مالي عينك ولا ايه يا معتز .
, نهي : شالت ايده من عليها .
, جاسر : ايه يانهي انتي اتخطبتي فعلا .
, نهي : باحراج وكسوف ، يظهر كده يا جاسر بيه .
, وذهبت بسرعه للخارج لتكلم أهلها .
, جاسر : نهي مش قدك يا يوسف .
, يوسف : جلس على الكرسي ، في ايه يا جاسر بقولك مخطوبين .
, جاسر : مش مطمنلك معرفش ليه .
, معتز : بضحك ، جو شكله معرفش يدخلها من الشباك فدخل من الباب .
, يوسف : ماشي يابتاع مرحله الايد .
, جاسر : لا دا انا شكلي فاتني كتير ، ايد ايه يامعتز .
, معتز : باحراج ، لا دا جو بهزر .
, يوسف : ضحك وغمز لمعتز ، احكي .
, جاسر : مش بقول شكله فاتني كتير .
, يوسف : ما انت اللي كنت نايم في العسل ، الا اخبار الهاني مول ايه .
, جاسر : بسعادة ، شكلي هروح اقضيه تاني .
, معتز : ضحك ، وبالنسبه للشغل بقولك ايه انا عايز اتجوز انا كمان .
, يوسف : اه والنبي ياجاسر اصل معتز حالته صعبه وعايش دور المراهق خليه يتلم شويا .
, جاسر : ضحك ، عقبالك يا جو علشان ابقي اطمنت عليكم .
, يوسف : ضحك ، لا انا كده برنس مع نفسي .
, معتز : وبالنسبة للغلبانه اللي بره دي ايه نظامها .
, يوسف : دي البسكوته اللي عايزه تتقرمش .
, جاسر : بتحذير ، نهي لا يايوسف .
, يوسف : بهزر يا مان في ايه .
, ٨ نقطة
, جاسر ذهب إلى دنيا وجدها تقف عند باب الثلاجه وتاكل
, اتى من خلفها وحملها .
, جاسر : حبيبي ٢ نقطة حبيبي ٢ نقطة حبيبي٢ نقطة وحشتيني .
, دنيا : بشهقه وخضه وهي تبلع قطعة تفاحه ، انت جيت امتى .
, جاسر : نزلها وحضنها ، طبعا حبيبي هيحس بيا ازاي اني جيت ،وهو واقف قدام التلاجة مش مبطل اكل .
, دنيا : وهي تبلع اخر قطعه بفمها بكسوف ، اصل انا مبكلش ليا دا للبيبي .
, جاسر : ضحك بصوت مرتفع ، لسه بدرى على الكلام دا ، دول لسه شهرين
, دنيا : عضت على شفايفها باحراج .
, جاسر : حضنها وبيده اخذ طبق الفاكهة من الثلاجه ، واخذها وجلسوا على الاريكه وبدا يقطع الفاكهة ثم اعطي لدنيا قطعة تفاح .
, دنيا : بكسوف بعدتها باديها ، لا مش عايزه .
, جاسر : انتي مكسوفه مني ولا ايه .
, دنيا : بزعل ، انت بتقول اني باكل كتير وبتتريق عليا .
, جاسر : ملس علي شعرها بحب وقبل راسها ، ابدا و**** ياحبيبي انا بهزر معاكي .
, دنيا : ردت بدلع ، لا مش جعانه برضو .
, جاسر وضع قطعه التفاح علي طرف فمه وقرب منها واعطاها لها في فمها فاكلتها دنيا بحب .
, جاسر : همس لها ، طعمها حلو .
, دنيا : وهي تاكلها ، هزت راسها ، اه .
, جاسر : اخذ قطعه اخرى ، كمان واحده .
, دنيا : لا شبعت .
, جاسر : دي مش ليكي دي للبيبي ، ووضع طرف قطعه التفاحه بفمه زاقترب منها ووضع الطرف الآخر بفمها ، فأكلتها هي . وهو يطبع قبلته علي شفايفها بشوق وهو يحاوط خصرها بلهفه وهي تاكلها .
, ٢ شرطة وحشتيني .
, دنيا : بعدت شويه ، الدكتور قال لازم نبعد شوية عن بعض علشان البيبي يثبت .
, جاسر : بشوق وهو بقربلها ، وانا مين هيثبت شوقي ولهفتي عليكي .
, دنيا : عضت على شفايفها بكسوف ، جاسر الكلام دا مفهوش هزار .
, جاسر : خدها في حضنه بحب وهو يحاوط خصرها بلهفة ، بحبك ووحشاني اوي اعمل ايه .
, دنيا : وانا كمان بحبك اوي بس لازم نسمع كلام الدكتور .
, جاسر : اطرد زفيرا بضيق ، حاضر قومي يله علشان تلبسي .
, دنيا : هنروح فين .
, جاسر : انتي بقالك يومين مخرجتيش من البيت عايز اعزمك على الغدا .
, دنيا : بابتسامه ، وضعت قبلة على خده بحب ، حاضر .
, وذهبت لارتداء ملابسها ، جاسر اتصل علي كازينو علي النيل ملك له وأمر باخلاء المكان وتهيئته له ولزوجته .
, مدير الكازينو : امرك يا جاسر بيه .
, ٩ نقطة
, اتصلت نهي علي والدتها .
, نهى : ايه ياماما الكلام اللي بتقوليه ده انتي وبابا ، اتخطبت ازاي ٢ نقطة وازاي توافقوا كده من غير رأيي ولا حتى ما تسألوا علي العريس .
, هانم : نسال علي مين يابنت الموكوسه بقولك ظابط عارفه يعني ايه ظابط ، دا ظابط جيش يابت مش اي ظابط .
, نهي : وايه يعني ظابط يعنى هترميني له كده من غير حتي ما تاخدوا رأيي ولا تسألوا عليه .
, هانم : نسال علي مين انتي هبله يابت دا بحمي البلد كلها مش هيقدر يحميكي ، اسكتي انتي مش عارفه حاجه ، ده انتي لو شفتيه مش هتقولي الهبل ده .
, عبد**** وهو يجلس بجوار هانم : قوليلها ياوليه دي فرصه لو ضاعت من اديها مش هتلاقي زيها حد يطول يابنت الهبله .
, هانم : وكزته بمرفقها ، اتلم يا راجل ايه بنت الهبله دي ، وبعدين ما انا بفطمها اهو .
, نهي : يوووه ، انا في ايه وانتم في ايه ، برضو مينفعش متاخدوش رأيي ، ثم هو حسن ابن عمي مكنش متكلم عليا اشمعنا موافقتوش عليه علي طول كده .
, هانم : حسن مين يابنت الهبله اللي بتقارنيه بالظابط ، حسن دا حته مهندس لا راح ولا جه .
, نهي : يعني المهندس مش عجبكم والظابط اللي عجبكم .
, عبد**** : وهو يسمع حديثهم في السبيكر ، هو حسن مش ابن اخويا اه ومهندس وكان جايب ٩٥ % في الثانويه ، بس الظابط برضوا قيمة ومركز وله هيبه .
, هانم : قولها بنت الموكوسة عايزة تطير مننا الظابط .
, نهي : انا هقفل احسن واروح اشوف شغلي انا عارفه مش هاخد معاكم حق ولا باطل .
, ٦ نقطة
, بعد انتهاء نهي من شغلها انتظرها يوسف اسفل الشركه وهو يقف أمام سيارتها .
, نهي : قطبت حاجبيها ، انت واقف ليه كده وساند علي عربيتي ليه .
, يوسف : واقف مستني خطيبتي وساند ليه علي العربيه ، فالعربيه ينولها شرف اني اسند عليها .
, نهي : بتريقه ، ها ٢ نقطةاومال مش خطيبتك ، انا موافقتش اصلا علي الخطوبه .
, يوسف : وانا مش منتظر رايك لاني قررت انك تكوني خطيبتي خلاص .
, نهي : رفعت سبابتها امام انفه ، مش بمزاجك .
, يوسف : فتح فمه وعض سبابتها فجاه ، مبتحرميش .
, نهي : عاااا ، ايدي .
, يوسف : مسكها من مرفقها وجذبها لسيارته .
, نهي : وهي تبعد عنه ، انت واخدني ورايح فين .
, يوسف : هوصلك ، اكيد مش هخطفك .
, نهى : وقفت امام السياره ، لا انا هروح بعربيتي .
, يوسف : مش بمزاجك يابسكوته ، وفتح باب السياره وادخلها .
, نهي : لا بمزاا ٣ نقطة
, يوسف : قبل ان تكمل الكلمة ، رزع باب السياره في وجهها ، نهي : بصيق زصوت منخفض ، ياواطي .
, يوسف : ركب السياره ، من هنا ورايح لازم تسمعي كلام خطيبك سامعه .
, وقاد السياره ليوصلها .
, نهى : وانا مش موافقه علي الخطوبه .
, يوسف : مش مهم المهم اهلك موافقين .
, نهي : هو انت مفيش احساس خالص بقولك مش موافقة مش عيزاك .
, يوسف : مشى بجانب الطريق وهدي السيارة ، واقترب منها وقبلها فجاه بتمعن .
, نهى : وهي تحاول إبعاده وهو يقبلها ، هن ٢ نقطة هنموت بص للطريق .
, يوسف : بعدما قبلها بعد عنها قليلا ، طعمها مختلف .
, نهي : بتقول ايه ياقليل الادب .
, يوسف : جذب يدها عنوه وطبع قبله عليها ، بقول انك مختلفه .
, نهي : شدت يدها ، احترم نفسك بقى .
, وصلا أمام البناية الخاصة بنهي والتي يسكن بها ايضا بيت عمها .
, هبطت نهي بسرعه من السياره فصادفها حسن ابن عمها .
, حسن : نهي ٢ نقطةعربيه مين دي ومين اللي راكبه معاه ده .
, نهي : بتوتر ، دا ٢ نقطة دا .
, يوسف : ده خطيبها ياحلو انت بقي حسن ابن عمها .
, نهي : بتعجب بصت ليوسف ، انت عرفت ازاي .
, حسن : خطيبها ازاي ، وبص لنهي انتي فعلا اتخطبتي وانا ، دا انا مكلم عليكي عمي .
, نهي : أصل ٢ نقطة
, يوسف : قرب لنهي ووضع يده علي كتفها وبص لحسن ، مكلم مين بتقولك مخطوبين .
, نهي : بعدت عن يوسف .
, حسن : شيل ايدك عنها ووقف بينه وبين نهي .
, يوسف : خبطه على كتفه ، انت اتجننت بقولك خطيبتي .
, حسن : ردله الخبطه خطيبتك مش مراتك ازاى تحط ايدك عليها كده .
, يوسف : خبطته تاني ، طيب ابعد ياحلو عن سكتي احسنلك .
, حسن : بعند ، مش هبعد .
, نهي : بتوتر وخوف وقفت بينهم ، خلاص ياحسن .
, حسن : في ايه يا نهى وايه اللي بيحصل انا مش فاهم حاجه .
, نهي : هفهمك لما نطلع فوق .
, يوسف : تطلعي مع مين ياحلوه .
, نهي : بصت ليوسف ، علي فكره حسن ساكن في نفس البيت يعني هيطلع معايا عادي .
, يوسف : وانا كمان طالع معاكم .
, نهي : طالع فين هي رحلة .
, يوسف : بص لحسن طالع عند بيت نسايبي في مانع .
, وطلع معاهم ٥ نقطة
, ١٢ نقطة
, دنيا بانبهار وهي تدخل افخم كازينو على النيل وهو مزين بالبلالين والاضاءات والانوار والديكورات ولا يوجد به الا ترابيزه واحده في وسط الكازينو .
, دنيا : **** المكان ده تحفه حلو قوي .
, جاسر : بصلها بحب ، عجبك .
, دنيا : جدا بس هو فاضي ليه .
, جاسر : سحب الكرسي واجلسها عليه بحب ، علشان انتي جايه فيه لازم يفضالك .
, دنيا : بسعاده ، انت لحقت حجزته واتجهز امتا .
, جاسر : وهو يجلس بجوارها على الكرسي ، انا مبحجزش دا بتاعي .
, دنيا : بسعادة ، بجد اول مره اعرف .
, جاسر : عندي من زمان ومبجيش هنا الا بسيط ، هتاكلي هنا احلى واطعم اكل فى حياتك ، على فكرة الشيف من تركيا يعني اكله هيعجبك .
, دنيا : لا دا انا هاجي هنا علي طول بقي .
, جاسر : طبع قبله علي بطن يدها ، تنورى المكان ياحبيبي .
, دخلت مطربة تغني على أوتار الموسيقى والكمان اغنيه عمرو دياب .
, ٢ شرطة انا ليا نظره اعرف بيها الواحده ايه احلى ما فيها ، واهي فكرة جيتي لغتيها ٢ نقطة حببتي لما بتتمايل خطوتها بتسوي هوايل ٢ نقطة
, جاسر : بص لدنيا ومسك ايدها وشاورلها براسه علشان يرقصوا سوا .
, دنيا وقفت بسعاده هي وجاسر .
, جاسر مسك ايدها وهو برقصها وهي بتلف وهو ماسك ايدها .
, المطربه ٢ شرطة خطوتها بتسوي هوايل ٢ نقطة دي عامله في القلب عمايل دي ملاااك ٣ نقطة لا٢ نقطة لااا ٢ نقطة لااااا ٢ نقطة يااللي جمالك رباني بحب اغازلك رباني .
, جاسر بغنيلها وهو براقصها قدامه ومسك ايدها وهي بترقص بدلع .
, المطربه بتغني كوبليه ٣ نقطة بحب اقول فيكي اغاني ياللي جمالك رباني بحب اقول فيكي اغاني ، عودك طرح قبل اوانه كمل حياته بالوانه بان الجواب من عنوانه .
, رقصت دنيا وهي تتمايل بدلع وجاسر يراقصها ويغنلها ويشاور بيده عليها ٢ نقطة
, حببتي لما بتتمايل خطوتها بتسوي هوايل ٢ نقطة دي عاملة في القلب عمايل يااللي جمالك رباني بحب اغازلك رباني .
, بحب اقول فيكي اغاني ياللي جمالك رباني بحب اقول فيكي اغاني ، عودك طرح قبل اوانه كمل حياته بالوانه بان الجواب من عنوانه .
, وهما في قمه السعاده ، جاسر حضن دنيا بحب .
, جاسر : كفايه كده ياحبيبي علشان الحمل .
, دنيا : بسعادة وفرح ، خلينا نرقص كمان شويه .
, جاسر : قبلها على راسها بحب ، طيب استريحي شويه ونتغدا ونكمل .
, دنيا : حاوطت وسط جاسر بحب وسعاده وذهبت للترابيزه معاه ، حاضر .
, أتت الجارسونه بالطعام وملئت الطرابيزه بافخم واشهى انواع الاطعمه .
, دنيا : بتعجب هو كل اللي هنا بنات ٢ نقطة يعني المطربه واللي بيعزفوا حتى اللي بيقدموا الاكل .
, جاسر : ضحك ، لا طبعا انا اللي نبهت عليهم الطقم يكون كله بنات علشان احنا جايين .
, دنيا : قطبت حاجبيها بغيره ، وده ليه بقي .
, جاسر : مسك يدها بحب وطبع قبله عليها ، علشان محدش يشوفك غيري يا حبيبي بغير عليكي قوي اعمل ايه .
, دنيا : ضحكت بسعادة ، للدرجادي .
, جاسر : برومانسيه واكتر يانور عيني ، انتي البنت الي كنت بحلم بيها طول حياتي ٢ نقطة واللي ياما عشت بتخيلها وبحلم بيها وحبتها وعشقتها وبغير عليها .
, دنيا : اممم طيب ومنار .
, جاسر : قربلها وطبع قبله على شفايفها وهمسلها في اسفل اذنها وهو يستنشق شعرها ، انا مش شايف ولا عايز اشوف غيرك يادنيت قلبي و فرحتها وسعادتها ياللي ملكتي كل حياتي .
, دنيا : بصتله برومانسية ، انت بجد بتحبني كل ده ٢ نقطة يعني للدرجادي بتحبني .
, جاسر : داعب انفها برومانسيه ، لدرجادي بعشقك ياعشق الجاسر ٢ نقطة طيب عارفه .
, دنيا : بتوهان . ها .
, جاسر : وهو مقرب لها ونفسه في نفسها ويداعب انفه بأنفها وشفايفه بشفايفها ، أنا كل حته فيا بتتنفس دنيا و بتنطق دنيا وبتتمني دنيا وبتنبض بدنيا ٤ نقطةومش عايز غير دنيا .
, وطبع قبله طويله برومانسيه علي شفايفها .
, دنيا : بسعادة ورومانسيه وضعت يدها علي خده وهي بتبصله بحب في عنيه ، انا اللي بحبك وبموت فيك ٣ نقطة ومش عارفه حياتي من غيرك كانت هتبقي ازاي .
, جاسر : مسك يدها بحب وطبع قبله علي بطن يدها برومانسيه ، حياتي كملت بيكي يادنيا ٤ نقطة
, ٧ نقطة
, في بيت نهى تجلس نهي وحسن ويوسف ووالدها عبد**** ووالدتها هانم .
, يوسف : بزعل وتصنع ، لا ياعمي مينفعش كده بقي الاقي الاستاذ ده ( وشاور علي حسن ) واقف مع نهي تحت البيت وكلام وهمسات وبقولها انا طالع معاكي ومتقدملك ومكلم عمي عليكي ومعرفش ايه ، صورتي ايه دلوقتي قدام زمايلي ٢ نقطة صورتي ايه دلوقتي قدام الناس ٢ نقطة صورتي ايه دلوقتي قدام مصر ياعمي ٢ نقطة مصر ياعمي ٥ نقطة
, نهي وحسن بصوا ليوسف بدهشة وتعجب ٤ نقطة, خارج القائمة
 
الفصل السادس والعشرون


في السيارة .
, دنيا : انا مش فاهمه اروح تاني للدكتور ليه ما انا رحت انا وماما واطمنا .
, جاسر : انا مليش دعوه ، انا عايز اطمن بنفسي وبعدين احنا هنروح للدكتوره مش للدكتور ٢ نقطة ها واخده بالك .
, دنيا : ضحكت ، اه واخده بالي خالص .
, وصلوا المكان ونزلوا من السياره ، وطلعوا عند الدكتوره ودخلوا .
, الدكتوره : اتفضلي يامدام .
, دنيا نامت على الشازلونج وكشفت بطنها والدكتوره بتكشف عليها وجاسر واقف معاها بسعاده وقلق .
, جاسر : بص لدنيا بهمسات وتوعد مصطنع، هو انتي كنت نايمه كده قدام الدكتور .
, دنيا : ضحكت ، بس خلي الدكتوره تركز .
, الدكتوره : وهي تمشي السونار علي بطن دنيا ، ماشاء **** ٢ نقطة ماشاء **** .
, جاسر : خير يادكتوره في ايه .
, الدكتوره : وقفت البسي يامدام دنيا ، وشاورت للمرضه تساعد دنيا .
, دنيا : في حاجه يادكتوره .
, جاسر : طمنيني في ايه البيبي بخير .
, الدكتوره : بابتسامه وهي تجلس على مكتبها ، مبروك المدام حامل ٢ نقطة
, جاسر : بتريقه قاطعها ، لا و**** طيب ما انا عارف .
, الطبيبة : ضحكت ، لسه مكملتش ياجاسر بيه ، المدام حامل في توام .
, دنيا : بسعاده وهي تظبط ملابسها ، بجد يادكتوره ، واتت وجلست على الكرسي .
, جاسر : بسعاده وفرح خبط يد علي يد ، ولد وبنت صح انا كنت حاسس من الاول .
, الدكتوره : لا ، هما مش اتنين ، دول تلاتة ماشاء **** .
, جاسر : بسعادة ودهشه ، يبقي ولد وبنتين صح .
, الدكتوره : ضحكت ، لا معرفش حقيقي لان لسه مظهرش في الرابع باذن **** .
, دنيا : بسعادة ، معقول انا حامل في تلاته توأم ٢ نقطة وباستياء طيب دول هعرفهم من بعض ازاي ، ونظرت لجاسر كده هتوه فيهم .
, جاسر : متخفيش هنبقي نعلمهم باي حاجه .
, دنيا : اه فكره برضو .
, الدكتورة : بضحك ، تعلموا ايه ، وبصت لدنيا بمجرد ما يتولدوا انتي اول واحده هتحسي بيهم و تفرقي بينهم بسهوله جدا .
, جاسر : يضيق ، ايه ده وانا ٢ نقطة يعني انا اللي مش هعرفهم .
, الدكتوره : بابتسامه ، ازاي يا جاسر بيه اكيد هتعرفهم هما ممكن يكونوا متماثلين شبه بعض او كل واحد له شكل لوحده عموما لسه بدرى ، اهم حاجه دلوقتي الراحه ثم الراحه ثم الراحه وكمان الغذا لازم تاكلي كويس اوي يامدام دنيا وتشربي عصاير وانا هكتبلك على شويه فيتامينات لازم تاخديهم .
, جاسر : وانا مش هخليها تعمل حاجه خالص هتفضل نايمه التسع شهور .
, دنيا : بسعاده ، وانا هسمع الكلام يادكتوره .
, الدكتوره : مش اوي كده يا جاسر بيه ، الحركة مطلوبة برضو بس ترتاح٢ نقطة يعنى متعملش مجهود ٢ نقطةمتشلش تقيل كده .
, جاسر : تمام .
, واخذ جاسر الروشته ووقف هو ودنيا ومسكها من يدها ولف يده الاخرى حول وسطها .
, الدكتوره : ضحكت بصوت واطي وهي شيفاهم كده .
, جاسر : امشي براحه علي مهلك .
, دنيا : بصتله بتعجب ، انت ماسكني كده ليه هو انا هقع .
, خرجوا من باب الكشف .
, جاسر : انا بشوفهم بيعملوا كده في الافلام .
, دنيا : جاسر انت ايه حصلك ، انا لسه فى الاول دول الحوامل اللي رايحين يولدوا .
, جاسر : لا مليش دعوه ، يله ومسك يدها بايده ، ويده الاخره حول وسطها .
, الحوامل قاعدين بيتفرجوا عليهم بضحك ، ودنيا مكسوفه .
, دنيا : بصت للحوامل ، معلشي اصله اول مره يبقي اب .
, الحوامل والموجودين ضحكوا .
, ٢ شرطة **** يسعدكم .
, ٢ شرطة جوزها عسل اومال رجالتنا مبتجيش معانا وتعمل ليه كده .
, ٢ شرطة واحده حامل وكزت جوزها بمرفقها ، شايف .
, ٢ شرطة الف مبروك **** يخليهولك .
, نزلوا وفتحلها السيارة وقعدها .
, جاسر : مسك ايدها وباسها ، وبسعاده وتوتر هتصل علي ماما اعرفها ٢ نقطة وهكلم معتز يجبلنا طباخه وواحده تاخد بالها منك ٢ نقطة وواحده كمان تروق البيت ٢ نقطة اخ ٢ نقطةعايز اروح اجيب الدوا ٢ نقطة طب هنسمي البيبهات ايه٣ نقطة طيب لو بنات هختار اسامي ايه امم ولو ولاد٣ نقطة
, دنيا : قاطعته بسعادة ، جاسر ٢ نقطة اهدي شوية براحة في ايه ده كله عايز تعمله دلوقتي ٢ نقطة
, جاسر : انا مش عارف مالي بجد ٢ نقطة انا مش مصدق حامل وفي تلاته توأم ٢ نقطة يااا الحمد**** ٢ نقطة انا لازم ادبح عجل للغلابة ٢ نقطة لا تلاته علشان دول تلاته توأم يبقى ادبح تلاته ولا ايه رايك نزود .
, دنيا : حبيبي براحه شويا وبطل توتر ، اللي نفسك فيه اعمله بس اهدي شويا .
, ٧ نقطة
, في بيت نهى تجلس نهي وحسن ويوسف ووالدها عبد**** ووالدتها هانم .
, يوسف : بزعل وتصنع ، لا ياعمي مينفعش كده بقي الاقي الاستاذ ده ( وشاور علي حسن ) واقف مع نهي تحت البيت وكلام وهمسات وبقولها انا طالع معاكي ومتقدملك ومكلم عمي عليكي ومعرفش ايه ، صورتي ايه دلوقتي قدام زمايلي ٢ نقطة صورتي ايه دلوقتي قدام الناس ٢ نقطة صورتي ايه دلوقتي قدام مصر ياعمي ٢ نقطة مصر ياعمي ٥ نقطة
, نهي وحسن بصوا ليوسف بدهشة وتعجب ٤ نقطة
, نهي : بدهشه ، ايه اللي بتقوله ده .
, هانم :بصت لنهي بضيق ، اسكتي يا بت ، وبصت ليوسف بابتسامه دا ابن عمها يا يوسف باشا مش حد غريب زي اخوها يعني .
, عبد**** : قطب حاجبيه وبص لنهي ، دا كلام يانهي كده تزعلي يوسف بيه .
, يوسف : يرضيك يا حمايا يرضيكي ياحماتي ٣ نقطة
, هانم : قاطعته بسعاده ، قولي ياماما .
, نهي : بدهشه ، ماما .
, يوسف : بسعادة وهدوء ، يرضيكي ياماما عمايل نهي دي ٢ نقطة
, حسن : عمايل ايه ، انا ونهي معملناش حاجه اصلا .
, عبد**** : اسكت ياحسن ، وبص ليوسف معلشي يا يوسف بيه نهي متقصدش وبعدين حسن دا مش غريب دا ابن عمها ومتربين سوا .
, يوسف : رفع حاجبه لحسن ، وهي الناس تعرف منين انه ابن عمها .
, حسن : قاطعه وبص لعمه ، هي فعلا نهي اتخطبت ياعمي.
, يوسف : بضيق مصطنع ، في ايه يابني هو انا مش مالي عينك .
, هانم : مش مالي عينه ازاي ، دا انت تملي عين القطر يا باشا .
, يوسف : بص لهانم ، قوليلي ياجو يا ماما ، اصل خلاص حسيت انك زي مامتي **** يرحمها .
, هانم : بسعاده ، و**** وانا من وقت ما شفتك وانا اعتبرتك ابني ياجو .
, يوسف : بسعادة ، عسل منك ياست الكل .
, عبد**** : بقولك ايه يا حسن ، نهى خلاص اتخطبت وقرينا فاتحتها كل شيء نصيب يا بني ، اقولك خد رشا اختها .
, حسن : بتعجب ، رشا اللي في ثانوي دي عيله .
, يوسف : رشا حلوة خذها ياحسن وارضي بنصيبك .
, حسن : بضيق ليوسف ، وانت مالك .
, عبد**** : عيب ياحسن .
, هانم : لا كله الا جو دا حبيبي ، وبقي ابو نسب خلاص .
, يوسف : بهدوء مصطنع وهو يتوعد لحسن في قلبه ، وانا مش هتكلم بعد كلامك يا بابا انت وماما لاني بحترم وجودكم .
, نهى : بضيق بعدما فقدت سيطرتها وقاطعت صمتها ، انا مش موافقه علي الخطوبه اساسا .
, هانم : بصتلها بتوعد ، انتي مش عارفه مصلحتك يانهي .
, عبد**** : عيب يانهي تكسري كلمه ابوكي .
, يوسف : بتصنع وتريقه ، اسمعى كلام بابا وماما يانهي ميصحش كده .
, حسن : اهي نهي مش عيزاه اهو .
, يوسف : وقف ، لااا انا سكتلك كتير وانت مالك انت .
, حسن : وقف قصاده ، هو الجواز عافيه .
, يوسف : لسه بقرب علشان يضرب حسن .
, عبد**** : وقف بينهم ، بقولك ايه يا حسن دي امور عائليه يابنى اطلع على بيتك .
, حسن : بضيق ، انت بتطردني ياعمي .
, عبد**** : حاشا لله يابني بس يوسف باشا ضيف عندنا وميصحش اللي انت بتعمله ده .
, يوسف : بصلة بضحكه انتصار .
, حسن : بضيق ماشي ياعمي ، تركهم وذهب .
, نهي : لو سمحت يا بابا دي حياتي وانا مش موافقه اتخطبله .
, هانم : قامت وضربتها على وشها ، اخرسي انتي مش عارفه مصلحتك .
, نهي : بعايط دخلت غرفتها .
, يوسف : بتاثر ، انا اسف اني كنت السبب في اللي حصل .
, هانم : احنا اللي اسفين يا بني ، معلشي نهي لسه معرفتكش ، انا متاكده انها لما تعرفك هتحبك .
, عبد**** : متزعلش من اللي حصل يا باشا .
, يوسف : حصل خير ٢ نقطة وانا لسه شاري نهي واي طلبات انا تحت امركم فيها .
, هانم : يبقي الخطوبه الخميس الجاي .
, عبد**** : بسرعه كده .
, هانم : اه خير البر عاجله .
, يوسف : ابتسم ، ان شاء **** ، وتركهم وذهب ٢ نقطة
, هانم دخلت لنهي وخدتها في حضنها وهي بتعيط .
, هانم : بتعيطي ليه ياهبله .
, نهي : كده تضربيني ياماما ، دا انتي اول مره تمدي ايدك عليا .
, هانم : وهي بطبطب عليها ، دا لمصلحتك يابت انا مليش غيرك انتي ورشا اختك ، نفسي افرح بيكم .
, نهي : تفرحي بيا تجوزيني ده .
, هانم : بعدت شويه ، لا يانهي ماله ده ، ده مفهوش غلطه دي البصة في وشه ترد الروح اقولك ياريته كان متقدملي انا .
, نهى : ضحكت ، وكنتي هتوافقي وتسيبي بابا .
, هانم : ضحكت ، دا ابوكي ده عشره عمر ، انا بقول يعني لو كان جالي وانا صغيره .
, نهى : بس انا مش عيزاه .
, هانم : بت بقولك ايه العريس دا مش هيتعوض خديه و اسكتي انتي طايله ده ظابط يابنت الهبله .
, نهي : ظابط ٢ نقطة ظابط وانتي شيفاني عسكرى عشان اتجوز ظابط .
, عبد**** : دخل عليهم ، فهمتيها ياوليه .
, هانم : اه وعقلت ورسيت ووافقت اهو .
, نهي : بتعجب بصتلها ، انا وافقت .
, عبد**** :ومتوافقيش ليه انتي طايله دا ظابط .
, نهى : انا مش عارفه ايه حكايه الظابط معاكم .
, عبد**** : الخطوبة يوم الخميس الجاي .
, نهى : ايه خطوبه كمان .
, هانم : اه اومال ايه هو في جواز من غير خطوبه ، اومال هكيد ام بسنت وام نور ازاي اللي جم عزموني في فرح بناتهم وان بناتهم اتخطبوا قبل منك ، مش لازم اعزمهم واجيب بسنت ونور ويشوفوا الامله اللي انتي فيها .
, نهي : لوت فمها والنبى ده كلام يا ماما هتجبيهم مخصوص علشان تفرجيهم عليا .
, عبد**** : اه ، وانا هعزم ابو محمد وابو فتحي وابو سيد كمان ، اللي طالعين بولادهم السما السابعه علشان خلفوا اولاد وانا لا واغيظهم بعريسك .
, نهى : ضحكت من الهم .
, ٨ نقطة
, ياسمين لبست **** علشان محدش يعرفها ، وعدت من الحراسة الموجودة اسفل البرج انها طالعه لناس في الدور الرابع ، وراحت لدنيا .
, دنيا فتحت الباب فدخلت ياسمين بسرعه وشالت ال**** .
, دنيا : مين ، ايه ده ياسمين انتي اتنقبتي امتا .
, ياسمين : بلهفة وشوق مصطنعين حضنت دنيا ، وحشتيني يا دنيا ٢ نقطة عامله ايه .
, دنيا : الحمد**** ، و باستياء وهي تنظر لوجهها ،
, تعالي اقعدي .
, ياسمين : وهى بتبص علي الشقة الدوبلكس والديكورات والفرش ومبهورة بيهم ، مبروك يادودو .
, دنيا : بابتسامه ، **** يبارك فيكي تشربي ايه .
, ياسمين : هو انا غريبه ولا حاجه .
, دنيا : بدهشه ، ايه اللي في وشك ده وازاي حصل كده .
, ياسمين : بدموع ، شفتي يادنيا اللي حصلي واللي جرالي .
, دنيا : في ايه وايه اللي حصل ومحضرتيش الامتحانات ليه .
, ياسمين : بدموع تماسيح ونهنها ، جاسر بيه يادنيا .
, دنيا : بدهشه ، جاسر ماله وايه علاقته بيكى .
, ياسمين : بدموع ، جاسر بيه كان فاكرني متفقة مع فارس عليكي حب ينتقم منه ومني خدنا وحبسنا في مكان وسط الحشرات وجاب ستات قطعوني وشرحوني زي ما انتي شايفة كده .
, دنيا : هزت راسها ، لا جاسر مستحيل يعمل كده .
, ياسمين : لا حصل وعمل كده وضيع مستقبلي وحبسني ومرحتش امتحاناتي بسببه ، ووشي اتبهدل وتشوهت بسببه وامي ٢ نقطة امي يادنيا اللي ملهاش غيري كانت بتموت مش لاقيه حد يسعفها ويجبلها الدوا ٢ نقطة حببتي كانت بطلع في الروح وهي لوحدها ما انتي عارفه ملهاش حد غيري .
, وبدموع وصوت مبحوح ، انا ادمرت يادنيا وضيعت مستقبلي وحياتي ضاعوا محدش هيرضى يبصلي كده تاني لبست ال**** ادارى نفسي من عيون الناس .
, دنيا : انا مش مصدقه معقول جاسر عمل كل ده .
, ياسمين : بدموع ، لولا صحوبيتنا مكنتش جيتلك عشان اقولك اوعي تصدقي حاجه عني ، انا خلاص ادمرت مبقاش ليا غير صداقتنا واوعدك اني هبعد عن حياتك بس كل اللي عيزاه انك تفتكريني بالخير وتتاكدي اني مستحيل اذيكي .
, دنيا : متقليش كده ، بس انا لازم اعرف جاسر ازاي يعمل كده فيكي .
, ياسمين مسكت اديها وباستها بدموع، ابوس ايدك اوعي تقوليله .
, دنيا : سحبت ايدها بسرعه ، ايه اللي بتعمليه ده .
, ياسمين : خايفه يادنيا مرعوبه لياذيني انتي اصلك مشفتيش البهدلة و المرمطه اللي انا شفتها ، شوهه وشي المره دي المره الجايه هيعمل ايه فيا لو قلتيله .
, دنيا : طبطبت علي ياسمين باستياء ، انا اسفه يا ياسمين بس و**** انا معرفش كل اللي حصلك ده .
, ياسمين : بحزن مصدقاكي يادنيا مصدقاكي ٢ نقطةوعارفه كمان انك لو كنتي عرفتي مكنتيش هتسبيني .
, دنيا : اكيد طبعا ، بس انا لازم افهم من جاسر ازاي يعمل كده فيكي وليه .
, ياسمين : اوعي يا دنيا انا جتلك النهارده علشان اقولك انى عمرى ما افكر او اتجرأ اذيكي انتي اختي ، اما انا بقي هدور على شغل واسبني من الكليه يمكن اعرف اجمع اي مبلغ اعمل عمليه تجميل لوشي اللي باظ ده .
, دنيا : استني انا هديكي فلوس .
, ياسمين : لا يا يادنيا ايه الكلام ده .
, دنيا : زي ما كنت السبب في اللي حصلك فدا اقل حاجه اقدر اقدمهالك .
, ياسمين : للاسف لسه مش فهماني يا دنيا ، اللي بينا اكبر من كده ومجيتي هنا ليكي علشان انتي اختي اللي بحبها وبقدرها وبخاف عليها وعلي زعلها ، انا مستحيل اخد منك فلوس .
, دنيا : اومال هتتعالجي ازاي ووشك هيفضل كده ، لو احنا اخوات بجد خدي مني المبلغ ده وطلعت شيك وكتبت به ٥٠ ألف جنيه ، دول و**** كل اللي في حسابي .
, ياسمين : مسكت الشيك وقطعته ، انا مش عايزه منك حاجه عايزه بس انك تصدقيني وتفتكريني بالخير .
, ثم وقفت .
, دنيا : استني رايحه فين و باحراج ، وبعدين انا عارفه ظروفكم على قدكم يعني .
, ياسمين : الحمد**** كل اللي يجيبه **** خير ، وبخوف وتوتر مصطنع ، انا همشي خايفه جاسر بيه يجي فجاه ويشوفني وتبقي دي نهايتي .
, دنيا : متخفيش هو مبجيش دلوقتي وبعدين اقعدي بقي ، عندي ليكي خبر حلو .
, ياسمين : خبر ايه ، وقعدت .
, دنيا : وضعت يدها على بطنها ، انا حامل .
, ياسمين : بابتسامه مصطنعه وقلبها يتمزق غيره ، و**** بجد الف مبروك بسرعه كده.
, دنيا : بسعادة ، اه لسه في الاول .
, ياسمين : بسعاده مصطنعه و**** فرحتلك اوي دا اسعد خبر سمعته في حياتي ، ده هيبقي حبيب خالتو الامور دا .
, دنيا : بجد مبسوطه يا ياسمين .
, ياسمين : باستياء وزعل ، ليه انتي عندك شك أني مفرحلكيش .
, دنيا : لا و**** مقصدش ، اقصد يعني علشان جاسر عمل فيكي كده .
, ياسمين : انا مليش دعوة بجاسر بيه ، انا فرحانه ليكي انتي علشان انتي اختي وصحبتي .
, دنيا : حضنتها ، حببتي .
, ياسمين : حضنتها وبعدين بعدت ، معلشي ممكن ادخل التواليت .
, دنيا : اه طبعا البيت بيتك .
, ياسمين : طيب هتشربيني ايه بقي .
, دنيا : يا خبر اسفه خدنا الكلام ومعملتكيش حاجه .
, ياسمين : حببتي مفيش بينا الكلام ده .
, وذهبت ياسمين للتواليت وذهبت دنيا لاعداد العصير ٣ نقطة
, ١٤ نقطة
, في الشركه
, جاسر : كده البضاعة اتنقلت كلها .
, معتز : اه كله تمام ومتامن عليها جامد٢ نقطة
, جاسر : كويس .
, معتز : باحراج وتوتر ، ممكن استاذن من الشغل .
, جاسر : بتعجب ، تستأذن اشمعنا يعني .
, معتز : عايز اطلع بدرى النهارده .
, جاسر : لا ، اشمعنا بتقولي انك عايز تستأذن من امتى يعني ، ما انت كل عمرك بتيجي الشركه وبتخرج براحتك من غير ما تقولي اشمعنا المرادي .
, معتز : باحراج ، اصل انا مش هستاذن لوحدي .
, جاسر : ضحك وفهم انه عايز ساره معاه ، **** يسهلك ياقلبي .
, معتز : ضحك ، حبيبب عمرى اللي فهمني .
, ذهب معتز بسعادة وعدي علي ساره في مكتبها ومسكها من ايدها علي المكتب .
, معتز : يله .
, ساره : يله فين ، بتشدني ليه كده .
, معتز : هنقضي النهارده سوا مع بعض ، انتي وحشاني جدا .
, ساره : وجاسر بيه والشغل .
, معتز : شدها ومشيت معاه ، انا قلتله متقلقيش انا هوديكى مكان يجنن .
, وذهبوا واخذها الى الاهرامات ٢ نقطة
, ساره : لوت فمها بسخريه ، انت جايبني عند خوفو وخفرع ومنقرع .
, معتز : ضحك ، وبالنسبه لابو الهول مختيش بالك منه .
, ساره : ضحكت هو دا المكان اللي يجنن .
, معتز : اثار وتاريخ بلدك .
, ساره : حد قالك اني جايه اثقف هنا .
, معتز : تعالي بس دا انا هركبك الجمل .
, ساره : ضحكت ، لا لو فيها ركوب جمل يبقي تمام .
, معتز شدها وركبها الجمل ولسه هيركب معاها .
, ساره : انت هتركب معايا
, معتز : : اه طبعا ، انتي هتاخدي الجمل كله لوحدك .
, ساره : ضحكت ، لا ازاي .
, وركب معتز خلفها و اتمشوا بالجمل .
, ساره : تصدق المكان من فوق هنا حلو جدا .
, معتز : حضنها ، لا دي القاعده ورا هي اللي حلوه جدا .
, ساره : خبطته على ايده ، بتقول ايه .
, معتز : ضحك ، بقول اني بحبك واني اسعد واحد في الدنيا اني معاكي .
, ساره :رجعت راسها للخلف علي صدره بحب ، متعرفش انا بكون سعيده وانا معاك ازاي يامعتز .
, معتز : طبع قبله رقيقه على خدها ، ساره انتي اجمل وارق بنوتة عرفتها في حياتي .
, ساره : بعدت عنه ، ليه انت عرفت كام بنت قبلي .
, معتز : بهزار ، خمسه سته كده .
, ساره : بقى كده ، طيب نزلني بقي .
, معتز : ضحك ، بتغيري .
, ساره : نادت علي الراجل اللي ماسك الجمل ، انت ياحج نزلني .
, معتز : يامجنونه بهزر .
, ساره : بدلع ، لا انت بتكذب .
, معتز : ابدا و**** دي كانت بنت واحده وقلتلك عليها .
, ساره : بصتله وضحكت .
, ذهبوا بعدها الى متحف الشمع واتفرجوا سويا ثم اشترى لها بعض التحف الأثرية والاكسسوارات وذهبوا للغداء في مطعم يطل على الاهرامات .
, ساره : المكان جميل جدا رغم انه عامل زي الصحراء .
, معتز : قربلها وشال خصلات شعرها من علي وجهها ، الصحراء معاكي جنه .
, ساره : بكسوف ، معتز .
, معتز : طبع قبله رقيقه على خدها ، هاجي ازوركم الاسبوع الجاي علشان اتقدملك .
, ساره : بسعاده ، بجد .
, معتز : طبعا بجد انا مبقتش قادر استغني عنك وما صدقت أن شهور عدتك خلصت .
, ساره : باحراج وتوتر ، متاكد انك عايز تتجوزني .
, معتز : لسه عندك شك فيا ، علي العموم الايام بينا وهي اللي هتثبتلك .
, ٨ نقطة
, ذهبت نهي مع يوسف لشراء فستان خطوبتها وهما يمشيان في مول كبير ليشاهدوا فساتين السواريه .
, يوسف : بص لبنت ماشيه جمبه لابسه بدي وبرموده وفارده شعرها وحاطه مكياج كتير وبصوت مرتفع قليلا ، بتصعبوا عليا و**** بتقعدوا خمس ست ساعات قدام المرايه تتمكيجوا واحنا بنبص في اماكن تانيه خالص ، ونظر اسفل ظهرها من الخلف .
, البنت انحرجت ومشيت بسرعه بعيد عنه .
, نهى : بضيق ، ايه القرف اللي انت بتقوله ده .
, يوسف : بنصحها الحق عليا .
, نهي : تنصحها ، انت سافل وقليل الادب .
, يوسف : مد يده حول خصرها وجذبها له وهي بجواره ، وهمس لها في اسفل عنقها ، السافل ده اللي هيربيكي من الاول وجديد. .
, نهي : خبطته على كتفه ، اوعي .
, يوسف : بص لبنت تانيه ماشيه قدامه ، اصلي علي ابوه .
, البنت ضحكتله .
, يوسف : غمز لها ، اموت انا ٢ نقطة
, نهي :انت هتقضيها معاكسات وانا ماشيه جمبك ، اومال انت خاطبني ليه .
, يوسف : امم بصلها بسخريه ، زهقت و**** يانونه مقضيها حلويات وقشطات ، قلت احدق بحته جبنه قديمه تكون حرشه .
, نهي : انا جبنة قديمة .
, يوسف : ضحكلها ، بدودها ياقلبي .
, نهي : عااااااا .
, دخلوا المحل ونهى بتختار فستان .
, يوسف : للبنت اللي بتفرج نهي علي الفساتين ، لو سمحتي .
, البنت : بابتسامه راحتله ، نعم .
, يوسف : تعرفي يوسف الشناوي .
, البنت : بتعجب بصت حواليها ، لا
, يوسف : ٠١٠٠٦٦٦٦ ، وغمز لها ده رقمه .
, البنت : ضحكت
, نهي : في ايدها فستان بصت للبنت ، ده يبقي رقم البيه .
, البنت : مشيت بإحراج ، انا مليش دعوه .
, نهي : انت جاي تعاكس .
, يوسف : لا جاي اشقط .
, نهي : رمت الفستان في وشه .
, يوسف : شال الفستان ، مالها دي .
, ٧ نقطة
, ياسمين دخلت التواليت والغيره تقتلها من معرفتها بحمل دنيا ، ظلت تبحث عن اي ادويه او مطهرات لتضعها في العصير لدنيا لكي تتخلص من حمل دنيا ، الا ان اهتدت لمنظف تواليت واخذت منه قليل في قطر بعدما أفرغت محتويات القطره املئتها من منظف التواليت ٢ نقطة وخرجت بكل براءه .
, دنيا جلست ووضعت كوبان العصير علي الترابيزة .
, ياسمين : حبيبتي ممكن كوبايه ميه .
, دنيا : حاضر ، وقامت ودخلت المطبخ .
, ياسمين بسرعه شربت من كوب دنيا شويه عصير وافرغت فيه منظف التواليت وادخلت القطرة في شنطة يدها .
, دنيا جت وجابت الميه .
, ياسمين : شربت مياه وبدأت بشرب العصير بتاعها ، العصير تحفه تسلم ايدك .
, دنيا : بدات تشرب العصير ، ، يع ايه ده ٢ نقطة طعمه غريب .
, ياسمين : ضحكت ، ده قرف الحمل هتقرفي وترجعي ومش هتبقي طايقه الاكل وغممان نفس كمان .
, دنيا : بس العصير طعمه غريب .
, ياسمين : اشربي اشربي انتي لو كل حاجه قلتي عليها طعمها غريب يبقي مش هتاكلي ولا تشربي لازم تتقوتي علشان البيبي .
, دنيا : معاكي حق انا نفسي بقت تغم عليا الايام دي ، وبدات تشرب .
, ياسمين : وهي تشرب العصير ، و**** العصير طعمه تحفه .
, دنيا : شربت نص الكبايه ، لا مش قادره حاسه اني هرجع .
, ياسمين : اشربي علي مهلك ، هو حد بيجري وراكي ، اهم حاجه تاكلي وتشربي عشان متقعيش .
, دنيا : بدات تشرب مرة أخرى ،وماسكه بطنها ، فعلا الدكتوره قالتلي كده ٢ نقطة
, ياسمين : انا همشي بقي ، وسجلي رقمي الجديد بس **** يخليكي باسم غير اسمي لجاسر بيه يشوفه ويموتنى .
, دنيا : بتالم بسيط في معدتها ، متقلقيش
 
الفصل السابع والعشرون


في الشركه معتز : الغلابة بتدعيلك وزعنا كتير جدا مش عارفين نودي اللحمة فين .
, جاسر : دبحت الخمس عجول كلهم .
, معتز : اه زي ما قلت بالظبط ووزعنا كمان علي كل اللي في الشركة والموظفين والعمال .
, جاسر : لو عايز زياده ادبح ولا يهمك يامعتز ، اهم حاجه الناس الغلابه والعمال .
, معتز : الكل هاص متقلقش واللحمه كتير .
, جاسر : لو فاض حاجه وديها للجمعيات ولو عايز تاني اشترى وادبح ميهمكش.
, معتز : **** يباركلك ويفرحك زي مافرحت الناس ، وكمان وزعنا الفلوس اللي قلت عليها مع اللحمه .
, جاسر : بسعادة ، الحمد**** ده رزق الناس .
, معتز : بسعاده ،**** يكمل فرحتك على خير ،انا ٢ نقطة انا باذن **** رايح أتقدم لساره .
, جاسر : مبروك وانا جاي معاك ، رغم اني مش عارف هقابل والدها ازاي ابقي ، قولي الميعاد ونروح سوا .
, معتز : تمام .
, ٨ نقطة
, جاسر وصل البيت اول ما دخل .
, دنيا ٢ نقطة يادندن ٢ نقطة ياقلبي ٢ نقطة اكيد عند التلاجه .
, دخل المطبخ ملقهاش دور عليها بقلق ، لقاها واقعه قدام التواليت على الارض .
, جاسر : بخضه وضربات قلبه بتزيد مسكها ، دنيا في ايه مالك ٢ نقطة دنياااا فوووقي .
, دنيا مردتش وكانت زي النايمه .
, جاسر زي المجنون بفوقها ومش عارف يتصرف وهي مبتردش خالص ، شالها زي المجنون ونزل بيها وركبها العربية وطار بيها على المستشفى .
, نزل من العربية وبصوت عالي الحقوووني حد يجي بسررررعه ، الإسعاف جه وشالوها ودخلوها الاستقبال بسرعه .
, جاسر : واقف قدام باب غرفتها وبعيط جامد وهو شايف الدكاتره والممرضين داخلين وخارجين ، بقهره وقف زي التايهه وبيدعى **** بكل انكسار وحزن .
, يارب ٢ نقطة يارب تقوملي بالسلامه انا مش عايز عيال انا عايزها هي يارب اشفهالي ٢ نقطة يااااارب دنيا تقوم تااااني
, بعد التحاليل والاشعه استقرت حالة دنيا خلال ساعات و بدات تفوق .
, دنيا : ايه ده ، انا فين وايه اللي حصل .
, الدكتوره : بابتسامه ،ابدا تعبتي شويه والحالة مستقرة حاليا .
, دنيا : حطت ايدها على بطنها بخضه ، وعيالي .
, الدكتورة : بخير اطمني كله تمام .
, دنيا : براحه ، الحمد**** .
, الدكتوره : انا هطلع اطمن جاسر بيه بره ، حالته صعبه جدا .
, دنيا : ممكن تدخليه .
, الدكتوره : اكيد .
, خرجت الدكتوره ولقت جاسر جالس وحاطط ايده على راسه ، جاسر بص لدكتوره بعيون حمرا زى الدم وهو بعيط ، وقف بسرعه .
, جاسر : بصوت مبحوح ، دنيا عامله ايه ٢ نقطة بخير ٢ نقطة اوعي تقولي غير كده ارجوكي ٢ نقطة .
, الدكتورة : دنيا هانم كويسه والبيبيهات كمان كويسين اطمن يا جاسر بيه .
, جاسر : بضحكه علي وشه وهو بعيط ، بجد ولا بتقولي كده علشان تطمنيني .
, الدكتوره : بابتسامه بجد و**** ياجاسر بيه وتقدر تدخل تطمن عليها .
, جاسر : اتقدك خطوه ورجع تاني وهو بمسح دموعه ، طيب هي كان مالها .
, الدكتوره : بعد التحاليل يظهر انها شربت حاجه فاسدة هي اللي كانت هتسببلها في تسمم حمل لكن **** كبير وحضرتك جبتها في الوقت المناسب .
, جاسر : الحمد لله عن اذنك اشوفها .
, دخل بسرعه لدنيا اول ما شافها حضنها بدموع وهو مش مبطل بكاء بكثرة مكنش مصدق انها فعلا كويسه ٢ نقطة باس راسها ووشها وايدها كتير .
, جاسر : بلهفه ، حببتي انتي كويسه حاسه بحاجه .
, دنيا : ابتسمت بدموع وحطت ايدها على خده ، حبيبي متخفش انا بخير والبيبهات بخير .
, جاسر : وهو بعيط جامد بقهره ، انا كنت هموت يادنيا لو كان حصلك حاجه ، اصعب وقت مر عليا في حياتي .
, دنيا : طبطبت على يده بحنيه ، متخفش احنا كويسين مفيش حاجه حصلت وعيالنا كويسين .
, جاسر : بصوت مبحوح وهو يهز راسه بالرفض ، انا مش عايز عيال ٢ نقطة انا عايزك انتي .
, دنيا : بتاثر ، متقلش كده ، واطمن انا واولادنا بخير .
, وفضلت تهدي فيه واطبطب عليه .
, ٧ نقطة
, في الشقة .
, فارس : انتي اتجننتي ازاي تعملي كده افترض حصلها حاجه او جاسر عرف انك السبب .
, ياسمين : معرفش بقي اهو كان لازم انتقم منها مقدرتش امسك نفسى اعمل ايه الغيره كلتني .
, فارس : **** يستر وميحصلهاش حاجه .
, ياسمين : انت خايف عليها كده ليه ، انت لسه بتحبها .
, فارس : بحب ايه اتلهي انا مش عارف طارق لما اقوله هيقول ايه دلوقتي .
, اتصل فارس علي طارق وبلغه اللي ياسمين عملته .
, طارق : ده حلو اوي اهي فرصه نلهيه شويا ونضرب ضربتنا ، ياسمين دي تفكيرها سم .
, فارس : يعني انت مش مضايق من اللي ياسمين عملته .
, طارق : احنا كنا عايزين نلهيه ومفيش اكتر من كده مشكله يلتهي فيها ، سلام دلوقتي علشان الحق اصرف .
, ياسمين : سمعت ، اهو قال عليا اني بعرف افكر و اتصرفت صح .
, فارس : و**** ما انا فاهم حاجه .
, ٧ نقطة
, منار قابلت ساره في كافيه .
, ساره : عامله ايه يا منار طمنيني عليكي وطارق عامل ايه معاكي .
, منار : عادي اهو جه وطلب اني اسامحه وعايش معايا في البيت .
, ساره : كويس انك ادتيله فرصه .
, منار : بتردد ، مش عارفه ٢ نقطة مش قادره اسامحه علي الكسره اللي كسرهالي ، بس في نفس الوقت بقول ممكن يكون غصب عنه زي ما هو بقول .
, ساره : هيبان من تصرفاته .
, منار : حاليا مفيش اي حاجه بينا غير انه بحاول يقربلي وبعمل اي حاجه ترضيني ، المهم انتى عامله ايه مع معتز .
, ساره : بسعاده ، هيجي يتقدملي بكره .
, منار : بسعادة ، **** يسعدك ٢ نقطة شفتي جاسر خسرنا ازاي في السوق ، الخساير فادحة ياساره انا مش فاهمه هو نزل في أسعار بضاعته ازاي .
, ساره : بتوتر ، معرفش و**** يامنار .
, منار : ازاي انتي بتشتغلي في شركته ازاي متعرفيش ومعتز مبخبيش عنك حاجه .
, ساره : بتردد ، معتز مبتكلمش عن الشغل وانا شغلي على الكمبيوتر تحويلات توريدات كده انما اسرار الشغل اكيد معرفهاش .
, منار : بحنق ، يعني متعرفيش لسه عنده بضاعة قد ايه ولا خلص بضاعته .
, ساره : لا معرفش اي حاجه يامنار .
, منار : فهمت ان ساره مش عايزه تتكلم ، براحتك ياساره .
, ساره : بتوتر لانها مش عايزه تخسر صديقتها وفي نفس الوقت مش عايزة تطلع اسرار شغلها ، صدقيني معرفش حاجه .
, منار : بصتلها وسكتت .
, ٤ نقطة
, منار روحت الفيلا لقت طارق .
, طارق : وهو جالس على الاريكة ، عرفتي اللي حصل .
, منار : وضعت الموبايل ومفاتيح السياره علي الترابيزة وقعدت ببرود ، ايه اللي حصل .
, طارق : ياسمين مرات جاسر حامل و ٢ نقطة
, منار : قاطعته بضيق ، ايه دنيا حامل هي لحقت .
, طارق : بصلها بتهكم ، اه حامل ويظهر أنها بتسقط .
, منار : بسعادة ، بتسقط ازاي وعرفت منين .
, طارق : انتي مالك فرحانه كده ليه .
, منار : بتوتر ، لا عادي بسأل .
, طارق : المهم ياسمين صاحبتها كانت عندها وحطتلها مادة كاوية في العصير ودنيا شربته واحتمال تسقط ، انا كلمت عصام علشان يجهز الرجاله ويبعتهم يحرقوا مخزن جاسر اللي في البضاعه علشان ميبقاش في السوق الا بضاعتنا ونبيعها بالسعر بتاعنا .
, منار : بعدم اهتمام لحديثه ، يعني دنيا سقطت الحمل ولا لسه .
, طارق : طرد زفيرا بضيق ، معرفش بس اكيد سقطت واحدة حامل شربت مايه كاوية لازم تسقط .
, منار : بضيق ، افففف يعني لسه متاكدش .
, طارق : منار ياريت تركزي معايا اكتر .
, منار : بإحراج ، ما انا مركزه اهو .
, طارق : واضح .
, ٦ نقطة
, ذهبت رجاله طارق وعصام إلى المخزن وضربوا رجاله جاسر وولعوا فيه .
, رجاله جاسر : اتصلوا علي معتز ، المخزن ولع يامعتز بيه في ناس اتهجمت علينا وولعوا في المخزن
, معتز : انا جاي .
, ٦ نقطة
, نهي قاعده في غرفتها علي السرير وعماله تفكر تخرج من الورطه دي ازاي وتبعد يوسف عنها .
, رشا : اختها في تالته ثانوي ، نهي ٢ نقطة نهى ٢ نقطةبصوت عالي نووووهااااا .
, نهي : بصتلها بخضه ، ايه بتزعقي ليه هو انا انطرشت .
, رشا : قعدت على السرير قصادها ، يظهر كده ، سرحانه في ايه .
, نهي : بفكر في المصيبه اللي انا فيها وازاي اطلع منها .
, رشا : بتعجب ، مصيبه ايه .
, نهي : عريس الغفله يوسف .
, رشا : بقي آبيه يوسف عريس غفلة ، طيب اوعدني يارب بواحد زيه كده .
, نهي : ضربتها بهزار بالمخده ، هو انتي متفقه مع ماما وبابا عليا ، يا ستي انا مش عايزاه مش متقبلاه .
, رشا : حد طايل ده ظابط يابنتي .
, نهي : يالهوي عليا هو كل ما اكلم حد يقولي ده ظابط .
, رشا : طب فهميني بالراحه بس مش عايزاه ليه ، وبتحذير اوعي تكوني عايزه حسن ابن عمك .
, نهي : ولا ده ولاده ، يوسف مش شبهي يعني متهور بتاع بنات من الاخر صايع وانا مش عايزه اتجوز واحد انا اللي افضل الف وراه .
, رشا : ضحكت ، بصي طالما ظابط لازم يبقى صايع .
, نهي : لا طبعا في ظباط كده راسين وعاقلين انما ده مفهوش عقل خالص من الاخر انا مش عيزاه .
, رشا : وضعت يدها علي خدها ، بس انا مختلفه معاكي في اللي بتقوليه .
, نهي : ازاي بقي .
, رشا : المفروض الواحده تاخد الصايع بتاع البنات قبل الجواز علشان لما تتجوزه هيعرف يدلعها ويروقها وينغنشها ويهنيها ويقولها كلام حلو .
, نهى : ايه يابت الكلام اللي بتقوليه ده عرفتيه منين .
, رشا : اسمعي مني ، اومال تاخدي التقيل الغشيم المدب اللي زي حسن ابن عمك وبعد الجواز يدخل في ايده بطيخة وايده التانيه ماسك جرنان ويوم ما تفكروا تلعبوا ولا تهزروا هتقعدوا تلعبوا صلح لا يعرف يقولك كلمه حلوه ولا يعرف يلاغيكي كده ، انما يوسف هيدلعك ويرقصك ويروقك هتلعبوا عروسه وعريس .
, نهي : لا دا انتي بوظتي خالص ، انتي ازاي تقولي الكلام ده و عرفتيه منين انتي لسه صغيره على الكلام ده .
, رشا : صغيره ايه ، انا عندي ١٨ سنه واللي زيي اتجوزوا وخلفوا انتوا بس اللي مش واخدين بالكم .
, نهى : وانتي عايزه تتجوزي بقي .
, رشا : اممم مش دلوقتي كمان سنه او اتنين علشان دراستي اصل الواحده يا اوختي ملهاش الا شهادتها إنما الرجاله بتروح وتيجي .
, نهي : لا و**** كتر خيرك وجايه علي نفسك كده ليه ، وبعدين سبيني دلوقتي لانك لخبطي افكاري كلها .
, رشا : افكار ايه .
, نهي : ازاى اطفش يوسف .
, رشا : ودي محتاجه تفكير ، عن طريق حسن طبعا .
, نهي : بدهشه ، ازاي .
, رشا : قامت وقعدت جمبها ، اتخرى بقي علشان افهمك ٣ نقطة
, ٥ نقطة
, معتز : اتصل علي جاسر يبلغه باللي حصل في المخزن .
, جاسر : انا مش رايق يامعتز دنيا في المستشفي .
, معتز : انا جايلك .
, جاسر : ملوش لازمه .
, معتز : مستشفي ايه اتا جاي مش هسيبك .
, جاسر : طيب عدي علي ماما هاتها معاك اتصلت عليا وانا مكنتش قادر ارد عليها ، واداله العنوان .
, معتز : ماشي سلام .
, دنيا : لايه ماما تيجي كده هتقلقها وهتتخض .
, جاسر : اتصلت عليا كتير وانا مكنتش قادر ارد عليها وكمان هتزعل لو عرفت انك في المستشفي وانا مقلتلهاش .
, ذهب معتز وعدي علي امينه وجابها ووصلوا المستشفي .
, امينه : بدموع وحزن ، الف سلامه عليكي يادنيا ايه اللي حصل .
, دنيا : وهي نايمه ، مفيش و**** يا ماما يظهر كلت حاجه او شربت حاجه كانت بايظه .
, معتز : الف سلامه عليكي يامدام دنيا .
, جاسر : وهو قاعد جمب دنيا وماسك ايدها بخوف ولهفه ، انا مستحيل اسيبك تانى ، انا هفضل جمبك لحد ماتقومي بالسلامه .
, امينه : تفضل جنب مين ، دى هتيجي تقعد معايا انا هخلي بالي منها ومن أكلها وشربها ، انا مش قلتلك خليها تيجي تقعد معايا وانت اللي موافقتش
, جاسر : انا مش عايز اتعبك و**** يا ماما واشيلك همي وهم دنيا ، انت تعبانه وبتاخدي دوا .
, دنيا : بسعاده من اهتمام امينه ، يا ماما انا الحمد**** بقيت بخير .
, امينه : و**** ما انتي خارجه من هنا الا علي عندي علي طول ، هو انا مستغنيه عنك وعن احفادي .
, جاسر : ابتسم ، **** يخليكي ياست الكل .
, معتز : مكتب الخدم اللي كلمتهم قالوا بعتوا الناس على البيت ومحدش كان هناك ، هكلمهم بقي وابعتهم على بيت ماما امينه
, دنيا : و**** ماليه لازمه كل ده .
, جاسر : باس ايد دنيا ، **** يخليكي ليا .
, ٩ نقطة
, نهى راحت هي ووالدتها ويوسف ينقوا الشبكه ويوسف اشترى الشبكه اللي نهي شاورت عليها وبعدها رجعوا على بيت نهي وقعدوا في الصاله اللي جمب باب الشقه .
, هانم : والدة نهى بسعاده ، الف مبروك للعرايس ، انا هقوم اجيب الشربات ، وذهبت للمطبخ .
, نهي عارفه مواعيد حسن وسمعت صوته وهو طالع وهتعمل بنصيحه رشا اختها اللي قالتلها تهتم بحسن قدام يوسف علشان يحس انها مش عيزاه وبتحب حسن فيسيبها .
, نهي : قامت بسرعه وفتحت الباب لقت حسن ، حسن تعالا .
, حسن : بتأثر وزعل ، لا يانهي انا طالع .
, نهي : شدته من ايده ودخلته ، تعالى بس .
, يوسف شاف نهي ماسكه ايد حسن وبدخله في الصاله .
, حسن : بص ليوسف بدهشة ، أنت هنا .
, يوسف : بتريقه ، معلشي المرة الجاية هاخد اذنك .
, نهي : تجاهلت يوسف ومسكت الشبكه ، ايه رايك ياسونه حلوه عجباك .
, يوسف : بسخريه ، سونة ليه هو اللى هيلبسها .
, نهي : حسن ابن عمي ومتربين سوا وواخدين على بعض ، وبابتسامة لحسن انا بحب اخد رايه في كل حاجه .
, يوسف : جز على اسنانه بضيق .
, حسن : مبصش للشبكة وبزعل ، حلوه مبروك يا نهى .
, نهي : بصت لحسن ، لا انت بتقولها من غير نفس .
, يوسف : بص لنهي ، المره الجايه هيحطلك عسل علشان تكون بنفس .
, حسن : بص ليوسف ، اللهم طولك ياروح .
, يوسف : نفسك في حاجه يا بابا .
, حسن : بص لنهي ، انا طالع علشان عمي ميزعلش مني .
, وسابهم وطلع .
, نهى : وقفت ورا حسن وهو ماشي علي باب الشقه وبعند في يوسف ، خلاص هبقي اطلعلك علشان اورهالك واوريها لعمي ومرات عمي ، وقفلت الباب ودخلت .
, يوسف : بضيق ، شد نهي فجاه وقعدها على ساقيه واتحكم في ايدها بضيق ، تطلعي لمين ياحلوه ٢ نقطة وايه الهبل اللي بتعمليه ده وبتقوليه .
, نهى : بضيق بتشد ايدها ، شيل ايدك وبعدين ده ابن عمي .
, يوسف : بكلام من تحت درسه ، مسمعش الكلمة دي تاني ٢ نقطة سامعه .
, نهي : ابعد بقي انت ماسكني ليه كده .
, يوسف : وضع يدها وراء ظهرهاوهو مكتفها وهي علي ساقيها ، ووضع وجهه على صدرها وهو يستنشقها وبهمسات ، متخلنيش اتجنن عليكي ، انا جناني وحش قووي .
, نهى : بضيق ، طيب ابعد خلاص .
, يوسف: رفع راسه ليها يعني مفيش سونه تاني .
, نهي : مفيش ابعد بقى .
, يوسف : بحرف ذقنه وضعها علي تيشرت نهي أعلى صدرها و باحتكاك بسيط ، اومال في ايه .
, نهى : ايه القرف ده ، ابعد بقي .
, يوسف : قولي في ياجو وبس .
, نهى : بضيق علشان تخلص ، في جو وبس .
, يوسف : وهو ببص لعنيها برومانسيه ، بدلع .
, نهي : بدلع مصطنع ، في جو وبس .
, يوسف : وهو بقرب لشفايفها وبهمس ، كمان مره .
, نهي : ابتلعت ريقها بتوتر ، في جو وبس .
, يوسف ترك ايدك براحه وهي قاعده علي ساقيه ولف يده حول خصرها ، كمان واحده .
, نهي مقدرتش علي رومانسيه يوسف رغم أنه ترك ايدها لكنها مبعدتش .
, نهى : بدلع ورمانسيه ، في جوو وبسسس.
, يوسف سمع خطوات هانم جايه عليهم من خلفه ، زق نهي بسرعه جمبه ، ونهي وقعت علي الاريكه .
, يوسف : بصوت عالي ، يانهي مش وقته عيب ، مامتك جوه تقول عليا ايه دلوقتي طيب اصبري لما نتجوز .
, نهي بصتله بدهشة وهى بتعدل نفسها وهدومها ، وهانم دخلت زغرت لنهي بعينها وهي بتعدل هدومها بعد ماسمعت كلام يوسف .
, هانم : حطت الشربات وبتبص لنهي بضيق .
, يوسف : باحراج وكسوف مصطنع ، طيب معلشي يا ماما انا لازم امشي ورايا شغل .
, هانم : لا لسه بدرى تمشي ايه لازم نتغدى سوا ، استني شويه انت لسه مقعدتش .
, يوسف : باحراج مصطنع ، حاضر ياماما مقدرش اكسرلك كلمه
, هانم : بصت لنخي بضيق ، قومي يله علشان تحضري لعريسك الغدا .
, نهي بكسوف دخلت المطبخ .
, هانم : هو حسن مكنش هنا انا كنت سامعه صوته .
, يوسف : اه جه ومشى بسرعه ، وبتريقه أصله اتكسف وش كسوف شكله .
, هانم : اوعي تزعل منه يا يوسف يابني ، دا غلبان وطيب ومتربي هو ونهي من وهما صغيرين زي الاخوات بالظبط .
, يوسف : بسخريه اه ما انا عارف ازعل منه ايه ، دا انا حتى شكلي حبيته قوي .
, هانم : تيجي من بدرى بقي الخميس الجاي علشان الخطوبه واعرفك علي الجيران ، واعزم كل اللي نفسك فيهم .
, يوسف :ا نا زي ما قلتلك والدي ووالدتي متوفين ، هعزم خالتي اللي في البلد من المنصوره واتنين صحابي .
, هانم : وماله البيت يسيع من الحبايب ميه ، ثواني اشوف نهي .
, ودخلت هانم لنهي ومسكت الشبشب .
, هانم : يابنت المفضوحة كنتي بتعملي ايه في الراجل مش قادره تصبري .
, نهي : وهي بتبعد ايد والدتها اللي ماسكالها الشبشب ، و**** ما عملت حاجه فيه ، ده هو و**** .
, هانم : نزلت الشبشب ، هو يامفتريه ، دا انا شيفاكي بعيني انتي واقفه قدامه وهو قاعد زي الحزين مكسوف بقولك عيب يابت .
, نهى : لا و**** مش كده صدقيني .
, هانم : بتأثر ، انا كده هخاف عليكى يا نهى .
, نهي : شفتي ، صدقتيتي ده مينفعنيش و**** ده قليل الأدب وسافل .
, هانم : لوت فمها ، هي فين قله الادب دي ، ده واحد غيره كان اتنحرر ده كان قاعد زي خبيتها ، وبصت لنهي وانا اللي بقول عليكي ساهيه اتاريكي اطلعتي داهيه .
, نهي : انا ٢ نقطة و**** ما انا ده هو .
, هانم : حطي الغدا واخلصي ، اما اطلعله ياخوفي ليطلع زي خبيتها ويكسفنا وانا اللي بقول عليه راجل طول بعرض وهيهد الدنيا شكله طلع سوسن ولا ايه .
, يوسف كان واقف بسمعهم من الطرقه وبضحك وراح بسرعه قعد مكانه تاني .
, هانم :خرجت وقعدت معاه .
, يوسف : بكسوف ، الحقيقه يا ماما انا كنت عايز اعترفلكم بحاجه بس مكسوف .
, هانم : حطت ايدها على خدها و بتمتمه ، ايه هتطلع زي خيبتها .
, يوسف : بحزن ، أنا كنت متجوز قبل كده وكنت مخلف بنت بس للاسف ماتوا في حادثه .
, هانم : بسعادة ، بجد كنت مخلف يعني فيك للجواز والخلفه وكده ٢ نقطة يووه قصدي **** يرحمهم بس كنت متجوز ومخلف يعني .
, يوسف : اه كنت متجوز ومخلف والحادثة حصلت من كان سنه ، وبتصنع ومن وقتها وانا قافل علي نفسي لابخرج ولا بطلع ولا بكلم حد ، من الشغل للبيت ومن البيت للشغل ولا سهر ولا كلام فارغ زي اصحابي ما بعملوا .
, هانم : بسعاده ، انا نظرتي فيك متخيبش ، احنا خلاص بقينا اهلك ياجو .
, نهي جابت الغدا وحطته على السفره .
, هانم : تعالي يا نهى يوسف طلع مش خبيتها ٢ نقطة يوه يقطعني قصدي جو كان متجوز ومخلف .
, نهي : بدهشه وهي واقفه جنب السفره ، ايه متجوز ومخلف .
, هانم : اه وماتوا في حادثه ، يله **** يرحمهم .
, هانم قامت وخدت يوسف اللي كان عامل نفسه مكسوف وشدته على السفره وقعدوا علشان يتغدوا .
, هانم بتكلم يوسف وفرحانه بيه زي ما يكون هي اللي هتتجوز ويوسف مستجيب مع هانم في حديثهم .
, نهي سرحانه وساكته طول الوقت بتفكر انها مش هتكون اول جواز يوسف وانها مش اول فرحته ، رغم أن تصرفات يوسف مبتعجبهاش الا ان مشاعرها وقلبها بفكروا فيه إنما عقلها رافض تصرفاته .
, ٦ نقطة
, بعدما جلست دنيا في المستشفي ليلتان ذهبت دنيا وجاسر الي فيلا امينه بعدما استقرت حالتها تماما .
, امينه : سلمت عليهم وقعدوا ، تعالي يازينب.
, زينب داده دنيا سابقا جت وسلمت علي دنيا .
, دنيا : بسعاده معقوله داده زينب وحشتيني جيتي امتا وبتعملي ايه هنا .
, زينب : امينه هانم ، هي اللي جابتني علشان اشتغل هنا .
, امينه : انا عارفه يادنيا انك بتحبي داده زينب علشان كده جبتهالك .
, دنيا : قبلت امينه بحب وحضنتها ، متشكره قوي ياماما .
, جاسر : ازاي راحت عن بالي داده زينب .
, امينه : علشان تعرف امك دايما سباقه بعقلها .
, جاسر : قبل راس والدته ، **** يخليكي ليا ياست الكل .
, دنيا : قاطعته بسعاده ، اسمها يخليكي لينا .
, ٤ نقطة
, بعدما اطمن جاسر علي دنيا ذهب للشركة .
, معتز : عملنا زي ما قلت بالظبط ، خلينا الحراسة قليله علي المخزن القديم واكدت علي الرجاله لو حصل هجوم عليهم يستسلموا وميضربوش ، وفعلا رجاله طارق جم وضربوا رجالتنا وولعوا فى الكراتين الفاضيه .
, جاسر : وهما معرفوش ان الكراتين دي فاضيه .
, معتز : هما فتحوا الكراتين اللي علي الوش اللي احنا حاطين فيها شوية بضاعه علشان نلهيهم بيها ويتاكدوا ان دي البضاعة وباقي الكراتين حاطين فيها شويه عده قديمه ملهاش لازمه .
, جاسر : تمام .
, معتز : هنعمل ايه دلوقتي .
, جاسر : ودي محتاجه كلام ، هنغرق السوق تاني ببضاعتنا والمرادي عليها خصم كمان .
, معتز : انت كده بتدبحهم دول كده مش هيعرفوا يصرفوا ولا حته حديده حتي وانت عارف كل فلوسهم في البضاعة دي .
, جاسر : اللي يقف قدام جاسر الحديدي لازم يموت علشان يبقى عبرة لباقي السوق .
, ٧ نقطة
, منار بضيق من ساره انها مبقتش تبلغها حاجه تخص جاسر وشغله ولا حتى مراته ، اتصلت على ماجد في بيروت .
, منار : اذيك ياماجد, خارج القائمة
 
الفصل الثامن والعشرون


منار بضيق من ساره انها مبقتش تبلغها حاجه تخص جاسر ولاشغله ولا حتى مراته ، اتصلت على ماجد في بيروت .
, منار : اذيك ياماجد .
, ماجد : مين .
, منار : انا منار صاحبت ساره ايه مش فاكرني .
, ماجد : وهو يتذكر مافعله جاسر به ، يقطع ساره واللي بيجي من ورا ساره .
, منار : بتهكم ، استني بس انا عيزاك في مصلحه وفيها فلوس .
, ماجد :بدهشه ، فلوس كام ، و مصلحه ايه .
, منار : مصلحه تخص ساره .
, ماجد : لا انا معنديش استعداد انضرب واتبهدل تاني .
, منار : لا اطمن دي ولا فيها ضرب ولا بهدله .
, ماجد : طيب قولي بقي .
, منار : مكالمه تلفون منك لوالد ساره هتقوله فيها انك كنت علي علاقه غير شرعيه بساره وان جاسر الحديدي كان يعرف لما جه معاك ومعتز الخولي كمان .
, ماجد : بعدم فهم ، معتز مين .
, منار : ملكش دعوه انت بس تقوله كده .
, ماجد : بتعجب ، هو انتي برضوا مش صحبتها اللي كنتوا مبتسبوش بعض ، قلبتي عليها ليه .
, منار : هي اللي قلبت الاول مش انا .
, ماجد : المهم هتدفعي كام .
, منار : خمسين الف .
, ماجد : لا ١٠٠ .
, منار : لا كتير دي كلها مكالمه تلفون مش هتكمل كان دقيقه .
, ماجد : انا ميهمنيش مكالمه تلفون ولا لا ، ده عرض وطلب وانتي محتاجه وشكل الموضوع كبير بينكم عاجبك ولا .
, منار : بضيق ، سبعين الف مفيش غيرهم .
, ماجد : ٨٠ الف ومتراجعيش ورايا .
, منار : اتفقنا ، وقفلت السماعه .
, وبتمتمه ،بقي كده ياساره تبعيني وتروحي ترتمي في شركه جاسر الحديدي وحضن معتز الخولي ، انا بقي هرجعك ليا تاني لما والدك يرفض الجوازه ومعتز يسيبك هتجيلي تاني ووقتها هتنقليلي وتقوليلي اخبار جاسر وشغله وكل حاجه تعرفيها عنه .
, ٥ نقطة
, في الصاله نهي : بضيق ورفض ، ازاي ياماما عيزاني اتجوز واحد كان متجوز قبل كده .
, هانم : يابنتي ما اهي ماتت هي وبنتها .
, نهي : لا انا مش موافقه ، هو مش من حقي اني اتجوز واحد اكون اول فرحه في حياته .
, هانم : دايما تفكيرك علي قدك كده .
, نهي : ليه علشان عايزه اتجوز واحد اكون اول فرحته وهو اول فرحتي ، يعني مش كفايه هتخطبله غصب عني كمان يطلع متجوز ومخلف .
, هانم : ما قالك ماتوا انتي مبتفهميش ليه ، وبعدين ده متجوز في النور قدام الناس وقالنا ، اومال كنتي هتفرحي لما تتجوزي واحد ماشي علي حل شعره ومدورها في الحرام ويجي يتقدملك ، هو ده اللي كنتي هتوافقي عليه ، هو يوسف عمل ايه يعني ده شرع **** .
, رشا : خرجت من غرفتها ، اسمعي كلام ماما يانهي ماما بتقول كلام صح .
, هانم : انتي يابت كنتي واقفه بتصنتي علينا .
, رشا : بتصنع ، ابدا و**** ده الكلام اللي جه ودخل وداني و**** .
, هانم :بسخريه ، بقي الكلام اللي دخل ودانك ياحيله اومك .
, رشا : دايما ظلماني كده يا ماما بقي انا غلطانه اني بقول كلامك صح .
, هانم : قولي لاختك بنت الموكوسه .
, رشا : بهمه تاكيد ، كلام ماما صح يانهي يعني لو اتقدملك واحد انتي اول جوازه ليه هيبقي حلو وهو اصلا صايع وبتاع بنات وكل يوم مع بنت شكل .
, نهي : ومين قالك ان يوسف مش صايع .
, هانم : رفعت احدي حاجبيها ، صايع مبلاش انتي ، دا انا شيفاكي بعنيا وهو ياحبه عيني بقولك عيب يانهي بعد الجواز .
, نهي : بكسوف ، ايه ياماما الكلام ده .
, رشا : بسعاده قربت من والدتها ، شفتي ايه ياماما ٢ نقطة كانوا بعملوا ايه .
, هانم : كانوا بعملوا ولسه هتحكيلها ، فهانم ضربتها علي كتفها ، قومي يابنت الموكوسه انتي مالك ومال الحاجات ديه ٢ نقطة قومي يابت انتي ايش قعدك هنا اساسا .
, رشا : وقفت ، طيب و**** ما انا قعدالكم فيها .
, ودخلت علي غرفتها وهي بتتنصت عليهم ورا الباب .
, هانم : شافت خيال رشا وهي واقفه ورا الباب ، اقفلي الباب يابنت الجذمه .
, رشا : قفلت الباب بسرعه .
, هانم : بصت لنهي ، استهدي ب**** يابنتي ومتخليش الشيطان يضحك عليكي ، دي خطوبتك بكره وابوكي عزم الشارع كله ، مش تفضحينا يانهي اللهي يباركلك .
, نهي : يا ماما حرام ، كده انتوا كده بتضيعوا مستقبلي .
, هانم : يانهي دا انا عزمت ام بسنت وام نور يرضيكي تفرجيهم علي امك .
, نهي : يوووه .
, عبد**** دخل من الخارج : ايه لسه مش عارفه تميلي دماغها ياوليه .
, نهي : يا بابا انت اللي هتفهمني ، يوسف كان متجوز يرضيك بنتك حببتك تتجوز واحد كان متجوز ومخلف كمان .
, عبد**** : هما مش ماتوا **** يرحمهم ، وبعدين الراجل ميعبوش الا جيبه ، وده مش جيب بس دا جيب ومركز كمان ده ظابط يابت .
, نهي : يووه ظابط ظابط يقطع الظباط وسنينهم .
, هانم : لا كله الا يوسف .
, عبد**** : يابت انا عزمت الناس كلها علي خطوبتك .
, نهي : وانا مالي ومال الناس ، ثم سعادتي اهم ولا سعاده الناس .
, عبد**** : لا سعاده ابوكي بروح امك ، هو بعد التربيه اللي ربتهالك مش من حقي اتفشخر بعريس بنتي ، ولا انتي رامكه علي حد تاني يابت .
, نهي : بتوتر ، لا و**** يا بابا .
, عبد**** : خلاص يبقي خدي يوسف وخلينا نتفشخر شويه انا وامك ٢ نقطة
, نهي بقله حيله سكتت وبتمتمه ، انتوا تتفشخروا وانا البس .
, ٥ نقطة
, يوسف في امن الدوله في مكتب العقيد حسام الصيرفي .
, يوسف : بدهشه وغضب ، يعني ايه ياحسام اللي بتقوله ده
, حسام : باستياء ، للاسف يايوسف حادثه مراتك وبنتك كانت مدبره .
, يوسف : بضيق ،مدبره ازاي ومن مين ، وانتوا لسه عارفين الكلام ده دلوقتي ، انتوا مش قولتولي وقتها انها قضاء وقدر .
, حسام : الحقيقه احنا خبينا عليك وبعتناك بعثه بره ، خفنا لتفقد سيطرتك وتعمل حاجه تاذيك .
, يوسف : برفض وضيق ، ، انا مش مصدق اللي انت بتقوله ده ، اعمل ايه واهبب ايه انا عايز اعرف حالا الحادثه مدبره من مين ومين وراها .
, حسام : منقدرش نقولك .
, يوسف : بدعشه ،يعني ايه متقدرش تقولي ، اومال انت بتقولي دلوقتي ليه .
, حسام : لان حياتك في خطر فلازم اقولك واعرفك ، واحنا طبيعي هنحط عليك حراسه ومراقبه .
, يوسف : بحنق ، خطر من مين .
, حسام : انت ناسي الكام عمليه اللي عملتها في شمال سينا والعناصر الارهابيه اللي اتمسكت تحت قيادتك .
, يوسف : وضع يده علي راسه بحزن ، انا دماغي بتلف بيا بقي انا اللي بحمي الناس مقدرتش احمي مراتي وبنتي ازاي ازااي .
, حسام : المهم دلوقتي تخلي بالك من نفسك واحنا عاملين حسابنا .
, يوسف : وقف بص لحسام باستهزاء ، كنتم عملت حسابكم قبل كده لما رحت ادافع عن بلدي وانتوا سبتوا بنتي ومراتي ليهم يخلصوا عليهم .
, وتركه وخرج .
, حسام : نادي عليه ، يوسف ٢ نقطة يووووسف ٢ نقطة افهم بس .
, لكن يوسف مشي .
, ٦ نقطة
, ذهبت معتز وجاسر الي والد ساره وبعد السلامات .
, معتز : بسعاده ، انا كنت جيت لحضرتك قبل كده لو حضرتك فاكرني .
, ابراهيم :بصله من فوق لتحت ، اه .
, معتز : انا لو حضرتك تفتكر اني قلتلك اني زميل ساره في الشغل ٢ نقطة انا شغال في شركه محترمه وعندي شقتي ومرتبي كويس فانا كنت حابب اني اتقدم لاستاذه ساره .
, ابراهيم : بص لجاسر ، وانت مش عايز تقول حاجه .
, جاسر : حس بحاجه غريبه في ابراهيم وهو بسلم عليه ، الحقيقه انا بعتزر علي اللي حصل قبل كده واني مكنتش اعرف ان ماجد هيعمل كل ده .
, ابراهيم : بحزن واستياء ، يعمل ايه ياجاسر بيه انه ضحك علي بنتي ، ولا انت وصاحبك متعرفوش ولا جايين تتمسخروا عليا تاني وتضحكوا عليا .
, معتز : بص لجاسر بدهشه ، انا مش فاهم حاجه ياعمي .
, جاسر : ايه الكلام ده ياحج ابراهيم .
, ابراهيم : الكلام ده اللي عرفته من نص ساعه انك جيت بيتي وانت عارف ان ماجد خاض في شرفي وانت كنت عارف ، واستاذ معتز اللي جالي البيت وقال انه زميل ساره زميلها فين بالظبط في الشغل القديم ولا الجديد ٢ نقطة انتوا جايين لايه .
, جاسر : لا هو في سوء تفاهم اكيد .
, ابراهيم : ولا سوء تفاهم ولا متفهش ، انا خلصت كلامي اتفضلوا وبص علي باب الشقه .
, معتز : نتفضل فين انا جاي اتقدم لساره واطلب ايدها للجواز علي سنه **** ورسوله .
, ابراهيم : بضيق ، وانا معنديش بنات للجواز .
, جاسر : ليه ٢ نقطة
, ابر اهيم : قاطعه ، علشان يتجوزها ويعايرها ولا يبهدلها زي اللي قبله ، انا بنت الكلب دي هربيها من الاول .
, معتز : بص لجاسر بحزن .
, جاسر : افهمني بس ياحج ابراهيم واسمع مني .
, ابراهيم : تحبوا اقولهالكم صريحه ، اطلعوا بره .
, معتز : طيب اسمع مني ٢ نقطة
, ابراهيم : وقف وفتحلهم الباب .
, جاسر ومعتز بصوا لبعض وخرجوا نزلوا وركبوا العربيه في حيره ودهشه مما حدث .
, معتز : بحزن وحيره انا مش فاهم في ايه ياجاسر ايه اللي حصل .
, جاسر : اكيد في حد لعب في راس ابراهيم علشان يبوظ الجوازه بس مين اللي ممكن يعمل كده .
, معتز : حد مين ويبوظ جوازتي ليه .
, جاسر : ما تتصل كده علي ساره تفهم منها .
, معتز اتصل علي ساره لكن تلفونها مغلق .
, في بيت ساره ابراهيم دخل غرفتها وضربها بضربات عشوائيه .
, ابراهيم : بقي انتي يابنت الكلب تستغفليني وتدوري علي حل شعرك .
, والده ساره روحيه بتحاول تبعده عن ساره وتتفادي الضربات .
, ساره وهي تعيط بدموع وتتلقي بعض الضربات العشوائيه من يد وقدم والدها ، و**** ما حصل انت فاهم غلط ٢ نقطةابراهيم وهو بيشدها من شعرها ،.
, ساره : بتالم ، اه براحه حرام عليك .
, روحيه : كفايه حرام عليك البت هتموت في ايدك .
, ابراهيم : زق روحيه وضرب ساره بالبونيات والبوكسات ورماها علي الارض .
, ساره : وهي مرميه علي الارض ، كفايه هموت حرام عليك .
, ابراهيم : بوحشه رفع قدمه وخبط ساره علي بطنها ووشها وداس علي وشها برجله ، ياخلفه الشوم والندامه جبتيلي العار ياتربيه وس٣ العلامة النجمية
, روحيه : شدته من كتفه كفايه حرام عليك محلتيش الا هي . ابراهيم : بتالم ضغطه ارتفع حط ايده علي راسه بتالم وسند يده علي الحيطه .
, روحيه : بخضه ، مالك يا ابراهيم فيك ايه .
, ساره : بدموع وهي تلم شعرها للخلف و تحاول النهوض ، مالك يا بابا حاسس بايه .
, ابراهيم : وضع يده علي قلبه وهو مش قادر ياخد نفسه ، سا ٢ نقطة ساره .
, وقطع النفس ووقع علي الارض .
, ٥ نقطة
, جاسر ذهب الي الفيلا وجد والدته ودنيا في الحديقه جلس معاهم وحكي لهم علي اللي حصل مع معتز .
, امينه : ومين اللي له مصلحه يعمل كده في ساره ومعتز ، دا معتز دا ايه يتحط علي الجرح يطيب .
, دنيا : معقول في حد بياذي حد بالشكل ده .
, جاسر : الدنيا فيها اكتر من كده يادنيا ، انا اللي هيجنني من مصلحه مين انه ياذيهم ، واللي مجنني اكتر مين اساسا يعرف بالموضوع ده غيري انا و ٢ نقطة
, دنيا : و مين ياجاسر .
, امينه : مين ياجاسر .
, جاسر : بس لا مش معقول ، ده لو اللي في دماغي صح يبقي علي الدنيا السلام .
, دنيا : انت بتتكلم بالالغاز ليه ما تفهمنا .
, امينه : اوعي يكون اللي فهمته ده صح ، هي مش ساره دي تبقي صاحبه منار اللي كانت خطيبتك وكانت معاها علي طول ومبتسبهاش .
, جاسر : اه يا ماما هي .
, دنيا : منار ، ومنار ايه مصلحتها تاذي صحبتها وليه اساسا تاذيها ، لا اكيد انت تفكيرك غلط يا جاسر .
, امينه : استني انتي يادنيا ، انت متاكد ياجاسر ان مفيش حد يعرف الموضوع ده الا انت ومنار .
, جاسر : تقريبا ، ساره لما حكتلي كان كلامها كده مفيش حد يعرف غير منار وبعدها انا ٢ نقطة لما حبيت اعرف من ساره بعدت عن معتز ليه .
, دنيا : لا ياجاسر مستحيل منار تاذي صحبتها هو انا مبطقش منار خالص ، بس انت كنت بتقول انها صاحبه عمرها وكمان مظنش منار ليها مصلحه مع ساره علشان تاذيها .
, امينه : يابتتي الزمن ده مفهو ش حاجه اسمها صحاب ، ده مصارين البطن بتتعارك .
, دنيا : لا يا ماما متقليش كده طب ما انا عندي ياسمين صحبتي تفديني بروحها .
, امينه : غمزت لدنيا .
, جاسر : قلبه اتنفض وزعق لدنيا ، ايه اللي بتقوليه ده ياسمين مين وزفت مين اللي تفاديكي ، اياكي تجيبي سيرتها تاني انتي ناسيه عملت معاكي ايه .
, دنيا : بخوف ، في ايه ياجاسر بتزعق ليه .
, امينه : اهدي ياجاسر براحه .
, جاسر : انتي مش سامعه بتقول ايه يا ماما بقي انا جاي قرفان وزعلان علشان معتز تقوم هي تجبلي سيره الزفته دي .
, دنيا : بصتله وعيط ووقفت ، عن اذنك يا ماما ، ومشيت .
, امينه : استني يادنيا ٢ نقطة استني يابنتي جاسر ميقصدش .
, دنيا بدموع مشيت وطلعت علي غرفتها .
, امينه : براحه يابني في ايه هي قالت ايه يعني .
, جاسر : ماما متجننيش ، دي لسه بتثق في ياسمين رغم اللي عملته فيها ، انا مش فاهم دماغها دي متركبه ازاي معني كده لو الزفته ياسمين كلمتها ، دنيا هتكلمها عادي وترجع تثق فيها تاني .
, امينه : لا متقلش الكلام ده ، دنيا دماغها كبيره وبتفهم هو بس خانها التعبير والكلام .
, جاسر : وانتي بتقولي كده علشان تهديني ، طيب وعيها هي .
, امينه : ماشي انا هكلمها وافهمها بس قوم راضيها .
, جاسر : و**** انا ما رايق لحد دلوقتي ، انا سايب معتز وحالته صعبه هيتجنن ومش فاهم حاجه ولا انا كمان فاهم حاجه .
, امينه : معلشي علشان خاطرى ، روح راضي مراتك متزعلهاش .
, جاسر : يا ماما انا مقدرش ازعل دنيا ، بس فعلا انا مش رايق دماغي فيها ميه حاجه .
, امينه : دي مرضيتش تتعشا وقعدت تستناك وقالت مش هاكل غير لما جاسر يجي ، هتسبها علي لحم بطنها كده لحد ما ترجع وتقع تاني .
, جاسر : هز راسه ، ماشي يا ماما انا طالع هتتعشي معانا .
, امينه : لا انا سبقتكم هخلي حد من الشغالين يجهز العشا ويطلعهولكم .
, جاسر: لا احنا هننزل نتعشا تحت .
, امينه : ضحكت ، لايه تحت خليكم فوق هو طلوع ونزول علي الفاضي .
, جاسر : ضحك ، ماشي ياماما .
, ووقف وباس ايد والدته وسابها وطلع علي فوق ، فتح باب غرفته لقي دنيا نايمه علي السرير وبتعيط ، بصلها وضحك لكن دنيا ودت وشها الناحيه التانيه ، جاسر قربلها وقعد جمبها .
, جاسر : حبيبي ، انا اسف حقك عليا .
, دنيا : مسحت دموعها وبصتله وودت عينها الناحيه التانيه .
, جاسر : مسك ايدها وباسها ، انا اسف و**** غصب عني .
, دنيا : شدت ايدها منه بزعل .
, جاسر : لا دا شكل الموضوع كبير قووي .
, قلع جاكيت البدله ، وقعد قدامها وبصلها ، و**** يادنيا انا كنت جاي مضايق غصب عني ، صاحب عمرى معتز حزين وسايبه حالته تصعب علي الكافر ومش عارفين ايه السبب لكل ده ، اعمل ايه بس ، ورفع ايده ومسك راسها وقبلها ، حقك عليا ياحبيبي .
, دنيا : يعني تزعقلي علشان صاحبك .
, جاسر : لا طبعا ، بس انتي ياحبيبي ضايقتيني بكلامك عن الزفته دي .
, دنيا : ليه هي مش صحبتي زي ما معتز صاحبك .
, جاسر : جز علي اسنانه بضيق وبراحه ، لا يادنيا اللي زي دي متتصنفش صاحبه ولا حتي زميله دراسه كمان.
, دنيا : ليه يعني .
, جاسر : وضع يده علي اكتافها بحب ، علشان خاطري متجبليش سيرتها وعلشان خاطرى كمان مره لو شفتيها صدفه اوعي تكلميها .
, دنيا : بدهشه ، ليه ده كله علي فكره ياسمين اتخدعت زيي انت مش عايز تصدق ليه .
, جاسر : غمض عينه بضيق وهو يحاول ان يتمالك نفسه وفتح عينه بهدوء مصطنع ، ارجوكي يادنيا مش وقته لان انا فعلا مش رايق لاي مناقشات .
, طرق الباب .
, جاسر : ادخلي .
, اتت الخادمه ووضعت صينيه الطعام علي الطربيزه الصغيره التي امام البرانده وتركتها وذهبت .
, جاسر : يلا ياحبيبي علشان نتعشا سوا .
, دنيا : بس انا اتعشيت .
, جاسر : ضحك ، و**** اتعشيتي ، اومال ماما بتقول غير كده .
, دنيا : ببلاهه ، اه علشان انا اتعشيت ليا بس لسه متعشتش للبيبهات ماما قالتي كده ، لازم كل واجبه اكلها مرتين مره ليا ومره للاولاد .
, جاسر : ضحك ، لا و**** بقي هي مفهماكي كده .
, دنيا : اه و**** ، بس انا مش جعانه دلوقتي .
, جاسر : قربلها بنظره رومانسيه ، تيجي اكلك انا .
, دنيا : ضحكت بكسوف ، لا .
, جاسر : قربلها اكتر وهو ببص لشفايفها وبهمسلها ، لا ليه .
, دنيا : بدلع ، بس ياجاسر ، انت ناسي الدكتور قال ايه .
, جاسر : داعب انفه بانفها وهو بهمسلها بشفايفه ، قال ايه .
, دنيا : برومانسيه ودلع ، حطت ايدها علي زرار قميصه وفكته بهمس ، قال ابعد .
, جاسر : طب ما انا ببعد اهو ، وقبلها برومانسيه علي شفايفها قبله طويله .
, دنيا : بدلع وهي تحضنه بحب ، بس ياجاسر بقي عيب .
, جاسر : نزل علي رقبتها وقبلها وبدا يفك زراير بلوزتها .
, دنيا : بتوهان حضنته اكتر ، وبعدين معاك .
, جاسر : بعدما فك زراير بلوزتها قبلها بحب ورومانسيه في كل انشا بها ، وبعدين في حلاوتك اللي مجنناني دي .
, دنيا : بدلع ، لسه بتحبني .
, جاسر : حاوط خصرها وضمها له وهو اعلي منها بجذعها العلوي ، انا بعشقك يادندن مش بحبك بس ، ثم نظر لتفاصيل انوثتها برومانسيه وهو يقبلها ، بعشق تفاصيلك وكل حاجه فيكي بتجنني بتهوسني .
, دنيا : بتوهان ودلع ، كفايه بقي ياجاسر مش قادره علي حبك ده .
, جاسر : وهو يقبلها بكل حب ورومانسيه ٢ نقطة كفايه انتي بقي دلع عليا جننتيني .
, دنيا وضعت يده حول رقبته من الخلف ويدها الاخرى حول وسطه برومانسيه وهي بضمه ليها ، وحشتني قوي .
, جاسر : وهو يحاوط خصرها ويجذبها له اكثر ويضع يده علي خصلات شعرها التي تمردت علي وجهها ، مشتاقلك قووووووي .
, وبدا جاسر يصك ملكيته بها بكل شوق ولهفه وعشق ، اما دنيا فكانت تائهه في سعاده غامره .
, ٨ نقطة
, طارق : بضيق وغضب ، شفتي جاسر هيخلينا نشهر افلاسنا بقينا قاعدين جمب البضاعه بنتفرج عليها ، خلاص كده هيخلص علينا وينهينا في السوق .
, عصام : قاطعه بغضب ، انا هتجنن ازاي جاب البضاعه دي ، ونزلها السوق باقل من السعر اللي كان منزله كمان ، دي الرجاله ماكده عليا انهم حرقوا البضاعه بتاعته كلها .
, منار : بدهشه وتعجب ، ايه بضاعه مين اللي حرقتوها ، هو انتوا اللي حرقتوا مخزن جاسر .
, طارق : بص لعصام بضيق وتمتمه غبي ، مش تلم لسانك .
, عصام : بدهشه ، هي منار متعرفش .
, منار : بصت لطارق ورفع حاجبها ، لا طارق مقليش حاجه .
, طارق : ياحببتي محبتش اشغل بالك مش اكتر .
, منار : بتهكم ، ما انت لو كنت قلتلي كنت نصحتك وفهمتك .
, عصام : بتعجب ، نصحتيه بايه .
, منار : بحنق ، جاسر مبحطش بضاعته كلها في مخزن واحد ، من ايام خطوبتنا وهو كان قايلي كده ٢ نقطةبقسم البضاعه في كذا مخزن علشان لو حد حاول يسرق البضاعه او يحرقها زي ما حضرتك عملت يبقي عامل حسابه .
, طارق : بتعجب ، ليه هو مببقاش مأمن علي مخازنه .
, منار : طبعا مأمن علي مخازنه اعلي تامين ورقابه وكاميرات .
, عصام : بدهشه ، اعلي تامين ازاي ، ده المخزن مكنش عليه غير اتنين تلاته وكمان محدش قاومهم .
, منار : باستهزاء ، يبقي ده كان فخ منه ليكم ياحلوين .
, طارق : فخ ازاي .
, منار : علشان تفتكروا انكم كده حرقتوله البضاعه وهو في نفس الوقت يضربلنا السوق فتتجننوا ومتعرفوش تفكروا ولا حتي تتصرفوا ، جاسر ده اصله دماغه سم في الشغل .
, عصام : والعمل ايه يامنار احنا فعلا مش عارفين نفكر ولا نتصرف ، وخسرنا الايام اللي فاتت كتير وخسارتنا هتكون اكبر لو استنينا ، البضاعه هتبقي خرده وفلوسنا كلها في البضاعه دي ، دي مليارات يامنار .
, منار : هو للاسف مفيش الا حل واحد .
, طارق : حل ايه .
, منار ، اننا نبيع بنفس السعر اللي هو بييع بيه .
, طارق : بعصبيه ، انتي اتجننتي بضاعه بمليارات نبعها بملايين ده كده حتي مش هنبيعها بنص التمن اللي احنا شاريين بيه .
, عصام : ده كلام يامنار انتي عقلك راح منك ولا ايه انتي عارفه خسارتنا هتبقي كام .
, منار : باستهزاء ، اه عارفه ، بس عارفه اكتر اننا لو استمرينا كده هنعلن افلاسنا كلنا .
, طارق : يعني مفيش حل غير كده .
, منار : خساره قريبه ولا مكسب مش هيجي اساسا .
, طارق : بص لعصام ، ايه رايك .
, عصام : مش عارف .
, منار : ايه اللي متعرفوش ما هو ده اللي جاسر عايزه ، انكم تكونوا تايهين ومش عارفين تفكروا علشان يقضي علينا ٢ نقطة اسمعوا مني احنا نبيع بضاعتنا بنفس السعر اللي جاسر ببيع بيه ، ونلم فلوسنا من السوق ، واول ما نمسك السيوله ندخل كام صفقه كده بس بعيد عن جاسر نكسب منها ونقف علي رجلينا تاني ٢ نقطة وبعد كده نرجع نحاربه تاني ده لو عايزين تخاربوه يعني .
, طارق : ده انتي كمان طلع دماغك سمين .
, منار : باستياء ، اتعلمت من جاسر كتير مكنش بستخسر فيا اي معلومه في الشغل ثم لوت فمها باستهزاء وكبرياء ، واهو كل اللي علمهولي بقي هو السلاح اللي هحاربه بيه .
, عصام : يعني كده لازم نستني كتير علشان نقدر نحاربه تاني ، انا نفسي انتقم لفارس ابني .
, منار : اهدي ياعصام خالص انا في دماغي فكره لو صحت هنقضي علي جاسر نهائي .
, طارق ، فكره ايه .
, منار : لا كله في وقته وميعاده علشان منسبقش الاحداث .
, طارق : انا بدات اخاف منك ومن افكارك يامنار .
, منار : بتحدي ، الضربه اللي متموتش بتحيي ياطارق .
, ٧ نقطة
, فاق جاسر من نومه وهو يحتضن دنيا ويضمها علي صدره ويزيح خصلات شعرها المتمرده علي وجهها بحب ، وهو ينظر ويتامل في ملامحها ، ثم ضمها له بشده ولهفه .
, دنيا : فاقت بسعاده ، حبيي صباح الخير .
, جاسر : قبلها علي خدها بحب وهمس ، صباح الفجر الهادي اللي بنور قلبي بينادي ٢ نقطة علي حبيب روحه وقلبه و دنيت عمره وحياته دنيا .
, ثم طبع قبله عميقه وبتمعن علي شفايفها وبهمس ، وحشااااني قووي .
, دنيا : بحبك قووي .
, جاسر وهو يحضنها ويضمها له ، ويمد يده علي سائر جسدها بحب ، انا اللي بموت وبعشق كل تفصيله وهمسه وكلمه منك ، كل همسه ونظره منك بدوبني فيكي ياارق ملاك في الدنيا كلها ٢ نقطة
, دنيا : الكلام الحلو ده كله ليا .
, جاسر : وانا لسه قلت كلام حلو ، عارفه .
, دنيت : بدلع ، ايه .
, جاسر : بروماسيه وهي يهمسلها ، انا حاسس انك مخلوقه بس علشاني ٢ نقطة معاكي بنسي نفسي وبنسي كل حاجه ٢ نقطة في حضنك بلاقي نفسي قربي ليا اكتررر يادندن ، وضمها بشده ٢ نقطة **** ياسلام علي احلي احساس بينسيني الدنيا ٢ نقطة وبتنهيده ، قربي اكتر حطي قلبي علي قلبك وحضني في حضنك .
, دنيا : بسعاده ورومانسيه بتقربله ، انا حاسه اني في حلم .
, جاسر : وهو ضمها ليه ، اوعي تفوقي منه خليكي فيه وانا معاكي .
, وبدا يقرب لها اكثر فاكثر حتي تلاشي بينهم اي فرق واصبحوا شخصا واحد وهو يصك ملكيته بها .
, ٧ نقطة
, بعدما انتهت نهي بتزينها في غرفتها بواسطه ميكب ارتيست واردتدت فستان خطوبتها المفتوح من الصدر ، دخلت هانم عليها .
, هانم : افردي وشك **** لا يسيئك يانهي .
, نهي : حاضر ياماما .
, رشا : دخلت بسعاده ، العريس جه ٢ نقطة العريس جه ، وجاي معاه موزتين انما ايه عسلات .
, نهي : بخضه ، ايه مزتين جايب معاه بنات في خطوبته .
, هانم :ايه .
, نهي : مش قلتلك يا ماما ده مينفعنيش .
, رشا : ايه ٢ نقطة ايه انتم عقلكم راح فين انا اقصد صحابه اتنين شباب شكلهم ايه هيبه كده اكيد ظباط زيه .
, هانم : تناولت فرشه الشعر وخبطت رشا بيها ، وقعتي قلبي ياشيخه .
, رشا : وعي تتفادي الفرشه ، هتبوظيلي المكياج ياست ، وبعدين انا مالي بنتك هي اللي متلككه .
, هانم : نظرت لنهي ، بت مش تخيليني معاكي ، العريس مفهوش عيب ابقي اسمعك بعد كده تقولي عليه كلمه تانيه .
, نهي : بضيق ، حاضر .
, هانم : يله اجهزي علي ما اطلع للعريس .
, خرجت هانم ، واقتربت رشا من نهي ووضعت فرشه الشعر علي التسريحه .
, رشا : بقولك ياناني ياجببتي .
, نهي : عايزه ايه انتي كمان .
, رشا : هما مين المزتين اللي مع ابيه يوسف ظباط زيه يعني ٢ نقطة ولا مش مهم بس شكلهم هيبه بالذات اللي شعره طويل حبتين هما مرطبتين .
, نهي : تناولت فرشه الشعر وضربت رشا ضربات خفيفه ، مزتين تاني .
, رشا : يالهووي المكياج هيبوظ مش هعرف اشقطلي عريس .
, في الجهه الاخري .
, حضر يوسف ومعه صديقيه جاسر ومعتز وخالته فتحيه وبنتها تيسير .
, فتحيه خاله يوسف وبنتها تيسير مطلقه .
, تيسر فتاه جميله ذات شعر ذهبي وعين خضراء فهي حقا فاتنه كانت تحب يوسف منذ الصغر ولكنه تجاهلها وتزوج باخرى ، وهي الاخرة تزوجت وانفصلت وتمنت لو ان تتزوج مره اخرى بيوسف ولكنه خذلها وتجاهلها .
, فتحيه : بهمس لتيسير وهي تنظر للمنزل والاهالي ، بقي هي دي الجوازه اللي جايبنا من المنصوره علشانها ، ياختي جوازه الندامه يارب .
, تيسير : ياترى عروسته شكلها ايه .
, فتحيه : طلعت ولا نزلت عمرها ماهتكون احلي منك .
, تيسير : مش بالحلاوه يا ماما ، دي حظوظ .
, فتحيه : بس بقول عليها بنت بنوت .
, تيسير : بحزن ، **** يسعده .
, فتحيه : ويسعدك يارب يابنتي ، ثم نظرت ليوسف زي القرع يمد لبره .
, هانم : اتت لهم وسلمت عليهم وعلي يوسف ، ويوسف عرفها علي خالته وبنت خالته وصحابه .
, اتي عبد**** واخذ يوسف وهو بيتباهي بيه لاصدقائه ابو فتحي وابو سيد وابو محمد وهما مبهورين بيوسف .
, واتت هانم واخذت يوسف وعرفته وهي بتتباهي بيه لام بسنت ونور وجيرانها .
, بسنت ونور جمب بعض قاعدين .
, بسنت : شفتي البت نهيي ياختي وقعت واقفه ازاي ، بت ساهيه وداهيه صحيح مش زي بختنا الهباب .
, نور : بت واعيه وناصحه مش زي خبتنا ده بقولوا جيبلها شبكه ب ٧٠ الف جنيه .
, بسنت : يالهوي سبعين الف علي بعضهم ، وانا اللي فرحانه ان جالي شبكه ب ١٥ الف جنيه .
, نور : اومال انا اللي خطيبي جابلي دبله ومحبس ومحسسني هو وامه انه جابلي اللي متجبش .
, بسنت : ده بقولوه امه وابوه متوفين .
, نور : يخربيتها حظها نار ، اومال مين اللي جايه مع العريس دي ، دا افتكرتها امه ولا البت الشربات اللي جمبها .
, بسنت : بقولوا خالته وبنت خالته .
, اتي حسن باستياء الي الخطوبه ولفتت انتباه تيسير .
, ( ولنا في الصدف اقدار قد تعوضنا عما تركنا )
, عبد**** : تعالا ياحسن بارك للعريس .
, حسن : مبروك
, يوسف : بصله بعدم اهتمام ، شكرا .
, طلت نهي بجمالها الهادي الي سحرت بيه يوسف ، وحسن بصلها بحزن
, وبسنت وامها وام نور بنتها ببصوا ليها بحقد وابتسامه تصنع ، فتحيه : بهمس ، هي دي ياته خيبه دا مراته كانت احلي منها .
, تيسير : بحزن ، مالها ما اهي حلوه اهي .
, فتحيه : ودي تيجي في ضافرك ايه .
, يوسف : منوره ياعروسه .
, نهي : ابتسمت بتصنع .
, معتز : شكل **** هدي يوسف علي ايد نهي مين كان يصدق انه يخطب او يفكر في الجواز تاني .
, جاسر : **** يعوضه نهي بنت محترمه ، بس مش عارف حاسس ليه ان يوسف مش ناوي علي جواز .
, معتز : ازاي .
, جاسر : اصل كل حاجه جت فجاه كده ، معقوله لحق يعرفها ويحبها ، المهم انت كلمت ساره .
, معتز : بحزن ، موبايلها لسه مقفول .
, جاسر : متقلقش يومين بس ابوها يهدي وبعد كده هكلمه وافهمه علي كل حاجه .
, معتز : بصله بحزن ، ده طردنا ياجاسر يعني مستحيل يوافق عليا .
, جاسر : طبطب علي يده ، طول ما انا جمبك متقلقش ، مش هسكت غير لما اجوزك بايدي لساره خصوصا بعد ما اتاكدت انها بتحبك .
, معتز : اتاكدت ٢ نقطة ازاي هو انت مكنتش متاكد .
, جاسر : فاكر لما قلتلك قدام ساره ، انك تنقل البضاعه المخزن الجديد .
, معتز : اه وانا وقتها استغربت وسالتك ليه قلت كده .
, جاسر : ده كان طعم علشان اتاكد ان ساره مبتنقلش شغلنا لمنار ، ما هي صحبتها .
, معتز : ليه هي كانت نقلت قبل كده شغل الشركه او اسرارنا .
, جاسر : كذب بتصنع ، لا طبعا ساره بنت ممتازه بس انا حبيت اتاكد خصوصا اني عارف علاقتها بمنار دول تقريبا صحاب من وهما صغيرين ومنار مش سهله .
, رشا قاطعتهم .اتت وسلمت علي جاسر ومعتز .
, رشا : بابتسامه ، انا اخت العروسه .
, معتز وجاسر بصوا لبعض وضحكوا .
, رشا : بابتسامه ، انا اسمي رشا والعروسه نهي ملهاش اخوات غيري وانا مش مرتبطه .
, جاسر : بضحك ، علي فكره انا متجوز ، وشاور علي معتز ، وهو خاطب .
, رشا : لوت فمها ، لا بجد طيب ، وسابتهم ومشيت وبتمتمه ، جايب واحد متجوز والتاني خاطب ايه النيله دي .
, معتز : لجاسر شكلها عيله اوي .
, جاسر : ضحك ، سيبها تاخد فرصتها .
, في الجهه الاخرى عبد**** : يوسف باشا جه واتقدم لبنتي واتحايل عليا محايله علشان اوافق مقلكوش .
, ابو فتحي : وهو ظابط ٢ نقطة ظابط يعني .
, عبد**** : ومش اي ظابط ده ظابط في الجيش يعني مش اي حد .
, ابو سيد : وهو شافها فين وعرفها ازاي .
, عبد**** : شافها وهي ماشيه رايحه شغلها ، فضل ماشي وراها لحد ما عرف بيتها ، بيقولي يابابا اصل يوسف باشا بقولي يا بابا وانا بقوله ياجو واخدين علي بعض بقي .
, ابو محمد : يا بابا مره واحده .
, عبد**** : اومال وحط قدم علي الاخرى بفشخره ، المهم بقولي يا بابا فضلت ماشي وراها وارقبها اني الاقي عليها غلطه مفيش ابدا ، من الشغل للبيت ومن البيت للشغل وفضل يتحايل عليا اني اوافق اني اجوزهاله ، ده جبلها شبكه بسبعين الف جنيه وكان عايز يجيب اكتر بس ام نهي قالت لا يا بني احنا بنشترى راجل .
, ابو فتحي : سبعين الف بحالهم ، ادي النسب اللي يفرح .
, عبد**** : واللهي انا مكنتش موافق ، بس العريس وسط ام نهي اني اوافق ، وانا مقدرش اكسر لام نهي كلمه دي ام العروسه برضو ، ونهي قالتلي اللي تشوفوه يا بابا انا موافقه عليه .
, ابو محمد : دي التربيه اللي تفرح ، و**** بقالك ضهر ياعبد**** ومش اي ضهر .
, ابو سيد : يابختك يا ابو العروسه .
, قاطعتهم زغروطه هانم وهي تدخل الصاله وتحمل الشبكه وبتلففها علي كل الموجودين واحد واحد وواحده وواحده بتباهي وفخر ، ثم اعطتها للعريس ليلبسها لنهي .
, يوسف : تناول السلسه وقرب من نهي وهو بلبسهالها همس في اذنها ، الفستان يهوس عليكي عايزه تتاكلي .
, نهي : بصتله بضيق .
, يوسف : بابتسامه بعد مالبسها السلسه ، اضحكي الناس بتتفرج علينا .
, نهي : ابتسمت بتصنع .
, يوسف : تناول الاسوره والغوايش وباطراف اصابعه لبسهملها بكسوف مصطنع .
, نهي : بتعجب ، ايه ده بتعمل ليه كده .
, يوسف : بتصنع ، اصل انا بتكسف .
, نهي : جزت علي اسنانها ، بتتكسف و**** قدام الناس بس .
, يوسف : لبسها الدبله باطراف اصابعه ، واعطها الدبله بتاعته علشان تلبسهاله ، لبسهالي بس لو سمحتي متلمسنيش اصل انا قلبي روهييف .
, نهي : بابتسامه مصطنعه ، مسكت ايده ولبستهاله ، البس ياروهيف .
, يوسف : اي ايدي يامتوحشه .
, بسنت : هما بتوشوشوا بقولوا ايه بصوت واطي .
, نور : بقولوا كلام حب ياخايبه هو انتي مقلتيش ولا ايه .
, بسنت : لا ونعمه ما بل ريقي بكلمه عدله .
, بعدما لبسوا الشبكه شعللت الخطوبه بالاغاني والرقص .
, هانم : ماتقوم ترقص مع خطيبتك ياجو .
, يوسف : بص لنهيبكسوف مصطنع ، لا اصلي بتكسف .
, نهي : لا وش كسوف .
, هانم : غمزت لنهي ، عيب ، طيب قومي ارقصي انتي يانهي .
, يوسف : مسك ايد نهي بسرعه ، لا ترقص ايه والرجاله اللي قاعدين .
, نهي : بعند ، بس انا بقي عايزه ارقص .
, هانم : خطيبك معاه حق يانهي ، اما الرجاله تمشي ابقي ارقصي .
, نهي : اففف .
, هانم تركتهم ومشيت ، ورشا رقصت وبعدها بسنت ونور رقصوا وهما بدلعوا قدام يوسف .
, يوسف : ينفع ياقطه ترقصي قدام حد غيري .
, نهي : اه عادي علي فكره ، دا انا يا ما رقصت .
, يوسف : الكدب هينط من عنيكي .
, نهي باحراج بصت علي الارص
, تيسير قامت تدخل التواليت وتمسح دموعها وتظبط الميكب والفستان ، حسن وقف استناها في الطرقه .
, حسن : انتي صاحبه نهي .
, تيسير : بكسوف لا ، انا قريبه يوسف .
, حسن : بضيق ، قريبه يوسف ، وانا ابن عم نهي العروسه ، انتي منين من القاهره .
, تيسير : لا انا من المنصوره .
, حسن : ما انا بقول برضوا الجمال ده جمال منصوريه .
, فتحيه عندما شاهدت شخص يقف مع ابنتها قامت وراحت ليهم .
, فتحيه : في حاجه ياتيسير ، مين الاستاذ .
, حسن : اسمي حسن و مهندس معمارى .
, فتحيه : بسعاده مهندس وبصت ليده ملقتش دبله ، وانا فتحيه خاله العريس .
, حسن : وهو ببص لتيسير ، نورتينا ياطنط .
, فتحيه : بحنق ،كويس و**** اني اتعرفت عليك دا انا كنت محتاجه مهندس يعملي شويه حاجات في بيتنا .
, تيسير : بتعجب ، يعمل ايه يا ماما دا بيتنا لسه مبني جديد .
, فتحيه : غمزلتها بمرفقها ، لا انا عايزه اعمل شويه تعديلات ما تديني رقمك ياباش مهندس حسن علشان مش هينفع نتكلم هنا من دوشه الاغاني .
, حسن : بسعاده وراحه ، اعطاها رقمه واخد رقم فتحيه .
, فتحيه : متحملش هم حاجه لو علي السفر من هنا للمنصوره ابعتلك عربيه تجيبك وتوديك مخصوص .
, حسن : لا عادي انا معايا عربيتي .
, فتحيه : بتمتمه ، يبقي متريش .
, ٨ نقطة
, ساره : في المستشفي هي ووالدتها ، ووالدها داخل العنايه المركزه .
, الطبيب خرج من العنايه .
, ساره : ايه يادكتور بابا حالته ايه .
, الدكتور : ٦ نقطة, خارج القائمة
 
الفصل التاسع والعشرون


اخذ جاسر دنيا في السياره ووصلوا إلى مكان على النيل ووقفت سيارته .
, دنيا : بتعجب ، مش هتقولي بقي واخدنى على فين .
, جاسر : مسك ايدها ونزلوا من السياره ، تعالي بس .
, دنيا : نزلت معاه ووقفوا قدام مرسي على النيل وقصادهم يخت كبير مزين ، برضوا مقلتليش احنا رايحين فين .
, جاسر بسعادة شاور لها في السماء ، فنظرت دنيا إلى أعلى فوجدت طائره هليكوبتر .
, دنيا : بتعجب بصت لجاسر ، مش فاهمه .
, جاسر : ابتسم وشاور لها بعينه ، بصي .
, نظرت دنيا مره اخري علي الطائره لقتها ، نزلت بلالين كتير ملونه جميع الالوان وبعض الزينات المبهجة وهي تتطاير في السماء وتتساقط والهواء يطيرها على الأرض والنيل ، ووسط نزول البلالين مره واحده نزلت يافطة كبيره عليها .
, ❤ بحبك ❤
, 🎈🎉 يادنيا الجاسر 🎉🎈
, دنيا : بسعاده ودهشه وهي تضع يدها علي وجهها و عينها دمعت بفرح ، ده كله علشاني ٢ نقطة مش معقول ٢ نقطة
, جاسر : بسعادة وهو ينظر للفرحه في عينها ، ايه رايك في المفاجأه دي .
, دنيا : بسعادة ، مفاجأه تهوس تجنن ٣ نقطة
, جاسر : حاوط خصرها بيده وهو يحتضنها برومانسية وقبلها من خدها ، دي اقل حاجه ياحبيبي متزعليش مني ٢ نقطة حقك عليا .
, دنيا : بسعاده وهي تمسح دمعتها من الفرح ، انا عمري ما ازعل منك يا جاسر .
, جاسر بحب قبلها علي شفايفها قبله رومانسيه طويله .
, الناس حولهم بسعاده وفرحه صفقوا لهم جامد وهما بمسكوا البلالين والزينه اللي بطير حواليهم وعليهم و صفقوا لهم جامد .
, دنيا بكسوف بعدت عن جاسر ، وجاسر باحراج مسك ايد دنيا بسعادة تجاه اليخت .
, جاسر : تعالى علشان نطلع على اليخت ونقضي اليوم هنا .
, دنيا بسعادة مشيت معاه خطوات ووقفت قدام المرسي قبل ماتطلع وبصت على السلم الخشبي الموجود حرفه على المرسي والحرف الاخر على اليخت ثم نظرت لبطنها بقلق وخوف .
, جاسر حس انها خايفه فشالها بحب ، دنيا بخوف وضعت يدها حول رقبه جاسر .
, جاسر : وهو شايلها بصلها ، متخافيش وشالها وطلع بيها اليخت .
, دنيا : بس انا تقيله عليك .
, جاسر : وهو شايلها وطالع اليخت بهزار ، هو اه انت وزن زاد ، انما على قلبي زي الملبن وغمز لها يا طرى انت يا جامد .
, دنيا ضحكت بكسوف ، جاسر نزلها عليها اليخت براحه ، دنيا بصت للمكان بسعادة حواليها وهي على اليخت المزين بالبلالين والزينات .
, جاسر ذهب لقمرة القيادة وتحرك باليخت وسط النيل .
, دنيا : ذهبت تجاه جاسر ، هو انت اللي بتسوق اليخت
, جاسر : ضحك ، اه انا اللي هسوق وبصلها برومانسية ، مبسوطة يا حبيبي وانتي معايا .
, دنيا : حاوطت بيدها وسط جاسر بفرح ويدها الاخري على صدره ، مبسوووطه قووي .
, جاسر : حضنها وهو يقود اليخت ، وباس راسها حقك عليا ياحبيبي متزعليش مني .
, دنيا : حبيبي انا مقدرش ازعل منك .
, جاسر : عارفه لو مش حامل كنت خدتك بالطياره وقضينا احلى هاني مول سوا .
, دنيا : وضعت يدها علي بطنها ، لما اقوم بقى انا والعيال بالسلامه .
, جاسر : ضحك ، ده مش هيبقي هاني مول ، دا كده هنفتح حضانه
, ثم وقف اليخت في وسط النيل ورمي الدلف .
, جاسر : بصي هعملك احلى عشا على ضوء الشموع هتحلفي باكلي .
, دنيا : بسعادة وهزار ، لا دا انا كده بقي عيزاك تزعلني علي طول .
, جاسر : قربلها ومسك يدها وقبل باطن يدها بحب ، مقدرش يا قلبي ، اروح انا بقى اعملك الاكل .
, ثم تركها وذهب الي مطبخ اليخت بالاسفل ودنيا جلست في للدور الثاني وسط الشموع الكهربائية والزينة تحاوطها الستائر البيضاء الخفيفة ، جذبتها بجانبها وهي تنظر إلى النيل .
, دنيا : بصوت عالي الي جاسر بالاسفل ، اجي اساعدك .
, جاسر : انا خلاص خلصت ، وحمل أطباق الصوص وطلع ووضعها علي الترابيزة أمامها .
, دنيا : نظرت لهم بشهيه ، واااو صوصات ، وبدات تضع صوابعها وتلتهمها .
, جاسر بسعادة نزل تاني وحضر طبقين مكرونه وبوفتيك لهما وطلع ، دنيا جذبتها رائحه الطعام وبدات تاكل بشراهه من رائحه وطعم الطعام الروعه .
, ذهب جاسر لإحضار السلطة والماء وطلع مره اخرى .
, جاسر : بدهشه وهو ينظر لاطباق المكرونه الفارغه والصوصات ، هو انتي كلتي الطبقين .
, دنيا : رفعت حواجبها ببلاهه ، هما دول مكنوش طبقيني انا والولاد .
, جاسر : ضحك ، انتي والولاد ، كويس اني عامل حسابي في مكرونه وبوفتيك زياده .
, دنيا : باحراج ، انا ٢ نقطة
, جاسر : بابتسامه حس انها اتحرجت جلس جنبها وحضنها برومانسيه ، انتي ايه يا قلبي بقي كده تحرميني اني ااكلك الصوص بايدي .
, دنيا : باحراج ، و**** انا افتكرتهم اطباقي .
, جاسر : بسعاده ، بالف هنا ياحبيبي ، انا اللي من توهاني فيكي نسيت احط طبق الولاد .
, دنيا : ضحكت ، طب متبقاش تنسي تاني .
, جاسر : وهو يضع يده علي وجهها بحب ويملس على خدها ، حاضر ياحبيبي .
, دنيا : مش هتقوم تاكل .
, جاسر : وهو يبعد خصلات شعرها عن وجهها الذي يطيره الهواء وينظر لها برومانسيه ، لما بصيت في عينك شبعت ، ثم نظر ليدها ومسكها ، هو ده صابعك اللي اكلتي بيه الصوص .
, دنيا : هزت راسها ، اه .
, جاسر : اخذه ووضعه بفمه برومانسيه وهو ياكله بحب ، طعمه حلو قوي .
, دنيا : بكسوف ، اجبلك صوص .
, جاسر : ما انا هاكله اهو ، وقرب لها وهو يلتهم شفايفها بحب ورمانسيه ٢ نقطةطعمه حلو قوي .
, دنيا : بهمس ، جاسر احنا وسط النيل .
, جاسر : محدش شايفنا الستاير حوالينا ، وجذبها علي ساقيه وهو حاملها وحاوط خصرها بحب وهمس ٢ نقطة وحشتيني .
, دنيا : بهمس ودلع ، هو انا لحقت اوحشك .
, جاسر : وهو يقبل عنقها برومانسية همس لها ، انتي بتوحشيني وانتي معايا .
, دنيا : بتوهان وهمس ، جاسر وبعدين معاك .
, جاسر : وهو يقبلها اسفل عنقها برومانسيه وهمس ، اعمل ايه غصب عني بتوحشيني .
, ثم بعد قليلا عنها واخرج من تحت الخداديه بجواره علبه قطيفه مغلفة .
, دنيا : بسعادة ودهشه فتحت العلبة وجدت طقم الماظ ، ايه ده ٢ نقطة دا علشاني .
, جاسر : مسك ايدها وباسها ولبسها الاسوره والخواتم ، وبعدها ومسك الكوليه ولبسهولها في رقبتها وهو يقبل شعرها ويستنشقه ، بصلها برومانسيه ، دي هديه حملك انا اسف ياحبيبي اني اتاخرت عليكي في الكادو .
, دنيا : بسعادة غامرة قبلته من خده ، حبيبي **** يخليك ليا ، و برومانسيه انا مش عارفه من غيرك كنت هعيش ازاي .
, جاسر : وهو ينظر لها بنظرات كلها حب وشوق ، انا اللي مش عارف من غير كنت هبقي عامل ازاي ، و خدها في حضنه بحب .
, دنيا : وهي تضع راسها علي صدره و تداعب بيدها شعر صدره من فتحه القميص برومانسيه ، انا اسعد واحد في الدنيا ان **** عوضني بيك .
, جاسر : وهي يداعب شعرها الطويل المتمرد علي وجهه وجسده برومانسية ، نفسي اخليكي اسعد واحد في الكون .
, دنيا : رفعت رأسها ونظرت له ، انا فعلا اسعد واحده في الدنيا علشان انت معايا .
, جاسر قرب لها بحب وهو يطبع قبلاته الحاره المليئة بالحب والاشتياق عليها وهو يصك ملكيته بها بشوق ولهفه .
, ٦ نقطة
, سارة : في المستشفى هي ووالدتها ، ووالدها داخل العناية المركزة .
, الطبيب خرج من العنايه .
, ساره : ايه يا دكتور بابا حالته ايه .
, الدكتور : للاسف ضغطه ارتفع جدا وادي الي جلطه في المخ .
, ام ساره : يالهوي ابراهيم جوزي اتشل ، ووقعت علي الارض .
, ساره : لا مامااا .
, شالوا والدتها ودخلوها غرفة الاسعافات وعملوا الإسعافات الأولية وكان ضغطها واطي علقوا المحاليل وبدأوا يظبطوا الضغط .
, ساره في حيره ومش عارفه تعمل ايه ولا تستنجد بمين .
, ساره : بدموع فتحت هاتفها لقت مسجات اتصال كتير من معتز وبتمتمه ، لالا مش هكلمه اكلمه كفايه اللي حصل ل بابا ، انا هتصل علي منار .
, اتصلت ساره على منار .
, ساره : بدموع ، الحقيني يامنار انا في المستشفي بابا تعبان قوي
, منار : ماله في ايه .
, ساره : تعاليلي يا منار محتجالك جمبي .
, منار : بلهفة مصطنعة ، اديني العنوان انا جيالك .
, ساره اعطتها العنوان واغلقت الهاتف .
, منار بتمتمه ، دلوقتي احتجتيني ياساره ولما احتاجتلك انا مردتيش تقفي معايا ، ماشي انا جيالك لحد ما اخليكي تقري بكل حاجه .
, ٧ نقطة
, ذهب يوسف إلى نهي بانتظارها باسفل الشركة .
, نهي : لقت يوسف قدامها ، انت ايه اللي جابك .
, يوسف : في حد يقابل خطيبه كده .
, نهي : نظرت له بضيق ، خطيبي في البيت مش قدام شغلي .
, يوسف : ضحك ، خطيبك في أي مكان .
, نهي : المهم ، عايز ايه .
, يوسف : ابدا عايز اعزمك على الغدا .
, نهى : بس انا مقلتش لاهلي .
, يوسف : بس انا قلت لماما هانم ، وماما وافقت .
, نهي : جزت على أسنانها ، ماما .
, يوسف : بتريقه وهو يقلدها اه ماما ، اركبي يلا .
, نهي ركبت معاه في سيارته ، يوسف وهو يقود السياره التقط هاتفها .
, نهي : عايزه تاخد موبايلهاوبتمد ايدها ، بتاخد موبايلي ليه انت هتعمل فيه ايه تاني مش كفاية اللي خدته .
, يوسف : متخفيش هقفله وغلق هاتفها .
, نهى : بتقفله ليه ، افترض حد اتصل عليا دلوقتي .
, يوسف : بحده مصطنعه ، شغل وخلصتيه اهلك وعارفين انك معايا ، مستنياه مين بقي يا هانم يتصل عليكي .
, نهي : بتوتر مفيش بس برضو عايزة موبايلي .
, يوسف : هدهولك بس اوعي تفتحيه علشان نبقى براحتنا .
, نهي : اففف ، حاضر .
, يوسف : احنا هنقضيها آفاقه ، افردى بوزك .
, نهى : ابتسمت بتصنع ، اهو .
, يوسف : بصلها ، ظريفة في مسلسل ترويض الشرسه .
, نهى : و**** انا ظريفة ، اومال خاطبني ليه .
, يوسف : نفسي حلوه بعيد عنك .
, نهي : بصتله بضيق .
, يوسف : مسك ايدها ، ما تضحكي كده يا نونا وتفرفشي مالك بس .
, نهي : سحبت ايدها ولكنه متحكم فيها ، ابعد ايدك لو سمحت .
, يوسف : ليه هو احنا مش مخطوبين ومن حقي اننا نقرب من بعض اكتر علشان نفهم بعض .
, نهى : وانت هتفهمني وانت ماسك ايدي كده .
, يوسف : وهو يفرك يده بيدها ، اه انا بفهم كده قوي كل حته فيا بتفهم علي الاخر .
, نهي : باحراج وتوتر ، بس انا مبفهمش كده بتوتر .
, يوسف : وهو ماسك ايدها قربها ليه وقبل يدها برومانسيه ، ده بيبقي احلي توتر.
, نهي : بكسوف حاولت تسحب ايدها ولكنه ماسكها جامد .
, يوسف : انتي ليه عناديه وشرسه كده ، اهدي وهدي نفسك شويه سيبي نفسك .
, نهي : بتوتر ، اص ٢ نقطة اصل مينفعش تفضل ماسك ايدي كده .
, يوسف : وهو سايق السيارة براحه سحب ايدها ووضعها على ذقنه وهو يمشي يدها على وشه .
, نهي : بتوتر اكثر ، شدت ايدها جامد ، لو سمحت .
, يوسف : ضحك ، انتي شكلك هتاخدي مني مجهود جامد .
, نهي : يعني ايه .
, يوسف : هوديكي مكان تحفه نتغدا فيه هيعجبك قوي .
, نهي : عادي اي حاجه .
, يوسف رمق سيارة خلفه تراقبه منذ بداية قيادته ، فاسرع بالسياره ودخل في شوارع كثيرة حتى يبعد عن السيارة التي تراقبه .
, نهى : بتسوق بسرعة ليه كده وبتلف كتير في الشوارع ليه .
, يوسف : بعدما بعد عن السياره المراقبه بصلها ، بوريكي اني بعرف اسوق حلو ازاي .
, نهى : و**** .
, وصلوا الى مطعم فخم وشيك جدا وبدوا الموظفين بالترحيب الشديد ليوسف ، صعد يوسف ونهي الي الدور العلوي كان به عدد قليل جدا من الموجودين والمطرب يغني بالمكان .
, نهي : بانبهار ، المكان روعه .
, يوسف : اجلسها في ترابيزة جانبية تطل على الطريق وجلس ، تختارى انتي ولا اختارلك .
, نهي : بصت علي المنيو لقته ياباني ، لا اختار انت .
, يوسف : ضحك ، واختار تيبانياكي و تيمبورا واوناغي وسوشي وطلبه من الجرسون ، بص لنهي الاكل ده هيعجبك جدا .
, نهي : انت بتيجي هنا كتير .
, يوسف : يعني ، بتسألي ليه .
, نهي : أصل من وقت ما دخلنا والكل يقولك اتفضل ورحبوا بيك جدا ، شكلهم عارفينك .
, يوسف : مسك يافته قميصه بغرور مصطنع ، علشان تعرفي انك مش مع اي حد .
, نهى : ضحكت من قلبها .
, يوسف : بصلها ، تعرفي اني اول مره اشوف ضحكتك ٢ نقطة علي فكره ضحكتك حلوه جدا .
, نهي : باحراج ، عادي يعني .
, يوسف : بص لايدها ، مش لابسه دبله الخطوبه ليه .
, نهي : بكذب مصطنع وتوتر ، يظهر اني نسيتها وانا بغسل وشي الصبح .
, يوسف : ماشي هعديها ، بس بعد كده لو شفتك قلعاها هعلقك .
, نهى : بسخرية ، ايه ، تعلقني ليه فاكرني فرخه .
, يوسف : لا ياحلوه بس دبله يوسف الشناوي مبتتقلعش .
, اتي الطعام ووضعوا جميع الاصناف امامهم .
, يوسف : دوقي التيبانياكي حلو هو و التمبورا .
, نهي مش عارفه اصلا هو بتكلم عن اي طبق والاكل شكله غريب جدا لكن ريحته شهية .
, يوسف شارورلها على الطبقين .
, نهي : بدأت بتناول طبق التيبانياكي ، افف فراخ ولحمه وسمك ايه العك ده ، ده كله فى طبق واحد ومطبوخين سوا .
, يوسف : ضحك ، طيب كلي التمبورا .
, نهي : باشمئزاز من الطبق الاولاني تناولت التمبورا وهو سمك مقلي صغير بصوص الفجل ، يعععع دي بساريا دي ولا ايه وكمان حاطين عليه عصير فجل .
, يوسف مقدرش يمسك نفسك من الضحك ، عصير فجل و بساريا ، يا بنتي دي أصناف اشهر اكلات في اليابان .
, نهي : لا مش واكله الاكل مقرف جدا ، حد يحط سمك علي اللحمه والفراخ .
, يوسف : طيب كلي السوشي والاوناغي .
, نهي : بصت للاكل باشمئزاز ، ده رز مسلوق ومعجون لا مش عايزه .
, يوسف : مش قدر ياكل من كتر الضحك ، السوشي بقي رز مسلوق .
, نهي : انا اروح اتغدى في بيتنا بكرامتنا ، ماما عامله محشي وبط وملوخيه .
, يوسف : يبتلع ريقه بتصنع ، **** محشي وبط وملوخيه ، انا مكلتش الاكل ده من زمان قوي .
, نهى : يوسف صعب عليها ، خلاص تعالي اتغدا عندنا وسيبك من العك ده .
, يوسف : و**** لو مش بتحلفي ، ونادي علي الجرسون علشان يحاسب .
, نهي : بتمتمه ، هو ماصدق ولا ايه .
, ودفع الحساب ١٧٥٠ ج .
, نهي : بدهشه وهي بتقوم مع يوسف بعد مادفع بالفيزا ، ايه ده انت دفعتلهم الفلوس دي كلها وكمان مكلناش .
, يوسف : عادي .
, نهي : ياولاد الحراميه ، اومال بكسبوا كام علي كده .
, يوسف : شدها من ايدها ونزلوا ، يلا هتفضحينا وطي صوتك .
, وذهبوا إلى منزل نهي .
, نهي : خبطت علي الباب ومرديتش تفتح بمفتاحها علشان يوسف معاها .
, رشا : فتحت الباب شافت نهى ، انتي اتاخرتي كده ليه دي امك هتولع فيكي ، ثم نظرت ليوسف خلفها لمؤاخذه يا آبيه يوسف منور .
, نهي بتعجب بصت ليوسف اللي هرب بعينه في ناحيه تانيه خالص .
, هانم : وهي في المطبخ بصوت عالي ، مين يابت يارشا .
, رشا : دي نهي يا ماما و ٢ نقطة
, هانم : قاطعتها بصوت عالي ، بنت الموكوسة ايه اللي اخرها مش عارفه خطيبها جاي النهارده وكمان قافله تلفونها و**** ما انا سكتالها لجيالها بالشبشب .
, رشا جريت علي المطبخ تقول لهانم ان يوسف مع نهي .
, نهي : بصت ليوسف بدهشه ، هو انت جاي النهارده .
, يوسف : ببلاهه مصطنعه ، ما انا جيت اهو .
, نهي : قصدي انت مش قايلهم اني معاك هنتغدا بره .
, هانم : كانت رابطه الجلابيه على وسطها فكتها وطلعت بسرعه وبابتسامة ، اذيك ياجو ياحبيبي .
, يوسف : سلم عليها بابتسامه ، اذيك ياماما .
, هانم : غمزت لنهي ، ايه اللي اخرك .
, نهي : أصل يوسف عدي ٥ نقطة
, يوسف : قاطعها بسرعه ، اصل نهي اتصلت عليا ياماما وقالتلي تعالي نتغدي بره ، قلتلها انا مكلم ماما وعازماني علي الغدا علي محشي وملوخيه وبط ، قالتلي لأ سيبك من العك ده وتعالي ناكل سوشي وتمبورا .
, نهى : بصت ليوسف بدهشه ، انا .
, يوسف : قلتلها و**** يا ماما ، ماما هتزعل مني طيب حتي نكلمها في الموبايل نعرفها قالتلي سيبك منهم انت خطيبي وقفلت الموبايلات .
, نهي : بدهشه وهي بتبصله ، انااا .
, هانم : بتمتمه ، يا بنت الجذمه .
, يوسف : وانا مقدرش على زعل نهي ياماما دي كفايه انها بنتك .
, هانم : جزت علي اسنانها وبصت لنهي ، امشي غيري هدومك وروحي مع اختك حطي الغدا لخطيبك .
, يوسف : بعد نهي ما مشيت قعد مع هانم ، معلشي بقي يا ماما نهي عروسه وعايزه تفرح وتتفسح وتخرج مع خطيبها حقها برضو .
, هانم : والنبي انت ما فيه منك اتنين .
, نهي وهي واقفه ورا الباب بتسمع يوسف .
, نهي بتمتمه : اقسم ب**** لو فيه منه اتنين الدنيا هتخرب .
, يوسف : شاف خيال نهي ورا الباب وبصوت واطي ممكن اروح اغسل ايدي يا ماما .
, هانم : اه ياحبيبي البيت بيتك .
, يوسف قام وطلع ، وقبل نهي ماتدخل اوضتها يوسف مسكها من ايدها .
, يوسف : مش عيب تتصنتي علينا .
, نهي : بقي انا اللي قلتلك تعالي نتغدا ياكداب .
, يوسف : بص لشفايفها ، انا كداب .
, وقرب لها وطبع قبله علي شفايفها عنوه برومانسيه .
, رشا : لسه بتطلع من المطبخ شافتهم فرجعت تاني المطبخ ، **** يابختك يانهي هييييح بقي .
, نهي : بتحاول تبعد يوسف بصوت واطي ، ابعد بقى خد يشوفنا .
, يوسف : وهو محاوط يده الاثنان بخصرها ومتحكم فيها بهمس ، انتي متعاقبتيش من زمان علشان كده العقاب هيبقي عقابين ، وقبلها مره أخرى برومانسية تامة حتى استجابت معه .
, حتى سمع خطوات هانم آتيه اتجاههم فبعد نهي عنه وزقها بسرعه .
, يوسف : يانهي عيب ، هو كل مره كده اهلك يقولوا عليا ايه دلوقتي .
, نهي شافت مامتها قدامها دخلت جرى علي اوضتها ، يوسف بكسوف مصطنع.
, ٢ شرطة و**** ما انا يا ماما دي هي اللي زنقتني و ٣ نقطة ، وخرج بسرعه بكسوف مصطنع وقعد على الكنبة .
, هانم : بتمتمه ، يخربيتك يا نهى فضحتينا هي البت دي مش هتتهد بقي بتزنقي الراجل .
, هانم : دخلت المطبخ لقت رشا حطت الاكل في الاطباق وبضيق ، لما حطيتي الاكل مطلعتهوش ليه .
, رشا : احم انا ٢ نقطة انا كنت طالعه .
, هانم : انتي هتهتهي زي اختك ، شفتي اختك وعمايلها .
, رشا : بتوتر ودهشه ، نهي عملت ايه .
, هانم : زانقه الراجل فى الطرقه مش عارفه بتعمل فيه ايه .
, رشا : قلبها ارتاح أن والدتها مشفتش يوسف وهو بقبل نهي فضحكت بتريقه ، هي اللي زنقته برضو .
, هانم : انا مش عارفه اختك مالها هو الراجل مفيهوش غلطه اه ويملى العين ، بس اختك تته .شويه اومال فالحه كل شويه تقولي مش عيزاه وهي هتموت عليه وهو ياحبه عيني مش عارف يفلفص منها .
, رشا : ايه يا ماما الكلام ده ، نهي مش كده .
, هانم : اتنيلي انتي مش عارفه حاجه ، انجرى طلعي الاكل بره ، انا عارفه ابوكي ايه اللي اخره كده .
, ٨ نقطة
, منار ذهبت بسرعه الى ساره .
, ساره حكت لمنار علي اللي حصل وان والدها عرف باللي حصلها من ماجد ومعتز وجاسر جم لخطبتها ووالدها رفض وطردهم وضربها ووقع وجاتله جلطه وواقفه معاها .
, ساره : تلفونها رن ومعتز بتصل عليها من وقت مافتحت موبايلها ، ده معتز اعمل ايه ارد ولا ايه .
, منار خافت ساره ترد علي معتز وهو يجيلها ويقف جمبها وساره ترجعله تاني ، بكده منار خطتها تبوظ ومتعرفش بعد كده تاخد ساره وتعرف منها كل المعلومات اللي عايزه تعرفها .
, منار : لا اوعي ، احنا مش ناقصين والدك لو عرف انك كلمتيه مش بعيد يروح فيها.
, ساره : انتي شايفة كده .
, منار : مش كفاية اللي حصل لباباكي هتكملى عليه كده .
, ساره : بخوف وقلق ، لا خلاص مش هرد عليه .
, منار وقفت مع ساره ومسبتهاش ولا لحظه ، ودفعتلها حساب المستشفي .
, منار : بخوف مصطنع ، حببتي روحي انتي تعبتي ، عمو ابراهيم في العنايه ومامتك في الاوضه بتظبط ضغطها وهتقضي اليوم هنا ، وانتي قعدتك ملهاش لازمه احنا بالليل روحي ارتاحي وتعالي الصبح ٢ نقطة
, ساره : لا مقدرش اسيبهم يا منار انا معنديش الا هما .
, منار : خلاص انا هخليهم يحجزولك اوضه ترتاحي هنا وتبقي برضو جمبهم .
, ساره : بكسوف و احراج ، ملوش لازمه كفايه اللي عملتيه وانك من واقفه جمبي .
, منار : حضنتها ، متقوليش كده مهما حصل بينا انتي هتفضلي
, اختي وصحبتي ، انا همشي دلوقتي واجيلك الصبح من بدرى .
, ساره : منحرمش منك وانا اسفه عن اللي عملته يامنار معاكي .
, منار : طبطبت على كتفها ، متقوليش كده تاني علشان مزعلش منك .
, ٤ نقطة
, ذهبت منار الي منزلها ودخلت اخذت شاور وارتدت ملابس النوم وفردت ظهرها بسعادة علي السرير وهي شاردة تفكر فيما حدث لساره وكيف خطتها تمشي مثلما رسمت لها .
, دخل طارق عليها ووجدها نائمه بملابس النوم وشارده .
, طارق : وهو ينظر لها ويبتلع ريقه قربلها ، منار .
, منار : بخضه عدلت نفسها وقعدت ، طارق انت دخلت هنا ازاي ومن امتا .
, طارق : قعد علي حرف السرير بجوارها ، انا خبط علي الباب لكن انتي مردتيش قلقت ودخلت .
, منار : في حاجه .
, طارق : وهو ينظر لها برومانسية مسك يدها ، بطمن عليكي .
, منار : واطمنت .
, طارق : قبل يدها ، انتي كنتي فين طول اليوم .
, منار : كنت مع سارة في المستشفى والدها كان تعبان شويه وبتوتر ، انت مش هتنام .
, طارق : بهيمان وهو يقبل يدها ، مش جيلي نوم .
, منار : بس انا تعبانه وعايزه انام .
, طارق : خليكي معايا شويه عايز اقعد معاكي ، انا مبقعدش معاكي الا بسيط اومال هنقرب من بعض ازاي .
, منار : معلشي يا طارق ، خليها يوم تاني .
, طارق : حاضر بس خليكي معايا شويه صغيرين حتى .
, منار : وهو ماسك ايدها بصت الناحيه التانيه بضيق .
, طارق : قرب لها اكثر .
, منار : بصتلع بتحذير ، طارق .
, طارق : مش هعمل حاجه و**** بس سبيني ماسك ايدك شويه .
, منار : بصتله سكتت .
, طارق : وضع يدها على شفايفه ومشاها عليها ، وحشتيني يا منار مش هتحسي بيا بقى .
, منار : بصتله بضيق من حركاته ، وبعدين ياطارق .
, طارق : يعني علي الاقل تجاوبي معايا بلاش البرود ده .
, منار : احنا اتفقنا علي ايه .
, طارق : بضيق ، ماشي يامنار .
, وترك يدها وذهب للخارج و بتمتمه ، دي حاجه تقرف .
, ٩ نقطة
, مع شروق اول اشعة الشمس دنيا فاقت وهي على اليخت في حضن جاسر .
, دنيا : بابتسامة علي وجهها ، حبيبي صباح الخير النهار طلع .
, جاسر : بصلها وهو بفوق بابتسامة ورومانسية ، صباح الحب ياللي شمس الدنيا تطلع لما تطلع ضحكه منك .
, دنيا : بسعادة وضعت يدها على كتفه بكسوف ، كلام حلو علي الصبح كده .
, جاسر : اعمل ايه ، انتي اللي مبتبطلش حلاوه ٢ نقطةكل يوم تحلوي اكتر من اللي قبله .
, دنيا : وضعت يدها علي بطنها ، بحلو ايه دا انا قلبظت علي الاخر .
, جاسر : ضحكلها ، وضع يده على بطنها ، احلي قلبظه دي ولا ايه .
, دنيا : لسه شايفني حلوه حتي بعد ما اتخنت .
, جاسر : وهو ينظر لها برومانسية ، مفيش احلي منك انت يا طرى ياملبن ياللي عايز تتاكل اكل .
, دنيا : بسعادة ضحكت بصوت عالي .
, جاسر : اموت انا يخربيت دي ضحكه هتجنني ، ضحكتك دي بترد روحي فيا .
, دنيا : بسعاده وهي تحتضنه ، حبك ده جنتي علي الارض ياجاسر .
, جاسر : مسك يدها وقبلها ، وانا مهما قلت وعملت مش هقدر اوصفلك انا بحس بايه وانتى معايا ٢ نقطة انتي خطفتي قلبي يادنيا ٢ نقطة انا راحتي معاكي انتي .
, وضمها له بشده وحب حتي يروي قلبه العاشق من حب معشوقته التي سحرته .
, ٩ نقطة
, ذهب حسن الي فتحيه بالمنصورة ليتم بعض التعديلات الوهمية التي طلبتها فتحيه منه في منزلها ، حتى تقربه وتلتقطه لابنتها تيسير .
, فتحيه : **** ينور عليك يا باش مهندس اقعد بقي لحد ما اخلي تيسير تحطلك الغدا .
, حسن : لا مش عايز اتعبكم .
, فتحيه : تعبك راحه انت مستعجل علي ايه ، وبتهكم انت متجوز وخايف تتاخر علي المدام ولا ايه .
, حسن : لا لا ولا خاطب حتي .
, فتحيه : بسعاده ، كان قلبي حاسس ولا اتجوزت قبل كده .
, حسن : لا طبعا .
, فتحيه : بابتسامه ، ثواني والغدا يكون جاهز ودخلت لتيسير المطبخ ، بصوت واطي ، سألته طلع زي ما قلتلك لا متجوز ولا خاطب .
, تيسير : وهي تضع الطعام و باحراج .ياماما دا سؤال تسالهوله ، يقول علينا ايه دلوقتي .
, فتحيه : ياختي هو السؤال حورم ، وبعدين انا حاسه انك عجباه .
, تيسير : بحزن ، وهو يعرف اني كنت متجوزه .
, فتحيه : لا ميعرفش ومش هنجبله سيره خالص لحد ما يقع علي جدور رقبته ويسلم ويقول مش عايز الا هي .
, تيسير : ايه بس يا ماما الكلام ده مينفعش ، انتي عيزانه نخدعه .
, فتحيه : يلا بس حطي الاكل وتعالي يلا .
, ٣ نقطة
, بعد الغدا ذهب حسن الي القاهره وتحت منزله وجد عمه عبد**** وطلعوا سوا .
, عبد**** فتح الباب : تعالا ياحسن ادخل متتكسفش .
, حسن : لا ياعمي انا طالع .
, هانم : ادخل ياحسن ، عريس نهي هنا تعالا سلم عليه .
, حسن : دخل بإحراج وسلم علي يوسف ، اهلا .
, يوسف : بصلة بضيق ، اهلا .
, حسن : اذيك يا مرات عمي .
, هانم : اذيك يابني عامل ايه وامك عامله ايه .
, نهى : بابتسامه وبضايق في يوسف ، اذيك يا حسن عامل ايه .
, حسن : الحمد**** يانهي ، الحمد**** يا مرات عمي .
, عبد**** : حماتك بتحبك الاكل محطوط ، اتغدي معانا بقي ياحسن .
, حسن : لا ياعمي تسلم .
, نهي : بابتسامه مصطنغه لحسن ، دا انا اللي عامله الاكل بايدي ياحسن .
, حسن : تسلم ايدك يا نهى ، انا عارف اكلك مفيش اجمل منه بس انا اتغديت لو متغدتش كنت اكلت معاكم .
, يوسف : بص لنهي وحسن بضيق ورفع حاجبه ، ليه ما تتغدى ولا نفسك اتسدت .
, حسن : رفع حاجبه ، لا متسددتش ومحدش يقدر يسدها ، بس انا متغدي في المنصورة عند خالتك .
, يوسف : عينه طقت شراره ووقف ، خالتي مين ياروح اوومك ٤ نقطة, خارج القائمة
 
الفصل الثلاثون


مر يومان بسعادة علي دنيا وجاسر في الباخرة .
, جاسر بجرى ورا دنيا علي الباخرة براحه علشان هي مش قادرة تجرى بسرعه .
, دنيا : بتجرى براحه بسعاده ، مش هتعرف تمسكني .
, جاسر : بعمل نفسه بجرى وراها ومش عارف يمسكها وبسعادة ، لا همسك .
, دنيا : ، لفت حوالين الترابيزة ، لا مش هتعرف .
, جاسر : مسكها بسرعه وحضنها ، مسكتاااك .
, دنيا : بصتله بدلع ، كده تضحك عليا وتمسكني ٢ نقطة لا انا زعلانه .
, جاسر : بصلها برومانسية ، مش كفايه جرى وراكي بقي تعبتيني .
, دنيا : لفت وادته ضهرها بدلع وهو حضنها ، انت برضو اللي اتعبت المفروض انا اللي اقول كده مش انت .
, جاسر : ضمها ليه بحب وهو بهمس في عنقها ، تعبتيني وجننتيني كفااايه .
, دنيا : بدلع ، مش قادر تجرى ورايا .
, جاسر : بشفايفه وهو بيلمس عنقها بهمسات ، انا اجرى وراكي لاخر الدنيا ٢ نقطة ثم طبع قبله برومانسيه علي عنقها انا اجري وراكي العمر كله يا مدوخانى ومجننانى .
, دنيا : لفتله بتنهيده وهي بتحضنه ، انا مدوخاك .
, جاسر :حاوط خصرها بيده و همسلها علي شفايفها بشفايفه ومجنناااني ، ثم طبع قبله وبهمس وهوساااني ،ثم طبع قبله وبهمس وتعباااااني ومغلبااااني .
, دنيا : بدلع ودلال ، انا عملت ده كله .
, جاسر : وضع يده علي خدها بحنيه وهو يزيح خصلات شعرها ، يالهووي على الدلع يخربيت جمالك ودلعك اللي مجنني .
, دنيا : عضت علي شفايفها بدلع ، جاسر ابعد .
, جاسر : تؤ عايز اقرب .
, دنيا : جاسر ، بجد ابعد .
, جاسر : قرب اكتر لا ، ولسه بقرب لشفايفها علشان يقبلها .
, دنيا : رجعت في وشه اععععععع ، ومسكت في كتفه وفضلت ترجع كتير قدامه .
, جاسر : بخضه ، في ايه مالك .
, دنيا : حاسه بدوخه ٢ نقطة مش قارده .
, جاسر : بخضه ، مسكها وسندها ، مالك حاسه بأيه ٢ نقطةاجيبلك ايه .
, دنيا : وضعت يدها على راسها ، حاسه بدوخه مش قادره اقف .
, جاسر : قعدها ، طيب اهدي هتصل على الدكتورة .
, دنيا : شاورتله ، لا انا دايخه من البحر وريحته تعباني عايزه اروح .
, جاسر : حاضر ٢ نقطة حاضر هنروح .
, وجاب مناديل ومسحلها وشها وايدها ورجلها لحد ما ارتاحت شويه ، راح هو غسل ايده ووشه وجبلها ملابس تغير هدومها وغيرلها ملابسها .
, جاسر : جابلها كوب عصير وبدا يشربها .
, دنيا : شربت شويه ، كفايه عايزه اروح .
, جاسر : لما تشربي كوبايه العصير انتي رجعتي كتير لازم تعوضي اللي رجعتيه .
, دنيا : وهو بشربها العصير بصتله باستياء ، انت مش قرفان مني .
, جاسر : ابتسملها ، انا لو طلت اشرب اللي انتي رجعتيه ده هشربه .
, دنيا : يعع ايه القرف ده .
, جاسر : حضنها ، انا بقي مستحيل اقرف منك .
, دنيا : بصتله انت بتتكلم بجد .
, جاسر : باس راسها بحنيه ، انا اتجوزتك وانتي وزنك ٥٨ كيلو وبكامل رشاقتك وانوثتك وجمالك ولو وزنك زاد شويا او تعبتي شويه فده علشاني ، علشان تجبيلي عيالي اللي هيشيلوا اسمي انا يعني انتي دلوقتي بضحي علشاني ، مش عيزاني بقي اشيل معاكي شويه واستحمل شويه ترجيع .
, دنيا : حضنته بسعاده ، انا لو لفيت الدنيا كلها مستحيل الاقي راجل زيك
, جاسر : بحنيه ، انا اللي لو لفيت العالم كله مستحيل الاقي ست حنينه وبتحبني قدك ومهما عملت عمرى ما هعوضك عن السعاده اللي بحسها وانا معاكي ، ولا تعبك واستحمالك لعيالي اللي انتي شيلاهم .
, ١٢ نقطة
, في اخر شهر كانت تشعر بالم في معدتها وغثيان وزاد عليها في الايام الاخيره ساروها الشك قليلا بعدما تكرر الموضوع معها فقررت ان تشتري اختبار حمل .
, اخبرتها الطبيبه الصيدلانيه ان افضل ظهور لنتيجه مضمونه هو في الصباح
, فاقت منار صباحا وقلبها يخفق بخوف وهي على السرير وبتمتمه .
, ٢ شرطة اكيد مفيش حاجه ٢ نقطة اكيد مش حامل يعني مش معقول طبعا ٢ نقطة طيب كنت عملت اختبار ددمم واخلصت ٢ نقطة لا طبعا انتي مجنونه ولو حد شافك او عرف اني حامل ٢ نقطة بس انا حاسه ان بطنى كبرت شويا ٢ نقطة ممكن القولون احيانا لما بتعبني بطني بتنتفخ كده ٢ نقطة طب والمغص ٢ نقطة يووه .
, قامت من على السرير ودخلت التواليت وقامت بعمل الاختبار وقد ظهر .
, ٢ شرطة بخضه ودهشه وضيق ، ايه ده شرطتين ٢ نقطة يعني انا حامل يانهار اسود ٢ نقطة ازاي مش معقول ٢ نقطة انا لازم اخلص منه ٢ نقطة اهدي يا منار وتاكدي الاول ٢ نقطة
, اتاكد ايه ماهو شرطتين اهو ٢ نقطة لا لا لازم احلل ددمم واتاكد اكيد الاختبار بايظ .
, وارتدت ملابسها بسرعه ونزلت للمستشفى .
, بعدما فاق طارق وارتدى ملابسه خبط الباب على منار .
, ٢ شرطة منار ٢ نقطة منار ٢ نقطة
, محدش رد ففتح طارق الباب ودخل ملقاش حد ، خبط علي باب التواليت .
, منار ٢ نقطة انتي اتاخرتي ليه في النوم ، يلا علشان نروح الشركه ولا مش هتروحي . منار مبترديش ليه انتي ناسيه الاجتماع النهارده .
, محدش رد ففتح طارق باب التواليت وبص ملقاش حد ، ولكنه لاحظ اختبار الحمل علي الحوض ، قرب ومسكه .
, ٢ شرطة ايه ده مش ده اختبار حمل ده شرطتين يعني ايه ٢ نقطة منار راحت فين ونزلت بدرى كده .
, طارق خد الاختبار ونزل .
, ١١ نقطة
, نهي : بابتسامه مصطنعه لحسن ، دا انا اللي عامله الاكل بايدي ياحسن .
, حسن : تسلم ايدك يا نهى ، انا عارف اكلك مفيش اجمل منه بس انا اتغديت لو متغدتش كنت اكلت معاكم .
, يوسف : بص لنهي وحسن بضيق ورفع حاجبه ، ليه ما تتغدى ولا نفسك اتسدت .
, حسن : رفع حاجبه ، لا متسددتش ومحدش يقدر يسدها ، بس انا متغدي في المنصورة عند خالتك .
, يوسف : عينه طقت شرارة ووقف ، خالتي مين ياروح اوومك ومسك في يافته حسن .
, هانم : بخضه ، يالهوي حوش ياعبد**** .
, عبد**** :ادخل بينهم ، في ايه يا حسن ايه الكلام ده .
, حسن : وهو ماسك في يوسف ، ايه ياعمي هو انا قلت حاجه ، انت مش شايفه بيعمل ايه .
, يوسف : ضربه بالبوكس فجاه علي وشه ، خالتي ياروح امك اياك تجيب سيرتها على لسانك تاني .
, حسن وقع على الكنبه من البوكس .
, حسن قام وجه يضرب يوسف .
, عبد**** : وقفله ، انت اتجننت يا حسن انت في بيتي هتضرب ضيوفي .
, يوسف : بحده ، ميقدرش انا كنت نسفته تحت رجلي .
, حسن : بقهره ، بقي بتقف معاه ياعمي عليا .
, عبد**** : بخجل عيب يا حسن ده مهما كان ضيفي .
, حسن : بقهر وحزن ، خرج وطلع علي شقته .
, نهي : بزعل ، ليه يا بابا كده تحرج حسن مش تفهم منه الاول .
, هانم : اتكتمي يابت واجرى مع خطيبك يغسل وشه ، وبصت ليوسف معلشي يابني هو حسن بس تلاقيه كان بيهطل في الكلام ادخل اغسل وشك وايدك علشان تتغدا .
, يوسف : بيحاول يهدي نفسه ونهى دخلت معاه توصله للتواليت .
, هانم : بصوت واطي ، شوف ابن اخوك عايز يبوظ الجوازه ازاي لايه لزمته جر الشكل ده .
, عبد**** : اسكتي ياهانم انا كسفت الواد حسن زمانه زعل مني وخد على خاطره .
, هانم : الواد حسن انا اللي مربياه ، بعد ما يوسف يمشي هنطلع نراضيه انا وانت بس قوله يهدي شويا ويبعد عن خطيب البت خلي الجوازة تتم دي جوازه لقطه .
, عبد**** : ما اهو ده اللي خلاني اقسي عليه قدام يوسف .
, قصاد التواليت نهي ويوسف .
, يوسف : بضيق ، افتحي الباب .
, نهي : ما تفتحه انت .
, يوسف : جز على اسنانه بضيق ، افتحي الزفت .
, نهى : فتحت الباب ، يوسف زقها بداخل التواليت وقفل الباب عليهم .
, نهي : بخضه يالهوي انت هتعمل ايه .
, يوسف : الصقها بالحائط ولصق جسده بها ، وهو يحاوط خصرها ويحتضنها وانفاسه بانفاسها ، هو انا مش مالي عينك ولا ايه ٢ نقطة مالك مره تعالا كل ياحسن ومره افهم منه يا بابا ، في ايه مالك مش راجل قدامك انا .
, نهي : وهي مش عارفه تتحرك ولا تبعد انش واحد عنه بجسدها اللي هو متحكم فيه بجسده حتى وجهها كان متحكم بانفاسها ، انت مجنون ايه اللي بتعمل ده ٢ نقطة ابعد .
, يوسف : بهمس رجولي مثخن بالعاطفه ، مش هبعد هقرب اكتر واكتر ٢ نقطة وبدأ بطبع القبلات على شفايفها وعلى عنقها حتى فك زراير بلوزتها واحده ورا الاخرى وهو يطبع قبلاته عليها ، حتى تاهت نهي وبرفض مصطنع ، ابعد ٢ نقطة ابعد .
, يوسف : مش قادر ٢ نقطة مش قادر ، وهو يستمر في طبع قبلاته بها بعدما فقد السيطرة على نفسه .
, ولكنه فاق للحظة وبعد عنها وهو يبتلع ريقه بضيق من نفسه ، فمسكها من مرفقها واخرجها من التواليت وقفل الباب علي نفسه ، قرب من الحوض وفتح الميه غرق وشه مياه بضيق .
, يوسف : بص لنفسه في المرايه بضيق ، ايه اللي انا عملته ده ٢ نقطة في ايه مالي ايه اللي حصل .
, نهي : بعدما خرجت ، بتاخذ انفاسها بدهشة ، هو ايه ده ٢ نقطة ايه اللي حصل .
, و قفلت أزرار بلوزتها بسرعه وعدلت ملابسها بضيق وتعجب .
, خرج يوسف ولقي نهي قدامه تجاهلها وخرج .
, يوسف : انا اسف لازم امشي .
, هانم : وقفت على فين يا بني ، ما خلاص بقي محصلش حاجه .
, عبد**** : ده كلام يا يوسف بيه استهدي ب**** محصلش حاجه .
, يوسف : معلشي مش قادر و**** سامحوني ، عن اذنكم وسابهم ومشي .
, هانم : الراجل طفش .
, عبد**** : هنعمل ايه يعني .
, هانم : لنهي ، تعالي يابنت الموكوسه اهو الراجل طفش .
, نهى : وانا مالي .
, هانم : لازم تشدي قوي تعالا كل ياحسن ، كلت عليكي نفسكي .
, عبد**** : في ايه ياوليه بلاش تعزم على ابن عمها .
, هانم : مش قدام خطيبها يا عبد**** يقول علينا ايه .
, رشا : صح يا ماما كلامك صح .
, نهي : بصت لرشا ، مش انتي يابت اللي قيلالي .
, رشا : هووش قلتلك ايه يا مصيبه .
, هانم : نهارك اسود يارشا قلتلها ايه .
, رشا : وقفت ، دي حافظه مش فاهمه يا ماما و**** بقولها تخلي يوسف يغير عليها مش اكتر .
, هانم : نهاركم اسود انتوا بتتفقوا علي الراجل ومسكت الشبشب ودخلت جرى ورا رشا ونهي .
, ٦ نقطة
, حسن اتصل علي فتحية بضيق و**** لردهالك يا يوسف .
, حسن : ازيك ياطنط .
, فتحيه : ازيك ياباشمهندس حسن ، عامل ايه و**** كنت لسه علي بالي
, حسن : خير انا تحت امرك .
, فتحيه : كنت عايز اعمل تعديلات في الدور الأول .
, حسن : بس اعتقد انه محلات بس .
, فتحيه : اه ما انا عايزه افتحهم على بعض ، طالما خلصنا التعديلات هنا نكمل تحت .
, حسن : ضحك ، تحت امرك اللي انتي عايزاه هعملهولك ، لكن انا متصل بيكي علشان حاجه تانيه .
, فتحيه : خير .
, حسن : خير ، انا الحقيقه كنت محرج اكلمك وانا عندكم ، فقلت اتصل واعرف رايك في الموبايل .
, فتحيه : قلقتني ، في ايه .
, حسن : كنت عايز اطلب ايد الانسه تيسير .
, فتحيه: لولولولولولوى ، يالف نهار ابيض دا يوم المنى ، قصدي انك باين عليك محترم واي بيت يتمنى يناسبك.
, حسن : يعني موافقه .
, فتحيه :اه طبعا وانا هلاقي احسن منك .
, حسن : والآنسة تيسير مش هتاخدي رايها .
, فتحيه : بتوتر الانسه ، اه اه اكيد هقولها .
, حسن : تمام خدي رايها وعرفيني .
, وقفل السماعه و بتمتمه و**** لاوريك يا يوسف
, ٨ نقطة
, ياسمين ترتدي لانجري مع فارس وهو عاري الملابس في وضع مخل للادب على السرير .
, ياسمين : انا عايزه اكلم دنيا اشوفها سقطت ولا لسه .
, فارس : طارق قال بلاش الوقت ده عشان متشكش فيكي .
, ياسمين : لا انا هتجنن عايزه اعرف هي مبسوطه ولا زعلانه ، انا قاعده هنا في الهم ده وهي تبقي مبسوطة.
, فارس : ولو مكنتش سقطت يعنى هتروحى تعملى ايه هتسقطيها عافيه يعني .
, ياسمين : اه علشان متفرحش وتفضل متنكده .
, فارس : بطلي الهبل ده واحمدي **** ان المره الاولي **** سترها المره الجايه مش عارفين ايه هيحصل ومن الاخر كده كل واحد متعلق من عرقوبه .
, ياسمين : يعني ايه هتبيعني .
, فارس : ما انتي بعتيني قبل كده وقلتي متعرفنيش ، اهدي كده وخلينا نشوف طارق هيقولنا ايه ونعمل ايه .
, ياسمين : طارق ده بارد وروحه طويله .
, قاطعهم صوت طارق اللي دخل عليهم .
, طارق : مين ده اللي بارد وروحه طويله يا سمسمه .
, ياسمين : بخضه غطت نفسها باللحاف ، مين ده .
, فارس : بدهشه ، طارق .
, ياسمين : انت دخلت هنا ازاي .
, طارق : بالمفتاح ياحلوه ، بص لفارس البس وتعالا .
, خرج طارق واستناهم في الريسبشن .
, ياسمين : وهى على السرير ، هو دا طارق الرويعي .
, فارس : وقف ولبس ، اه هو قومي غيري هدومك واطلعي نشوفه عايز ايه .
, ياسمين : وهو معاه مفتاح شقتك منين وازاي جه كده .
, فارس : دي اساسا شقته بيجي هنا لما بيعوز يظبط مع اي واحده ، وانتي فاكره ابويا هيرضي يجيب لي شقه علشان اعط فيها .
, ياسمين : بابتسامه خبث ، شقته .
, فارس خرج وقعد مع كل طارق .
, فارس : ايه ياطارق مش تتصل ولا تتكلم وتدخل علينا كده مره واحده يا اخي .
, طارق : هي دي ياسمين .
, فارس : اه هي .
, طارق : لا فرسه .
, ياسمين لما شافت طارق عجبها خصوصا لما عرفت ان الشقه الفخمه دي بتاعته فخرجت بالانجري ومشيت وقعدت بدلع .
, طارق : بخبث ، كنت لسه بقول عليكي فرسه .
, ياسمين : ضحكت ضحكة خليعه ، وعايزه خيال .
, طارق : ضحك ، وغمز لها ، هو ده .
, فارس : بصوت واطي ، يابنت الكلب واطيه .
, طارق : خلينا في المهم ، كلمتي دنيا .
, ياسمين : بدلع كنت لسه بقول لفارس ، وقالي لما طأطأ يقول .
, طارق : طأطأ مين .
, ياسمين : انت يا طروقه .
, طارق : بص لفارس ، انت مش مسيطر ولا ايه .
, فارس : بص لياسمين ، متتلمي يابت .
, ياسمين : بلاش نفك شويه .
, طارق : فكي يامزه براحتك ، ثم بص لفارس ، مفيش حاجه نشربها تلاته بيره مشبره .
, ياسمين : لا بتلسع في الزور مبحبهاش .
, طارق : غمز لها ، هخليها تلسع في حته تانيه .
, ياسمين : ضحكت ضحكة خليعة
, فارس : بصلهم ، امشي انا ولا ايه .
, طارق : ده انا هخليها تلسعها في شعرها ودانها انت فهمت ايه .
, فارس : تنجز ياطارق وتقول جاي ايه ولا ايه .
, طارق : اه ياقلب طارق ، ثم نظر لياسمين ، بصي يا ياسمين انتي هتتصلي علي دنيا وتقوليلها انك هتعملي العمليه في وشك وفي جمعيه هتساعدك بس الفلوس ناقصه عشر الاف وبطريقه لطيفه منك انك عايزه تستلفيها منهم .
, ياسمين : سهله وبعدين .
, طارق : ولا قابلين هنديكي ميعاد ومكان تدهوملها تقابلك فيه وطبعا من غير حد ما يعرف .
, فارس :وبعد ما ياسمين تاخد الفلوس ايه اللي هيحصل .
, طارق : هنخطف دنيا .
, ياسمين : بسعادة ، بجد هتخطفها نفسي اشوفها مذلوله ومكسوره قدامي واشفي غليلي فيها ولو لسه حامل اسقطها بايدي .
, فارس : علي اساس جاسر الحديدي هيسبهالكم كده وهتطلع من غير حراسه ، ده مش بعيد جاسر يولع فينا كلنا .
, طارق : انا مخطط لكل حاجه هما هيتقابلوا في مول ودنيا هتسيب الحراسه بره وتطلع من الباب التاني تقابل ياسمين في العربية هنشممها ونخطفها .
, ياسمين : بغليل وفرح ، هو ده الكلام .
, فارس : وبعد ما تخطفها ده لو الامور مشيت زي ما انت عايز يعني .
, طارق : هنساومه على الفلوس ونعوض خسارتي انا وابوك .
, فارس : انا مش مطمن .
, ياسمين : بصت لفارس ، انت قلبك خرع ،ثم بصت لطارق انا معاك يا طروقه .
, طارق : تمام ياقلب طروقه .
, ٧ نقطة
, وصل جاسر ودنيا إلى المستشفى للاطمئنان عليها .
, .
, الدكتوره : اثناء الكشف عليها ، ولا في اي حاجه ده من دوار البحر مش اكتر .
, جاسر : يعني مفيش اي ضرر عليها يادكتوره .
, دنيا : وهي نايمه على الشازلونج ، مش قلتلك ده تعب عادي ، مكنش له لازمه نيجي المستشفى .
, الدكتورة : قاطعتها ، ليه مش عايزين تعرفوا نوع البيبيهات .
, جاسر : بسعادة ، هما ظهروا .
, دنيا : بجد باينين ، وبصت للشاشه وريني كده .
, الدكتوره : اثناء الفحص ، اه ظهروا شايفين ده كيس في واحد ولد وده كيس تاني في توام متماثل يعني شبه بعض ولدين .
, دنيا : بسعادة ، تلات ولاد .
, الدكتورة : اه تلاته .
, جاسر : بص للجهاز ، يعني مفيش بنت ، دوري كده يمكن تلاقى .
, الدكتور : ضحكت ، ادور فين يا جاسر بيه .
, جاسر : في بطنها شوفي يمكن تلاقي بنت .
, دنيا : تدور فين يا جاسر هي بدور في الشارع .
, الدكتوره : ضحكت ، لا هما تلات ولاد مفيش بنت .
, جاسر : بص بضيق لدنيا ، ليه كده يادنيا مش تركزى .
, دنيا : ضحكت ، اركز في آية ، ثم بصت للدكتوره يعني ايه متماثل واللي قلتيه ده يادكتوره .
, الدكتوره : يعني الاتنين اللي في كيس واحد هيبقوا شبه بعض انما اللي في كيس لوحده هيبقى شكله غيرهم .
, جاسر : اشمعنا يعني طالع لوحده هو فاكر نفسه فهلوي ولا ايه
, ، مدخلش مع اخواته في كيس واحد ليه .
, دنيا : بزعل ، انت مش مبسوط يا جاسر بالولاد ولا ايه .
, جاسر : مسك ايدها بحب ، مبسوط و**** بس كان نفسي في بنت تكون شبهك واشيلها وادلعها زي ما بدلعك .
, دنيا : بصتله بدلع ، ولما تشيلها وادلعها هي اومال انا ايه لزمتي بقي .
, جاسر : باس يدها وبصلها برومانسية ، ما هي يادندن هتكون علي رجل وانتي علي رجلي التانيه وهدلعك برضوا معاها
, الدكتورة : احم ٢ نقطة احم ٢ نقطة وقامت من جمبهم وقعدت على مكتب ، انا هكتبلها علي شويه فيتامينات و الراحه مطلوبه مفيش سفر ومفيش تنقلات لان الاجهاد لقدر **** ممكن يسبب ولاده مبكره في الشهر السابع وده مش مستحب للمدام ولا الأولاد ، انتي دلوقتي في الشهر الخامس يعني ارتاحي علي قد ما تقدرى
, دنيا وهي بتعدل ملابسها وجاسر بيساعدها .
, جاسر : حاضر يادكتوره وانا هديها الفيتامينات بنفسي .
, اثناء خروج دنيا وجاسر من المستشفى منار شاهدتهم ، جاسر يمسك يد دنيا وبيده الاخرى يحاوط وسطها .
, فرت دمعه من عين منار بتمتمه ، يعني لسه حامل .
, الممرضه : منار هانم ٢ نقطة منار هانم .
, منار : نعم .
, الممرضه : الف مبروك التحليل ايجابي .
, منار : بضيق ، ايه ازاي .
, الممرضه : اه و**** .
, منار دخلت للدكتوره بالتحليل ، والدكتوره بتكشف عليها .
, الدكتورة : ازاي متعرفيش انك حامل ، دا انتي حامل تقريبا في تلات شهور ونص .
, منار : ايه تلات شهور ونص ، يعني من يوم فرحي بالظبط ، ثم نظرت للدكتوره بخبث ، ازاي وانا مليش بطن ولسه شايفه جاسر هو ومراته ، ومراته بطنها كبيره احنا تقريبا متجوزين في نفس اليوم .
, الدكتوره : في نفس اليوم ازاي ، مدام دنيا حامل في خمس شهور .
, منار : بصوت واطي ، خمس شهور يعني كان بخدعني وأنه مقربلهاش .
, الدكتورة : وبالنسبة لبطنها كبيرة وبطنك صغيرة فلانها ماشاء **** حامل في تلات اولاد توام .
, منار : بدهشة و بتمتمه ، تلاته و اولاد كمان .
, الدكتوره : وهي بتفحصها ، انتي حامل في بنت الف مبروك .
, منار : بنت ، انا عايزه انزلها .
, الدكتورة : اعوذ ب**** تنزليها ليه .
, منار : بتوتر مش ٢ نقطة مش مستعده ، وانا ووالدها على خلافات مستمرة ممكن تتبهدل لو جت .
, الدكتوره : بعد الفحص وقفت وراحت مكتبها ، ما يمكن لما هي تيجي والدها **** يصلح حاله ويبقي كويس معاكي ، ثم ان ده خطر عليكي وعليها .
, منار : وقفت وعدلت ملابسها ، معلشي يادكتوره انا ادرى بمصلحتي .
, الدكتوره : كتبت الروشته ، دي فيتامينات ومثبتات ، انا مستحيل اعمل حاجه زي كده .
, منار : طيب مين بيعمل العمليات دي .
, الدكتورة : معرفش ولو اعرف مش هقول لاني مستحيل اشترك في قتل روح .
, منار بصتلها بضيق وسابت الروشته ومشيت .
, ٧ نقطة
, يوسف اتصل علي خالته فتحيه .
, يوسف : اذيك ياخالتي .
, فتحيه : بسعاده ، اذيك يا يوسف ، كنت لسه هتصل عليك حالا .
, يوسف : في ايه .
, فتحيه : الباش مهندس حسن ابو امين قريب خطيبتك .
, يوسف : قاطعها ، ماله عملكم حاجه .
, فتحيه : لا دا راجل ميتخيرش عنك في الادب ، ده كان عايز يخطب تيسير .
, يوسف : ايه يخطب مين ده بعينه .
, فتحية : ليه يا يوسف هو ماله ده ابن ناس ومهندس ومش في عيوب وكمان قريب نسايبك .
, يوسف : مينفعش تيسير ياخالتي انتي مش فاهمه حاجه .
, فتحيه : فهمني ، الصراحه انا مش هلاقي احسن منه لتيسير ادب واحترام مدخلش دنيا ، وانت مفروض راجلنا تقف جمب اختك ولا تيسير مش زي اختك زي ما انت قلتلي قبل .
, كده
, فلاش باك .
, ( فتحيه بعد وفاة زوجه يوسف وطلاق تيسير راحتله .
, فتحيه : بص يا يوسف انت ابن اختي وربنا يعلم حبك في قلبي قد ايه وانت وتيسير متربين سوا من زمان وطالما شفت نصيبك بره وربنا توفاها ، وتيسير شافت نصيبها ومحصلش نصيب مع طليقها فبنت خالتك انت اولي بيها يا يوسف .
, يوسف : باحراج ، لكن تيسير زي اختي ياخالتي ومش قادر اشوفها غير كده . )
, بااك .
, فتحيه : لو بتعز خالتك بصحيح مش هتسيبني احط ايدي فى ايد راجل وانت موجود يا يوسف .
, يوسف : بضيق ، حاضر ياخالتي
, فتحيه : تسلملي ياحبيب خالتك .
, وقفل السماعه
, يوسف : بتمتمه ، ماشي يا حسن الكلب بتلعب معايا .
, ٥ نقطة
, تيسير : انتي وافقتي علي الجواز وكمان عزمتي يوسف من غير حتى ما تقولي لحسن اني كنت متجوزه ، طيب لو عرف وقتها منظري هيبقي ايه .
, فتحيه : اسكتي ياخايبه العيار اللي ميصبش يدوش ، انا قصدت اقول ليوسف أن حسن متقدملك علشان لو فعلا عايزك او لو في قلبه حاجه ناحيتك يتلحلح .
, تيسير :في قلبه ايه بس يا ماما ده خطب خلاص .
, فتحيه : انتي قلتي اهو خطب مش اتجوز يعني ممكن يفلكش وادينا رمينا خيط له .
, تيسير : وحسن مش هيعرف بقي اني كنت متجوزه .
, فتحيه :اهو حسن ده المشكله اللي كل شويه يقولي انسه تيسير .
, تيسير : شفتي .
, فتحيه : متقلقيش هلاقيلها صرفه .
, ٨ نقطة
, طارق دخل الفيلا لقي منار .
, طارق : انتي كنتي فين ومجتيش الاجتماع ليه .
, منار : كنت مع سارة في المستشفى .
, طارق : قربلها بفرحه ، مش عايزه تقوليلي حاجه .
, منار : بتعجب اقولك ايه .
, طارق : شاور على بطنها بسعادة ، يعني اي حاجه .
, منار : بتوتر ، مش فاهمه .
, طارق : انا شفت اختبار الحمل في التواليت ووريته لدكتور قالي ده حمل ، بسعاده ، انتي حامل يامنار .
, منار : ايه ده انت بتجسس عليا ، وداخل التواليت ليه .
, طارق : وقف ، لا مبتجسسش ، انا كنت داخلك عشان نروح الاجتماع سوا وملقتكيش .
, منار : لا دا مش اختباري .
, طارق : نااعم ، اومال اختبار مين اوومي .
, منار : ايه اللي بتقوله ده .
, طارق : وقف ، بقولك ايه لو عقلك قالك انك تنزلي الطفل اللي في بطنك ده رد فعلي مش هيعجبك انا واخدك براحه وعمال اسايس فيكي انما وقت الجد مش هسكت يامنار .
, منار : وقفت ، يعني ايه انا مش عايزه اخلف دلوقتي انا حره .
, طارق : لا مش حره الطفل ده ميخصكيش لوحدك ده يخصنا سوا يعني لو عقلك بوزك تنزليه فخبطي على عقلك كده وهديه علشان مزعلوش .
, منار : انت بتهددني .
, طارق : اعتبريها زي ما تعتبريها دي نهايتي معاكي يا منار ، لو نزلتي الطفل يبقى هنفصل عنك في الجواز والشغل وكل واحد يروح لحاله .
, منار : انت بدخل الشغل في الجواز ليه ، انت عارف لو شركاتنا انفصلت هنقع كلنا .
, طارق : ميهمنيش ابني قصاد جوازنا والشغل لنكمل سوا كده لوكشه واحده كلنا ، لكل واحد يروح لحاله في كل حاجه والاختيار في ايدك .
, منار : وانا اخترت ٧ نقطة
, ١٠ نقطة
, ياترى منار اختارت ايه.
, وفتحيه هتقول ايه لحسن, خارج القائمة
 
الفصل الحادي والثلاثون


دنيا نايمه علي السرير وجاسر جنبها ، بعد ما اكلها وحط الصينيه جمبها تناول الدوا
, جاسر : يلا ياحبيبى علشان تاخدي الدوا .
, دنيا : لا ، مش قادره .
, جاسر : لا لازم تاخديه وبدأ يدهولها .
, دنيا : يعععع ، طعمه وحش قوي .
, جاسر : معلشي ياحبيبي المره الجايه هخليكي تحطي صباعك فيه .
, دنيا : بتعجب ، صباعي في الدوا ليه .
, جاسر : علشان صباعك بيحلي اي حاجه تيجي عليه .
, دنيا : ضحكت بسعادة ، و**** .
, جاسر : اه و**** ، مسك يدها وباس أصابعها ، حتي كده مجرد ما صوابعك لمست شفايفي انا حليت خلاص .
, دنيا : ضحكت ، اروح انا من كلامك ودلعك فين بس .
, جاسر : حضنها بحب ، تروحي جوه حضني .
, دنيا : غمضت عينها يارتنى افضل في حضنك علي طول .
, جاسر : طول العمر ياحبيبي وضمها ليه اكتر .
, قاطعهم صوت هاتف دنيا وكان المتصل سوسو .
, جاسر : مسك هاتفها وادهولها ، مين سوسو دي .
, دنيا : بتوتر خدت الموبايل وعملته صامت ، دي ٢ نقطة دي صحبتي .
, جاسر : طيب ردي عليها .
, دنيا : مش مهم .
, الاتصال فصل ثم اتصل مرة اخرى .
, جاسر : ماتشوفيها عايزه ايه .
, دنيا : بلعت ريقها ، لا مش ضرورى .وقفلت تلفونها .
, جاسر : بتعجب ، قفلتي الموبايل ليه .
, دنيا : يعني مش عايزه وجع دماغ .
, جاسر مفهمش توتر دنيا لكنه قلق .
, دنيا بشرود هو دا وقتك يا ياسمين .
, ٨ نقطة
, منار : انت بتهددني .
, طارق : اعتبريها زي ما تعتبريها دي نهايتي معاكي يا منار ، لو نزلتي الطفل يبقى هنفصل عنك في الجواز والشغل وكل واحد يروح لحاله .
, منار : انت بدخل الشغل في الجواز ليه ، انت عارف لو شركاتنا انفصلت هنقع كلنا .
, طارق : ميهمنيش ابني قصاد جوازنا والشغل لنكمل سوا كده لوكشه واحده كلنا ، لكل واحد يروح لحاله في كل حاجه والاختيار في ايدك .
, منار : باستياء ،ماشي ياطارق وانا اخترت اني اكمل الحمل .
, طارق : بدهشه قرب لها ومسك ايدها ، معقول بتتكلمي بجد عايزه تخلفي مني ٢ نقطة يعني انتي عايزاني صح .
, منار شاردة وبتفكر انها لو نزلت الحمل طارق هيسبها وهتكون لوحدها و هتخسر كتير خصوصا بعد خسارتها في الشغل .
, منار : بصتله بحنق ، انا مش معترضه ياطارق على الحمل انا بس كنت بقول مش وقته يعني لحد ما نقف علي رجلينا خصوصا بعد خسارتنا وان كمان اللي في بطني بنت مش ولد زي ما انت بتهيألك فبقول ممكن انزلها ونخلف تاني بعدين .
, طارق : ساب ايدها ، انتي بتاخذني علي قد عقلي يعني مصممه تنزليها .
, منار : بمكر ، لا انا بس بعرفك انها بنت ، انا كشفت والدكتوره قالت عليها بنت .
, طارق : وايه يعني بنت ، هو اه انا نفسي في ولد بس عادي المرادي جت بنت المره الجايه يجي ولد .
, منار : بتمتمه ، هو لسه في مره جايه ، تمام ياطارق طالما مصمم انا معنديش مانع اسيبها .
, طارق : قر بلها ، البنت دي هي اللي هتقربنا من بعض مبقاش له لازمه اللي بتعمليه ده .
, منار : يعني ايه .
, طارق : يعني خلاص بقي ، ومسك ايدها انا هاجي انام معاكي في اوضتك النهارده .
, منار : شدت يدها ، لا .
, طارق :ليه تاني يا منار ايه حجتك انتي مش وافقتي نكمل مع بعض .
, منار : اه لكن ٢ نقطة
, طارق : قاطعها بحده ، مفيش لكن جوازنا ليكون رسمي لميكنش خالص انتي عايزة تخلفي وكل واحد يبقى فى اوضه دي مش عيشة ، وبحده عايزاني ولا لا .
, منار : طردت زفيرا بضيق ، طيب يا طارق بس اديني يومين اجهز نفسي واتهيا نفسيا .
, طارق : قربلها بشوق ووضع يده على شعرها ، يومين تلاته خدي اسبوع بحاله فات الكتير تستني القليل ايه المشكله ، بس متبعديش عنى يا منار وكل واحد يبقى فى اوضه .
, منار : هزت راسها ، ماشي .
, طارق : وضع قبله على خدها برقه .
, منار : اشمأزت من قبلته للحظة وبعدت .
, ٨ نقطة
, ياسمين : مردتش .
, فارس : يمكن مش سامعه الموبايل .
, ياسمين : اتصل تاني .
, فارس : لا اصبري ليكوم جاسر معاها ولا حاجه ، هي لو شافت رقمك هتكلمك .
, ياسمين : ماشي ، بخبث ، معاك رقم طارق .
, فارس : بتعجب ، لايه .
, ياسمين : علشان لما دنيا ترد عليا ابقى اشوفه هقابلها فين ونظبط يعني المواعيد وكده .
, فارس : تظبطي المواعيد ولا تظبطي مع طارق ، طارق متجوز يا ياسمين مش سكتك .
, ياسمين : بتوتر ، لا انت فهمت غلط .
, فارس : ولا غلط ولا صح ، انتي مش قد طارق .
, ياسمين : ليه يعني .
, فار س : هو احنا مقضينها سوا انما طارق غيري بلاش طارق انا نصحتك وانتي حره .
, ١٠ نقطة
, يوسف في مكتبه وهو شارد بتمتمه .
, ٢ شرطة هو انا زعلت ليه لما قربت من نهي مش ده اللي كنت عايز اوصله ٢ نقطة زقتها ليه ٢ نقطة يمكن علشان اهلها كانوا موجودين ٢ نقطة حبيتها لا لا ٢ نقطة اكيد محبتهاش لا .
, ثم نظر لصورة زوجته اميره وبنته دولي الموضوعه على مكتبه ومسكها وبصوت منخفض .
, ٢ شرطةانا مستحيل انساكي يا اميره انتي ودولي ، ومش هسكت غير لما اعرف مين السبب في موتكم وانتقم من اللي حرمني منكم .
, ثم فرت دمعه من عينه وهي يشرد بقلبه .
, ٢ شرطة طيب ونهي هتعمل معاها ايه ٢ نقطة لازم ابعد مبقاش ينفع اكمل ٢ نقطة ليه حبيتها ٢ نقطة بكذب مصطنع علي نفسه ، لا بس مش عايز حاجه تشغلني اني انتقم مراتي وبنتي .
, في بيت نهي .
, هانم : اتصلي علي خطيبك يانهي .
, نهى : بضيق ، مش متصله ما يتصل هو .
, هانم : اخزي الشيطان يانهي واتصلي علي خطيبك وصالحيه .
, نهي : لا .
, هانم : جزت على أسنانها ، لمي الدور يانهي احسنلك بدل ما اجيب لك الشبشب واربيك بيه .
, نهي : يووووه .
, ومسكت هاتفها واتصلت علي يوسف ولكنه مردش .
, نهي : اهو مردش .
, هانم : اتصلي تاني .
, نهي : تاني ، يووه يقول عليا ايه وكرامتي .
, هانم : كرامه مين يا ام كرامه ، اتصلي يابت اخلصي ولما يرد تعتذريله وتعزميه علي العشا .
, نهى : بضيق ، حاضر .
, اتصلت نهي وبرضو مردش .
, نهي : مردش .
, هانم : يا واقعة سودة ياولاد ، العريس طفش يابنت الموكوسه قومي من وشي طفشتيييييه .
, نهى : وقفت ، وانا مالي .
, ودخلت على غرفتها وقعدت على السرير .
, نهي قلبها خفق بضيق و بتمتمه ، هو طفش فعلا ولا ايه ٢ نقطة مش هو ده اللي كنتي عايزاه ٢ نقطة اه انا فعلا كنت عيزاه يطفش ٢ نقطة لا بس ٢ نقطة بس ايه ٢ نقطة مش بسرعه كده ٢ نقطة اوف هو مردش ليه ، طب اتصل تاني .
, ٨ نقطة
, معتز : انا بفكر اروح لوالد ساره واكلمه وافهمه .
, جاسر : بكره باذن **** نروح سوا ونتكلم معاه ونفهمه الموضوع ، كلمت ساره .
, معتز : اتصلت عليها كتير مبتردش .
, جاسر : يمكن والدها خد منها الموبايل او زعلانه من اللي حصل ومش عايزه تكلمك ، متقلقش بكره نروح ونخلص كل حاجه .
, ٨ نقطة
, منار ذهبت لساره .
, منار : عامله ايه ياساره وطنط وعمي عاملين ايه .
, ساره : ماما الحمد**** بقت كويسه ، وحاله بابا استقرت هيخرج النهارده لكن الدكتور قال يبعد عن اي زعل واي ضغوطات ويقعد في مكان في هوا يغير جو يعني لان اللي الجلطه اللي جتله جات من الزعل .
, منار : بخبث ، تمام ، ومعتز كلمتيه .
, ساره : مبطلش اتصالات لكن مكنتش فاضيه اكلمه وفي نفس الوقت خايفه اكلمه يجي فبابا يشوفه يحصله مضاعفات اكتر وانا مش ناقصه .
, منار : بمكر ، طيب ماهو ممكن يجيلك علي البيت وقتها هتعملي ايه لو عمو شافه دا ممكن يموت فيها ، خصوصا انه بقي قاعد علي كرسي وجاله شبه شلل يعني بس لو شافه ممكن حالته تسوء لأنه هيفكره باللي حصل .
, ساره : باستياء ، طب اعمل ايه .
, منار : بخبث انا عندي الحل .
, ساره : بلهفه ، ايه .
, منار : انتوا تسيبوا شقتكم مؤقتا لحد ما والدك يتحسن علشان معتز لما يجي ميلاقيش حد وبكده نبقي باعدنا والدك عن المشاكل مؤقتا لحد ما يتحسن .
, ساره : نسيب شقتنا بالساهل كده هنروح فين وانا كمان مبشتغلش يعني مش هقدر علي المصاريف دي وكمان علاج بابا .
, منار : بمكر ، متشلش هم أنا معاكي .
, ساره : لا طبعا .
, منار : افهمي بس ، انتي هتروحي فرع الشركه بتاعتى فى اسكندريه وهتشتغلي هناك الشقه بتاعتي هناك مش لزماني ومبرحهاش ، روحي اشتغلي هناك وعمو يغير جو وخليكوا لحد ما حالته تتحسن .
, ساره : بدموع ، انا لو ليا اخت مكنتش وقفت معايا زي ما انتي واقفه جمبي وحضنتها .
, منار : بهزار علشان تعرفي بس الفرق بيني وبينك يابخيله ، تبخلي عليا بشويه معلومات اسند بيها نفسي وشركتي اللي وقعوا في السوق .
, ساره : بخجل ، انا اسفه يامنار .
, منار : متبقيش عبيطه ، انا بهزر ، بس انتوا اطلعوا من هنا علي اسكندريه علي طول هخلي السواق يوصلكم .
, ساره : طيب وهدومنا وحاجتنا اللي هنا ، نسافر كمان يومين ولا حاجه .
, منار : بمكر ، ياعبيطه عمو لو رجع البيت تاني هيفتكر اللي حصل يبقي لايه ، انتوا روحوا علي اسكندريه علي طول وانتي كمان يومين تعالي القاهره وخدي اللي ناقصك ، ولا اقولك شوفي ايه ناقصك وهاتي المفتاح وانا اخلي حد من الخدامين عندي يجيبوا كل اللي انتي محتاجه ومتقلقيش اللي عندي امنا ، وكمان علشان تفضلي جمب عمو وطنط هناك ومتسبهمش .
, ساره : وهي ماما هتوافق .
, منار : بخبث ، اكيد طالما في مصلحة عمو والدكتور اللي قال لازم يغير جو علشان صحته .
, دخلت ساره ومنار لوالده ساره واقنعوها وأخذوا والد ساره وذهبوا الي الاسكندرية في شقه منار .
, ٧ نقطة
, هانم : دخلت على نهي غرفتها ، قومي يابنت الموكوسه .
, نهي : في ايه تاني .
, هانم : قومي يابت اتصليلي علي يوسف من تلفوني .
, نهى : وانا مالي ما تتصلي انتي .
, هانم : ما تقومي يا بت اخلصي .
, نهي : اووف حاضر ، وقفت واتصلت علي يوسف من هاتف والدها .
, يوسف :دي والده نهي ، مش رادد .
, نهي : مردش .
, هانم : اتصلي تاني وتالت .
, نهى : ليه ده كله يعني .
, هانم : علشان لما يرد تتنيلي تصالحه وتقوليله انك اتصلتي من تلفوني عشان يكلمك فيحس انك عايزاه و شارياه .
, نهي : لا طبعا هو انا واقعه ولا معنديش كرامه .
, هانم : اومال فالحة تزنقيه فيه الطرقه ، اخلصي يا بت يا نهى الراجل هيطير ، واعتذري له واتمحلسي كده عن اللي هببتيه قدامه مع حسن وإلا ورحمه ابويا هسلط ابوكي عليكي واقول انك كنتي زانقه الراجل فى الطرقه .
, نهي : يوووه انا معملتش حاجه علي فكره .
, هانم : ماشي هكدب عنيت يابت واصدقك ، اتصلي علي الراجل واخلصي .
, نهي : اتصلت مرتين وتالت مره .
, يوسف : ازيك ياطنط .
, نهي : بتوتر ، انا مش طنط .
, هانم بتمتمه طنط يبقي الراجل طفش وتوعدت لنهي ، هموتك لو مصالحتهوش
, نهى : بهمس لوالدتها طيب طيب .
, نهي : انا نهي .
, يوسف : اه ، نعم .
, نهى : كنت بطمن عليك علشان مشيت المره اللي فاتت ومتكلمتش من وقتها .
, يوسف : وانتي عايزاني اكلمك ، غريبه من امتى .
, نهي : عادي ، بطمن .
, هانم وكزتها عادي ايه يا بنت الهبله وقولي له وحشتني ، نهى هزت راسها لوالدتها ، لا .
, هانم توعدت لها .
, يوسف : يعني موحشتكيش .
, نهى : ها .
, يوسف : سمعتي
, نهى : وهى بتبص لهانم ، اه .
, يوسف : هو انتي في حد جنبك .
, نهي : بتوتر ، لا .
, يوسف :ماشي يانهي .
, نهي : ماشي ايه .
, يوسف : انتي اتصلتي تطمني وانا كويس ، في حاجه تانيه .
, هانم همست لنهي خليه يجي البيت .
, نهي : مش هتيجي تتعشى معانا .
, يوسف : بتهكم ، عشان تعزمي ابن عمك المرادي .
, نهى : لا مش هعزمه .
, يوسف : لا مش جاي .
, هانم خدت الهاتف من نهي .
, هانم : اذيك يا يوسف .
, يوسف : ازيك ياطنط .
, هانم : يالهوي طنط دا انت باين عليك زعلان جامد ، حقك عليا يابني اخر مره نهي تزعلك ، ة لو زعلتك تاني انا اللي هقفلها .
, يوسف : لا عادي .
, هانم : علشان خاطرى يا بني تعالى اتعشى مع نهي ومتكسرش بخاطر البت ، البت مشحتفه عليك و مش مبطله عياط .
, نهى بضيق تهمس لوالدتها انا ، هانم وكزتها بمرفقها .
, يوسف : معلشي يا طنط لما ارتاح شويا .
, هانم : بحزن ، بقي كده تكسر بخاطرى يا يوسف وانا اللي بعتبرك زي ابني وانت عارف اني معنديش عيال ولاد ، كده تكسر بخاطر امك يا يوسف وانا اللي واقفه في صفك قصاد نهي وغلطتها وبهدلتها وفي الاخر مستخسر فيا كلمة ماما .
, يوسف : بتأثر ، متزعليش يا ماما .
, هانم : بسعادة يبقي كده هستناك نتعشى سوا .
, يوسف : معلشي مش هقدر .
, هانم : بزعل ، كده يا يوسف تكسر بخاطرى وتكسفني .
, يوسف : طيب خليني انا اللي اعزمكم بقي المرادي .
, هانم : بسرعه ، ماشي وانا موافقه .
, يوسف : ابتسم ، ماشي واداها الميعاد والكافيه .
, وقفلوا
, هانم : بصت لنهي بتوعد ، ورحمه امي اللي ما بحلف بيها باطل لو ما تعدلتي وصالحته يانهي ليكون نهارك وايامك سودة معايا .
, نهى : وانا عملت ايه يعني ، ثم بحنق ، هو جاي .
, هانم : دلوقتي بقيتي ملهوفه عليه هو جاي ، لا انتي اللي هتروحيله يا حيلتها .
, نهي : بتعجب ، اروحله فين .
, هانم : هو عزمنا كلنا علي العشا في مطعم ، احنا طبعا مش هنروح انتي اللي هتروحي .
, نهي : وانتوا مش هتيجوا ليه وبعدين انا هروح لوحدي معاه .
, هانم : يابت افهمي وصحصحي كده مضيعيش الراجل وبعدين انتي رايحه معاه مكان عام قدام الناس وهو خطيبك ، بصي انتي تروحي وتتحججي كده وتقوليله ماما تعبت شوية وبابا ورشا قعدوا معاها وانا جيت علشان اصالحك .
, نهي : مش فاهمه برضوا وانتوا مش هتيجوا ليه .
, هانم :يابنت الهبله علشان تكونوا براحتكم وتصالحيه وتراضيه وتعرفوا تتكلموا ، .
, نهي : ب**** في ام بتقول لبنتها كده .
, هانم : اه فيه انا ، لما بنتي تبقي هبله وهطير عريس لقطه من ايدها ، افهمتي يا موكوسه .
, نهي : فهمت .
, ١٢ نقطة
, في غرفه دنيا
, دنيا حكت لزينب ان جاسر اذي ياسمين بسببها وانه نبه عليها انها متكلمهاش ، وياسمين مظلومه وعايزه تكلمها .
, زينب : اسمعي كلام جاسر بيه يادنيا يابنتي ، ده بحبك وطالما حذرك منها خلاص اسمعي كلامه .
, دنيا : بس هي مظلومه زي ما انا كنت مظلومة ومن وقت ما شفت وشها وهي صعبانه عليا خالص .
, زينب : جاسر بيه عمره ما يفكر ياذيها الا لو متاكد انها فعلا كانت سبب في اذيتك .
, دنيا : انتي عايزاني اسيبها واتخلي عنها ياداده ، لا طبعا ، انا بفكر اواجه باللي عمله في ياسمين
, زينب : اوعي لو عرف انك كلمتيها وهو منبه عليكي متكلمهاش هيزعل منك ، انتي ابعدي عنها ومتكلمهاش .
, دنيا : و اسيبها لوحدها دي ملهاش حد .
, قاطعهم صوت الباب وكان جاسر ومعه الممرضة
, اتت الممرضه لتاخذ عينة الدم من دنيا لمعرفة نسبة الانيميا وماسكه الحقنه في ايدها .
, زينب نزلت .
, جاسر : جلس على السرير بجوار دنيا ، يلا بقي ياحبيبي .
, دنيا : بخوف زي ******* ، عااااا لا مستحيل ٢ نقطة مستحيل اخد حقنه ٢ نقطة لا انا خايفه ابعدها ٢ نقطةعاااا مش عايزه ، انا قلتلك مش هاخد حقن .
, الممرضه و**** ايدي خفيفه مش هتحسي بيها .
, دنيا : لا مش واخداها وبصت لجاسر بخوف ، خليها تمشي ياجاسر بقي مش عايزه حقن ، عااااا وبدات تعيط .
, جاسر : حضنها طيب اهدي همشيها ، ثم بص للمرضه وغمز لها وبعدين بص لدنيا في عنيها ، وحشتيني .
, دنيا : هو ده وقته يا جاسر .
, جاسر: مره واحد قبلها بحب من شفايفها لحد ما دنيا استسلمت لقبلته وانسجمت معاه ، مد ايده وهو ماسك ايد دنيا وفردها .
, الممرضه كانت منسجمه معاهم في قبله جاسر لدنيا .
, جاسر : شاور للمرضه بايده وهو ماسك ايد دنيا .
, الممرضه : هزت راسها ، اه صح الحقنه وشكت دنيا وسحبت العينة من غير دنيا ماتحس وملت نصفها وخلصت .
, جاسر بعد شويه عن دنيت اللي كانت تايهة في قبله جاسر .
, الممرضه : انا خلصت همشي بقي .
, دنيا : بصت للمرضى ، عاااا انتي خدتيها امتي ٢ نقطة انتي خدتي دمي كله اومال سبتي ايه لعيالي .
, جاسر : ضحك ، سابتني انا .
, دنيا : عااا انا عايزه دمي هاتلي دمي ياجاسر .
, الممرضه : ضحكت ، حاضر هنحلله واحبهولك تاني ، ومشيت .
, جاسر : حضن دنيا بضحك ، اسكتي بقي كسفتيني .
, دنيا : عااا لا انا عايزه دمي .
, جاسر : حاضر لما يحللوه هجبهولك .
, دنيا : لا انت بتضحك عليا .
, جاسر : بصلها برومانسيه ، وهو يداعب شعرها بيده وماسكه وبيرجعه لورا ، مقدرش اضحك عليكي وقبلها بحب وحنان .
, دنيا : بدلع وهمس ، لا ضحكت عليا .
, جاسر : بعد شويا وبهمس في شفايفها ، انا .
, دنيا : اه .
, جاسر : ايه .
, دنيا : اه .
, جاسر : يالهوي عليا وعلي اه اللي اللي بتجنني دي .
, دنيا : ضحكت بدلع ، برضوا ضحكت عليا .
, جاسر : وهو بمشي ايده علي كتفها وايدها همسلها ، امتا .
, دنيا : لما بوستني وخلتها تاخد دمي .
, حاسر : وخدته .
, دنيا : بزعل مصطنع ، اه .
, جاسر : ايه .
, دنيا : ضحكت ، اااه .
, جاسر : تاني .
, دنيا : بدلع وتنهيده ، ااااه .
, جاسر : بهمس في انفاسها ، يالهووي عليا مبقتش مستحمل دلعك ده اللي هو سني ، حرام عليكي بقي .
, دنيا : بتغنح ، ليه .
, جاسر : وهو يداعب انفه بانفها ويقبلها بهمسات ، علشان بموت في كل تنهيده بتطلع منك بتقتلني بتخليني مش علي بعضي .
, دنيا : عضت على شفايفها ، انا .
, جاسر : وهو يقبل عنقها ويدفن وجهه بها ، انتي سحرتيني بحبك ، وبد يستنشق عبير جسدها ورائحتها ، انا دخت فيكي يادندن .
, دنيا : انا اللي تهت .
, حاسر : قبل كل انش بها بهوس وجنون وعشق الحب الذي تغلغل بداخله ، قبلها كي يروي قلبه بجنون عشقه لها ويطفي نار حبه الذي اشعلته دنيا بدلالها ودلعها عليه .
, دنيا : بتنهيده زادت لهيب جاسر ، بحبك .
, جاسر : وهو تائه ببحر عشقه لدنيا وهو يصك ملكيته بها ، بعشقك وبعشق كل تفاصيلك ياملك الجاسر .
, ٧ نقطة
, ارتدت نهي ملابسها التي اختارتها لها هانم وهو فستان يبرز جمالها الانثوي الفاتن لونه زهرى ، وذهبت للمطعم ووجدت يوسف .
, يوسف : اول ماشافها ابتسم وهو مبهور برقتها وجمالها الهادي .
, نهي : مدت يدها وسلمت عليه بكسوف ، اذيك .
, يوسف : وقف ومسك يدها وسلم عليها وباس ايدها برقه ، فين عمو عبد**** وماما ورشا .
, نهي : بتوتر ، اصل ماما تعبت شويا وهما قاعدين معاها .
, يوسف : مالها وانتي مفضلتش معاها ليه .
, نهي : بكسوف ، علشان متزعلش .
, يوسف : بابتسامه عريضه ، انتي خايفه علي زعلي .
, نهي : ابتلعت ريقها وهي تتذكر كلام والدته ( ورحمه امي اللي ما بحلف بيها باطل لو ما تعدلتي وصالحتيه يانهي ليكون نهارك وايامك سودة معايا ) ، اه مش خطيبي .
, يوسف : بسعادة ، مسك ايدها تعالي .
, شدها وخرجوا من الكافيه .
, نهي : في ايه ورايحين فين .
, يوسف : ركبها السيارة وذهبوا إلى مطعم مفتوح على النيل افخم الجلسات العربي والموسيقى البدوية يقدم جميع الاكل البدوي علي تراث البدو .
, نهي : **** المكان ده جميل قوي وقعدته شكلها مريحه .
, اخذها يوسف وجلسوا على مقعد عربي علي النيل في جانب بعيد عن عيون الموجودين وحولهم الشجر وإمامهم البواخر النيلية وطلب العشاء البدوى .
, يوسف بسعاده ونهي بجواره .
, يوسف : تعرفي اني مكنتش هكلمك خالص .
, نهي : قلبها انخفق ، فعلا .
, يوسف : الصراحه انا زعلت قوي من اللي عملتيه .
, نهي : بصتله ، ما انت يا ما عملت فيا ولا نسيت .
, يوسف : ضحك بإحراج ، لا منستش بس تصدقي فعلا اني معرفش انا زعلت قوي ليه كده .
, نهي : بحنق ، امم بتغير مثلا .
, يوسف : لا طبعا اغير من مين .
, نهي : بزعل بصت الناحيه التانيه ، مش هتفرق من مين .
, يوسف : مد يده علي ذقنها وادار وجهها له ، انتي زعلتي اني مقلتش اني بغير عليكي .
, نهي : باستياء ، لا عادي .
, يوسف : بصلها برومانسية ، هو انا وحشتك بجد .
, نهي : بصتله بكسوف ، عادي .
, يوسف : وحشتك .
, نهي : بصتله بتوتر ، اه .
, يوسف : قربلها ، وحشتك قوي .
, نهى : هزت راسها ، اه .
, يوسف : قربلها اكثر ، وحشتك قوي قوي .
, نهي : ابتلعت ريقها ، اه .
, يوسف : قربلها بشفايفه ، وانتي وحشتيني قووووي وقبلها برومانسية ، نهي مقاومتوش لأنه فعلا وحشها وكانت خايفه تفقده .
, يوسف : بعد عنها شويه وبصلها برومانسيه ، انتي عايزاني يانهي .
, نهي : اتنهدت وبصت للارض .
, يوسف : مد ايده على ذقنها ، بصيلي ومتهربيش مني ، عايزاني .
, نهي : بصتله في عينه ، انت اللي عايزني .
, يوسف : شال ايده وبتوتر ، يعني ايه .
, نهي : فرت دموعها ، معرفش مجرد احساس حسيته .
, يوسف : بصلها ومد ايده ومسح دموعها .
, نهي : مردتش ليه .
, يوسف : ابتلع ريقه وهو بفتكر مراته وبنته قدامه وبتصنع ، يعني لو مش عايزك خطبتك ليه .
, نهى : بجد انت عايزني .
, يوسف : حضنها من غير كلام وقلبه نفسه يقول كل كلام الحب كلها ليها ، اكيد يانهي .
, نهي : عيطت اكتر في حضنه ، لا انا حاسه في حاجه تانيه واقفه بيني وبينك ، حاسه بحاجز بينا .
, يوسف : بعد شويه وبص لدموعها ووشها اللي بقي احمر و حط ايده علي وشها وهو بمسح دموعها ، ليه بتقولي كده .
, نهي : مش عارفه بس من وقت ما تعرفنا وانت تقريبا مقلتليش كلمه احس بيها انك بتحبني او علي الاقل تبين انك عايزني .
, يوسف : بصلها بحنق ، نهي انتي حبيتيني .
, نهي : انهارت بعياط ، اه حبيتك يا يوسف ٢ نقطة مش عارفه ازاي ولا أمتا حصل بس حبيتك .
, يوسف : خدها في حضنه ويطبطب عليها .
, اتي العشا واكلوا ، بعدها قعدوا شويا ويوسف وصلها بسيارته وهما تحت البيت .
, يوسف : وضع يده على خدها بلمسة حنان ، انا مبسوط اني قضيت معاكي وقت لطيف .
, نهي : قلبها اتقبض ، وقت لطيف يعني ايه هتسيبني .
, يوسف : ٣ نقطة, خارج القائمة
 
الفصل الثاني والثلاثون


يوسف : وضع يده على خدها بلمسة حنان ، انا مبسوط اني قضيت معاكي وقت لطيف .
, نهي : قلبها اتقبض وبتعجب ، وقت لطيف ٢ نقطة يعني ايه هتسيبني .
, يوسف : باستياء ، مش عايز اظلمك معايا يانهي .
, نهي : تظلمني .
, يوسف : انا خايف عليكي ، افهمي في حاجات مينفعش تتقال .
, نهي : انما اللي يتقال انك خايف عليا فعايز تسيبني صح .
, يوسف : هز راسه نافيا ، انا مهما اشرحلك مش هتفهمي .
, نهي : ملئت عيونها بالدموع ، لا خلاص فهمت .
, يوسف : بصلها ، فهمتي ايه .
, نهي : اني كنت وقت ٢ نقطة وقت لطيف وقضيته يا يوسف بيه ٢ نقطة
, يوسف : قاطعها ، لا انا ٢ نقطة
, نهي : قاطعته بكبرياء وحده ، لا ايه ٢ نقطة انت حبيت تثبت لنفسك انك ملكتني ، بنت وعجبتك وقضيت معاها شويه وقت لطيف ، لكن لا يا يوسف بيه انا اللي مكنتش عايزاك ولا حابه اكمل معاك وانت عارف كده من الاول ٢ نقطة
, يوسف : غمض عينه باستياء وفتحها وبصلها ، نهي .
, نهي : بدموع وصوت مبحوح ، متجبش اسمي علي لسانك تاني وكل اللي بينا خلص ، وخلعت دبلتها و ادتها له ولسه هتنزل .
, يوسف : مسك يدها بسرعه ولبسها الدبله تاني .
, نهي : شدت ايدها وعيطت جامد ، ابعد سيب إيدي .
, يوسف : بحده وصوت عالي ، مش هسيبها ٢ نقطةمش هسيبها ولا عمرى هسيبها .
, نهي : بدموع ، والكلام اللي انت قلته وانك عايز تسيبني .
, يوسف : بصلها في عينيها وهو ماسك ايدها ويقبلها برومانسيه ، هو في حد بيسيب روحه .
, نهي : بدموع وهي تبتسم ، انا روحك .
, يوسف : وضع يده الاخرى على خدها بلمسة حنان ، عندك شك .
, نهى : هزت راسها ، اه .
, يوسف : ابتسم ، خلاص بقي انتي تقلعى الدبلة احسن وبعد ايده عنها .
, نهي : بلهفه ، لا انت رجعت في كلامك .
, يوسف : ضحك ، لا ما انتي صعبتي عليا بقي اعمل ايه في قلبي الروهيف .
, نهى : بضيق ، صعبت عليك ، انا نازله .
, ولسه هتفتح الباب ، يوسف جذبها له وهو ببص في عينها .
, يوسف : هتسبيني لوحدي .
, نهى : بعند مصطنع ، اه .
, يوسف : بصلها في عينها ، هتقدرى .
, نهي : بصتله بكسوف وسكتت .
, يوسف : قربلها وقبلها من شفايفها برومانسية ، وبعد انش عنها وبهمس ، هتقدرى .
, نهي وشها احمر واتكسفت وبصت للارض ، يوسف رفع وشها بيده وبصلها بهمس لشفايفها ، هتقدري .
, نهى : بهمس ، لا .
, يوسف : وهو ببص لشفايفها وبهمس ، مش سامع .
, نهى : بهمس وكسوف ، لا .
, يوسف : قربلها اكثر ، عايز اسمع .
, نهي : ابتلعت ريقها بكسوف وبهمس ، لا .
, يوسف : حاوط يده ولفها حول خصرها وهو بهمس لشفايفها بانفاسه اللي خدرتها ، سمعيني تاني .
, نهى : بهمس وتغنج ، لا يا يوسف .
, يوسف : وهو يداعب شفايفها بقبلته ، جو .
, نهي : وهي تتلقى قبلاته المتباعدة ، لا ٢ نقطة ياجو .
, يوسف قربلها اكتر وهو يحتضنها بشوق ويدفن وجهه في عنقها بعدما ذاب في عطر جسدها الذي اشعل لهيبه وهي تتلقي منه قبلاته الحاره .
, نهي : حاولت ابعاده بهمسات لم يتطرق هو لها ، فهو يدفن بها اشتياقه وحرمان سنين حبه منذ وفاة زوجته ٢ نقطة
, حتى بدأ يسيطر علي نفسه وابتعد قليلا وهو يحتضنها ولكنه يخترقها بنظراته لملامحها باشتياق .
, يوسف : متبعديش عنى يانهي .
, نهي : ٢ نقطة
, قاطعهم صوت طرق على زجاج السياره .
, الضابط : بحده ، بتعمل ايه ياحلو انت وهي ، دا انتوا ليلتكم مش فايته في نص الشارع كده عادي نازلين احضان وبوس .
, يوسف : بصلة ببرود وهو بنزل زجاج السيارة وبايده الأخرى حاضن نهي ، انت بتكلمني انا .
, الضابط : بصوت عالي ، انت شارب ايه ، هو في حد غيرك ، انزلي حالا .
, يوسف : مد ايده وطلع البطاقة وورهاله ، علي فكره دي مراتي وبصالحها .
, الظابط : مسك بطاقة يوسف بتوتر وخوف وضع يده على رأسه بتعظيم ، باشا اسفين و**** و**** ما اعرف ٢ نقطة اللي مايعرفك يجهلك ٢ نقطة هجبلك حالا اتنين عصير وورد .
, يوسف : حمرا .
, الضابط : بتعجب وخوف ، هو ايه اللي حمرا لمؤاخذه .
, يوسف : الورد اللي هتجيبه ، انت دماغك راحت فين ، وغمز له بعبث .
, الضابط ابتلع ريقه بتوتر ، اسف يا باشا و**** اسف وبدأ ينسحب بخطوات للخلف حتى ركب سيارة الشرطة وذهب .
, نهى : ضحكت على الضابط وهي في حضن يوسف .
, يوسف : شوفتيني وانا مسيطر .
, نهى : ضحكت ، جننت الضابط حرام عليك .
, يوسف : بسخريه ، اومال انتي عجبك حضني ولا ايه ، مش عايزه تسبيه .
, نهي : بكسوف ، بعدت عن حضنه .
, يوسف : وضع رأسه اسفل عنقها ، دوري انا بقي اتحضن .
, نهى : زقته ، لا ابعد هتعمل ايه .
, يوسف : بعد شويه ، مش انتي حسيتي بالامان وانا حاضنك .
, نهى : اه .
, يوسف : وضع رأسه اسفل عنقها مره اخرى ، وانا عايز احس بالامان انا كمان ٢ نقطة **** حضنك دافي وحلو .
, نهى : ضحكت ، ابعد بقى يا يوسف عيب كده .
, يوسف : لحد ما الظابط بس يجيب الورد ويجي .
, نهى : زقته بهزار ، بطل استهبال ، انا نازله علشان اتاخرت .
, يوسف : طالما معايا ميهمكيش .
, نهي : لا يادوب .
, يوسف : مسك ايدها وقبلها ، هتوحشيني .
, نهى : ابتسمت بخجل ، ونزلت ، باي .
, يوسف : باي وبتمتمه مش عارف اتعلقت بيكي ازاي وازاي حبيت ٤ نقطة ولم يكمل الكلمه .
, ١٠ نقطة
, ياسمين اتصلت علي دنيا .
, ياسمين : ازيك يا دنيا عاملة .
, دنيا : الحمد**** وانتي .
, ياسمين : بخير وبتوتر مصطنع ، انا اسفه اني اتصلت عليكي بس الحقيقه مكلمتكيش غير للشديد قوي .
, دنيا : في ايه قلقتينى .
, ياسمين : انا الحمد**** والشكر لله ، الف شكر ليك يارب لقيت ولاد الحلال اللي يدلوني علي جمعية تتكفل بمصاريف علاجي والعملية، علشان **** بحبني سخرلي اللي يقف جمبي .
, دنيا : بجد الف مبروك يا سوسو فرحتلك قوي .
, ياسمين : بتوتر ، بس ٢ نقطة بس .
, دنيا : بس ايه .
, ياسمين : الفلوس ناقصه عشر الاف جنيه ولو ينفع استلفهم منك ،و**** هرجعهم على طول ما هاخرهم عليكي اول ما اشتغل هسدهم .
, دنيا : عادي ياسوسو ولو عايزه اكتر انا اديكي عنيا ، شوفي عايزاهم امتي وانا ابعتهولك .
, ياسمين : اجيلك انا ولا تجيلي انتي احسن ، اصل هخاف اجيلك تانى لجاسر بيه يشوفني .
, دنيا : لا للاسف مينفعش لا تجيلي ولا اجيلك .
, ياسمين : ايه ده انتي بتستعرى مني يادنيا .
, دنيا : ابدا و**** انتي فهمتي غلط ، اصل يوم ما كنتي عندي انا تعبت جدا ودخلت المستشفى وبعدها رحت عند ماما امينه مامت جاسر وقاعده معاها علشان تاخد بالها مني انا والبيبهات يعني مينفعش تيجي هنا كده جاسر هيعرف .
, ياسمين : بيبهات ، ليه انتي في بطنك كام عيل .
, دنيا : بسعادة ، تلات اولاد .
, ياسمين : بغل وحقد وصوت منخفض تلاته مره واحده ، طيب تعاليلي انتي نتقابل بره .
, دنيا : جاسر مستحيل يسيبني لوحدي اخرج .
, ياسمين : عادي ابقي سيبي الحراسة بره ونتقابل زي ما كنتي بتعملي .
, دنيا : ده قبل ما احمل دلوقتى مبقتش اخرج من غيره هو شخصيا وورانا الحراسة كمان ، فشوفي عايزاهم امتي وانا ابعتهملك مع اي حد .
, ياسمين : بضيق بقي كده مش هشوفك ، خلاص بقي مش مهم .
, دنيا : ازاي مش مهم والعملية .
, ياسمين : لسه قدامها شوية لحد ما يجي دورى مش مستعجلين ، لو عرفتي بس تطلعي من غيره ابقي كلميني ضرورى .
, دنيا : حاضر .
, ٧ نقطة
, ذهب معتز وجاسر الي منزل سارة وخبطوا ملقوش حد نزلوا وسألوا البواب .
, البواب : مفيش حد هنا يا بهوات من وقت استاذ ابراهيم ما تعب ونقلوه المستشفي لا حد جه ولا نعرف عنهم حاجه .
, جاسر : الحاج ابراهيم تعب ، طيب راح مستشفي ايه .
, معتز : تعب امتا .
, البواب : معرفش و**** مستشفي ايه ، من يجي فتره كده صغيرة ، مش انتوا البهوات اللي كنتوا هنا برضوا قبل كده
, معتز : اه .
, البواب : اهو تعب يومها بالليل وعربيه الإسعاف خدته ومن وقتها مشفنهوش ولا هو ولا الجماعة ولا ست سارة .
, معتز : يعني محدش جه من وقتها البيت ياخدوا حاجة يعملوا حاجه .
, البواب : لا من وقتها لا حس ولا خبر .
, جاسر : نظر لمعتز ، اتصل كده عليها تاني يمكن ترد ، ثم نظر للبواب ، تمام شكرا .
, وذهبوا للسيارة ومعتز اتصل على ساره وساره مبتردش كالعادة .
, معتز : مبتردش .
, جاسر : حاسس في حاجه غلط ومش عارف في ايه .
, معتز : انت شاكك في ايه .
, جاسر : كلم يوسف الشناوي .
, معتز : يوسف ، ليه .
, جاسر : هنديله اسم ابراهيم كامل ويدور عليه في المستشفيات .
, معتز : ما نبعت حد تبعنا .
, جاسر : لا يوسف هيجبها اسهل وكمان علشان لو اللي شاكك فيه صح مش هنعرف ابراهيم فين .
, معتز : انت بتفكر في ايه.
, جاسر :قاد السياره ، مين له مصلحه يوقف جوازتك انت وساره .
, معتز : انا مليش أعداء ومعتقدش ساره كمان ليها أعداء .
, جاسر : بصلة بحنق ، بس ليها اصحاب .
, معتز :بتهكم ، تقصد منار .
, جاسر : ماجد بعد اللي عملته معاه معتقدش انه ممكن يأذي نفسه تاني بسهوله دي ، الا لو منار ذقته علي ساره او تكون منار بعتت حد لإبراهيم يعرفه اللي حصل مع ساره بعيد عن ماجد ، واكيد ساره مش هتروح تعترف لوالدها باللي حصل مع ماجد خصوصا انها كانت مستنياك علشان تروح تتقدملها ، يبقي مين هيبوظ الجوازه بقى ومفيش غيري انا ومنار وماجد وبعدها انت اللي نعرف اللي حصل .
, معتز : ومنار مصلحتها ايه انها تبوظ جوازاتنا خصوصا ان ساره صاحبتها .
, جاسر : اولا علشان ساره سابتها وجت اشتغلت معانا دي ضربه ليها ، ثانيا انها كانت عايزه ساره تنقلها اخبار شغلنا لكن ساره رفضت فلما ساره تبعد عنك هترجع لحضن منار تاني وتبدأ تعرف منها كل اللي مكنتش قدرت تعرفه من ساره قبل كده .
, معتز : وهي ساره ممكن تقولها بالساهل كده علي اسرار الشغل .
, جاسر : طبطب علي معتز ، لا طبعا حبها ليك هيمنعها انها تخرج اسرار الشغل لأي حد .
, معتز : ابتسم ، انا هتصل علي يوسف .
, ٦ نقطة
, ياسمين اتصلت علي طارق بعد ما اخدت رقم هاتفه من موبايل فارس بدون علمه .
, ياسمين : ضحكت ،اذيك يا طاطا .
, طارق : مين .
, ياسمين : لحقت نسيت صوتي .
, طارق : ضحك ، فكريني يامزه .
, ياسمين : انا ياسمين .
, طارق : بتعجب ياسمين ، وضحك اه ياسمين الفرسه ، اذيك يافرسه .
, ياسمين : تمام ، انا كلمت دنيا وبتتحجج انها مش هتعرف تنزل وتقابلني .
, طارق : حاولي معاها تاني .
, ياسمين : حاولت بس بتقول جاسر مبسبهاش لوحدها .
, طارق : وبعدين خطتنا كده هتبوظ ، استني لقيت حل كويس .
, ياسمين : ايه الحقنى بيه .
, طارق : هي قاعده فين دلوقتي .
, ياسمين : في فيلا حماتها وطلعت لسه حامل وكمان في تلات ولاد .
, طارق : بغل وكره ، تلات ولاد وانا جايب بنت .
, ياسمين : بتقول حاجه .
, طارق : بمكر ، كويس انا عارف الفيلا دي ، خليها تقابلك من باب الفيلا اللي ورا اكيد في باب خلفي للفيلا .
, ياسمين : اكيد عليه حراسه .
, طارق : مبيبقاش عليه حراسه زي باقي الفيلا والباب اللي قدام ، خليها بس تطلع من باب الفيلا الخلفي ولو وافقت عرفيني وانا هصرف ، الفيلا كبيره وعلي بال ما الحراسة تتحرك وراء هنكون خطفناها .
, ياسمين : بسعادة ، اكيد هتوافق ، وبدلع هو انا مش هشوفك .
, طارق : وماله يا فرسه تشوفيني متشوفنيش ليه .
, ياسمين : قشطة هستناك النهارده في الشقة .
, طارق : وفارس .
, ياسمين : حد يسيب الأسد ويبص للشبل .
, طارق : ضحك ، عجبتيني بتفهمي .
, ٨ نقطة
, ذهب جاسر ومعتز للشركة في المكتب ، وذهب لهم يوسف الشناوي ومر علي نهي في مكتبها .
, يوسف : بخض نهي وهو داخل المكتب ، بخ .
, نهي : بخضه وضعت يدها على صدرها ووقفت ، خضتني ٢ نقطة مقلتش انك جاي يعني .
, يوسف : دخل قربلها وهو ببص لموضع يدها الذي علي صدرها ، انتي اتخضيتي هنا .
, نهى : نزلت يدها ورفعت حاجبها ، لا .
, يوسف : ابوس مكان الخضه علشان ميتخضش تاني .
, نهي : ابتسم بخجل ، احترم نفسك .
, يوسف : بتهكم ، دا انا خايف عليكي من الخصه .
, نهى : بابتسامه وكسوف وبعدين معاك ، انا عايزه اشوف شغلي .
, يوسف : حاوطها بيده حول خصرها وهو يجذبها له و بانفاسه التي تخرج منها همسات ، ما انا شغلك ولا منفعش .
, نهي : ابتلعت ريقها بتوتر ، يوسف انت اتجننت احنا في الشغل جاسر بيه يشوفنا .
, يوسف : وهو يداعب شفايفه بشفايفه وبرومانسية ، وحشتيني .
, نهي : سرحت في عنيه بجد وحشتك .
, يوسف : ضمها اكتر ، عندك شك .
, نهي : فتحت فمها هامسه وقبل همسها ، تلقت قبله من يوسف برومانسيه جعلتها تنحني قليلا بدوخه وهي بين يديه بعدما تاهت بين يديه .
, جاسر : ابتعد جاسر عنها قليلا وهو يحاوطها بيداه حول خصرها ، نهي عيب احنا في الشغل .
, نهي : فاقت علي كلامته وخبطته على كتفه وهي بتبعد .
, يوسف : ضحك وبتريقه ، عيب جاسر بيه جوه يشوفنا .
, نهى ضحكت وقعدت على مكتبها ، وهو دخل لجاسر ومعتز .
, نهي بتمتمه : انتي ايه اللي حصلك ٢ نقطة انا مكنتش كده
, ٢ شرطة انتي وقعتي يانهي ومحدش سمى عليكي ولا ايه .
, يوسف : هلا بالتجمع .
, جاسر : هو التجمع ينفع من غيرك تعالى ، ايه اخرك .
, معتز : بهزار ، ما اهو لازم يتأخر مش عدي علي السكرتارية .
, يوسف : اصل انا بحب ادي كل حاجه حقها يا زيزو مش لسه في مرحله الايد .
, جاسر : ضحك بهزار ، اهو زيزو ولا بقي في ايد ولا رجل .
, معتز : ضحك ، وانا بقول النق بيجي منين ، اتاريه بيجي من اقرب الناس ليا .
, جاسر ويوسف ضحكوا .
, جاسر : معتز حصل مشكله مع والد ساره اللي بحبها ويظهر تعب فجأه ودخل المستشفى ومن وقتها وهما مختفيين .
, يوسف : مختفيين ازاي يعني .
, معتز : بتصل على ساره مبتردش ومعرفش في اي مستشفي .
, يوسف : امرها سهل ممكن يكون لسه تعبان ، ولو على اسم المستشفى اديني اسم المريض واعرفلك هو فين .
, جاسر : انا شاكك في حاجة علشان منار العادلي صاحبتها وفي خلافات بينا زي ما انت عارف ، وهي ممكن تكون مش عايزه معتز يتجوز سارة فلو لقيت إبراهيم والد ساره اسمه في المستشفى يبقى خير لو ملقتهوش ممكن تكون منار شالت اسمه علشان منعرفش مكانهم .
, يوسف : للدرجادي يا جاسر ، ثم بص لمعتز هما بصينلك في الجوازه ليه كده يا زيزو .
, معتز : ضحك باستياء ، مش عارف ، وبحزن انا قلقان قوي علي ساره .
, يوسف : ساعه بالكتير واجبلك كل الأخبار .
, اتصل يوسف علي بعض ظباط التحريات واعطاهم الاسم ، وبعد البحث ووجدوا اسم ابراهيم كان في سجل مستشفى الامل والحياه ولكن أن أحدا أمر بشطب اسمه من السجلات .
, يوسف : طلع معاك حق ياجاسر ، اسمه كان محذوف من سجل المستشفى ولولا ان الظابط بنفسه اللي بيسال مكنش قالوله ولا حد عرف .
, جاسر : نظر لمعتز ، يبقي اللي شكيت في صح .
, يوسف : بتاثر ، لكن للاسف ابراهيم جاله شلل .
, معتز : شلل وبغضب ، انا هروح اموت منار بتعمل ليه كده في صحبتها واهلها ، ارتاحت كده لما الراجل اتشل ، وساره ساره عامله ايه دلوقتي وهي لوحدها .
, جاسر : اهدي يا معتز ، ونظر ليوسف هما لسه في المستشفى .
, يوسف : لا لما الحالة استقرت خرجوا .
, معتز : راحوا فين وهما مش في البيت ، اكيد الحربايه منار خبتهم علشان موصلش لساره انا هبعت لساره رساله اعرفها بكل حاجه .
, يوسف : لا استني ، هي دلوقتي تعتبر تحت ايد منار ومنعرفش منار ممكن تعمل فيها ايه تاني ، وكمان ساره ممكن تشك انك بتقول اي حاجه علشان عايزها ترد عليك .
, جاسر : يوسف معاه حق يامعتز .
, معتز : يعني عايزني افضل ساكت كده وانا معرفش هى فين وحالتها ايه .
, يوسف : اكيد يعني مش مخطوفه ولا محبوسه ، انا هعمل اتصالاتي واعرف مكانها ووقتها بقي تروحلها وتفهمها كل حاجه وش لوش .
, جاسر : صح .
, يوسف : وانت كمان يا جاسر خلي بالك منهم لما بعملوا كده في معتز اومال هيعملوا فيك ايه وبفكرولك في ايه .
, جاسر : متقلقش انا عامل احتياطاتي .
, ٦ نقطة
, اتصلت ياسمين علي دنيا وطلبت مقابلتها من الباب الخلفي للفيلا الذي عليه ثلاث حراس فقط ، وافقت دنيا ونزلت وذهبت تجاه الباب الخلفي للفيلا .
, الحارس : عايزه حاجه يا فندم .
, دنيا : لا بس مستنيه حد هنا .
, الحارس : طيب اتفضلي جوه لحد ما اللي منتظراه يجي علشان الوقوف في الشارع كده غلط .
, في سياره قريبه تقف أمامهم على بعد امتار بالجهه الاخرى موجودة بها ياسمين واثنان من الرجال مسلحين ، وخلفهما سيارة أخرى بها رجال مسلحين ، اتصلت ياسمين علي دنيا .
, دنيا : ايوه يا ياسمين انا واقفه مستنياكي ومعايا الفلوس انتي فين .
, ياسمين : انا في العربيه اللي قدامك تعالي اصل انا خايفه انزل وجاسر بيه يشوفني .
, دنيا : جاسر مش هنا ، بس في عربيتين واقفين قدامي ، انتي في اي واحده .
, ياسمين : انا العربيه اللي قدام .
, دنيا : طيب انا جايه ، وقفلت لسه بتتحرك .
, الحارس : رايحه فين يا هانم ممنوع .
, دنيا : رايحه بس للعربيه دي وشاورت عليها ، هديها حاجه واجي علي طول .
, الحارس : هاتيها وانا اوديها .
, دنيا : لا مينفعش .
, الحارس ، تمام ، انا جاي معاكي .
, ذهبت دنيا وخلفها الحارس باتجاه السيارة .
, ياسمين : دي جايه ومعاها حد .
, المسلح الاول : اخرج سلاحه وكلم السيارة التي خلفهم ، جايه علينا اول ما تيجي انا هضرب الحارس اللي معاها وهنشدها جوه العربيه وانتوا احمونا .
, السيارة الأخرى : تمام وجهزوا أسلحتهم .
, دنيا وصلت للسياره وامامها الحارس ، الحارس خبط على قزاز السياره المتفيمه اللي فيها ياسمين .
, المسلح فتح القزاز وضرب طلقة في كتف الحارس .
, وسحبوا دنيا للسياره وهي بتصرخ بدهشه ، في ايه انتوا مين ومش قادره تقاومهم من بطنها الكبيرة .
, الحراس الاخران قربوا واطلقوا النار على المسلحين بالسياره الاولى ، فالسياره الاخرى اطلقت النار على الحراس وتبادل إطلاق النيران بينهم .
, دنيا : ركبت السياره بخوف ورعب في ايه ٢ نقطة ياسمين الحقيني .
, ياسمين بصتلها بسعاده وهي شايفه الخوف في عنيها ، تعالي .
, قبل ذهاب السياره الاولي التي بها دنيا ، اتت سياره جيب بسرعه كانت تقف أمام الباب الخلفي للفيلا بها حراس مسلحين أمامهم وهاجمتهم بطلقات .
, السيارة الجيب : خلي بالكم دنيا هانم فيها .
, دنيا وضعت يدها على راسها بخوف وعلى بطنها وهي بجوار ياسمين في السيارة .
, بعدما ساء الوضع هربت السيارة الاخرى بسرعة بعدما تلقوا الطلقات من حراس الفيلا ومن الحراس الموجودين بالسيارة الجيب ايضا ، واتي ايضا الحراس الآخرين بالفيلا من الداخل والباب الأمامي للفيلا عندما سمعوا طلقات النار .
, اقترب الحراس بعدما هربت السيارة الأخرى وقتلوا المسلحين الاثنان الموجودين بالسيارة الأولى ،ياسمين بخوف ورهبه يالهوي احنا اتمسكنا .
, ساعدوا دنيا بسرعه التي ساءت حالها وانهارت وسط طلقات النار والجثث والدماء ودخلوها بسرعه للفيلا ، وأخذوا ياسمين وحبسوها ، واتصلوا علي جاسر .
, جاسر : ازااي ٢ نقطة ودنيا عامله ايه ٢ نقطة هي فين ٢ نقطة انا جاي .
, يوسف : في ايه .
, معتز : ايه اللي حصل .
, جاسر : بخوف وقلق ذهب بسرعه وخلفه يوسف ومعتز .
, دنيا منهارة في غرفتها وحولها امينة وزينب وهما بهدوها ، اتي جاسر بلهفة عليها وحضنها وينظر لكل انش بها بخوف وقلق
, جاسر : انتي كويسه ، مالك حصلك حاجه ٢ نقطة اجبلك الدكتور .
, دنيا عيطت بانهيار وجاسر حضنها وبطبطب عليها .
, جاسر : اهدي انا جمبك .
, امينه : بحزن ، انا جبتلها الدكتوره وطمنتنا عليها الحمد**** ، بس قالت ترتاح .
, زينب الداده : الف سلامه عليكي يا دنيا هانم .
, جاسر : بضيق وعصبيه ، حصل ازاي كده ، وايه اللي نزلها وانتي يا ماما كنتي فين وسبتيها ازاي .
, امينه : معرفش و**** يا بني ، مره واحده كده سمعنا ضرب النار ، ومشفتهاش و**** .
, دنيا فضلت تعيط بخوف وانهيار وهي حاطه ايدها على بطنها ومبتتكلمش ، جاسر فضل يهدي فيها و يطبطب عليها ويملس على شعرها ويطبطب علي ايدها .
, ٢ شرطة متخافيش أنا جمبك مش هسيبك ٢ نقطة اهدي يا حبيبي مفيش حاجه ، وفضل يبوس على ايدها وعلي راسها وهو بيهديها .
, امينة : بصت لزينب ، يلا ننزل احنا ، وبصت لجاسر هخلي حد من الشغالين يعملها عصير .
, جاسر : بخوف وعدم ثقة في حد ، معلشي اعمليه انتي يا ماما .
, امينه : حاضر يا بني هنزل اعمله واجبهولك .
, ونزلوا لتحت .
, دنيا : بانهيار وخوف ، في ناس ماتت ياجاسر ٢ نقطة انا شفتهم وشفت دمهم قدامي ، انا خايفه قووي ٢ نقطة انا مرعوبه ٢ نقطة
, جاسر : ضمها ليه بشدة ، هووس ٢ نقطة اهدي خالص مفيش حاجه حصلت كلهم بخير .
, دنيا : بتوتر وخوف ، لا لا انا شفتهم . ودم يا جاسر ددمم .
, جاسر : فضل يطبط عليها ويبوس علي راسها ، وبكذب مصطنع متخفيش راحوا المستشفى وهيتعالجوا هيقوموا تاني ، المهم انتي طمنيني عليكي حاسه بحاجه ٢ نقطة فيكي حاجه ٢ نقطة
, دنيا : بخوف ، بجد ، بجد ممتوش .
, جاسر : لا ياحبيبي ، اهدي بقي ، حضنها بحنيه وخوف وهو بطبطب عليها يقبل على راسها ، انا جمبك ومعاكي مش هسيبك ٢ نقطة محدش هيقدر يقرب لك تاني .
, دنيا وضعت راسها علي صدره براحه لحد لما هديت ، وأمينة جابت العصير وحطته جمبه ونزلت .
, جاسر : بدا يشربها العصير ، اشربي يا حبيبي علشان اعصابك تهدى شويه .
, دنيا : شربت العصير لحد لما هديت ، انا مش عارفه مين دول وحصل كده ازاي ٢ نقطة
, جاسر : وضع يده علي فمها ، هووس انسي خالص المهم انك بخير .
, دنيا : بقلق ، وهي خايفه تقوله انها كانت نازله لياسمين ، وضعت راسها على صدره مرة اخرى وهي حاسه بالامان والراحه لحد لما نامت .
, جاسر براحه وضع رأسها على السرير وغطاها ، ونزل لقى يوسف ومعتز وأمينة .
, جاسر : انتو لسة ممشتوش .
, معتز : نمشي ازاي ونسيبك .
, يوسف : لا طبعا هنسيبك ازاي .
, جاسر : جلس معاهم ، بلغتوا الشرطه عرفوا مين اللي عمل كده ومين الناس دي .
, يوسف : اه بلغتهم و جم اخدوا الجثث وكام واحد من الحراسه علشان ياخدوا أقوالهم في اللي حصل .
, جاسر : اقسم ب**** لاعمل منهم طرنشات اللي عمل كده في مرآتي ، ولاطفحهم الدم بس اعرف مين دول .
, معتز : علي فكره ، خدوا ياسمين .
, جاسر : بدهشه ياسمين ، ياسمين مين .
, معتز : باستياء ، صاحبة دنيا كانت معاهم .
, يوسف : الحارس المصاب قال ان مدام دنيا كانت نازله تقابل واحدة اسمها ياسمين ، وأنه كمين كان معمولهم ولولا وجود السيارة الجيب هي اللي انقذتهم وانقذت دنيا .
, جاسر : بضيق ، دنيا كانت نازله تقابل ياسمين, خارج القائمة
 
الفصل الثالث والثلاثون


جاسر : بغضب جامح وحده ، اقسم ب**** لاعمل منهم طرنشات اللي عمل كده في مرآتي ، ولطفحهم الدم بس اعرف مين دول .
, معتز : علي فكره ، خدوا ياسمين .
, جاسر : بدهشه ياسمين ٢ نقطة ياسمين مين .
, معتز : باستياء ، صاحبة دنيا ، كانت معاهم في العربيه .
, يوسف : الحارس المصاب قال ان مدام دنيا كانت نازله تقابل واحدة اسمها ياسمين ، وأنه كمين كان معمولها ولولا وجود السيارة الجيب هي اللي انقذتهم وانقذت دنيا .
, جاسر : بضيق ، دنيا كانت نازله تقابل ياسمين ثم شرد قليلا بحزن .
, يوسف بص لمعتز بعدم فهم ، معتز شاوله بعينه بالسكوت .
, جاسر : بضيق وغضب ، يعني فارس وعصام الصياد هما اللي بعتوها ٢ نقطة لكن ازاي هو عصام مش خايف علي ابنه للدرجادي و**** لحصره علي ابنه واخليه يشيله جثه سايحه في دمه .
, يوسف : لا ، اهدي كده واعقل لما نشوف ياسمين الاول هتقول ايه ، و مين اللي باعتها وكانوا عايزين ايه .
, معتز : مظنش عصام يفكر ياذي دنيا بعد اللي حصل لابنه اول مره ، هو ممكن يفكر ياذينا في الشغل انما مظنش هو بايع ابنه للدرجادي .
, جاسر : بضيق وحده وصوت عالي ، اومال مين يامعتز ٢ نقطة مين اللي كان عايز يحصرني علي مراتي وعيالي ٢ نقطة مين اللي ضرب النار اللي كان حوالين دنيا وكان عايز يموتها ٢ نقطة والحاله اللي وصلتلها من اللي شافته وانهيارها وهي حامل .
, يوسف : لا هما مكنوش عايزين يقتلوها علي كلام الحارس المصاب كانوا عايزين يخطفوها ، لكن انتوا عملتوا ايه في ابن عصام ده .
, معتز : بص لجاسر معرفش ياجاسر بس اكيد هنعرف ، ثم نظر ليوسف علمنا عليه علشان غلط قبل كده مع دنيا .
, يوسف : بص لمعتز ، طيب ما يمكن فعلا عصام اللي عمل كده علشان ينتقم لابنه علي كلامكم .
, جاسر : صح يا يوسف وشكله متعملش ، علشان كده انا هعلمه اللعبة معايا بفورة ، ومسك هاتفه واتصل علي الغول .
, جاسر : عايزك يا غول تقتل ٣ نقطة
, ( الغول رئيس عصابة قتل وسرقة ) .
, معتز : وقف بسرعه وشد من جاسر الهاتف وقفله ، انت هتعمل ايه انت بتكلم الغول وعايزه يقتلهم .
, جاسر : وقف قصاده بغضب جامح وصوت عالي ، انت اتجننت يا معتز هات التلفون .
, معتز : بصوت عالي وزعيق ، لا مش هديهولك انت عايز تقتلهم وتودي نفسك في داهية ، اهدي كده واعقل وفكر وشويه .
, جاسر : بغضب وحده اومال اسيبهم يخلصوا علي مراتي ويحرموني منها ، ملكش دعوه بيا انت هات الزفت ،
, وقرب وبشد التلفوه من ايد معتز ومعتز ببعد ايده ، جاسر اضايق بنرفزه وضربه ومعتز بصده
, يوسف : وقف بينهم ، اهدوا شويه اهدي ياجاسر في ايه انت بتضرب صاحبك .
, جاسر بعصبيه وغضب وهو بحاول يضرب معتز علشان يديله موبايله ومش عارف لان يوسف بينهم .
, جاسر : بغصب وحده ، مش ههدي غير لما يجيب الزفت .
, معتز :بعند وغضب ، مش هديهولك غير لما تشيل اللي في دماغك الاول .
, جاسر : بعصبية وعند ، متعصبنيش احسنلك .
, يوسف : هاته يا معتز ، و خد التلفون من معتز .
, معتز : بحذر يوسف ، اوعي تدهوله انا عارف دماغه فيها ايه .
, جاسر : بص لمعتز بعصبيه وغضب ، انت مالك انت ملكش دعوه بيا انا حر .
, امينه قاعده ساكته وشيفاهم بتخانقوا عيطت بصمت .
, معتز : قرب لجاسر وحضنه بشدة وبصوت عالي وعنيه مليانه دموع ، لا ليا دعوه انت اخويا ، ومش هسيبك تأذي نفسك وايدك تتلغوص في الدم .
, جاسر : خبطه وببعده عنه بعصبيه والغضب عماه ، سيبني ملكش دعوه بيا .
, معتز : حضنه اكتر ، مش هسيبك ياصاحبي ٢ نقطة مش هسيبك الا علي موتي .
, جاسر : بتاثر حضن معتز وبكي ، عايزين ياخدوا دنيا مني يامعتز ٢ نقطة عايزين يحرموني منها ٢ نقطة عايزين يحصروني عليها .
, معتز : ما عاش ياصاحبي اللي يقرب منك ولا من اي حد يخصك ، وطبطب عليه وعيط بزعل علي صاحبه وهو حاضنه وجاسر عيط .
, جاسر : عايزين يحرموني من مراتي وعيالي يامعتز ٢ نقطة عيالي اللي لسه موعيوش علي وش الدنيا ولا فرحت بيهم .
, يوسف : من خلفه طبطب على كتف جاسر ، إحنا في ضهرك ياجاسر متخفش عليها .
, جاسر : التفت وراه وبص ليوسف ، عمرى ما خفت قد اللحظه دي ٢ نقطة عمرى ما خفت على نفسي خايف عليهم وبص لوالدته ، خايغ علي امي ومراتي اللي كان بينها وبين الموت لحظات ، دنيا اللي عايزين ياذوني فيها ، لو سكت يا يوسف ومردتش عليهم هيعملوها تاني .
, يوسف : ولا حد يقدر يهوب ناحيتك ولا ناحيه البيت اطمن انا هأمنلك المكان و هنزود الحراسة علي الفيلا والبيت والمدام وطنط امينه .
, معتز : بص لجاسر ، الحمد**** اننا كنا حاطين حراسة زيادة قدام باب الفيلا الخلفي .
, يوسف : هي العربيه الجيب اللي ضربت المسلحين تباعكم .
, جاسر : قعد بحزن ، اه كنت عامل حسابي ومش عايز اسيب ثغرة يدخلولي منها .
, يوسف سيب الموضوع ده عليا ومتشلش هم ياجاسر وانا هتابع التحقيقات .
, جاسر : سكت .
, معتز : اوعي تفكر تكلم الغول ياجاسر متوديش نفسك في داهية علشان شويه كلاب .
, يوسف : أعطي لجاسر الهاتف ، جاسر متعملش حاجه الا لما نتاكد ان عصام وابنه ورا اللي حصل ، واول ما اتاكد انا اللي هجيلك بنفسي واقولك هنعمل فيهم ايه وهنخلص عليهم ازاي .
, معتز : بص لجاسر ، كلام يوسف صح تكون هديت شويه ويوسف يتأكد وبعدها نقعد ونفكر هنضربهم في مقتل ازاي .
, جاسر : بص ليوسف ومعتز وسكت .
, امينه : انا ساكته ومتكلمتش ياجاسر من وقت ما اتكلمتوا وانا شايفه الغضب عميك ، اسمع كلام اصحابك يا بني كلامهم صح وموزون ، انت دلوقتي غضبان وثاير ومش عارف تفكر اسمع كلامهم لحد ما تهدي وتفكر وبعدها اعمل اللي انت عايزه محدش هيقولك بتعمل ايه .
, جاسر : وضع رأسه بين يديه ، ماشي .
, ٩ نقطة
, حسن ابن عم نهى ذهب إلى فتحية في المنصوره .
, فتحيه : ازيك يا باشمهندس نورتنا .
, حسن : ازيك يا طنط ، وبص لتيسير اذيك يا انسه تيسير .
, تيسير : بحزن ، تمام .
, فتحية ، الحمد لله ازيك وازاي الحج والحجه .
, حسن : الحمد**** ، في انتظار تحديد ميعاد الخطوبه علشان يجوا .
, فتحيه : بصت لتيسير ، مش لما تاخدوا على بعض انت وتيسير ، مستعجل علي ايه .
, حسن : بتعجب ، يعني اكيد هناخد علي بعض في الخطوبه .
, فتحيه : وماله لما تاخدوا على بعض الاول نبقى نحدد الخطوبه .
, حسن : بص لتيسير ، هي انسه تيسير ليها اعتراض عليا .
, تيسير بصتله بكسوف وحزن .
, فتحيه خايفه تقوله ان تيسير مطلقه يطفش ، فعايزه تعلقه ببنتها الاول لحد ما يحب تيسير وبعدين تصارحه .
, فتحيه : لا ، دي تيسير طايره من الفرح ، مش صح ياتيسير .
, تيسير : قامت ودخلت .
, فتحيه : مكسوفه ، اصلها مكسوفه .
, ٥ نقطة
, نهى نزلت ووقفت قدام منزلها في انتظار يوسف .
, اتي يوسف بسيارته ونهي ركبت معاه .
, يوسف : مسك يدها وقبلها ، وحشتيني .
, نهي : اتاخرت ليه .
, يوسف : جاسر كان عنده مشكله هقولك عليها بعدين ، المهم انتى عامله ايه .
, نهى : الحمد**** ، كنا طلعنا اتعشينا في البيت عندنا وخلاص .
, يوسف : زهقتي مني ولا ايه .
, نهي : لا طبعا ٢ نقطة
, يوسف : ضحك و هزار ، ده انتى شكلك واقعة قوى .
, نهى : و**** .
, يوسف : ضحك ، هنتعشا ونروح نجيب هدية لماما هانم ، علشان اصالحها ، وبعدها اروحك ونقعد سوا واطمن عليها ، بس انتي وحشاني وعايز نقعد سوا لوحدنا شويا .
, ومسك يدها ووضعها على وجهه .
, نهي : شدت يدها بعيد عنه .
, يوسف : بصلها ، وده من ايه ان شاء **** .
, نهي : اقعد بأدب .
, يوسف : مسك يدها وشدها عليه ، بقي انا راضى زمتك حد يبقى جمبه المزه دي والحلاوة والشقاوة دي ويقعد بأدب ، دا حتى يبقى عيب في حقي .
, نهى : ضحكت ، لما ابقي في بيتك .
, يوسف : مسك ايدها وباسها برومانسيه ، لما تبقي في بيتي هتعملي ايه بقي .
, نهي : خبطته على ايده ، اتلم .
, يوسف : **** ، مش انتي اللي بتقولي لما تبقي في بيتي ، وبعدين مش لازم اطمن على مستقبلي .
, نهى : ضحكت ، اقسم ب**** انت مشكله .
, وصلوا الى المطعم وتعشوا ، ثم ذهبوا الى محل ذهب .
, نهي : لايه محل الدهب ده .
, يوسف : علشان تختارى لماما حاجه تعجبها لانها اكيد زعلانه مني علشان سبتها اخر مره ومتعشتش معاهم ومشيت ،
, وتختارى ليكي انتي كمان حاجه تعجبك .
, نهى : وانا اختار ليه بقي .
, يوسف : ضحك ، علشان زعلتيني اخر مره .
, نهى : ضحكت ، انا كده هزعلك كتير .
, واختارت نهي خاتم لوالدتها وسلسه باسم يوسف صغيره .
, ذهبت نهي وركبت السياره في انتظار يوسف ، يوسف بحاسب الجواهرجي ولسه بطلع من المحل .
, شافته الراقصة التي قضى معها ليلة قبل ذلك .
, الراقصه : ذهبت جرى عليه ، جو وحشتني .
, يوسف : بدهشه وهو ببصلها ، انتي .
, الراقصه : وحشتك صح ، ومدت يدها على يده .
, يوسف : بعد يدها عنه ، انتي اتجننتي .
, وسابها ومشي تجاه سيارته اللي بعيده عنه بخطوات قليله ونهي شيفاهم وبتبص عليهم بدهشة .
, الراقصه : مشيت خطوات وراه وبصوت مرتفع قليلا ، لو عايزني اجيلك تانى ، ادينى رنه انا عارفه البيت .
, يوسف : اتجاهلها وركب سيارته .
, نهي : بغضب وحده ، مين دي وبتجيلك البيت تعمل ايه .
, يوسف : قاد السيارة ، دي واحده مجنونه .
, نهي : بغضب ، مجنونه ، اه وبتجيلك البيت علشان تطلعلها العفاريت ولا ايه .
, يوسف : ضحك ، ايه ده انتي عرفتي منين .
, نهي : متجننيش ، مين دي وايه علاقتك بيها .
, يوسف : علاقه ايه ، دي واحده بتاعت ليل .
, نهى : بحزن ، وانت علاقتك ببتاعت الليل دي ايه .
, يوسف : ولا حاجه ، بطلي جنان بقي .
, ولسه بمسك ايدها ، نهي شدتها وبعدت عنه .
, نهي : مفيش حاجه بطلي جنان ٢ نقطة انا لو بيني وبينها حاجه كنت هسيبها واركب معاكي ٢ نقطة
, نهي مردتش وفضلت ساكته طول الطريق .
, لحد لما وصلوا وطلعوا فوق ، وبعد السلامات يوسف قدم الهدية لهانم وهي مبسوطه .
, هانم : قومي يانهي هاتي حاجه ليوسف يشربها .
, يوسف : لا استني يانهي .
, عبد**** : بتعجب ، في حاجه ولا ايه .
, يوسف : اه ، انا كنت عايز اقدم ميعاد كتب الكتاب .
, هانم : بسعادة ، زغرطت .
, عبد**** : بسعاده ، وماله يايوسف باشا ، نقدمه وخير البر عاجله .
, نهي : بعند ، وانا مش موافقه .
, عبد**** : بتعجب ، ليه .
, نهي : بتوتر ، يعني لما ناخد علي بعض .
, هانم : غمزت لها بتريقه ، وانتي لسه مختيش عليه .
, نهي : بعند ، لا يا ماما .
, يوسف : وماله خدي عليا براحتك .
, هانم : صح ياجو اكتبوا الكتاب والفرح بعدين وبصت لنهي وابقي خدي راحتك ياختي .
, عبد**** : صح كده .
, نهي : جزت على أسنانها بضيق .
, يوسف : غمز لها بعبث .
, ٦ نقطة
, طارق : بتكلم في الهاتف بغضب وعصبيه ، نهار ابوكم اسود انتوا شوية اغبيه مبتفهموش ٧ نقطة مش مهم في داهيه اللي ماتوا ٤ نقطة والزفته ياسمين فين ٥ نقطة **** يخربيت اللي جابكم مشغل معايا شويه حلاليف . وقف السماعه .
, واتصل علي المحامي .
, طارق : شوية البهايم اللي جبتهوملي بوظوا العملية .
, المحامي : اه عرفت .
, طارق : ياسمين اتقبض عليها ودي بنت كلب هتقر علي كل حاجه .
, المحامي : متقلقش انا هروحلها وهديها قرشين واتفق معاها متتكلمش ولا تجيب سيرتك ٢ نقطة
, طارق : اديها اللي هي عايزاه المهم متتكلمش ، جاسر لو عرف هيخلص علينا كلنا .
, المحامي : متقلقش انا ليا سككي هخلص بيها كل حاجه .
, طارق : اصرف وخلصنا من الموضوع الزفت ده .
, وقفل السماعه .
, منار : وهي قاعده جمبه وسامعه كل حاجه ، قلتلك بلاش الموضوع ده مش هتقدر ، مسمعتش الكلام اهي العملية باظت وكل حاجه باظت ، وجاسر لو عرف انك انت اللي وراها مش بعيد يخلص عليك .
, طارق : مسك السيجارة وولعها بضيق ، بقولك ايه انا مش ناقصك ولا فايق لتقطيمك ده .
, منار : انت ضامن ياسمين دي متجبش سيرتك.
, طارق : لأ دي بنت كاالب تبعني وتبيع ابوها نفسه ، لكن قلت للمحامي يديها اللي هي عايزاه علشان تسكت .
, منار : بحنق ، هتاخد الفلوس ومش هتسكت ولو سكتت في النيابة ، جاسر مش هيسيبها وهيبعتلها ناس جوه السجن يدوها علي دماغها ويقرروها .
, طارق : رمي السجاير ، يانهار اسود والعمل ايه .
, منار : تسبقهم انت ، وتخلص عليها جوه السجن قبل ما هي تتكلم .
, طارق : بدهشه ، اقتلها .
, منار : اه طبعا ، مش احسن ما تتقتل انت لما جاسر يعرف انك انت اللي وراها .
, طارق : صح انتي صح دي واطيه وملهاش امان .
, واتصل علي المحامي .
, ٩ نقطة
, جاسر طلع لدنيا وهي نايمه وقعد جمبها على السرير وهو ببص لملامحها بشوق وخوف ، مد يده وحطها بلمسة حنان علي وجهها وبملس على شعرها .
, دنيا : قلقت وفاقت ، جاسر .
, جاسر : بحب وخوف ، قلقتك .
, دنيا : بقلق ، قامت وعدلت نفسها بخجل وقعدت جمبه ، لا انا صحيت .
, جاسر : جاسر عامله ايه ياحبيبي دلوقتي .
, دنيا : بكسوف ، الحمد**** ، و بصتله بخجل ، الشرطه جت .
, جاسر : هز راسه باستياء ، اه جم ومسكوه اللي عملوا كده وخدوهم .
, دنيا : بخجل ، احم ومسكوا مين .
, جاسر : بتهكم ، مسكوا اللي كانوا تحت .
, دنيا : احم مين يعني .
, جاسر : بلوم ، اللي كنت رايحه تقابلها يادنيا .
, دنيا : ابتلعت ريقها بتوتر وخجل ، انا اسفه .
, جاسر : اسفه علي ايه علي انك مسمعتيش كلامي ولا على انك مصدقتنيش اساسا .
, دنيا : اتكسفت من نفسها وبدات تعيط ، انا اسفه و**** مكنتش اعرف ان هيحصل كل ده .
, جاسر : شدها ليه بيده وحضنها بحب وبايده التانيه ، مسح دموعها من خدها ، انا خايف عليكي يادنيا ، انتي ليه مش مقدره حبي وخوفي عليكي .
, دنيا بدات تعيط وهى مكسوفه من جاسر .
, جاسر : ضمها له اكتر بحنيه وهو بمسح دموعها بحب وخوف ، خلاص ياحبيبي متعطيش ، اهدي بقي علشان خاطرى .
, دنيا : بصتله وهى بتعيط ، يعني مش زعلان مني .
, جاسر : بصلها بحب ورومانسيه ، وباس علي راسها عمرى ما اقدر ازعل منك نفسي تفهمي بس اني بخاف عليكي ، وبتأثر وحزن ، دنيا .
, دنيا : ها .
, جاسر : بصوت قريب للبحة ، انا كنت هموت لو كان حصلك حاجه ، وفرت دمعه من عنيه .
, دنيا : اول مره تشوفه بالضعف ده وبدهشه ، جاسر انت بتعيط .
, ومدت يدها ومسحت دمعته وبدات دموعه تنزل بضعف ، دنيا حضنته ، حبيبي .
, جاسر : دفن نفسه في حضنها ، وبدا يبكي زي ******* وبصوت مبحوح ، انا خايف عليكي قوي يادنيا ٢ نقطة خايف يحرموني منك خايف ٢ نقطة ياخدوكي مني .
, دنيا : فضلت اطبطب عليه ، حبيبي أنا جمبك متخفش ٢ نقطة انا بخير .
, جاسر : بعد شويه بصلها وعنيه حمرا ، اوعي تبعدي عني يادنيا من غيرك اموت .
, وضمها له وحضنها بلهفه وشوق ووضع راسها علي صدره ، ودنيا دخلت في حضنه .
, دنيا : متخفش انا معاك .
, جاسر مد ايده علي ضهرها حاوطها في حضنه وضمها له بشدة اليه .
, دنيا : بتالم بسيط ، جاسر براحه بطني .
, جاسر : بعدها عنه شويه صغيرين ، اسف ياحبيبي .
, دنيا : لفت يدها حول وسطه بسعادة غامرة وهي حضناه وحاطه راسها على صدره ، للدرجادي خايف عليا ٢ نقطة للدرجادي بتحبني .
, جاسر : وهو ساند ضهره على السرير وواخدها في حضنه ومحاوطها بايده ، بحبك اكتر من حياتي وبعشقك اكتر من روحي ، انتي نور عنيا اللي بشوف بيها يادنيا قلبي وفرحته .
, دنيا : بتنهيده وسعاده ، يعني مش زعلان مني .
, جاسر : باس راسها بحب ، و**** العظيم ازعل من نفسي ولا اني ازعل منك انتي يادنيتي .
, دنيا : بدلع وتغنج ، ياا دا انا طلعت مسيطره .
, جاسر : ضحك ، وبعدها شويه عنه ، مسيطره هانم يلا علشان تتعاقبي .
, دنيا : بخضه ، اتعاقب .
, جاسر : بضحك ، طبعا قومي يلا .
, دنيا : بزعل ، كده تعاقبني اومال ايه بقي ازعل من نفسي ومزعلش منك دي.
, جاسر : اممم ، هو عقاب مش وحش قوي يعني .
, دنيا : بصتله ، بس اسمه عقاب برضو .
, جاسر : ضمها وحضنها ، وهمسلها في عنقها عارفه الجلبيه المقلمه و العبايه اللف بتوع اسكندريه .
, دنيا : بتعجب همست له ، مالهم .
, جاسر : سند ضهره باريحيه علي ضهره السرير ، عايزك تلبسيهم وتشغلي اغنية شيك شاك شوك .
, دنيا : بضحك ودهشه ، هو ده العقاب .
, جاسر : مسك يدها وقربلها بحب وهمسلها ، عقاب حلو صح .
, دنيا :بدلع ، لا وحش ، علشان الجلبيه مش هتدخل فيا اساسا ، ثم بصت لبطنها الكبيره ، انت مش شايف بطني عامله زي البطيخه ازاي .
, جاسر : ضحك ، هتبقى احلى بطيخه بترقص .
, دنيا : خبطته بدلع على كتفه ، انا بطيخة .
, جاسر : وقف ، وشغل الاغاني علي الصب .
, دنيا : بصتله وضحكت ، هترقص معايا .
, جاسر : غمز لها ،ارقص ، مرقصش ليه .
, دنيا ضحكت بسعادة ودخلت غيرت ملابسها ولبست الجلبيه المقلمة يادوب داخله فيها وبطنها كبيرة قدامها .
, جاسر : اول ما شافها ، ضحك بسعاده ياسكندراني يا اصلي .
, دنيا : عضت على شفايفها بكسوف من بطنها الكبيرة .
, جاسر : حس انها مكسوفه ، مسك يدها وبدا يرقصها على صوت الاغاني وهى بتتمايل بدلع عليه بسعاده حتى بدأت تنسجم معه ، وجاسر خلفها محاوط وسطها هزت هي اكتافها بدلع عليه .وسط دلع وتغنج منها عليه وهو يهمس لها من الخلف ، جننتيني يا دندن .
, دنيا : بسعاده وهي تتمايل بدلع ، انا مسيطره صح .
, جاسر : ضحك ، مسيطره قووي وضمها ليه قووي ، وحشتيني .
, دنيا : وهي تعطيه ظهرها بدلع بحبك .
, جاسر : وهو ضممها له بهمس في عنقها من الخلف ، هوساااني ومجنناااني بعشقك اه ه ه ه ، على مهلك ياللي خليتي عقلك يروح مني .
, وبدأ يطبع قبلاته الحاره بشوق ولهفه عليها .
, دنيا : لفت له بحب وسعاده وهمس بدلع وتغنج ، جاسر ، لا ٣ نقطة
, جاسر : بهمس ، لا ايييييه ياتعباااني ومجنناني ، وبدا يقبل كل انش بها قلب جاسر وروح جاسر وعشق جاسر .
, خدرها جاسر بكلامه المعسول وقبلاته التي هدأت من روعها ، وأطفأت نار لهيبه واشواقه وخوفه عليها ، حتى دابوا سويا في عشق ليس له نهاية وهو يصك ملكيته بها .
, وبعد انتهاؤه .
, جاسر : حضنها بحب ولهفة وهمس ، بحبك يادنيت قلبي .
, دنيا : بصتله بهمس وهي بين احضانه ، انا اللي بموت فيك ، حقك عليا ياحبيبي .
, جاسر : ضمها له حقي هو انتي وانا خدتك خلاص ومش عايزك تضيعي مني يادنيا ، وبرجاء ، علشان خاطرى سبيني اخلي بالي منك ، واثقي في كلامي .
, دنيا : هزت راسها ، حاضر صدقني بعد كده مش هسمع كلام حد غيرك ولا هصدق حد بعدك .
, جاسر : وضع يده على ذقنها ، بجد .
, دنيا : هزت راسها ، اه .
, جاسر : ياخواتي حبيبي عاقل وراسي يا ناس .
, دنيا : ضحكت .
, جاسر : بس لا مش مصدق .
, دنيا : بتعجب ، ليه .
, جاسر : وضع قبله علي شفايفها برومانسيه ، سبيني اصدق علي طريقتي بقي .
, دنيا : بدلع عضت علي شفايفها ، وبعدين معاك انت مبتشبعش .
, جاسر : مسك خصلات شعرها واستنشقها بحب وهو يضع قبلاته عليها ، حد يشبع من الشهد وبدأ يضع قبلاته علي عنقها بحب وهمسات ، بحبك ٢ نقطة بعشقك ٢ نقطة انتي ملكي انا وبس .
, دنيا : بهمسات وهي ذائبه في عسل جاسر وقد قام بتخدير كل أنشأ بها ، كفايه ياجاسر .
, جاسر : وهو يصك ملكيته بها بهمسات لها ، دوبيني ٢ نقطة دوبيني فيكي اكتر ٢ نقطة غرقيني بحبك اكتر .
, دنيا : بصرااااااخ والم ، اه اه اه .
, جاسر : بخضه ، في ايه .
, دنيا : الحقوني شكلي هولد .
, جاسر : هو ده وقته ٥ نقطة
, ٤ نقطة
, للكاتبة / مروه عبد الجواد .
, علق بخمسين ملصق يصلك الجزء الجديد ومتنسوش تكتبوا رايكم في البارت .
, علشان البنات اللي بقولولي فين البارتات الهديه اللي كنتي بتنزليها ❤
, وصلوا البوم عشق الجاسر الي في الجروب الف لايك وانزلكم النهارده ببارت هديه .👇👇 ده لينك الالبوم في الجروب 🥰🥰
, #الثالث_والثلاثون .
, جاسر : بغضب جامح وحده ، اقسم ب**** لاعمل منهم طرنشات اللي عمل كده في مرآتي ، ولطفحهم الدم بس اعرف مين دول .
, معتز : علي فكره ، خدوا ياسمين .
, جاسر : بدهشه ياسمين ٢ نقطة ياسمين مين .
, معتز : باستياء ، صاحبة دنيا ، كانت معاهم في العربيه .
, يوسف : الحارس المصاب قال ان مدام دنيا كانت نازله تقابل واحدة اسمها ياسمين ، وأنه كمين كان معمولها ولولا وجود السيارة الجيب هي اللي انقذتهم وانقذت دنيا .
, جاسر : بضيق ، دنيا كانت نازله تقابل ياسمين ثم شرد قليلا بحزن .
, يوسف بص لمعتز بعدم فهم ، معتز شاوله بعينه بالسكوت .
, جاسر : بضيق وغضب ، يعني فارس وعصام الصياد هما اللي بعتوها ٢ نقطة لكن ازاي هو عصام مش خايف علي ابنه للدرجادي و**** لحصره علي ابنه واخليه يشيله جثه سايحه في دمه .
, يوسف : لا ، اهدي كده واعقل لما نشوف ياسمين الاول هتقول ايه ، و مين اللي باعتها وكانوا عايزين ايه .
, معتز : مظنش عصام يفكر ياذي دنيا بعد اللي حصل لابنه اول مره ، هو ممكن يفكر ياذينا في الشغل انما مظنش هو بايع ابنه للدرجادي .
, جاسر : بضيق وحده وصوت عالي ، اومال مين يامعتز ٢ نقطة مين اللي كان عايز يحصرني علي مراتي وعيالي ٢ نقطة مين اللي ضرب النار اللي كان حوالين دنيا وكان عايز يموتها ٢ نقطة والحاله اللي وصلتلها من اللي شافته وانهيارها وهي حامل .
, يوسف : لا هما مكنوش عايزين يقتلوها علي كلام الحارس المصاب كانوا عايزين يخطفوها ، لكن انتوا عملتوا ايه في ابن عصام ده .
, معتز : بص لجاسر معرفش ياجاسر بس اكيد هنعرف ، ثم نظر ليوسف علمنا عليه علشان غلط قبل كده مع دنيا .
, يوسف : بص لمعتز ، طيب ما يمكن فعلا عصام اللي عمل كده علشان ينتقم لابنه علي كلامكم .
, جاسر : صح يا يوسف وشكله متعملش ، علشان كده انا هعلمه اللعبة معايا بفورة ، ومسك هاتفه واتصل علي الغول .
, جاسر : عايزك يا غول تقتل ٣ نقطة
, ( الغول رئيس عصابة قتل وسرقة ) .
, معتز : وقف بسرعه وشد من جاسر الهاتف وقفله ، انت هتعمل ايه انت بتكلم الغول وعايزه يقتلهم .
, جاسر : وقف قصاده بغضب جامح وصوت عالي ، انت اتجننت يا معتز هات التلفون .
, معتز : بصوت عالي وزعيق ، لا مش هديهولك انت عايز تقتلهم وتودي نفسك في داهية ، اهدي كده واعقل وفكر وشويه .
, جاسر : بغضب وحده اومال اسيبهم يخلصوا علي مراتي ويحرموني منها ، ملكش دعوه بيا انت هات الزفت ،
, وقرب وبشد التلفوه من ايد معتز ومعتز ببعد ايده ، جاسر اضايق بنرفزه وضربه ومعتز بصده
, يوسف : وقف بينهم ، اهدوا شويه اهدي ياجاسر في ايه انت بتضرب صاحبك .
, جاسر بعصبيه وغضب وهو بحاول يضرب معتز علشان يديله موبايله ومش عارف لان يوسف بينهم .
, جاسر : بغصب وحده ، مش ههدي غير لما يجيب الزفت .
, معتز :بعند وغضب ، مش هديهولك غير لما تشيل اللي في دماغك الاول .
, جاسر : بعصبية وعند ، متعصبنيش احسنلك .
, يوسف : هاته يا معتز ، و خد التلفون من معتز .
, معتز : بحذر يوسف ، اوعي تدهوله انا عارف دماغه فيها ايه .
, جاسر : بص لمعتز بعصبيه وغضب ، انت مالك انت ملكش دعوه بيا انا حر .
, امينه قاعده ساكته وشيفاهم بتخانقوا عيطت بصمت .
, معتز : قرب لجاسر وحضنه بشدة وبصوت عالي وعنيه مليانه دموع ، لا ليا دعوه انت اخويا ، ومش هسيبك تأذي نفسك وايدك تتلغوص في الدم .
, جاسر : خبطه وببعده عنه بعصبيه والغضب عماه ، سيبني ملكش دعوه بيا .
, معتز : حضنه اكتر ، مش هسيبك ياصاحبي ٢ نقطة مش هسيبك الا علي موتي .
, جاسر : بتاثر حضن معتز وبكي ، عايزين ياخدوا دنيا مني يامعتز ٢ نقطة عايزين يحرموني منها ٢ نقطة عايزين يحصروني عليها .
, معتز : ما عاش ياصاحبي اللي يقرب منك ولا من اي حد يخصك ، وطبطب عليه وعيط بزعل علي صاحبه وهو حاضنه وجاسر عيط .
, جاسر : عايزين يحرموني من مراتي وعيالي يامعتز ٢ نقطة عيالي اللي لسه موعيوش علي وش الدنيا ولا فرحت بيهم .
, يوسف : من خلفه طبطب على كتف جاسر ، إحنا في ضهرك ياجاسر متخفش عليها .
, جاسر : التفت وراه وبص ليوسف ، عمرى ما خفت قد اللحظه دي ٢ نقطة عمرى ما خفت على نفسي خايف عليهم وبص لوالدته ، خايغ علي امي ومراتي اللي كان بينها وبين الموت لحظات ، دنيا اللي عايزين ياذوني فيها ، لو سكت يا يوسف ومردتش عليهم هيعملوها تاني .
, يوسف : ولا حد يقدر يهوب ناحيتك ولا ناحيه البيت اطمن انا هأمنلك المكان و هنزود الحراسة علي الفيلا والبيت والمدام وطنط امينه .
, معتز : بص لجاسر ، الحمد**** اننا كنا حاطين حراسة زيادة قدام باب الفيلا الخلفي .
, يوسف : هي العربيه الجيب اللي ضربت المسلحين تباعكم .
, جاسر : قعد بحزن ، اه كنت عامل حسابي ومش عايز اسيب ثغرة يدخلولي منها .
, يوسف سيب الموضوع ده عليا ومتشلش هم ياجاسر وانا هتابع التحقيقات .
, جاسر : سكت .
, معتز : اوعي تفكر تكلم الغول ياجاسر متوديش نفسك في داهية علشان شويه كلاب .
, يوسف : أعطي لجاسر الهاتف ، جاسر متعملش حاجه الا لما نتاكد ان عصام وابنه ورا اللي حصل ، واول ما اتاكد انا اللي هجيلك بنفسي واقولك هنعمل فيهم ايه وهنخلص عليهم ازاي .
, معتز : بص لجاسر ، كلام يوسف صح تكون هديت شويه ويوسف يتأكد وبعدها نقعد ونفكر هنضربهم في مقتل ازاي .
, جاسر : بص ليوسف ومعتز وسكت .
, امينه : انا ساكته ومتكلمتش ياجاسر من وقت ما اتكلمتوا وانا شايفه الغضب عميك ، اسمع كلام اصحابك يا بني كلامهم صح وموزون ، انت دلوقتي غضبان وثاير ومش عارف تفكر اسمع كلامهم لحد ما تهدي وتفكر وبعدها اعمل اللي انت عايزه محدش هيقولك بتعمل ايه .
, جاسر : وضع رأسه بين يديه ، ماشي .
, ٩ نقطة
, حسن ابن عم نهى ذهب إلى فتحية في المنصوره .
, فتحيه : ازيك يا باشمهندس نورتنا .
, حسن : ازيك يا طنط ، وبص لتيسير اذيك يا انسه تيسير .
, تيسير : بحزن ، تمام .
, فتحية ، الحمد لله ازيك وازاي الحج والحجه .
, حسن : الحمد**** ، في انتظار تحديد ميعاد الخطوبه علشان يجوا .
, فتحيه : بصت لتيسير ، مش لما تاخدوا على بعض انت وتيسير ، مستعجل علي ايه .
, حسن : بتعجب ، يعني اكيد هناخد علي بعض في الخطوبه .
, فتحيه : وماله لما تاخدوا على بعض الاول نبقى نحدد الخطوبه .
, حسن : بص لتيسير ، هي انسه تيسير ليها اعتراض عليا .
, تيسير بصتله بكسوف وحزن .
, فتحيه خايفه تقوله ان تيسير مطلقه يطفش ، فعايزه تعلقه ببنتها الاول لحد ما يحب تيسير وبعدين تصارحه .
, فتحيه : لا ، دي تيسير طايره من الفرح ، مش صح ياتيسير .
, تيسير : قامت ودخلت .
, فتحيه : مكسوفه ، اصلها مكسوفه .
, ٥ نقطة
, نهى نزلت ووقفت قدام منزلها في انتظار يوسف .
, اتي يوسف بسيارته ونهي ركبت معاه .
, يوسف : مسك يدها وقبلها ، وحشتيني .
, نهي : اتاخرت ليه .
, يوسف : جاسر كان عنده مشكله هقولك عليها بعدين ، المهم انتى عامله ايه .
, نهى : الحمد**** ، كنا طلعنا اتعشينا في البيت عندنا وخلاص .
, يوسف : زهقتي مني ولا ايه .
, نهي : لا طبعا ٢ نقطة
, يوسف : ضحك و هزار ، ده انتى شكلك واقعة قوى .
, نهى : و**** .
, يوسف : ضحك ، هنتعشا ونروح نجيب هدية لماما هانم ، علشان اصالحها ، وبعدها اروحك ونقعد سوا واطمن عليها ، بس انتي وحشاني وعايز نقعد سوا لوحدنا شويا .
, ومسك يدها ووضعها على وجهه .
, نهي : شدت يدها بعيد عنه .
, يوسف : بصلها ، وده من ايه ان شاء **** .
, نهي : اقعد بأدب .
, يوسف : مسك يدها وشدها عليه ، بقي انا راضى زمتك حد يبقى جمبه المزه دي والحلاوة والشقاوة دي ويقعد بأدب ، دا حتى يبقى عيب في حقي .
, نهى : ضحكت ، لما ابقي في بيتك .
, يوسف : مسك ايدها وباسها برومانسيه ، لما تبقي في بيتي هتعملي ايه بقي .
, نهي : خبطته على ايده ، اتلم .
, يوسف : **** ، مش انتي اللي بتقولي لما تبقي في بيتي ، وبعدين مش لازم اطمن على مستقبلي .
, نهى : ضحكت ، اقسم ب**** انت مشكله .
, وصلوا الى المطعم وتعشوا ، ثم ذهبوا الى محل ذهب .
, نهي : لايه محل الدهب ده .
, يوسف : علشان تختارى لماما حاجه تعجبها لانها اكيد زعلانه مني علشان سبتها اخر مره ومتعشتش معاهم ومشيت ،
, وتختارى ليكي انتي كمان حاجه تعجبك .
, نهى : وانا اختار ليه بقي .
, يوسف : ضحك ، علشان زعلتيني اخر مره .
, نهى : ضحكت ، انا كده هزعلك كتير .
, واختارت نهي خاتم لوالدتها وسلسه باسم يوسف صغيره .
, ذهبت نهي وركبت السياره في انتظار يوسف ، يوسف بحاسب الجواهرجي ولسه بطلع من المحل .
, شافته الراقصة التي قضى معها ليلة قبل ذلك .
, الراقصه : ذهبت جرى عليه ، جو وحشتني .
, يوسف : بدهشه وهو ببصلها ، انتي .
, الراقصه : وحشتك صح ، ومدت يدها على يده .
, يوسف : بعد يدها عنه ، انتي اتجننتي .
, وسابها ومشي تجاه سيارته اللي بعيده عنه بخطوات قليله ونهي شيفاهم وبتبص عليهم بدهشة .
, الراقصه : مشيت خطوات وراه وبصوت مرتفع قليلا ، لو عايزني اجيلك تانى ، ادينى رنه انا عارفه البيت .
, يوسف : اتجاهلها وركب سيارته .
, نهي : بغضب وحده ، مين دي وبتجيلك البيت تعمل ايه .
, يوسف : قاد السيارة ، دي واحده مجنونه .
, نهي : بغضب ، مجنونه ، اه وبتجيلك البيت علشان تطلعلها العفاريت ولا ايه .
, يوسف : ضحك ، ايه ده انتي عرفتي منين .
, نهي : متجننيش ، مين دي وايه علاقتك بيها .
, يوسف : علاقه ايه ، دي واحده بتاعت ليل .
, نهى : بحزن ، وانت علاقتك ببتاعت الليل دي ايه .
, يوسف : ولا حاجه ، بطلي جنان بقي .
, ولسه بمسك ايدها ، نهي شدتها وبعدت عنه .
, نهي : مفيش حاجه بطلي جنان ٢ نقطة انا لو بيني وبينها حاجه كنت هسيبها واركب معاكي ٢ نقطة
, نهي مردتش وفضلت ساكته طول الطريق .
, لحد لما وصلوا وطلعوا فوق ، وبعد السلامات يوسف قدم الهدية لهانم وهي مبسوطه .
, هانم : قومي يانهي هاتي حاجه ليوسف يشربها .
, يوسف : لا استني يانهي .
, عبد**** : بتعجب ، في حاجه ولا ايه .
, يوسف : اه ، انا كنت عايز اقدم ميعاد كتب الكتاب .
, هانم : بسعادة ، زغرطت .
, عبد**** : بسعاده ، وماله يايوسف باشا ، نقدمه وخير البر عاجله .
, نهي : بعند ، وانا مش موافقه .
, عبد**** : بتعجب ، ليه .
, نهي : بتوتر ، يعني لما ناخد علي بعض .
, هانم : غمزت لها بتريقه ، وانتي لسه مختيش عليه .
, نهي : بعند ، لا يا ماما .
, يوسف : وماله خدي عليا براحتك .
, هانم : صح ياجو اكتبوا الكتاب والفرح بعدين وبصت لنهي وابقي خدي راحتك ياختي .
, عبد**** : صح كده .
, نهي : جزت على أسنانها بضيق .
, يوسف : غمز لها بعبث .
, ٦ نقطة
, طارق : بتكلم في الهاتف بغضب وعصبيه ، نهار ابوكم اسود انتوا شوية اغبيه مبتفهموش ٧ نقطة مش مهم في داهيه اللي ماتوا ٤ نقطة والزفته ياسمين فين ٥ نقطة **** يخربيت اللي جابكم مشغل معايا شويه حلاليف . وقف السماعه .
, واتصل علي المحامي .
, طارق : شوية البهايم اللي جبتهوملي بوظوا العملية .
, المحامي : اه عرفت .
, طارق : ياسمين اتقبض عليها ودي بنت كلب هتقر علي كل حاجه .
, المحامي : متقلقش انا هروحلها وهديها قرشين واتفق معاها متتكلمش ولا تجيب سيرتك ٢ نقطة
, طارق : اديها اللي هي عايزاه المهم متتكلمش ، جاسر لو عرف هيخلص علينا كلنا .
, المحامي : متقلقش انا ليا سككي هخلص بيها كل حاجه .
, طارق : اصرف وخلصنا من الموضوع الزفت ده .
, وقفل السماعه .
, منار : وهي قاعده جمبه وسامعه كل حاجه ، قلتلك بلاش الموضوع ده مش هتقدر ، مسمعتش الكلام اهي العملية باظت وكل حاجه باظت ، وجاسر لو عرف انك انت اللي وراها مش بعيد يخلص عليك .
, طارق : مسك السيجارة وولعها بضيق ، بقولك ايه انا مش ناقصك ولا فايق لتقطيمك ده .
, منار : انت ضامن ياسمين دي متجبش سيرتك.
, طارق : لأ دي بنت كاالب تبعني وتبيع ابوها نفسه ، لكن قلت للمحامي يديها اللي هي عايزاه علشان تسكت .
, منار : بحنق ، هتاخد الفلوس ومش هتسكت ولو سكتت في النيابة ، جاسر مش هيسيبها وهيبعتلها ناس جوه السجن يدوها علي دماغها ويقرروها .
, طارق : رمي السجاير ، يانهار اسود والعمل ايه .
, منار : تسبقهم انت ، وتخلص عليها جوه السجن قبل ما هي تتكلم .
, طارق : بدهشه ، اقتلها .
, منار : اه طبعا ، مش احسن ما تتقتل انت لما جاسر يعرف انك انت اللي وراها .
, طارق : صح انتي صح دي واطيه وملهاش امان .
, واتصل علي المحامي .
, ٩ نقطة
, جاسر طلع لدنيا وهي نايمه وقعد جمبها على السرير وهو ببص لملامحها بشوق وخوف ، مد يده وحطها بلمسة حنان علي وجهها وبملس على شعرها .
, دنيا : قلقت وفاقت ، جاسر .
, جاسر : بحب وخوف ، قلقتك .
, دنيا : بقلق ، قامت وعدلت نفسها بخجل وقعدت جمبه ، لا انا صحيت .
, جاسر : جاسر عامله ايه ياحبيبي دلوقتي .
, دنيا : بكسوف ، الحمد**** ، و بصتله بخجل ، الشرطه جت .
, جاسر : هز راسه باستياء ، اه جم ومسكوه اللي عملوا كده وخدوهم .
, دنيا : بخجل ، احم ومسكوا مين .
, جاسر : بتهكم ، مسكوا اللي كانوا تحت .
, دنيا : احم مين يعني .
, جاسر : بلوم ، اللي كنت رايحه تقابلها يادنيا .
, دنيا : ابتلعت ريقها بتوتر وخجل ، انا اسفه .
, جاسر : اسفه علي ايه علي انك مسمعتيش كلامي ولا على انك مصدقتنيش اساسا .
, دنيا : اتكسفت من نفسها وبدات تعيط ، انا اسفه و**** مكنتش اعرف ان هيحصل كل ده .
, جاسر : شدها ليه بيده وحضنها بحب وبايده التانيه ، مسح دموعها من خدها ، انا خايف عليكي يادنيا ، انتي ليه مش مقدره حبي وخوفي عليكي .
, دنيا بدات تعيط وهى مكسوفه من جاسر .
, جاسر : ضمها له اكتر بحنيه وهو بمسح دموعها بحب وخوف ، خلاص ياحبيبي متعطيش ، اهدي بقي علشان خاطرى .
, دنيا : بصتله وهى بتعيط ، يعني مش زعلان مني .
, جاسر : بصلها بحب ورومانسيه ، وباس علي راسها عمرى ما اقدر ازعل منك نفسي تفهمي بس اني بخاف عليكي ، وبتأثر وحزن ، دنيا .
, دنيا : ها .
, جاسر : بصوت قريب للبحة ، انا كنت هموت لو كان حصلك حاجه ، وفرت دمعه من عنيه .
, دنيا : اول مره تشوفه بالضعف ده وبدهشه ، جاسر انت بتعيط .
, ومدت يدها ومسحت دمعته وبدات دموعه تنزل بضعف ، دنيا حضنته ، حبيبي .
, جاسر : دفن نفسه في حضنها ، وبدا يبكي زي ******* وبصوت مبحوح ، انا خايف عليكي قوي يادنيا ٢ نقطة خايف يحرموني منك خايف ٢ نقطة ياخدوكي مني .
, دنيا : فضلت اطبطب عليه ، حبيبي أنا جمبك متخفش ٢ نقطة انا بخير .
, جاسر : بعد شويه بصلها وعنيه حمرا ، اوعي تبعدي عني يادنيا من غيرك اموت .
, وضمها له وحضنها بلهفه وشوق ووضع راسها علي صدره ، ودنيا دخلت في حضنه .
, دنيا : متخفش انا معاك .
, جاسر مد ايده علي ضهرها حاوطها في حضنه وضمها له بشدة اليه .
, دنيا : بتالم بسيط ، جاسر براحه بطني .
, جاسر : بعدها عنه شويه صغيرين ، اسف ياحبيبي .
, دنيا : لفت يدها حول وسطه بسعادة غامرة وهي حضناه وحاطه راسها على صدره ، للدرجادي خايف عليا ٢ نقطة للدرجادي بتحبني .
, جاسر : وهو ساند ضهره على السرير وواخدها في حضنه ومحاوطها بايده ، بحبك اكتر من حياتي وبعشقك اكتر من روحي ، انتي نور عنيا اللي بشوف بيها يادنيا قلبي وفرحته .
, دنيا : بتنهيده وسعاده ، يعني مش زعلان مني .
, جاسر : باس راسها بحب ، و**** العظيم ازعل من نفسي ولا اني ازعل منك انتي يادنيتي .
, دنيا : بدلع وتغنج ، ياا دا انا طلعت مسيطره .
, جاسر : ضحك ، وبعدها شويه عنه ، مسيطره هانم يلا علشان تتعاقبي .
, دنيا : بخضه ، اتعاقب .
, جاسر : بضحك ، طبعا قومي يلا .
, دنيا : بزعل ، كده تعاقبني اومال ايه بقي ازعل من نفسي ومزعلش منك دي.
, جاسر : اممم ، هو عقاب مش وحش قوي يعني .
, دنيا : بصتله ، بس اسمه عقاب برضو .
, جاسر : ضمها وحضنها ، وهمسلها في عنقها عارفه الجلبيه المقلمه و العبايه اللف بتوع اسكندريه .
, دنيا : بتعجب همست له ، مالهم .
, جاسر : سند ضهره باريحيه علي ضهره السرير ، عايزك تلبسيهم وتشغلي اغنية شيك شاك شوك .
, دنيا : بضحك ودهشه ، هو ده العقاب .
, جاسر : مسك يدها وقربلها بحب وهمسلها ، عقاب حلو صح .
, دنيا :بدلع ، لا وحش ، علشان الجلبيه مش هتدخل فيا اساسا ، ثم بصت لبطنها الكبيره ، انت مش شايف بطني عامله زي البطيخه ازاي .
, جاسر : ضحك ، هتبقى احلى بطيخه بترقص .
, دنيا : خبطته بدلع على كتفه ، انا بطيخة .
, جاسر : وقف ، وشغل الاغاني علي الصب .
, دنيا : بصتله وضحكت ، هترقص معايا .
, جاسر : غمز لها ،ارقص ، مرقصش ليه .
, دنيا ضحكت بسعادة ودخلت غيرت ملابسها ولبست الجلبيه المقلمة يادوب داخله فيها وبطنها كبيرة قدامها .
, جاسر : اول ما شافها ، ضحك بسعاده ياسكندراني يا اصلي .
, دنيا : عضت على شفايفها بكسوف من بطنها الكبيرة .
, جاسر : حس انها مكسوفه ، مسك يدها وبدا يرقصها على صوت الاغاني وهى بتتمايل بدلع عليه بسعاده حتى بدأت تنسجم معه ، وجاسر خلفها محاوط وسطها هزت هي اكتافها بدلع عليه .وسط دلع وتغنج منها عليه وهو يهمس لها من الخلف ، جننتيني يا دندن .
, دنيا : بسعاده وهي تتمايل بدلع ، انا مسيطره صح .
, جاسر : ضحك ، مسيطره قووي وضمها ليه قووي ، وحشتيني .
, دنيا : وهي تعطيه ظهرها بدلع بحبك .
, جاسر : وهو ضممها له بهمس في عنقها من الخلف ، هوساااني ومجنناااني بعشقك اه ه ه ه ، على مهلك ياللي خليتي عقلك يروح مني .
, وبدأ يطبع قبلاته الحاره بشوق ولهفه عليها .
, دنيا : لفت له بحب وسعاده وهمس بدلع وتغنج ، جاسر ، لا ٣ نقطة
, جاسر : بهمس ، لا ايييييه ياتعباااني ومجنناني ، وبدا يقبل كل انش بها قلب جاسر وروح جاسر وعشق جاسر .
, خدرها جاسر بكلامه المعسول وقبلاته التي هدأت من روعها ، وأطفأت نار لهيبه واشواقه وخوفه عليها ، حتى دابوا سويا في عشق ليس له نهاية وهو يصك ملكيته بها .
, وبعد انتهاؤه .
, جاسر : حضنها بحب ولهفة وهمس ، بحبك يادنيت قلبي .
, دنيا : بصتله بهمس وهي بين احضانه ، انا اللي بموت فيك ، حقك عليا ياحبيبي .
, جاسر : ضمها له حقي هو انتي وانا خدتك خلاص ومش عايزك تضيعي مني يادنيا ، وبرجاء ، علشان خاطرى سبيني اخلي بالي منك ، واثقي في كلامي .
, دنيا : هزت راسها ، حاضر صدقني بعد كده مش هسمع كلام حد غيرك ولا هصدق حد بعدك .
, جاسر : وضع يده على ذقنها ، بجد .
, دنيا : هزت راسها ، اه .
, جاسر : ياخواتي حبيبي عاقل وراسي يا ناس .
, دنيا : ضحكت .
, جاسر : بس لا مش مصدق .
, دنيا : بتعجب ، ليه .
, جاسر : وضع قبله علي شفايفها برومانسيه ، سبيني اصدق علي طريقتي بقي .
, دنيا : بدلع عضت علي شفايفها ، وبعدين معاك انت مبتشبعش .
, جاسر : مسك خصلات شعرها واستنشقها بحب وهو يضع قبلاته عليها ، حد يشبع من الشهد وبدأ يضع قبلاته علي عنقها بحب وهمسات ، بحبك ٢ نقطة بعشقك ٢ نقطة انتي ملكي انا وبس .
, دنيا : بهمسات وهي ذائبه في عسل جاسر وقد قام بتخدير كل أنشأ بها ، كفايه ياجاسر .
, جاسر : وهو يصك ملكيته بها بهمسات لها ، دوبيني ٢ نقطة دوبيني فيكي اكتر ٢ نقطة غرقيني بحبك اكتر .
, دنيا : بصرااااااخ والم ، اه اه اه .
, جاسر : بخضه ، في ايه .
, دنيا : الحقوني شكلي هولد .
, جاسر : هو ده وقته ٥ نقطة
, ٤ نقطة
, للكاتبة / مروه عبد الجواد .
, علق بخمسين ملصق يصلك الجزء الجديد ومتنسوش تكتبوا رايكم في البارت .
, علشان البنات اللي بقولولي فين البارتات الهديه اللي كنتي بتنزليها ❤ وصلوا البوم عشق الجاسر الي الف لايك وانزلكم النهارده ببارت هديه .👇👇 ده لينك الالبوم 🥰🥰
, #الثالث_والثلاثون .
, جاسر : بغضب جامح وحده ، اقسم ب**** لاعمل منهم طرنشات اللي عمل كده في مرآتي ، ولطفحهم الدم بس اعرف مين دول .
, معتز : علي فكره ، خدوا ياسمين .
, جاسر : بدهشه ياسمين ٢ نقطة ياسمين مين .
, معتز : باستياء ، صاحبة دنيا ، كانت معاهم في العربيه .
, يوسف : الحارس المصاب قال ان مدام دنيا كانت نازله تقابل واحدة اسمها ياسمين ، وأنه كمين كان معمولها ولولا وجود السيارة الجيب هي اللي انقذتهم وانقذت دنيا .
, جاسر : بضيق ، دنيا كانت نازله تقابل ياسمين ثم شرد قليلا بحزن .
, يوسف بص لمعتز بعدم فهم ، معتز شاوله بعينه بالسكوت .
, جاسر : بضيق وغضب ، يعني فارس وعصام الصياد هما اللي بعتوها ٢ نقطة لكن ازاي هو عصام مش خايف علي ابنه للدرجادي و**** لحصره علي ابنه واخليه يشيله جثه سايحه في دمه .
, يوسف : لا ، اهدي كده واعقل لما نشوف ياسمين الاول هتقول ايه ، و مين اللي باعتها وكانوا عايزين ايه .
, معتز : مظنش عصام يفكر ياذي دنيا بعد اللي حصل لابنه اول مره ، هو ممكن يفكر ياذينا في الشغل انما مظنش هو بايع ابنه للدرجادي .
, جاسر : بضيق وحده وصوت عالي ، اومال مين يامعتز ٢ نقطة مين اللي كان عايز يحصرني علي مراتي وعيالي ٢ نقطة مين اللي ضرب النار اللي كان حوالين دنيا وكان عايز يموتها ٢ نقطة والحاله اللي وصلتلها من اللي شافته وانهيارها وهي حامل .
, يوسف : لا هما مكنوش عايزين يقتلوها علي كلام الحارس المصاب كانوا عايزين يخطفوها ، لكن انتوا عملتوا ايه في ابن عصام ده .
, معتز : بص لجاسر معرفش ياجاسر بس اكيد هنعرف ، ثم نظر ليوسف علمنا عليه علشان غلط قبل كده مع دنيا .
, يوسف : بص لمعتز ، طيب ما يمكن فعلا عصام اللي عمل كده علشان ينتقم لابنه علي كلامكم .
, جاسر : صح يا يوسف وشكله متعملش ، علشان كده انا هعلمه اللعبة معايا بفورة ، ومسك هاتفه واتصل علي الغول .
, جاسر : عايزك يا غول تقتل ٣ نقطة
, ( الغول رئيس عصابة قتل وسرقة ) .
, معتز : وقف بسرعه وشد من جاسر الهاتف وقفله ، انت هتعمل ايه انت بتكلم الغول وعايزه يقتلهم .
, جاسر : وقف قصاده بغضب جامح وصوت عالي ، انت اتجننت يا معتز هات التلفون .
, معتز : بصوت عالي وزعيق ، لا مش هديهولك انت عايز تقتلهم وتودي نفسك في داهية ، اهدي كده واعقل وفكر وشويه .
, جاسر : بغضب وحده اومال اسيبهم يخلصوا علي مراتي ويحرموني منها ، ملكش دعوه بيا انت هات الزفت ،
, وقرب وبشد التلفوه من ايد معتز ومعتز ببعد ايده ، جاسر اضايق بنرفزه وضربه ومعتز بصده
, يوسف : وقف بينهم ، اهدوا شويه اهدي ياجاسر في ايه انت بتضرب صاحبك .
, جاسر بعصبيه وغضب وهو بحاول يضرب معتز علشان يديله موبايله ومش عارف لان يوسف بينهم .
, جاسر : بغصب وحده ، مش ههدي غير لما يجيب الزفت .
, معتز :بعند وغضب ، مش هديهولك غير لما تشيل اللي في دماغك الاول .
, جاسر : بعصبية وعند ، متعصبنيش احسنلك .
, يوسف : هاته يا معتز ، و خد التلفون من معتز .
, معتز : بحذر يوسف ، اوعي تدهوله انا عارف دماغه فيها ايه .
, جاسر : بص لمعتز بعصبيه وغضب ، انت مالك انت ملكش دعوه بيا انا حر .
, امينه قاعده ساكته وشيفاهم بتخانقوا عيطت بصمت .
, معتز : قرب لجاسر وحضنه بشدة وبصوت عالي وعنيه مليانه دموع ، لا ليا دعوه انت اخويا ، ومش هسيبك تأذي نفسك وايدك تتلغوص في الدم .
, جاسر : خبطه وببعده عنه بعصبيه والغضب عماه ، سيبني ملكش دعوه بيا .
, معتز : حضنه اكتر ، مش هسيبك ياصاحبي ٢ نقطة مش هسيبك الا علي موتي .
, جاسر : بتاثر حضن معتز وبكي ، عايزين ياخدوا دنيا مني يامعتز ٢ نقطة عايزين يحرموني منها ٢ نقطة عايزين يحصروني عليها .
, معتز : ما عاش ياصاحبي اللي يقرب منك ولا من اي حد يخصك ، وطبطب عليه وعيط بزعل علي صاحبه وهو حاضنه وجاسر عيط .
, جاسر : عايزين يحرموني من مراتي وعيالي يامعتز ٢ نقطة عيالي اللي لسه موعيوش علي وش الدنيا ولا فرحت بيهم .
, يوسف : من خلفه طبطب على كتف جاسر ، إحنا في ضهرك ياجاسر متخفش عليها .
, جاسر : التفت وراه وبص ليوسف ، عمرى ما خفت قد اللحظه دي ٢ نقطة عمرى ما خفت على نفسي خايف عليهم وبص لوالدته ، خايغ علي امي ومراتي اللي كان بينها وبين الموت لحظات ، دنيا اللي عايزين ياذوني فيها ، لو سكت يا يوسف ومردتش عليهم هيعملوها تاني .
, يوسف : ولا حد يقدر يهوب ناحيتك ولا ناحيه البيت اطمن انا هأمنلك المكان و هنزود الحراسة علي الفيلا والبيت والمدام وطنط امينه .
, معتز : بص لجاسر ، الحمد**** اننا كنا حاطين حراسة زيادة قدام باب الفيلا الخلفي .
, يوسف : هي العربيه الجيب اللي ضربت المسلحين تباعكم .
, جاسر : قعد بحزن ، اه كنت عامل حسابي ومش عايز اسيب ثغرة يدخلولي منها .
, يوسف سيب الموضوع ده عليا ومتشلش هم ياجاسر وانا هتابع التحقيقات .
, جاسر : سكت .
, معتز : اوعي تفكر تكلم الغول ياجاسر متوديش نفسك في داهية علشان شويه كلاب .
, يوسف : أعطي لجاسر الهاتف ، جاسر متعملش حاجه الا لما نتاكد ان عصام وابنه ورا اللي حصل ، واول ما اتاكد انا اللي هجيلك بنفسي واقولك هنعمل فيهم ايه وهنخلص عليهم ازاي .
, معتز : بص لجاسر ، كلام يوسف صح تكون هديت شويه ويوسف يتأكد وبعدها نقعد ونفكر هنضربهم في مقتل ازاي .
, جاسر : بص ليوسف ومعتز وسكت .
, امينه : انا ساكته ومتكلمتش ياجاسر من وقت ما اتكلمتوا وانا شايفه الغضب عميك ، اسمع كلام اصحابك يا بني كلامهم صح وموزون ، انت دلوقتي غضبان وثاير ومش عارف تفكر اسمع كلامهم لحد ما تهدي وتفكر وبعدها اعمل اللي انت عايزه محدش هيقولك بتعمل ايه .
, جاسر : وضع رأسه بين يديه ، ماشي .
, ٩ نقطة
, حسن ابن عم نهى ذهب إلى فتحية في المنصوره .
, فتحيه : ازيك يا باشمهندس نورتنا .
, حسن : ازيك يا طنط ، وبص لتيسير اذيك يا انسه تيسير .
, تيسير : بحزن ، تمام .
, فتحية ، الحمد لله ازيك وازاي الحج والحجه .
, حسن : الحمد**** ، في انتظار تحديد ميعاد الخطوبه علشان يجوا .
, فتحيه : بصت لتيسير ، مش لما تاخدوا على بعض انت وتيسير ، مستعجل علي ايه .
, حسن : بتعجب ، يعني اكيد هناخد علي بعض في الخطوبه .
, فتحيه : وماله لما تاخدوا على بعض الاول نبقى نحدد الخطوبه .
, حسن : بص لتيسير ، هي انسه تيسير ليها اعتراض عليا .
, تيسير بصتله بكسوف وحزن .
, فتحيه خايفه تقوله ان تيسير مطلقه يطفش ، فعايزه تعلقه ببنتها الاول لحد ما يحب تيسير وبعدين تصارحه .
, فتحيه : لا ، دي تيسير طايره من الفرح ، مش صح ياتيسير .
, تيسير : قامت ودخلت .
, فتحيه : مكسوفه ، اصلها مكسوفه .
, ٥ نقطة
, نهى نزلت ووقفت قدام منزلها في انتظار يوسف .
, اتي يوسف بسيارته ونهي ركبت معاه .
, يوسف : مسك يدها وقبلها ، وحشتيني .
, نهي : اتاخرت ليه .
, يوسف : جاسر كان عنده مشكله هقولك عليها بعدين ، المهم انتى عامله ايه .
, نهى : الحمد**** ، كنا طلعنا اتعشينا في البيت عندنا وخلاص .
, يوسف : زهقتي مني ولا ايه .
, نهي : لا طبعا ٢ نقطة
, يوسف : ضحك و هزار ، ده انتى شكلك واقعة قوى .
, نهى : و**** .
, يوسف : ضحك ، هنتعشا ونروح نجيب هدية لماما هانم ، علشان اصالحها ، وبعدها اروحك ونقعد سوا واطمن عليها ، بس انتي وحشاني وعايز نقعد سوا لوحدنا شويا .
, ومسك يدها ووضعها على وجهه .
, نهي : شدت يدها بعيد عنه .
, يوسف : بصلها ، وده من ايه ان شاء **** .
, نهي : اقعد بأدب .
, يوسف : مسك يدها وشدها عليه ، بقي انا راضى زمتك حد يبقى جمبه المزه دي والحلاوة والشقاوة دي ويقعد بأدب ، دا حتى يبقى عيب في حقي .
, نهى : ضحكت ، لما ابقي في بيتك .
, يوسف : مسك ايدها وباسها برومانسيه ، لما تبقي في بيتي هتعملي ايه بقي .
, نهي : خبطته على ايده ، اتلم .
, يوسف : **** ، مش انتي اللي بتقولي لما تبقي في بيتي ، وبعدين مش لازم اطمن على مستقبلي .
, نهى : ضحكت ، اقسم ب**** انت مشكله .
, وصلوا الى المطعم وتعشوا ، ثم ذهبوا الى محل ذهب .
, نهي : لايه محل الدهب ده .
, يوسف : علشان تختارى لماما حاجه تعجبها لانها اكيد زعلانه مني علشان سبتها اخر مره ومتعشتش معاهم ومشيت ،
, وتختارى ليكي انتي كمان حاجه تعجبك .
, نهى : وانا اختار ليه بقي .
, يوسف : ضحك ، علشان زعلتيني اخر مره .
, نهى : ضحكت ، انا كده هزعلك كتير .
, واختارت نهي خاتم لوالدتها وسلسه باسم يوسف صغيره .
, ذهبت نهي وركبت السياره في انتظار يوسف ، يوسف بحاسب الجواهرجي ولسه بطلع من المحل .
, شافته الراقصة التي قضى معها ليلة قبل ذلك .
, الراقصه : ذهبت جرى عليه ، جو وحشتني .
, يوسف : بدهشه وهو ببصلها ، انتي .
, الراقصه : وحشتك صح ، ومدت يدها على يده .
, يوسف : بعد يدها عنه ، انتي اتجننتي .
, وسابها ومشي تجاه سيارته اللي بعيده عنه بخطوات قليله ونهي شيفاهم وبتبص عليهم بدهشة .
, الراقصه : مشيت خطوات وراه وبصوت مرتفع قليلا ، لو عايزني اجيلك تانى ، ادينى رنه انا عارفه البيت .
, يوسف : اتجاهلها وركب سيارته .
, نهي : بغضب وحده ، مين دي وبتجيلك البيت تعمل ايه .
, يوسف : قاد السيارة ، دي واحده مجنونه .
, نهي : بغضب ، مجنونه ، اه وبتجيلك البيت علشان تطلعلها العفاريت ولا ايه .
, يوسف : ضحك ، ايه ده انتي عرفتي منين .
, نهي : متجننيش ، مين دي وايه علاقتك بيها .
, يوسف : علاقه ايه ، دي واحده بتاعت ليل .
, نهى : بحزن ، وانت علاقتك ببتاعت الليل دي ايه .
, يوسف : ولا حاجه ، بطلي جنان بقي .
, ولسه بمسك ايدها ، نهي شدتها وبعدت عنه .
, نهي : مفيش حاجه بطلي جنان ٢ نقطة انا لو بيني وبينها حاجه كنت هسيبها واركب معاكي ٢ نقطة
, نهي مردتش وفضلت ساكته طول الطريق .
, لحد لما وصلوا وطلعوا فوق ، وبعد السلامات يوسف قدم الهدية لهانم وهي مبسوطه .
, هانم : قومي يانهي هاتي حاجه ليوسف يشربها .
, يوسف : لا استني يانهي .
, عبد**** : بتعجب ، في حاجه ولا ايه .
, يوسف : اه ، انا كنت عايز اقدم ميعاد كتب الكتاب .
, هانم : بسعادة ، زغرطت .
, عبد**** : بسعاده ، وماله يايوسف باشا ، نقدمه وخير البر عاجله .
, نهي : بعند ، وانا مش موافقه .
, عبد**** : بتعجب ، ليه .
, نهي : بتوتر ، يعني لما ناخد علي بعض .
, هانم : غمزت لها بتريقه ، وانتي لسه مختيش عليه .
, نهي : بعند ، لا يا ماما .
, يوسف : وماله خدي عليا براحتك .
, هانم : صح ياجو اكتبوا الكتاب والفرح بعدين وبصت لنهي وابقي خدي راحتك ياختي .
, عبد**** : صح كده .
, نهي : جزت على أسنانها بضيق .
, يوسف : غمز لها بعبث .
, ٦ نقطة
, طارق : بتكلم في الهاتف بغضب وعصبيه ، نهار ابوكم اسود انتوا شوية اغبيه مبتفهموش ٧ نقطة مش مهم في داهيه اللي ماتوا ٤ نقطة والزفته ياسمين فين ٥ نقطة **** يخربيت اللي جابكم مشغل معايا شويه حلاليف . وقف السماعه .
, واتصل علي المحامي .
, طارق : شوية البهايم اللي جبتهوملي بوظوا العملية .
, المحامي : اه عرفت .
, طارق : ياسمين اتقبض عليها ودي بنت كلب هتقر علي كل حاجه .
, المحامي : متقلقش انا هروحلها وهديها قرشين واتفق معاها متتكلمش ولا تجيب سيرتك ٢ نقطة
, طارق : اديها اللي هي عايزاه المهم متتكلمش ، جاسر لو عرف هيخلص علينا كلنا .
, المحامي : متقلقش انا ليا سككي هخلص بيها كل حاجه .
, طارق : اصرف وخلصنا من الموضوع الزفت ده .
, وقفل السماعه .
, منار : وهي قاعده جمبه وسامعه كل حاجه ، قلتلك بلاش الموضوع ده مش هتقدر ، مسمعتش الكلام اهي العملية باظت وكل حاجه باظت ، وجاسر لو عرف انك انت اللي وراها مش بعيد يخلص عليك .
, طارق : مسك السيجارة وولعها بضيق ، بقولك ايه انا مش ناقصك ولا فايق لتقطيمك ده .
, منار : انت ضامن ياسمين دي متجبش سيرتك.
, طارق : لأ دي بنت كاالب تبعني وتبيع ابوها نفسه ، لكن قلت للمحامي يديها اللي هي عايزاه علشان تسكت .
, منار : بحنق ، هتاخد الفلوس ومش هتسكت ولو سكتت في النيابة ، جاسر مش هيسيبها وهيبعتلها ناس جوه السجن يدوها علي دماغها ويقرروها .
, طارق : رمي السجاير ، يانهار اسود والعمل ايه .
, منار : تسبقهم انت ، وتخلص عليها جوه السجن قبل ما هي تتكلم .
, طارق : بدهشه ، اقتلها .
, منار : اه طبعا ، مش احسن ما تتقتل انت لما جاسر يعرف انك انت اللي وراها .
, طارق : صح انتي صح دي واطيه وملهاش امان .
, واتصل علي المحامي .
, ٩ نقطة
, جاسر طلع لدنيا وهي نايمه وقعد جمبها على السرير وهو ببص لملامحها بشوق وخوف ، مد يده وحطها بلمسة حنان علي وجهها وبملس على شعرها .
, دنيا : قلقت وفاقت ، جاسر .
, جاسر : بحب وخوف ، قلقتك .
, دنيا : بقلق ، قامت وعدلت نفسها بخجل وقعدت جمبه ، لا انا صحيت .
, جاسر : جاسر عامله ايه ياحبيبي دلوقتي .
, دنيا : بكسوف ، الحمد**** ، و بصتله بخجل ، الشرطه جت .
, جاسر : هز راسه باستياء ، اه جم ومسكوه اللي عملوا كده وخدوهم .
, دنيا : بخجل ، احم ومسكوا مين .
, جاسر : بتهكم ، مسكوا اللي كانوا تحت .
, دنيا : احم مين يعني .
, جاسر : بلوم ، اللي كنت رايحه تقابلها يادنيا .
, دنيا : ابتلعت ريقها بتوتر وخجل ، انا اسفه .
, جاسر : اسفه علي ايه علي انك مسمعتيش كلامي ولا على انك مصدقتنيش اساسا .
, دنيا : اتكسفت من نفسها وبدات تعيط ، انا اسفه و**** مكنتش اعرف ان هيحصل كل ده .
, جاسر : شدها ليه بيده وحضنها بحب وبايده التانيه ، مسح دموعها من خدها ، انا خايف عليكي يادنيا ، انتي ليه مش مقدره حبي وخوفي عليكي .
, دنيا بدات تعيط وهى مكسوفه من جاسر .
, جاسر : ضمها له اكتر بحنيه وهو بمسح دموعها بحب وخوف ، خلاص ياحبيبي متعطيش ، اهدي بقي علشان خاطرى .
, دنيا : بصتله وهى بتعيط ، يعني مش زعلان مني .
, جاسر : بصلها بحب ورومانسيه ، وباس علي راسها عمرى ما اقدر ازعل منك نفسي تفهمي بس اني بخاف عليكي ، وبتأثر وحزن ، دنيا .
, دنيا : ها .
, جاسر : بصوت قريب للبحة ، انا كنت هموت لو كان حصلك حاجه ، وفرت دمعه من عنيه .
, دنيا : اول مره تشوفه بالضعف ده وبدهشه ، جاسر انت بتعيط .
, ومدت يدها ومسحت دمعته وبدات دموعه تنزل بضعف ، دنيا حضنته ، حبيبي .
, جاسر : دفن نفسه في حضنها ، وبدا يبكي زي ******* وبصوت مبحوح ، انا خايف عليكي قوي يادنيا ٢ نقطة خايف يحرموني منك خايف ٢ نقطة ياخدوكي مني .
, دنيا : فضلت اطبطب عليه ، حبيبي أنا جمبك متخفش ٢ نقطة انا بخير .
, جاسر : بعد شويه بصلها وعنيه حمرا ، اوعي تبعدي عني يادنيا من غيرك اموت .
, وضمها له وحضنها بلهفه وشوق ووضع راسها علي صدره ، ودنيا دخلت في حضنه .
, دنيا : متخفش انا معاك .
, جاسر مد ايده علي ضهرها حاوطها في حضنه وضمها له بشدة اليه .
, دنيا : بتالم بسيط ، جاسر براحه بطني .
, جاسر : بعدها عنه شويه صغيرين ، اسف ياحبيبي .
, دنيا : لفت يدها حول وسطه بسعادة غامرة وهي حضناه وحاطه راسها على صدره ، للدرجادي خايف عليا ٢ نقطة للدرجادي بتحبني .
, جاسر : وهو ساند ضهره على السرير وواخدها في حضنه ومحاوطها بايده ، بحبك اكتر من حياتي وبعشقك اكتر من روحي ، انتي نور عنيا اللي بشوف بيها يادنيا قلبي وفرحته .
, دنيا : بتنهيده وسعاده ، يعني مش زعلان مني .
, جاسر : باس راسها بحب ، و**** العظيم ازعل من نفسي ولا اني ازعل منك انتي يادنيتي .
, دنيا : بدلع وتغنج ، ياا دا انا طلعت مسيطره .
, جاسر : ضحك ، وبعدها شويه عنه ، مسيطره هانم يلا علشان تتعاقبي .
, دنيا : بخضه ، اتعاقب .
, جاسر : بضحك ، طبعا قومي يلا .
, دنيا : بزعل ، كده تعاقبني اومال ايه بقي ازعل من نفسي ومزعلش منك دي.
, جاسر : اممم ، هو عقاب مش وحش قوي يعني .
, دنيا : بصتله ، بس اسمه عقاب برضو .
, جاسر : ضمها وحضنها ، وهمسلها في عنقها عارفه الجلبيه المقلمه و العبايه اللف بتوع اسكندريه .
, دنيا : بتعجب همست له ، مالهم .
, جاسر : سند ضهره باريحيه علي ضهره السرير ، عايزك تلبسيهم وتشغلي اغنية شيك شاك شوك .
, دنيا : بضحك ودهشه ، هو ده العقاب .
, جاسر : مسك يدها وقربلها بحب وهمسلها ، عقاب حلو صح .
, دنيا :بدلع ، لا وحش ، علشان الجلبيه مش هتدخل فيا اساسا ، ثم بصت لبطنها الكبيره ، انت مش شايف بطني عامله زي البطيخه ازاي .
, جاسر : ضحك ، هتبقى احلى بطيخه بترقص .
, دنيا : خبطته بدلع على كتفه ، انا بطيخة .
, جاسر : وقف ، وشغل الاغاني علي الصب .
, دنيا : بصتله وضحكت ، هترقص معايا .
, جاسر : غمز لها ،ارقص ، مرقصش ليه .
, دنيا ضحكت بسعادة ودخلت غيرت ملابسها ولبست الجلبيه المقلمة يادوب داخله فيها وبطنها كبيرة قدامها .
, جاسر : اول ما شافها ، ضحك بسعاده ياسكندراني يا اصلي .
, دنيا : عضت على شفايفها بكسوف من بطنها الكبيرة .
, جاسر : حس انها مكسوفه ، مسك يدها وبدا يرقصها على صوت الاغاني وهى بتتمايل بدلع عليه بسعاده حتى بدأت تنسجم معه ، وجاسر خلفها محاوط وسطها هزت هي اكتافها بدلع عليه .وسط دلع وتغنج منها عليه وهو يهمس لها من الخلف ، جننتيني يا دندن .
, دنيا : بسعاده وهي تتمايل بدلع ، انا مسيطره صح .
, جاسر : ضحك ، مسيطره قووي وضمها ليه قووي ، وحشتيني .
, دنيا : وهي تعطيه ظهرها بدلع بحبك .
, جاسر : وهو ضممها له بهمس في عنقها من الخلف ، هوساااني ومجنناااني بعشقك اه ه ه ه ، على مهلك ياللي خليتي عقلك يروح مني .
, وبدأ يطبع قبلاته الحاره بشوق ولهفه عليها .
, دنيا : لفت له بحب وسعاده وهمس بدلع وتغنج ، جاسر ، لا ٣ نقطة
, جاسر : بهمس ، لا ايييييه ياتعباااني ومجنناني ، وبدا يقبل كل انش بها قلب جاسر وروح جاسر وعشق جاسر .
, خدرها جاسر بكلامه المعسول وقبلاته التي هدأت من روعها ، وأطفأت نار لهيبه واشواقه وخوفه عليها ، حتى دابوا سويا في عشق ليس له نهاية وهو يصك ملكيته بها .
, وبعد انتهاؤه .
, جاسر : حضنها بحب ولهفة وهمس ، بحبك يادنيت قلبي .
, دنيا : بصتله بهمس وهي بين احضانه ، انا اللي بموت فيك ، حقك عليا ياحبيبي .
, جاسر : ضمها له حقي هو انتي وانا خدتك خلاص ومش عايزك تضيعي مني يادنيا ، وبرجاء ، علشان خاطرى سبيني اخلي بالي منك ، واثقي في كلامي .
, دنيا : هزت راسها ، حاضر صدقني بعد كده مش هسمع كلام حد غيرك ولا هصدق حد بعدك .
, جاسر : وضع يده على ذقنها ، بجد .
, دنيا : هزت راسها ، اه .
, جاسر : ياخواتي حبيبي عاقل وراسي يا ناس .
, دنيا : ضحكت .
, جاسر : بس لا مش مصدق .
, دنيا : بتعجب ، ليه .
, جاسر : وضع قبله علي شفايفها برومانسيه ، سبيني اصدق علي طريقتي بقي .
, دنيا : بدلع عضت علي شفايفها ، وبعدين معاك انت مبتشبعش .
, جاسر : مسك خصلات شعرها واستنشقها بحب وهو يضع قبلاته عليها ، حد يشبع من الشهد وبدأ يضع قبلاته علي عنقها بحب وهمسات ، بحبك ٢ نقطة بعشقك ٢ نقطة انتي ملكي انا وبس .
, دنيا : بهمسات وهي ذائبه في عسل جاسر وقد قام بتخدير كل أنشأ بها ، كفايه ياجاسر .
, جاسر : وهو يصك ملكيته بها بهمسات لها ، دوبيني ٢ نقطة دوبيني فيكي اكتر ٢ نقطة غرقيني بحبك اكتر .
, دنيا : بصرااااااخ والم ، اه اه اه .
, جاسر : بخضه ، في ايه .
, دنيا : الحقوني شكلي هولد .
, جاسر : هو ده وقته, خارج القائمة
 
الفصل الرابع والثلاثون


جاسر : مسك خصلات شعرها واستنشقها بحب وهو يضع قبلاته عليها ، حد يشبع من الشهد اللي بين يديه ويعشقه قلبه ، وبدا يضع قبلاته علي عنقها بحب وهمسات ، بحبك ٢ نقطة بعشقك ٢ نقطة انتي ملكي انا وبس .
, دنيا : بهمسات وهي ذائبه في عسل جاسر وقد قام بتخدير كل أنشأ بها ، كفايه ياجاسر .
, جاسر : وهو يصك ملكيته بها بهمسات لها ، دوبيني ٢ نقطة دوبيني فيكي اكتر ٢ نقطة غرقيني بحبك اكتررر .
, دنيا : بصرااااااخ والم ، اه اه اه .
, جاسر : بخضه ، في ايه .
, دنيا : الحقني شكلي هولد .
, جاسر : هو ده وقته ٢ نقطة
, وقف حيران ومش عارف يعمل ايه ولا يتصرف ازاي ، اعمل ايه ٢ نقطة اعمل ايه ٢ نقطة
, دنيا : بصراااخ ، الحقوووووني بووولااااااد .
, دنيا : وقفت وفاتحه رجليها بصراااخ ، العيال هتقع يا جاااسر الحقنننني .
, جاسر : وقف بقلق وخضه وخوف ، العيال هيقعوا ، ومد يده تحت بطنها ، همسكهم متخفيش انا همسكهم اهو .
, دنيا : ضحكت بتالم اه ه ه ه ه ، تمسك ايه اتصل على الدكتوره بسررررعه .
, كل اللي في البيت اتلموا وهما سامعين الصراخ ، امينة وزينب والخدامين .
, جاسر : بتوتر ، اه صح هكلم الدكتوره ، طب امسكهم ولا اكلم الدكتوره ولا اعمل ايه ٣ نقطة
, امينة وزينب دخلوا سندوا دنيا وميه الولاده نزلت عليها .
, جاسر : مسك هاتفه واتصل علي الدكتوره بتوتر وقلق ، ايوه يادكتوره الحقيني انا بولد ٢ نقطة لا لا احنا بنولد ٢ نقطة يووه دنيا بتولد الحقينا .
, الدكتوره : لكن ده مش معادها ، هاتها بسرعه على المستشفى وانا هلبس هستناكم هناك .
, جاسر قفل السماعه ، وهو شايف الميه نازله علي دنيا .
, جاسر : بقلق وحيرة ، ولدتى ولا لسه ، هي العيال نزلت ولا ايه .
, امينه : لا دي ميه الولاده ، البس هدومك ويلا بسرعه نوديها المستشفى .
, جاسر : بحيره وهو ببص علي دنيا ، هدومي ٢ نقطة اه هدومي راحت فين . ولبس البنطلون والتيشرت بسرعه .
, امينه : بصت لزينب هاتيلها لبس بسرعه اي حاجه واسعه تلبسها ، وبصت لدنيا متخفيش يادنيا احنا معاكي .
, دنيا : بعايط وصراخ ، اه ه ه ه ه ه مش قاااادره تعبااانه يا ماماااا .
, امينة وزينب لبسوا دنيا واخدوا لبس البيبهات وذهبوا الى المستشفى .
, دخلت دنيا غرفة العمليات بسرعة بعدما وجدوا انها علامات الولاده ، جاسر واقف مش علي بعضه بحيره وقلق أمام غرفة العمليات . وبدعي **** ، يارب ٢ نقطة يارب تقوم بالسلامه ٢ نقطة يارب اشوف عيالي ونفرح بيهم .
, امينه : ان شاء **** هتقوم بالسلامه ياحبيبي متقلقش .
, زينب : **** يقومك بالسلامه ياست دنيا .
, جاسر : دي لسه في التامن يا ماما .
, امينه : الدكتوره قالت انها علامات الولاده وقالت العيال بخير ، اطمن يابني **** يقومها بالسلامه
, بعد مرور ساعة في العمليات خرجت الممرضة وفي يدها الطفلين التوأم .
, جاسر: بسعاده وفرحه غامره مسكهم وهو مش مصدق عينه ، عيالي الحمد لله ، وبص لوالدته شوفتي يا ماما وفضل يبوس فيهم .
, امينه : بسعاده تناولت *** وقبلته ، ماشاء **** يتربوا في عزك ياحبيبي .
, الممرضه : الحمد**** الولاد طلعوا بخير .
, جاسر : بص للمرضه ، دنيا عامله ايه دلوقتي ، وبتوتر وقلق ، هو مكنش في واحد تالت راح فين .
, الممرضه : اه هو مع مامته هيطلع معاها ، مدام دنيا كويسه الحمد**** شويه وهتطلع .
, جاسر : براحه وسعاده ، الحمد لله .
, دنيا خرجت وهي نايمه علي السرير المتحرك وجمبها الطفل التالت ، بسعاده وتعب ، جاسر شفت اولادنا .
, جاسر : وهو واقف جمبها بسعاده ، اه ، حمدلله علي السلامه ياحبيبي ، طالعين زي القمر زيك .
, ذهبت لغرفتها وارتاحت بها .
, وجاسر وامينه وزينب معاها والاطفال جمبها علي سرير اخر .
, دنيا : ناولني العيال عايزة اشوفهم .
, زينب وضعت جنبها الطفل الأول .
, وجاسر تناول الطفلين التوأم وقعد جمب دنيا .
, جاسر : بسعادة ، هتسميهم ايه ، وبص للتؤام اللي علي رجله ، وبالاخص البيبي اللي على يمينه ، هنسميك ايه يا صغنن انت .
, امينه : قاطعته بلهفة ، خالد ٢ نقطة سموه خالد .
, وقامت وحملته بحب ، كله شبه عمك خالد **** يرحمه ، ويباركلنا في خالد الصغير .
, دنيا : بسعادة ، على اسم بابا ٢ نقطة خالد .
, جاسر : بحيرة ، وده الكبير ولا الصغير و**** ما انا عارف .
, دنيا : اول بيبي ، هو اللي كان جمبي وطالع معايا .
, جاسر : لا ، الاتنين التوأم هما اللي كبار علشان طلعوا الاول .
, دنيا : لا ، وبصت جمبها بسعادة ، بدر هو اللي طلع الاول بس انا قلتلهم يسيبوه جمبي ، والولدين اللي معاك طلعوا ليكم .
, جاسر : بتعجب ، بدر انتي سمتيه خلاص بدر ، وبعدين اشمعنا هو يعني اللي يبقى جنبك .
, دنيا : بسعادة وفرح ، علشان اول فرحتي .
, جاسر : بتريقه ، وبالنسبه للي شايلينهم دول كانوا اخر الفرحه .
, دنيا : ضحكت ، طيب اللي ماما خدته ده خالد الصغير ، والتاني بقي هنسميه ايه .
, جاسر : بص للطفل اللي شايله ، بشرود قليلا ، ياسين ٢ نقطة ياسين جاسر الحديدي .
, زينب : **** اسمه حلو قوي يابيه .
, دنيا : اسمه جميل .
, جاسر : بصلها بحب وسعاده ، جميل علشان شبهك ياحبيبي .
, زينب : لا متاخذنيش يا بيه ياسين بيه شبهك انت ، ثم بصت لبدر وبدر بيه شبه ست دنيا ، أما خالد بيه الصغير كله شبه خالد بيه **** يرحمه .
, جاسر : ضحك ، فنطيهم انتي يا دادا كده ، وبعدين ما انا شبه عمي من وانا صغير .
, امينه : بسعاده ياسين وخالد شبه بعض ، بس خالد الصغير مدى أكثر لعمك .
, حاسر : بسعاده وفرح ، الحمد**** **** يباركلنا فيهم ويجعلهم ذريه صالحه .
, ٧ نقطة
, عصام دهب لطارق في الشركة .
, عصام : بعصبيه ، انت اللي ورا حصل لحادثه مرات جاسر الحديدي .
, طارق : بكبر وبرود ، اه انا .
, عصام : بحده وضيق ، من امتى وانت بتلعب لوحدك و معرفتنيش ليه .
, طارق : بتريقه ، كنت عايز اعملها لك مفاجاه .
, عصام : مش وقت تريقه ياطارق ، فارس قالي انهم مسكوا ياسمين ، وجاسر لو عرف هيفتكر اني انا اللي ورا اللي حصل ومش هيسبني .
, طارق : اطمن انا بعت حد يخلص علي الزفته ياسمين ومفيش شهود غيرها ، الاتنين اللي كانوا معاها ماتوا والباقي هربوا ، يعني مش علينا حاجه ولا حد هيعرف يمسك علينا حاجه .
, عصام : بشرود ، وتفتكر جاسر هيسكت .
, طارق : هيعمل ايه يعني وهو ميعرفش مين اللي وراها .
, عصام : انت بتستعبط ياطارق ، مفيش حد له مصلحه غيرنا .
, طارق : بقولك ايه الموضوع اعتبره خلص خلاص .
, عصام : بخوف ، انا هسافر فارس بره انا معنديش الا هو ٣ نقطة
, طارق : اعمل اللي يريحك .
, ثم رن جرس هاتف طارق من المحامي .
, المحامي : ياسمين خلاص اتصفت .
, طارق : بسعادة ، تمام .
, واغلق الهاتف وبص لعصام ، ياسمين اتقتلت خلاص .
, عصام : بخضه ودهشه ، قتل انت اتجننت ياطارق حطيت ايدك في الدم انت بتقتل ، احنا من امتى واحنا بنقتل ٢ نقطة انت فكرت كده ازاي قتل ياطارق .
, طارق : قاطعه بضيق ، مش احسن ما حد فينا يغرق في دمه .
, عصام : بضيق وحده ، مش بالقتل ياطارق انت اول مره تعمل كده ، ازاي تفكر كده .
, طارق : بقولك ايه ، خلصت خلاص والموضوع انتهى .
, ٩ نقطة
, ذهب يوسف إلى معتز في الشركة في مكتبه تحديدا.
, يوسف : ساره طلعت شغاله مع منار في فرع اسكندريه وقاعده في شقه منار هي واهلها ، وده العنوان .
, معتز : تناول ورقة العنوان ، انا هروحلها .
, يوسف : هتقولها ايه .
, معتز : هكلمها واكلم اهلها .
, يوسف : وتفتكر بعد اللي حصل لوالدها والعجز اللي حصله ، هتكلمك تاني بالساهل كده .
, معتز : وانا مالي ومال اللي حصل لابوها .
, يوسف : انا عارف انك ملكش دخل ، لكن طالما المشكله اللي حصلت بينكم وانت رايح تتقدملها كانت سبب في حالة العجز اللي حصلتله معتقدش انها هتكلمك تانى على الاقل علشان حاله والدها مش تسوء ، انا مش عارف نوع المشكله اللي حصلت ايه هي ، بس دا اللي انا شايفه ٢ نقطة انك تصبر شويه واديك اطمنت وعرفنا مكانها .
, معتز : بلهفة ،كل اللي بتقوله ده ميهمنيش انا هروحلها النهارده هتصل علي جاسر يجي الشركه وهسافرلها .
, اتصل معتز علي جاسر ، فأبلغه جاسر انه في المستشفى وان دنيا ولدت . واغلق الهاتف .
, معتز : مرات جاسر ولدت وهما في المستشفى ، يلا نروحلهم .
, يوسف : بتوتر ، طيب اسبقني انت لحد ما اشوف ٣ نقطة
, معتز : ضحك بتريقه ، **** يعينك هتلاقيها في مكتبها ، ووقف والتقط مفاتيحه وهاتفه .
, يوسف : بتهكم ، طيب ابعتهالى بما انك ماشي بقي ، بس متقولهاش اني هنا في مكتبك .
, معتز : ضحك ، ماشي .
, ذهب معتز وعدي علي نهي .
, معتز : معلشي يا نهى تروحي مكتبي في مفاجأة مستنياكي .
, نهي : بدهشه ، مفاجاه ٢ نقطة مفاجاه ايه .
, ذهبت نهي للمكتب وخرج بعدها معتز الي المستشفي .
, فتحت نهي باب المكتب ودخلت حملها يوسف بسرعه وقفل الباب .
, يوسف : حملها بسرعه ولففها حواليه بسعاده ، حبيبتي وحشتيني قووي قووووي قووووووي .
, نهي : بخضه وضيق ، زقته ، ابعد ٢ نقطة نزلني ٢ نقطة
, يوسف : ضمها له وهو يحتضنها ويضمها بشوق له ، وحشتيني .
, نهي : ضربته على كتفه ، نزلني بقي احنا في الشغل .
, يوسف : وهو يرفع راسه لها وببصلها برومانسية ، موحشتكيش .
, نهي : بزعل ، لا نزلني .
, يوسف : وهو حاملها رفع رأسه بالأعلى لها ، ووضع ذقنه اسفل عنقها بين زراير بلوزتها و احتكاك بسيط منه بإثارة ، وحشتيني .
, نهي : ضربته على وشه قلم بسيط .
, يوسف : بضيق ، نزلها ، انتي اتجننتي ايه اللي عملتيه ده .
, نهي : قفلت أزرار بلوزتها اللي اتفتح وبضيق وغضب ، انت اللي اتجننت ازاي تعمل كده .
, يوسف : رفع حاجبه وقرب لها بتحذير ، انتي قد اللي عملتيه ده .
, نهي : بتوتر ، اه قده ، انت فاكرني زي البنت اللي قابلتك في الشارع ولا ايه ، انا محترمه .
, يوسف قربلها بغضب وعيونه ينطلق منها الشرارة ، نهى خافت ورجعت لورا فوقعت على الكنبة .
, يوسف : وضع ركبته بجوار نهي علي الكنبه وهو يميل بجذعه العلوي عليها .
, نهي : بصتله لموضع ركبته بجوارها وبصتله بخوف وهي تبتلع ريقها بتوتر ، في ايه .
, يوسف : بصلها من اعلي شعرها الي اسفل قدمها بإثارة ، ومد يده اليسري علي يدها اليسرى ومسكها بتحكم .
, وبيده اليمنى وضعها علي كتفها الايمن بإثاره وحرك يده إلى أسفل دراعها بلمسات مثيره منه الي ان وصل الى كف يدها هامسا لها ووجهه بوجهها
, ، في انك عايزه تتعلمي الادب من اول وجديد .
, نهي : ضربات قلبها زادت بتوتر وخوف ، هصوت وهلم عليك الشركه كلها .
, يوسف : تحكم في موضع يدها الاثنان ووضعها خلفها بتحكم ومسكها بيده الواحدة .
, حاوط خصرها بيده اليمنى وهو يجذبها له ووقفها حتى التصقت بصدره هامسا في عنقها ، اموت في الفضايح .
, نهي : بتوتر وخوف ، يوسف اعقل ٢ نقطة عيب مش عايزه فضايح في شغلي .
, يوسف : سحب يده اليمنى من حول خصرها بلمسات من اسفل ظهرها إلى أعلى وهو يحرك اطراف انامله على كل انشا بظهرها بإثاره حتي وصل الي عنقها من الخلف .
, و بلمسات مخدرة حول عنقها واسفل اذنها أخفض يده إلى أسفل عنقها بلمسات حتى وضعها على أزرار بلوزتها .
, نهى : بهمس وتوتر ، بتعمل ايه .
, يوسف : بشوق ، دفن وجهه في عنقها وهو يستنشقه ويأخذ زفيرا برائحة جسدها المثيره حتي يملأ رئتيه برائحه من صارت معشوقته هامسا لها بكلامات ساخنة ، لسه هعمل .
, نهى : بصوت هامس اقرب للمخدر ، يوسف اعقل .
, يوسف : وضع قبله علي شفايفها باثاره ورومانسيه ، مبقاش فيا عقل ، ترك التي كانت متحكمة بيداها وحاوط خصرها بلمسات يده علي سائر جسدها ، وهو يجذبها له و يلصقها بحضنه اكثر فأكثر ، حتى تخدرت نهي بين يديه ، ابعد يوسف خصلات شعرها القصيره من علي عنقها وهو يطبع قبلته الرومانسيه الاشبه الي العنيفه على عنقها بلهفه حتى تسبب في علامة واضحة على عنقها مكان اثر قبلته .
, نهى : بتالم بسيط ، اه ٢ نقطة وبعدت عنه .
, يوسف : مالك ، ولسه بقربلها مرة اخرى .
, نهي : وضعت يدها علي عنقها وبعدت ، رقبتي ٢ نقطة بتوجعني .
, يوسف : مد يده وشاهدها بخجل .
, نهي : بتعجب ، في ايه .
, يوسف : بتهكم ، يظهر النحلة قرصتك في رقبتك .
, نهي : بتعجب ، نحله ، نحله ايه .
, يوسف : بحنق ، ده اللى هتقوليه لمامتك لما تشوف العلامه دي على رقبتك .
, نهي : بدهشه ، ماما ٢ نقطة علامة ، وبصت في مرآة لوحة معلقة على الحائط ، يانهار اسود ايه العلامه الحمرا دي .
, يوسف : اتى من خلفها وحاوطها وهو يهمس في عنقها مكان اثر العلامه برومانسيه ، لازم تخليني اتعصب كده يانونا .
, نهى : بضيق ، ابعد بقى هعمل ايه في المصيبه دي .
, يوسف : مسك يدها وشدها وقعد علي الاريكه وجذبها علي ساقيه .
, نهى : بضيق بتحاول تقف ، ابعد بقى بتعمل ايه مش كفايه المصيبه دي .
, يوسف : اتحكم في جلستها ، اهدي بقي لما اشوفها علشان اشوفلها حل ، وشال شعرها وبص لموضع العلامة .
, نهى : ها لقيت حل .
, يوسف : استني بشوف اهو ، ووضع يده اسفل اذنها وهو يحرك انامله بحركات مثيره علي عنقها من الخلف ويحرك اصابعه بطريقه عشوائيه رومانسيه .
, نهي : بسعادة وتنهيده ، لقيت الحل .
, يوسف : بهمس في اذنها ، بدور عليه اهو .
, وقرب علي عنقها مكان اثر قبلته وطبع قبلات رقيقه عليها .
, نهي : ابتلعت ريقها بتوتر ثم تمالكت نفسها بسرعه ، ورفعت يدها بسرعه وقبل ان تضربه قلم علي وجه ، يوسف مسك ايدها .
, يوسف : انتي مجنونه يا بت ولا استحليتها ، وربنا اعملك علامة في حته تاني وبص اسفل عنقها .
, نهى : وقفت ، انت اللي سافل وقليل الادب و بتستغل ٣ نقطة
, يوسف : واقف قصادها ، بستغل ايه ٢ نقطة ضعفك وانتي معايا .
, نهي : بتذمر ، انا ٢ نقطة انا مش ضعيف .
, يوسف : عدل ملابسه ، واضح .
, نهى : بخجل وكسوف ، انت بتعمل ليه كده .
, يوسف : ضحك ، علشان لما نتجوز متبقيش مكسوفه .
, نهي : بخجل ، هو بعد اللي حصل ده انت هتتجوزني .
, يوسف : قربلها وبصلها بشوق ، انتي عندك شك اني مش عايز اتجوزك .
, نهي : بدأت تبكي بخجل .
, يوسف : مسح دموعها ، بطلي هبل اومال انا كنت عندكم وعايز اقدم ميعاد الجواز ليه .
, نهي : بصتله بخجل وخوف ، مش عارفه .
, بعدما هدا يوسف من روع نهي بهمسات من يده على خدها .
, يوسف : هتيجي معايا المستشفي لجاسر .
, نهي : لا ، لسه ورايا شغل كتير .
, يوسف : طيب هروح انا وهبقي اجيلكم في البيت .
, نهى : هزت راسها ، طيب .
, تركها يوسف ونزل وقاد سيارته بسعاده وعندما وصل لمنتصف الطريق كان الطريق هادي بعض الشيء، ، فوجئ بسياره خلفه تطلق عليه الرصاص .
, سحب يوسف مسدسه وأطلق عليهم الرصاص ، فاتت سيارة الجيش التي كانت تراقبه وتبادلوا إطلاق النار ، وأثناء تبادل الطلاقات من السياره المسلحة وباقي العناصر يوسف انصاب في كتفه ، وفرت السيارة المسلحه .
, تم نقل يوسف للمستشفي ، و اسعافه واخراج الرصاصه من كتفه .
, اتي مسرعا الظابط كريم ودخل غرفة العناية علي يوسف وهو يجلس على السرير وفارد ظهره بشرود .
, كريم : سلامتك ياوحش .
, يوسف : بصلة بضيق ، مين دول يا كريم وعايزين مني ايه ٢ نقطة عرفتوهم ٣ نقطة مسكتم حد
, كريم : متقلقش يا يوسف .
, يوسف : انت بتستعبط انا كنت هموت .
, كريم : رتب على ساق يوسف ، متقلقش ، في وراك عربيه مراقباك وبتحميك .
, يوسف : بالم في كتفه اه ، مراقبة ايه وزفت ايه ، مين دول يا كريم ، انا لازم اعرفهم .
, كريم : هز رأسه نافيا ، مش هينفع أفصح عن أي معلومات يايوسف دلوقتي .
, يوسف : بضيق ، يعني انا حياتي هتفضل في خطر كده ٢ نقطةتمام ياكريم .
, كريم : اصبر وان شاء **** هنمسكهم .
, يوسف : خلصت يا كريم انا اللي هدور بنفسي عليهم وامسكهم .
, كريم : متتهورش الناس دي مبتهزرش .
, يوسف : بتوعد ، ودم بنتي ومراتي مفهمش هزار ودمي اللي كان عايز يصفي مفهوش هزار .
, ٩ نقطة
, طارق وهو في الريسبشن في الفيلا يجلس علي الكرسي و منار علي الاريكه .
, طارق : خلاص ارتحنا من ياسمين عقبال جاسر .
, منار : بخضه بصتله ، جاسر ٢ نقطة جاسر ماله انت عايز تقتله .
, طارق : مالك مخضوضة عليه ليه كده .
, منار : بتوتر ، لا انا بس مش فاهمه كلامك .
, طارق : طب و**** فكره ، ما نقتله ونخلص منه لايه نحاربه ونتعب نفسنا .
, منار : انت اتجننت تقتل مين ، اوعى تفكر فى كده تاني .
, طارق : بخبث ، مالك يامنار انتي نسيتي اننا متجوزين ولا نسيتي انك حامل مني .
, منار : بتوتر وحنق ، لا بس يعني ياسمين لما اتقتلت محدش هيدور وراها ولا يسأل ماتت ازاى ، انما جاسر له اسمه والف مين هيسأل عليه لو حصله حاجه .
, طارق : بعد تفكير للحظات ، تصدقي فعلا .
, منار : براحة ومكر ، شفت انا بفكر في مصلحتنا ازاي مش زي ما انت فهمت .
, طارق : قام من على الكرسي وقعد جمب منار علي الاريكه ومسك ايديها برومانسية ، يعني خايفه عليا بجد .
, منار : بتوتر ، اه طبعا مش ابو بنتي .
, طارق : قربلها اكتر ، طب مش هتحني بقي عليا .
, منار : بأبتسامه مصطنعه ، ما انا معاك اهو ياطارق وانا رحت فين .
, طارق : وضع يده حول عنقها وبيده الاخرى مسك يدها ، معايا فين بس ، دا انتي مش ساله فيا خالص .
, منار : بتوتر من قربه لها ، ليه بس .
, طارق : قرب وحضنها ، ليه ايه انتي مش حاسة ولا ايه .
, منار : مدت يدها وشالت يده مع علي رقبتها ، معلشي ياطارق اصل انا تعبانه من الحمل ، ووقفت .
, طارق : وقف ، وبعدين يامنار انا سايبك بقالي اكتر من اسبوع اهو ، كل شويه اقول هتيجي بكره بعده ومبتجيش .
, منار : بأبتسامه مصطنعه ، واحده واحده ياطارق مستعجل ليه .
, طارق : بحده وضيق ، أنا لا شايف واحده ولا اتنين ولا نص حتى ، كل شويه تهربي مني من غير سبب .
, منار : لا ابدا بس علشان الحمل مش اكتر .
, طارق : بصلها بتحذير ، منار اخر مره هحذرك فيها لو فى دماغك حاجه تانيه قولي .
, منار : لا طبعا هيكون ايه في دماغي .
, طارق : خلاص يبقى ملكيش حجه .
, ١٠ نقطة
, بعد يومين من الراحة ذهب جاسر ودنيا والبيبهات الي الفيلا ، جلست دنيا علي سرير نومها وبجوارها ******* .
, اشتري جاسر سرير ١٢٠ × ٩٠ ووضعه بجوار سريرهم .
, دنيا : نظرت للسرير الاخر ، ايه ده ٢ نقطة سرير مين .
, جاسر : بص للبيبهات وهما نايمين مكانه باستياء ، المفروض سرير العيال قلت بدل ما اجيب سراير صغيره وكل شويه تقومي ليهم اجيب سرير كبير شويه ويبقوا جمبنا ، والعيال تبقي جمبك علشان متتعبيش .
, ثم نظر مرة اخرى للاولاد وهما نايمين مكانه ، يظهر انا اللي هنام فيه .
, دنيا : ضحكت.
, جاسر : قعد على السرير الاخر وقرب من دنيا ، حمدلله علي سلامتك ياحبيبي ، ومسك يدها وقبلها بحنيه وبقرب علشان يقبلها من خدها .
, قاطعهم صوت بدر وهو بيبيكي
, بدر : واااااء
, دنيا : بصت لبدر اللي صحي جمبها وشالته وحضنته وفضلت تبوسه ، ياحبيبي انت تعالا في حضن مامي يا قلب مامي .
, جاسر : بصلهم ، الواد ده ايه اللي صحاه ، مش نايم زي اخواته ليه .
, دنيا : براحته ياجاسر ، وسكتت البيبي في حضنها بحنيه ٢ نقطة
, جاسر : مش هو الواد ده اللي عكنن علينا يوم الولاده ونزل الاول .
, دنيا : ضحكت ، اه هو .
, جاسر : مد ايده ، تعالا يالا .
, وبيمد ايده يشيله من دنيا ، بدر عيط وصرخ وااااااء ، دنيا ضمته علي طول لحضنها .
, دنيا : بااس يا بيبي ، بااس محدش هياخدك من حضني .
, جاسر : بصلة ، وحيات امك انت هتعملهم علينا من دلوقتي ، دي مراتي يالا قبل ما تكون امك .
, دنيا : بضحك ، ايه يا جاسر اللي بتقوله ده هو فاهم حاجه .
, جاسر : اه فاهم مش قطع عليا يوم الولادة وبقطع عليا دلوقتي .
, دنيا : ضحكت ، يامجنون بقطع عليك ايه بس ده لسه نونه .
, جاسر : بص لبدر وهو نايم في حضن دنيا بسعادة ، وخده منها براحه وضمه لحضنه وهو بشم في ريحته بفرح وسعاده ، بص لدنيا ، كله انتي حتى ريحته زي ريحتك .
, دنيا : بفرح ، مبسوط بيهم .
, جاسر : بسعادة ورومانسيه ، مبسوط علشان انتي جمبي ، وقربلها وقبل أن يطبع قبلته على جبيتها .
, بدر : واااااااااااااااء .
, جاسر : بخضه ، لا دا انت مستقصدني بقي .
, ٧ نقطة
, يوسف قابل معتز في الكافيه .
, معتز : في ايه قلقتني وايه اللي في كتفك ده .
, يوسف :انصبت ، في ناس هاجمتني وانا رايحلكم على المستشفى .
, معتز : بخضه ، ناس مين و هاجموك ليه ومكلمتنيش ليه .
, يوسف : معرفش يا معتز حاجه حاليا ، بس اكيد هعرف .
, معتز : نهي مقلتليش حاجه يعني .
, يوسف : نهي متعرفش ، علي فكرة في حد بعت لياسمين واحدة من المساجين تخلص عليها وقتلتها ، وبينوا انه انتحار مش قتل ، شكل الموضوع كبير .
, معتز : بدهشه ، ياسمين اتقتلت .
, يوسف : اه ، انا هكثف الحراسه علي فيلا جاسر وطبعا انت نبهه جاسر
, معتز : انت مش جاي السبوع ولا ايه .
, يوسف : مش عارف لسه ، رحت لساره .
, معتز : معرفتش ، هسيب الشركه ازاي وجاسر مش فيها بس هروحلها النهارده .
, يوسف : تمام .
, ١٠ نقطة
, يوم سبوع الولاده صباحا .
, دنيا واقفه قدام المرايه ، اتي من خلفها جاسر وحضنها .
, جاسر : همس في رقبتها ، هو في قمر بيقف قدام المرايه ، دا حتى المرايه تتكسف .
, دنيا : وهى بتبص له في المرايه باستياء ، وهو فين القمر ده ، انت مش شايف انا تخنت ازاي .
, جاسر : القمر في حضني اهو ، وضمها بسعاده له ، ولو مش شيفاه يبقي اجبلك نضاره .
, دنيا : بجد يا جاسر انت لسه شايفني حلوه .
, جاسر : وهو يطبع قبلاته علي رقبتها ، اساسا انا مش شايف غيرك قدامي ، ثم ادارها له ووضع يده على خدودها .
, انتي ملكه في عنيا وهتفضلي ملكه جوه في عيني وجوه قلبي .
, دنيا : حبيبي **** يخليك ليا .
, جاسر : ضمها له وحضنها بتنهيده ، ويخليكي ليا ياروح قلبي وعنيا ، ووضع يده علي شعرها وهو يملس عليه بحنان ويدفن وجهه في شعرها ، وحشتيني .
, دنيا : حضنته بحب ، انت اللي بتوحشني حتى وانا معاك ووضعت راسها على صدره براحه وحب .
, جاسر : حاوطها وبدا بطبع قبلاته الحاره علي شفايفها بشوق ولهفه ، وحشتيني ياحبيبي .
, بدر : وااااااااء
, جاسر : بخضه ، ايه يابني انت ظابط مواعيدك معايا ولا ايه .
, دنيا : ضحكت ، وراحت لبدر شالته ، هاتلي الغيار بتاعة ياجاسر من الدولاب .
, جاسر : وهو بجيب ملابس بدر والبامبرز ، وربنا اخواتك برقبتك الا مسمعتلهم حس .
, ياسين وخالد : وااااااااااء وااااااااااء .
, دنيا : ضحكت ، تعالى بقى غير لبدر لحد ما اسكتهم وارضعهم .
, وسابت بدر وراحت تسكت ياسين وخالد .
, جاسر : لبس بدر الملابس وفكله البامبرز علشان يغير له ، لقي ماسورة ميه اتفتحت في وش جاسر ، **** يقرفك ياشيخ .
, بدر : ضحك .
, جاسر : ليك نفس تضحك .
, دنيا : ضحكت عليهم ، هو عمل حمام في وشك .
, جاسر : دا بيضحك عليا كمان ، شكله بعلمني الأدب .
, ٥ نقطة
, نهي ارتدت دريس بينك مفتوح الصدر وطويل للذهاب إلى سبوع اولاد جاسر
, هانم : خطيبك مجاش ليه يانهي .
, نهي : هيعدي عليا نروح سوا لحفله سبوع اولاد جاسر بيه .
, هانم : خلي بالك من يوسف يابت ، واوعيله لحد يخطفه منك .
, نهي : دا مبتخطفش دا بخطف .
, رشا : خرجت من غرفتها وأطلقت صوت صفاره باعجاب وعبث ، ايه الشياكة دي يا نونا .
, نهي : لفت بالفستان بغرور مصطنع ومدت يدها ورجعت شعرها ورا بدلع ، ايه رايك .
, رشا : تحفه ، فظيعه ، بس ايه اللي في رقبتك ده .
, هانم : بصت للعلامة اللي في رقبتها ، ايه دا يا بت يانهي ، ناموسه دي ولا ايه
, نهي : توترت ووضعت يدها على العلامة ، فين .
, رشا : ببلاهه ، ناموسه ايه دي عضه .
, نهي : بتمتمه ، **** يخربيتك يارشا .
, هانم : عضه ، يالهوي انتي اتعضيتي يانهي ، وفي رقبتك كمان .
, نهي : بتوتر ، لا لا دي نحله اه افتكرت ، كنت رايحه اوصي علي عسل نحل في منحل والنحلة قرصتني .
, هانم : غمزت لها ، يابت نحلة برضوا .
, نهى : اه يا ماما اومال انتى فاكره ايه .
, رشا : ببلاهه ، اومال فين العسل اللي جبتيه .
, نهي : بتمتمه ، ابو شكلك ياغبيه ، وبصوت عالي ، الراجل قالي بكره هعدي عليه واخده .
, قاطعهم صوت هاتف نهي وكان يوسف .
, نهي : دا يوسف بتصل عليا ، انا هنزل .
, هانم : خلي بالك يانهي كتر القرص بيجيب فضايح يابنت المفضوحة .
, نهى نزلت جري بكسوف .
, هانم : بتمتمه ، بنت الصايعه وقال ايه مش عايزه تكتب الكتاب ورايحه تتقرص .
, رشا : وايه دخل كتب الكتاب في قرصة النحلة .
, هانم : يابنت الخايبة ما هي قرصة النحلة دي تبقي ٣ نقطة
, امشي ياجذمه من قدامي انتي مالك ومال الكلام ده .
, رشا : وقفت ودخلت غرفتها ، يووه هو الواحد ميعرفش يتكلم في ام البيت ده .
, ٩ نقطة
, ذهب معتز الي الاسكندريه لمقابلة ساره .
, ساره : بدهشه ، معتز ٢ نقطة, خارج القائمة
 
الفصل الخامس والثلاثون والأخير


٢ نقطةذهب معتز الي الاسكندريه لمقابلة ساره .
, ساره : بدهشه وهي نازله من الشركة ، معتز ٣ نقطة
, معتز : بسعادة ولهفة وعيون مشتاقه ، وحشتيني .
, ساره : بتوتر ، انت عرفت مكانى ازاى .
, معتز : بدموع حزيينه قربلها ، بتهربي مني ليه ياساره ٢ نقطة مش عايزاني للدرجادي .
, ساره : قاطعته بحزن ، لا و**** بس انت مش فاهم حاجه .
, معتز : بصلها في عينها ، فهميني ، إنما متسبنيش مرة واحدة وتختفي كده ٢ نقطة وكمان اول ما تشوفيني احس انك زعلانه اني جتلك .
, ساره : باستياء هزت راسها وبحزن ، لا و**** انت مش فاهم حاجه .
, معتز : طيب تعالي نقعد في اي مكان نتكلم .
, ساره : .بس ، مينفعش لازم اروح دلوقتي .
, معتز : بحزن ، هو انتي مدايقه اني جيتلك .
, ساره : هزت راسها ، لا ابدا ، بس مش هقدر اتاخر .
, معتز : طيب اوصلك ولا ده كمان مينفعش .
, ساره : بابتسامة شوق ، ينفع .
, ركبت ساره مع معتز سيارته .
, معتز : وهو يقود سيارته ، نظر لها برومانسية ، وحشتيني قوي .
, ساره : نظرت له بسعاده ، وانت و**** العظيم وحشتني جدا .
, معتز : برومانسية مسك يدها وقبلها ، علشان كده سبتيني واختفيتي مرة واحدة ٢ نقطة عايزه تاخدي روحي مني ليه ياساره .
, ساره : بخجل ، غصب عني .
, معتز : وهو يقبل يدها برومانسية ويستنشق كف يدها ، اشتقتلك قوي انتي مش عارفه حالتي كانت عامله ازاي في بعدك ، كده تعذبيني الايام اللي فاتت ٢ نقطة كده اهون عليكي ٢ نقطة كده تقسي عليا بالشكل ده .
, ساره : بخجل وحزن نزلت دمعه من عينها وهى بتبصله بيقبل يدها ، اصلك متعرفش انا حصلي ايه في الايام اللي فاتت ، انا اتعذبت اكتر منك .
, معتز : قربلها بوجهه وقبل دمعتها اللي نازله على خدها برقه وهو بيبصلها برومانسية وهمس لها ، علشان كده لازم ابقي جمبك علشان اشيل عنك أي عذاب وأي الم ، ومسح بيده الاخرى دموعها اللي نزلت ٢ نقطة
, ساره : بسعاده وهمس ، لسه بتحبني .
, معتز : ضحكلها وهو بيقود سيارته بسرعة بطيئة ، وانتي لسه عندك شك ، بصلها برومانسيه ، انا مبحبكيش انا بعشق التراب اللي انتي بتمشي عليه ٢ نقطة من كتر حبي ليكي لو طلت الم التراب اللي بتمشي عليه واحطه جوه قلبي مش هتردد لحظه.
, ساره : بسعاده ، مسكت ايد معتز من علي خدها وقبلتها برومانسيه ، متزعلش مني .
, معتز : وهو يقبل يدها الاخرى برومانسية ، ماشي بس لو عملتيها تاني ٢ نقطة
, ساره : قاطعته بقلق ودلع ، هتعمل ايه .
, معتز : وهو يقبل يدها برومانسيه بصلها ، هسامحك علشان قلبي ميقدرش يزعل منك ولا يشيل منك .
, ساره : بصتله بسعادة غامرة وابتسامه .
, معتز : محتاج اقعد واتكلم معاكي انتي وحشاني قووي .
, ساره : وانا كمان محتاجه اقعد معاك و باستياء ، قلبي وجعني قوي وتعبانه يامعتز .
, معتز : وضع يده على شعرها وهو بملس عليه ، سلامه قلبك ياروح قلبي ٢ نقطة مالك ياساره فيكي ايه ، تعبانه من ايه ، قوليلي ايه تاعبك ٢ نقطة ايه اللي مضايقك .
, ساره : هقولك كل حاجه ، بس انا لازم اروح البيت دلوقتي ، ينفع اشوفك بالليل ولا هترجع مصر تاني .
, معتز : قاطعها بحب ، حببتي انا جاي عشانك و مستحيل اتحرك من هنا غير لما اقعد معاكي ونتكلم ، وبضحك وهزار ، لحد ماتقوليلي خلاص يامعتز روح بقي زهقت منك .
, ساره : ضحكت ، يبقى مش هتروح علشان مش هقول .
, معتز : بس يا هرابه دا انتي مكنتيش عايزة تشوفيني .
, ساره : ابدا و**** ، هحكيلك علي كل حاجة بالليل .
, معتز : وهو يتذكر سبوع اولاد جاسر ، طيب ينفع نعمل مشوار علي السريع سوا كده ولا مينفعش .
, ساره : بتعجب ، مشوار ايه .
, معتز : سبوع ولاد جاسر النهارده ، لو ينفع نروح سوا وعندك وقت هاخدك ونروح ، لو مينفعش خلاص خلينا في اسكندريه .
, ساره : بسعاده ، بجد مدام دنيا خلفت ، ماشاء **** لازم اروح طبعا ، ده جمايل مستر جاسر مغرقاني وبالمره اجبله هديه واردله لو جزء بسيط من اللي عمله معايا .
, معتز : تمام ، هوصلك دلوقتي وانزل انا الف شويه اجيب الهدايا ، لحد ماتروحي البيت وتشوفي اللي وراكي واجي اخدك ونسافر علي طول .
, ساره : ماشي وانا هحاول انزل بدرى علشان نبقى نيجى بدرى و منتاخرش .
, معتز : بس ليا طلب عندك .
, ساره : بتعجب ايه .
, معتز : بحنق ، متقوليش لمنار انك شوفتيني او اننا اتقابلنا ، يعني علشان متزعلش لو عرفت انك رايحه سبوع ولاد جاسر .
, ساره : تصدق معاك حق ، هي ممكن تزعل ، لكن عادي ممكن اقولها ان انا شفتك وخلاص .
, معتز : قاطعها ، لا ، لما بس نقعد مع بعض ونتكلم ونشوف هنعمل ايه ، خلي الموضوع في السر افضل، لحد لما نستقر علي اللي هنعمله وبعد كده ابقي قوللها .
, ساره : ماشي .
, معتز : وصل عند بيتها وقف بسيارته .
, ساره : بدهشه ، انت عرفت العنوان ازاي انا مقلتلكش عليه .
, معتز : برومانسيه ، عرفته بقلبي ياروح قلبي ، ومسك يدها وقبلها ، هتوحشيني الكام ساعه دول .
, ساره : بخجل وكسوف ، وانت كمان .
, معتز : قرب لها وبهمس ، بجد هوحشك .
, ساره : هزت راسها بخجل ، اه هتوحشني قوي .
, معتز : قرب لشفايفها وبهمس ، بحبك ياساره .
, وطبع قبله رومانسيه طويله على شفايفها ، جعلت من ساره كقطعة سكر اذابت في كوبا من الشاي برومانسية عند تقليبها .
, معتز : بعد قليلا وبهمس لها وهو ينظر لشفايفها ، طعمك وحشني قوي .
, ساره : عضت على شفايفها بخجل .
, معتز : نظر مرة أخرى لشفايفها بحب ووضع قبله رقيقه عليها ، هستناكي ٢ نقطة هستناكي لاخر لحظه من عمرى .
, نزلت ساره وصعدت لمنزلها وذهب معتز لتناول الإفطار فلم يضع في فمه الطعام لشوقه لساره وللاطمئنان عليها اولا ثم يذهب شراء الهدايا .
, ١٠ نقطة
, يوسف اتصل علي معتز .
, يوسف : عملت ايه .
, معتز : شفتها وهنتقابل بالليل هنروح سوا سبوع ولاد جاسر .
, يوسف : تمام ، اشوفك هناك ، بقولك اوعى تجيب سيره لجاسر على موضوع قتل سارة .
, معتز : لا طبعا لما يفوق كده ويرجع الشغل ، وبهزار ، صاحبك زي ما يكون هو اللي والد من وقتها الولاده وسايب الشغل كله عليا ومجاش الشركة .
, يوسف : بهزار وضحك ، له حق الصراحه ، دول تلاته ماشاء **** يهدوا الجبل .
, معتز : هيييييح عقبالنا .
, يوسف : يلا علشان نعملها سوا .
, معتز : الجواز ولا الخلفة .
, يوسف : بضحك ، الاتنين .
, معتز : ضحك .
, يوسف ، بقولك قبل ما انسى ، اوعى تقول لساره علي منار دلوقتي واننا شاكين فيها لحد ما نمسك دليل ، او علي الاقل ترجعوا لبعض تاني متنساش دي صحبتها ومش سهل تصدق عليها حاجه من غير دليل .
, معتز : فعلا انا عملت كده وقلتلها متعرفهاش اننا اتقابلنا ، وكمان علشان افهم ايه اصل المشكله .
, يوسف : تمام ، اشوفك بالليل .
, معتز : سلام
, ٨ نقطة
, امتلأت الفيلا بالزينه والديكورات والالوان المبهجه والبلالين الفوليوم والسوابيع والهون والغربال المزينين .
, زينب في الحديقة هي وأمينة وبعض الخدم يشرفون ويساعدوا المختصين لعمل الزينة وترتيب الترابيزات والكراسي .
, جاسر : في جناحه مع دنيا وهو ببص للولاد ، هما العيال دول هيفضلوا صاحيين كده .
, دنيا : وهى بتغير لخالد ملابسه ، ضحكت وهما مضايقينك في ايه .
, جاسر : قعد علي السرير الصغير باستياء مصطنع ، لا ابدا من ساعه ما شرفوا لا عارف اتلم عليكي ولا عارف انام في سريري جمبك ولا انتي مدياني أي اهتمام ولا معبراني خالص .
, دنيا : وضعت خالد جمب اخواته ، واتت امام جاسر وهي تقف أمامه ووضعت يدها على كتفه ومالت عليه بابتسامه ، انت بتغير ولا ايه .
, جاسر : وهو ببصلها بشوق ،وقف قصادها ووضع يده حول خصرها وهو حاضنها ، انتي مش حاسه انك هملاني ولا مش واخده بالك .
, دنيا : وهي في حضنه وضعت يدها علي كتف جاسر وداعبت خصلات شعره بحب ، حبيبي دول لسه بيبهات ولازم اخد بالي منهم واديهم رعايه كامله ٢ نقطة
, جاسر : قرب لها برومانسية وببص لعيونها ، وانا مين هيديني رعايتي ولا انا خلاص راحت عليا .
, دنيا : بابتسامه ودلع ، تؤ ٢ نقطة مرحتش .
, جاسر : بص لشفايفها برومانسية ، طب ايه
, دنيا : ضحكت ، طب ايه ايه .
, جاسر : وهو يداعب انفه بانفها ، وحشتيني .
, دنيا : قربت بانفها وداعبته بمشاكسه ، وانت كمان .
, جاسر : قربلها و قبل شفايفها برومانسية هامسا ، عملك مفاجأه تجنن .
, دنيا : بتعجب هامسة ، مفاجاه ايه .
, جاسر : هنروح الساحل في الشاليه نقضي اسبوع انا وانتي ٢ نقطة
, دنيا : والولاد هيستحملوا السفر .
, جاسر : بدهشه ، وايه دخل الأولاد في سفرنا .
, دنيا : بعدت شويه بتعجب ، ليه واحنا مش هناخدهم معانا .
, جاسر : قربلها هو ، هنخليهم هنا مع ماما .
, دنيا : بعدت شويه ، انت بتتكلم جد ولا بتهزر ، انت عايزني اسيب ولادي واسافر .
, جاسر : بصلها بزعل ، ده اسبوع يادنيا .
, دنيا : لا ياجاسر ولا يوم انت بتتكلم كده ازاي ، ازاي يجيلي قلب ولا يجيلك قلبك نسيب الولاد .
, جاسر : اولا احنا مش هنسيبهم لوحدهم ثانيا ده اسبوع واحد بس ، نفسي اقعد معاكي براحتنا ، من وقت ما ولدتي وانتي ٢٤ ساعه مشغوله معاهم ، انتي مستخصره فيا اسبوع ، وبعدين انا كمان بحب ولادى زيك واكتر ، وبرومانسية. بس بحبك انتي اكتر يادنيا .
, دنيا : بتذمر ، لا طبعا انا مش موافقه .
, جاسر : بزعل ، قعد علي الكرسي اللي قدام السرير ، اللي يريحك يادنيا .
, دنيا : عضت علي شفايفها بضيق لانها حست جاسر زعلان ، ذهبت امامه وجثت على ركبتها علي الارض وهو جالس امامها علي الكرسي ، هو انت فاكر اني مبحبكش ولا عايزه اقعد معاك لوحدنا ، انا بس خايفه على الولاد .
, جاسر : مسك ايدها بحب وهو بداعبها وهي قاعده قدامه على الارض ، وانا كمان بخاف عليهم ، لكن انتي وحشاني قوي نفسي في يوم من بتاع زمان .
, دنيا : ضحكت وهي ماسكه ايده وهو بيحرك يده على يدها برومانسيه ، يوم من بتاع زمان ٢ نقطة زمان ده اللي مكملش اسبوع اصلا .
, جاسر : قبل يدها بحب ، الاسبوع اللي انتي مستهونه بيه ده بالنسبالى سنه .
, دنيا : برومانسية همس ، وحشتك .
, جاسر : بتنهيده مد يده وباعد خصلات شعر دنيا للخلف وهو ممسك بها ويقربها له ، ثم امال بجزعه لها وهو يقبلها برومانسية قبلة طويلة عميقة جرفت بطيار مشاعره تجاهها حتى أنه انسي نفسه ووقعوا برومانسية علي الارض وهو ياخذ دنيا بحضنه هامسا في عنقها ، هنسافر .
, دنيا : نظرت له وهي تنظر لشفايفه برومانسية هامسة ، مصمم .
, جاسر : بهمس وهو يداعب شفايفها ، جدااا .
, دنيا : بهمس ودلع اممم ، طيب خليها يوم واحد ونروح ونيجي في نفس اليوم .
, جاسر : بهمس في عنقها وهو يحاوط خصرها ، هتلحقي تشبعي مني .
, دنيا : عضت على شفايفها وقربتله وهمست له في اذنه ، على فكره انا عندي ٦ نقطة
, جاسر : بصلها برومانسية وهمس لها في اذنها ، علي فكره انا عاااارف ، انا عايزك انتي معايا ، وبضهر يده حركها برومانسية على خدها هنسافر النهارده بالليل .
, دنيا : بابتسامه ، ونيجي بكره .
, جاسر : ضحك وهو يهز راسه ، بالليل .
, ١٢ نقطة
, منار اتصلت على ساره .
, منار : ازيك يا ساره عامله ايه .
, ساره : بتوتر الحمد**** وانتي .
, منار : الشغل عامل ايه ، مرتاحه عندك وابيه وطنط عاملين ايه .
, ساره : كويسين الحمد**** والشغل تمام .
, منار : بحزن ، سبوع اولاد جاسر النهارده .
, ساره : بخضه ، انتي عرفتي منين .
, منار : عامل مكافأة لكل موظفين الشركه عنده بمناسبة ولادة مراته ، خلف تلت ولاد .
, ساره : بسعاده ودهشه ، تلاته ، ماشاء **** عقبال ما تقومي بالسلامه .
, منار : عيطت بدموع وقهره ، كان زمانه مخلف التلاته دول مني وبقوا عيالي انا مش هي .
, ساره : باستياء ، متقوليش كده **** عوضك ورزقك ببنوته حافظي عليها يامنار .
, منار : بحزن ، نفسي انزلها ، بس للاسف طارق عرف وهددني لو نزلتها .
, ساره : طول ما انتي بتفكري في جاسر وحياته عمرك ما هتحسى بالنعمه اللي بين ايدك ، فكرى يامنار في بنتك اللي جايه وفي بيتك وحياتك وجوزك ، حبي حياتك يامنار واستمتعي بيها .
, منار : مسحت دموعها بتنهيده وحزن ، حياتي جاسر دمرها لي ولسه بيدمرها ، دمرها لما سبنى واتجوز دنيا ودمرها تاني لما خسرني الصفقه اللي مشاركه طارق عليها وخلاني تحت ايده لا عارفه اسيبه ولا عارفه استقل بشركتي بعد ما خسرت معظم السيولة ، وبحنق ، و محدش عايز يساعدني انا لو بس اعرف مصدر الشركه اللي اديته الصفقة بالاسعار دي حياتي هتظبط .
, ساره : بتوتر ، **** يوفقك يامنار .
, منار : بضيق من هروب ساره لسؤالها ، انا احتمال اجي بكره الشركه اقعد معاكي شويه .
, ساره : تنورى اسكندريه .
, وقفلوا السماعه .
, طارق : دخل عليها في المكتب ، بتكلمي مين .
, منار : دي ساره .
, طارق : لسه مقلتلكيش حاجه .
, منار : لا ، بس هروحلها بكره واحاول اقررها او اخد منها اي معلومه .
, طارق : تسافرى ازاي وانتي حامل .
, منار : عادي هما الحوامل مبسافروش
, طارق : لا مبسافروش لما ببقوا في اواخر الشهور كده ، المهم ، عصام سافر ابنه بره انا قلقان .
, منار : بتعجب ، قلقان من ايه .
, طارق : جاسر لما يعرف ان ياسمين ماتت اكيد هينخور ويدور ومش هيسكت .
, منار : مش هيوصل لحاجه ياسمين وماتت ، والعربيه المسلحه مش عليها ارقام زي ما انت قلت لي والاتنين اللي كانوا معاها ماتوا ،يبقي مش هيقدر يوصل لحاجه .
, طارق : بس اكيد شاكك فينا ، وهيشك اكتر لما يعرف ان فارس سافر .
, منار : تصدق معاك حق ، طيب مقلتش لعصام ليه ميسفرش ابنه .
, طارق : مكنش في بالي ، وقتها كنت بفكر نخرج من المصيبة دي ازاي ، لسه الفكره دي جايه في دماغي .
, منار : متقلقش ، عصام مش سهل .
, طارق : ما اهو علشان مش سهل ممكن يعمل اي حاجه علشان يطلع منها خصوصا انه مكنش يعرف باللي هعمله .
, منار : تفتكر ممكن يبعنا ويقول لجاسر عليك .
, طارق : لا طبعا لكن لو اتزنق اكيد هيبعني .
, منار : ببرود ، متسبقش الأحداث .
, طارق : هز راسه ، ماشي يلا علشان نروح .
, ٧ نقطة
, يوسف ونهي في السيارة
, نهي : اول ما ركبت السيارة خبطت يوسف في كتفه جامد .
, يوسف : بدهشه ، اه ، في ايه انتي مجنونه يابت .
, نهي : ينفع كده اهي ماما قفشتني .
, يوسف : رفع حاجبه بتصنع ، قفشك بتعملي ايه .
, نهي : هعمل ايه يعني ، قفشت العلامة في رقبتي .
, يوسف : ضحك ، وقلتلها ايه .
, نهي : ببلاهه نحلة زي ما انتي قلتلي ، بس مصدقتنيش .
, يوسف : علشان هبله ياروحي .
, نهي : خبطته تاني ، انا هبله .
, يوسف : بضحك ، اه ، مدرتهاش ليه باي كريم .
, نهي : دريتها و**** بس هي اللي واضحه قوي ومدرياها بشعرى كمان .
, يوسف : مسك شعرها وبعده عن العلامة وبخضه ، ايه ده .
, نهي : بخصه ، في ايه .
, يوسف : بخضه ، مش معقول وقربلها وقبلها فيها بسرعه .
, نهي : بعدت يده ، خضتني يامجنون ، ايه اللي بتعمله ده .
, يوسف : بضحك ، بطمن عليها .
, نهى : يوسف اتظبط انا مش عايزة فضايح .
, يوسف : اومال احنا هنكتب الكتاب امتى بقى .
, نهي : بسعادة وتغنج ، انت مستعجل ليه .
, يوسف : بصلها برومانسية ، ومستعجلش ليه ولا انتي عجبك الفضايح دي .
, نهي : خبطته في ايده التانيه ، انا اللي بعمل فضايح .
, يوسف : بتالم وضع يده علي كتفه ، اه .
, نهي : بدهشه في ايه ، ولاحظت الرباط اللي تحت الجاكيت عند كتفه ، هو كتفك ماله انت رابطه ليه .
, يوسف : بتالم ، وقعت عليه .
, نهي : في حد بيقع على كتفه .
, يوسف : اتخبطت يعني يانهي .
, نهى : بحزن ، انا اسفه مشفتوش ،الف سلامه عليك اتخبط في ايه .
, يوسف : وهو بغير الموضوع ، طلع من الطابلوه ، علبه قطيفه فيها تلات خواتم دهب صغيره وادهالها ، دي الهديه بتاعتك اللى هتقدميها لولاد جاسر .
, نهي : فتحتها ، جميله بس انا جايبه هديه .
, يوسف : طلع علبه قطيفه تانيه فيها انسيال ، دى بقى هديتك .
, نهي : بسعاده ، **** تحفه بس ليه ده كله انت لسه جيبلي سلسلة .
, يوسف : بص علي رقبتها وهي لبساها ، هتاكل من رقبتك حته .
, نهي : بسعادة ورومانسيه ، علشان باسمك .
, يوسف وقف قدام فيلا جاسر علي بعد امتار .
, نهي : بتعجب ، وقفت العربيه ليه هنا .
, يوسف : شاور بايده علي شفايفها ، هو الروج ده بطعم ايه .
, نهى : ضحكت ، التوت ليه .
, يوسف : قربلها وهو ببص لشفايفها هامسا ، اصلي مجربتوش .
, نهى : بدلع ، اتلم أحسنلك .
, يوسف : بهمس ، انا بس عايز ادوقه .
, نهى : بدلع ، لا .
, يوسف : هو فين الروج اللي بتحطي منه .
, نهي : بتعجب في الشنطه ، ليه .
, يوسف : هاتيه .
, نهي : بتعجب ، طلعته من الشنطه وادتهوله .
, يوسف : فتحه وقربه من أنفه وهو يستنشقه .
, نهي : بتعجب ، بتعمل ايه .
, يوسف : برومانسية ، بشم مكان شفايفك ، طالما بتحرميني منك .
, نهي : هاته ، وخدت الروج منه .
, يوسف : بزعل مصطنع ، يعني مش كفايه تحرميني منك كمان بتحرميني من قلم الروج بتاعك .
, نهي : باحراج علشان مينفعش حركاتك دي .
, يوسف : برومانسيه ، مد اصبعه على شفايفها ومسح الروج بيده ، ثم وضعه علي شفايفه .
, نهي : قلبها اتخطف من حركته ، بتعمل ايه .
, يوسف : سند راسه بجنب علي الكرسي وهو ببصلها برومانسية ، شفايفي مشتاقه لشفايفك قلت اصبرها شويه .
, نهي : ابتلعت ريقها بتوتر وهي بتبص له ، وبعدين يايوسف .
, يوسف : مش عايزه جو يصبر نفسه شويه .
, نهي : مش كده .
, يوسف : وهو ساند راسه على الكرسي بجنبه اليمين مد ايده الشمال حول عنق نهي بحركات مثيره خلف عنقها ، اومال ازاي .
, نهي : بتوتر ، بس كده يا يوسف .
, يوسف : برومانسية وهمس ، كده جو هيزعل عايزه تزعليه .
, وجذبها له برومانسية وهو يقبلها ، نهي انجذبت له ومالت بجذعها العلوي علي كرسي يوسف باول قبله منها له حيث تركها وسلمها نفسه ، وهي تطبع قبلتها المثيرة المليئة بشوق وهو مستسلم لها برومانسيه أثارت شغفها وعشقها له ،
, مما جعلها تتمعن بقبلته التي اثارته بعنف ،
, حتى انه تمعن بقبلته التي لم يشعر بعمقها الا وهو يعضها من شفايفها بحركات مثيرة ، أثارت الانثى المترنجه بداخلها فلم تشعر نهى بالم عضته لها نظرا لاستمتاعها بقبلته التي خدرتها .
, حتي ابتعد يوسف عنها قليلا بعدما تورمت شفايفها ،
, نهي : بعدما ابتعدت قليلا ، شفايفي بتحرقني قوي .
, يوسف : بص عليها بخجل وضحك مكتوم .
, نهي : بصتله بخضه وخوف من ان شفايفها تسيب اثر وعلامه زي رقبتها ، لا اوعي تقول ٤ نقطة
, يوسف : وهو بضحك ، فيلر طبيعي ياروحي .
, نهي : عااااااااااا ، امي هتفضحنى .
, ١٠ نقطة
, ساره لبست فستان رقيق اوف وايت ابرز ملامحها الجذابة . وذهبت لوالدتها في الريسبشن .
, ساره : انا هروح فرح واحده صحبتي ، وبعدين بصت لوالدها باستياء اللي قاعد علي الكرسي المتحرك في البلكونه .
, والدتها : خلي بالك من نفسك و متتاخريش .
, ساره : حاضر ياماما .
, نزلت ساره وطلعت علي اول الشارع وركبت مع معتز .
, معتز : اول لما شافها ، أطلق صفارة بعبث ، لا احنا نروح نتجوز حالا .
, ساره : ضحكت ، حلوه يعني .
, معتز : قولي قمر قولي شمس قولي كريم كراميل قولي اجمل ورده .
, خبط علي قزاز العربية بياع ورد وفل .
, البياع : فل يابيه ورد ، اشترى مني يارب تتجوزها .
, معتز : بص لساره ، والنعمه الورد هيعمل ايه جمبك ، جمالك هيغطي علي ورد .
, نهى : ضحكت بخجل .
, معتز : نظر للبياع انا هشترى الورد بس علشان الدعوه ديه ، واخرج النقود واخذ كل الفل والورد .
, البياع : بسعاده ، يارب تجوزها يارب وتخلفوا عيال كتير .
, وأخذ النقود وجرى بفرح .
, معتز : خد الفل ولبسه في رقبة ساره برومانسية هامسا ، رغم اني متاكد ان ريحتك هتغطي علي الفل بس هلبسهولك علشان الفل يتعطر من ريحتك ، ثم وضع قبله على جبينها بحب .
, نهي : نظرت له بسعادة ، علشان عينك هي بس اللي شيفاني .
, معتز : قطف وردة من الورد ووضعه بجانب شعر نهي فوق اذنها تحديدا وبرومانسية ، والورد هيعمل ايه وجمالك مغطي عليه ياقلب معتز .
, نهي : بسعاده ودلع وهي تايهه في رومانسيته ، الورد من غيرك كان دبلان يازيزو .
, معتز : بسعاده وهمس ياااا زيزو ، وانا جيت علشان اسقي الورد ومسك يدها وقبلها بحب ، بموت في الورد .
, نهي : بكسوف هزت كتافها بخجل ، والورد بحبك .
, معتز : قربلها وهو بهمس في عنقها ، انا اللي بعشق الورد ٢ نقطة ودايب في الورد ٢ نقطة ثم دفن وجهه في عنقها وهو يطبع قبلته بشوق ورقه عليها .
, ٩ نقطة
, زينب خبطت علي غرفه جاسر .
, دنيا قامت من على الارض بسرعه ، مين .
, جاسر : بتمتمه ، يووه هو ده وقته ، هي الناس دي مستقصدانى ليه كده .
, ثم نهض من على الارض .
, زينب : انا زينب ياست دنيا ، امينه هانم عايزه الأولاد تحت لحد ماتجهزي .
, دنيا : فتحت الباب ، تعالي يا دادا .
, زينب : شاورت للخدم تعالوا ، .
, دنيا : لا سيبي بدر .
, زينب : حاضر ، وخدت خالد ، والخادمه الاخرى اخذت ياسين ونزلوا .
, دنيا ذهبت وشالت بدر بحب وقبلته
, جاسر : بص لدنيا وهي شايله بدر وبغيره مصطنعة ، وميخدوش بدر ليه يعني .
, دنيا : بسعاده وهي شيلاه ، بيوحشني المجرم ده .
, بدر : ضحك .
, جاسر : بصلة وهو بضحك وبعند مصطنع ، مبسوط ياخويا و**** لواخدها منك بكره اليوم بحاله .
, بدر : وااااااااء .
, دنيا : بضيق ، كده زعلته ياجاسر .
, جاسر : بتعجب من حركات بدر ، وربنا الواد دا فاهم ، لا لا الواد ده مش سهل ٢ نقطة
, دنيا : حضنت بدر وسكتته ، وبصت لجاسر ، فاهم ايه دا لسه بيبي .
, جاسر : بتريقه ، لسه بيبي ، وبص لبدر .
, بدر : بحركات طفولية عفوية وهو ببص لجاسر لعب حواجبه ورفعها بابتسامه .
, جاسر ، بدهشه ، دا بلعبلي حواجبه شوفتيه ده بعاندي الواد ده .
, دنيا : لا انت حالتك بقت صعبة ياجاسر ، ووضعت بدر علي السرير وذهبت لترتدي ملابسها .
, جاسر : قرب من بدر ورفع حواجبه بعند مصطنع و بتمتمه ، اوعي تفتكر انك هتاخدها مني .
, بدر : ضحك .
, جاسر : ضحكله وشاله وهو بضمه بحب وبشم في ريحته .
, ٩ نقطة
, ارتدي جاسر بدلته ودنيا ايضا ارتدت فستان رقيق منقوش ، حمل جاسر ابنه بدر وهبطوا لتحت في الحديقه وجد اصدقائه وعدد قليل من المقربين لهم .
, يوسف وبجواره نهي ، ومعتز ومعه سارة ، وأمينة تحمل خالد ودنيا تحمل بدر وجاسر يحمل ياسين .
, وسط الأغاني والفرح والشموع .
, وبعد السلامات وتقديم الهدايا .
, جلسوا جميعا مع بعض اتجاه جاسر وبجواره معتز ويوسف والاتجاه الآخر دنيا ونهي وأمينة وسارة .
, جاسر يحمل ياسين وسط يوسف ومعتز .
, يوسف : بعد السلامات بهزار ، ابو العيااال كبرت وشكلك هتعجز بدرى .
, جاسر : قربلة بصوت واطي ، فشر دا انا رايح اقضي الهاني مول بالليل .
, معتز : سمعهم وبهزار ، والبس يا معتز .
, يوسف : ضحك وبص لمعتز ، شكل جاسر هيخليك تعنس جمبه انت في الشغل وهو في العسل .
, جاسر : ضحك وبصعبانيه مصطنعه ، عيب عليكم دا انا ورايا عيال مطلعه عيني .
, معتز : ضحك ، هو انت بهمك .
, جاسر : بضحك ، هو نقكم ده اللى جايبني ورا .
, يوسف : ضحك وبهزار ، جايبك ورا وخلفت تلاته ، لا انا عايز اجيب ورا زيك ، اكتبلي الطريقة يااسطي .
, معتز : ضحك ، اه والنبي علشان نخش نخلص علي طول .
, جاسر : ضحك ، وبغمزه عبث وغرور مصطنع ، دي امكانيات مش اي حد .
, معتز ضحك هو يوسف .
, معتز : رفع ايده بتعظيم ، من حق الكبير يدلع .
, يوسف : اصلي يامان دايما مشرفنا .
, وفي الاتجاه الآخر .
, نهى : **** يبارك يا مدام دينا ، بدر شبهك زي القمر .
, دنيا : بابتسامه ، اه كل اللي يشوفه يقول كده ، عقبالك .
, ساره : ماشاء **** ، **** يفرحك بيهم وتشوفيهم احلى عرايس .
, دنيا : بابتسامه ، يااا ده عمر تاني ، ثم بصت لمعتز عقبالك انتي ومعتز .
, امينه : بسعاده وهي تحمل خالد وضعته في الغربال ، هتفضلوا قاعدين ، يلا حطوا العيال في الغربال وعلوا الاغاني .
, بسعادة وبهجة اشتغلت الاغاني ، ووسط زغاريد الخدم وتصفيق الحضور ، ودق الهون وصوت الموسيقي علي اغنية .
, اااااه ااااااه ااااااه اااااااه
, حلاقاتوا برجالاتو ان شاء **** يعيش ان شاء **** يعيش
, ويارب ياربنا تكبر وتبقي قدنا
, وتيجي تعيش وسطنا وسط الحبايب .
, ٢ شرطة وقف يوسف وجاسر ومعتز وبدأوا يرقصوا ويغنوا ويشاوروا على نفسهم بمقطع
, تكبر وتروح المدرسة وتصاحب شلة كويسة
, وتشوف عيون أمك وابوك فرحانة بيك
, حلاقاتك برجالاتك حلقة دهب فى وداناتك
, معتز وهو برقص ويشاور على الاولاد وهما في الغربال غني مقطع .
, انا عايزك تطلع واد مجدع
, في عز الشدة تكون اجدع من اي حد
, صوتك بيسمع و يلعلع
, ٢ شرطة دخل يوسف قصاد معتز وهو بغني ورقص على مقطع وبيشاور على نفسه .
, أخلاق قوي قوي ورجولة ولا زيك حد
, وانا عايزك تطلع شيك
, صحباتك بتموت فيك
, تهرب من دي وتثبت دي
, والكل بيجروا عليك
, تسرح وتبيع حكايات
, ولا فارقه معاك رنات
, دي بتشكيلك ودي تحكيلك
, وانت مقضيها مسدات .
, ٢ شرطة دخل جاسر وهو يرقص مع يوسف ومعتز وهو بغني مقطع .
, وايه اوعي تسمع كلام لدول
, دي عيال شقاوة وانا مش مسئول
, هيغرقوك وانا قلبي عليك
, وتبقي نمرة ويلعبوا بيك
, قال ايه عايزينك تتروش
, تجي تطلب من ابوك .
, دخلت دنيا ونهي وساره معهم بصوت واحد .
, هيطنااااااش .
, وضحكوا جميعا بسعادة وبداو يرقصوا سويا وسط الأغاني والفرح على باقي الاغنيه
, كده يا عيد ماشي ياعيد
, لا ده حنين قوي ده طيب قوي
, مهما يعمل فيا بحبه قوي
, يارب ياربنا
, تكبر وتبقي قدنا
, وتيجي تعيش وسطنا وسط الحبايب
, تكبر وتروح المدرسة وتصاحب شلة كويسة
, وتشوف عيون أمك وابوك فرحانة بيك
, ثم جاسر مسك خصر دنيا ووبدا يراقصها ، ومعتز مسك يد ساره وراقصها ، ويوسف مسك يد نهي وبيده الأخرى حول وسطها وبدأ يراقصها ، كلا بعبث يراقص محبوبته على طريقته .
, وقفت امينه ورمت عليهم البمبوني بسعاده .
, ٢ شرطة حلاقاتك برجالاتك حلقة دهب فى وداناتك
,
,
, تمت ،،،, خارج القائمة



 

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%